Εικαστική Έκθεση

έκθεση προετοιμασία

Την Τετάρτη 15 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες για την επίσημη έναρξη Εικαστικής Έκθεσης που θα διαρκέσει έως τη λήξη του σχολικού έτους στον χώρο της Βιβλιοθήκης του συστεγαζόμενου 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης. Στην έκθεση φιλοξενούνται έργα/δημιουργίες των μαθητών/μαθητριών του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης και των Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ Τάξεων του 11ου Δ.Σ. Κοζάνης, τα οποία παρήχθησαν στο πλαίσιο σύμπραξης των δύο σχολείων κατά την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας για το έτος 2023-2024 με στόχο την Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Ευχαριστούμε θερμότατα τον Διευθυντή κ. Παναγιώτη Λότσιο, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες του σχολείου υποδοχής για την άρτια συνεργασία και για την πολύτιμη φιλία τους.

Γιορτή της μητέρας 2024

μαμα 1

μαμα 2

(ζωγραφιές μέσα στις κάρτες)

Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου είναι αφιερωμένη στη μητρότητα. Με όλη μας την αγάπη ετοιμάζουμε κατασκευές για τη γιορτή της μητέρας.

Αέναη μητρότητα, συνέχεια στην αλυσίδα της ζωής.

Χρόνια πολλά…και ζωή για πολλά χρόνια!

ΚΑΡΤΕΣ 3

ΚΑΡΤΕΣ 2

ΚΑΡΤΕΣ 1

(οι κάρτες μας)

Πηγή ιδέας: Pinterest 

ολοήμερο

(οι δημιουργίες του Ολοήμερου Τμήματος)

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: μια εύκολη υπόθεση, αρκεί να συνεργαστούμε»

επιμόρφωση 4

επιμόρφωση 2

Τη Δευτέρα 13/05/2024 (Πράξη 19η/13-05-2024) και με χρονική διάρκεια δυόμισι ωρών (18:00-20:30) πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο 4ο Νηπιαγωγείου Κοζάνης Ενδοσχολική Επιμορφωτική Συνάντηση-Βιωματικό Σεμινάριο γονέων με θέμα «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: μια εύκολη υπόθεση, αρκεί να συνεργαστούμε». Εισηγήτρια ήταν η κ. Ευφημία Κωνσταντινίδου, ειδική επιστήμονας, Ψυχολόγος MSc, Υποψήφια Διδάκτωρ, γονέας νηπίου του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης.

Η συνάντηση διοργανώθηκε από τον σύλλογο διδασκόντων του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης και εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, των 15 ωρών Ενδοσχολικών Επιμορφωτικών Δράσεων καθώς και στη Σχολή Γονέων για το έτος 2023-2024.

Ως διοργανωτές, ευχαριστούμε θερμά την κ. Κωνσταντινίδου για την άμεση αποδοχή της πρότασης να εισηγηθεί του θέματος και για την ενδιαφέρουσα και εμπεριστατωμένη επιμόρφωση. Ευχαριστούμε, ακόμη, τους γονείς του σχολείου μας που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και το Διδακτικό Προσωπικό.

επιμόρφωση 1

επιμόρφωση 3

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: μια εύκολη υπόθεση, αρκεί να συνεργαστούμε»

εικόνα πρόσκλησης

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε πως το 4ο Νηπιαγωγείου Κοζάνης θα πραγματοποιήσει ενδοσχολική επιμόρφωση-συμβουλευτική γονέων τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 και ώρα 18:00-20:00, δια ζώσης στον χώρο του Νηπιαγωγείου (Αχρίδος 10, περιοχή Νοσοκομείου). Εισηγήτρια θα είναι η ειδική επιστήμονας κ. Ευφημία Κωνσταντινίδου, Ψυχολόγος MSc, Υποψήφια Διδάκτωρ. Θέμα: «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: μια εύκολη υπόθεση, αρκεί να συνεργαστούμε». Όσοι/όσες από εσάς επιθυμούν, μπορούν να την παρακολουθήσουν. Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου:

