Πολλά παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού προσλαμβάνουν με διαφορετικό τρόπο από τους νευροτυπικούς τα αισθητηριακά ερεθίσματα. Κάποιες υφές ή μυρωδιές μπορεί να τους είναι εξαιρετικά δυσάρεστες, ενώ άλλες μπορεί να τους αρέσουν πάρα πολύ. Δεν έχουν όλα τα παιδιά την ίδια ευαισθησία, όμως οι αισθητηριακές δραστηριότητες είναι συνήθως σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευη των αυτιστικών, καθώς επηρεάζει την καθημερινότητά τους. Στο σχολείο και το σπίτι μπορούν να γίνουν διάφορα παιχνίδα αποευαισθητοποίησης, τα οποία σε βάθος χρόνου θα βοηθήσουν το παιδί να διαχειρίζεται καλύτερα τα ερεθίσματα που προσλάμβάνει μέσω των αισθήσεών του.
Ένας ευχάριστος τρόπος για να κινητοποιήσουμε τα παιδιά ή για να τα ηρεμήσουμε αντίστοιχα ειναι να φτιάξουμε ένα αισθητηριακό μονοπάτι ή έναν αισθητηριακό πίνακα για τα χέρια. Σε χαρτόνια κολλάμε υλικά διάφορων υφών και φτιάχνουμε έναν αισθητηριακό διάδρομο. Τα υλικά πρέπει να έχουν ποικιλία υφών, τραχειές, λείες, μαλακές ,σκληρές, ώστε να εναλλάσσονται. Μερικά υλικά είναι η τσόχα, το βελούδο, η άμμος, τα πετραδάκια, το velcro, το σφουγγάρι, ο αφρός ξυρίσματος, το σκληρό σφουγγάρι, κολλημένοι κύλινδροι μεταλλικοί ή πλαστικοί, όσπρια, υγρά σε πλαστικά σακουλάκια.
Ένας μικρός πίνακας με στοιχεία που αρέσουν το παιδί μπουρεί να βρίσκεται κάτω από το θρανίο για απασχόληση την ώρα του μαθήματος.