Χαρίκλεια Χ. Καλλιανίδου

και το διδακτικό προσωπικό: Μαρινέλα-Μαρίνα Σεντουκά, Βαρβάρα Τουμπουλίδου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

unnamed file 3

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Αφού ολοκληρώθηκε η τέταρτη θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική
Σκέψη και Πρωτοβουλία» των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο «Μικροί Πρίγκιπες, μικρές
Πριγκίπισσες στους πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος», διαπιστώνουμε ότι οι στόχοι που
τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές/μαθήτριες κατόρθωσαν ως προς το:

unnamed file 1

2 1

4 1

unnamed file 2
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία (Γλώσσα και ΤΠΕ)
➢ Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής
συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε διάφορα
επικοινωνιακά πλαίσια.
➢ Να διατυπώνουν και να συνοψίζουν επιχειρήματα για την τεκμηρίωση απόψεων.
➢ Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
➢ Να διακρίνουν τις βασικές εντολές προγραμματισμού, προγραμματιζόμενων παιχνιδιών
(π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).
➢ Να εκτελούν απλές λειτουργίες/ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/
δραστηριοτήτων.
➢ Να αντιμετωπίζουν τις ΤΠΕ ως εργαλεία που ενισχύουν τη σκέψη και τις ικανότητές
τους και όχι μόνο ως μέσα διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
➢ Να διακρίνουν τα διάφορα είδη των γραπτών κειμένων με βάση τον σκοπό που
εξυπηρετούν και να αναγνωρίζουν στοιχεία της δομής τους (π.χ. θέμα, πλοκή κτλ. σε
ένα αφηγηματικό κείμενο).
➢ Να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και ποιητές (παιδική λογοτεχνία και ποίηση).
➢ Να αναλύουν τις ιστορίες και τα ποιήματα δημιουργώντας «εικόνες» και
διατυπώνοντας κρίσεις για τους ήρωες και την πλοκή.
➢ Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων.
➢ Να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές γραπτών κειμένων και βιβλίων ανάλογα με τα
ενδιαφέροντά τους και τις διερευνήσεις που πραγματοποιούν.

δ

ε

10

στ
Γ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες
➢ Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα βασικά γνωρίσματά του Ήλιου.
➢ Να αναγνωρίζουν το σχήμα και την κίνηση της Γης και των άλλων πλανητών του
πλανητικού μας συστήματος.
➢ Να αντιλαμβάνονται την υπόσταση του πλανητικού συστήματος ως μέρος του γαλαξία
στο διάστημα.
➢ Να γνωρίζουν τη μορφολογία της Γης.
➢ Να αντιλαμβάνονται τη σύνδεση της θέσης και της κίνησης της Γης στο πλανητικό
σύστημα.
➢ Να αναπαριστούν το πλανητικό μας σύστημα με διάφορους τρόπους και να
διατυπώνουν υποθέσεις για την ισορροπία του συστήματος.
➢ Να καταγράφουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη Γη και στους άλλους πλανήτες
του πλανητικού μας συστήματος και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη.
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της λειτουργίας του πλανητικού συστήματος και τον
τρόπο που επηρεάζει τη ζωή στη Γη.
➢ Να εκτιμούν τη μοναδικότητα της Γης και να συνειδητοποιούν την ανάγκη προστασίας
του πλανήτη μας.
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της κίνησης της Γης στο πλανητικό σύστημα, για τη
ζωή και την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση
➢ Να εκφράζονται καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά για εικαστικές
δημιουργίες.

ΚΟΛΛΑΖ 1 2

ΚΟΛΛΑΖ 2 2

ΚΟΛΛΑΖ 3 1
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία
Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS
5035542

Πάσχα 2024

Πάσχα 2024

3

Πασχαλινές δράσεις

1. Παρουσιάζουμε τα θρησκευτικά γεγονότα και τα έθιμα του Πάσχα στους μαθητές/μαθήτριες μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια και εκπαιδευτικά βίντεο.

2. Κατασκευάζουμε τις πασχαλιάτικες κάρτες μας.

ΚΑΡΤΑ

3. Υποδεχόμαστε τις μικρές Λαζαρίνες του όμορου 11ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης, οι οποίες μας παρουσιάζουν σχετικό παραδοσιακό δρώμενο.

ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ 1

ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ 2

4. Παίζουμε το “Easter egg hunt” στο μάθημα των Αγγλικών και συζητούμε για τα αντίστοιχα δικά τους πασχαλινά έθιμα.

5. Κατασκευάζουμε ατομικά κάδρα με τον Εσταυρωμένο, εμπνευσμένα από μία δημιουργία του Κοζανίτη καλλιτέχνη Αλέξανδρου Χάτσιου.

ΚΟΛΛΑΖ 1 1

ΚΟΛΛΑΖ 2 1

ΚΟΛΛΑΖ 3

ΚΟΛΛΑΖ 4

ΚΟΛΛΑΖ 5

ΚΟΛΛΑΖ 6

ΚΟΛΛΑΖ 7

**********

Ευχαριστούμε θερμότατα τον Αλέξανδρο Χάτσιο, που μας επέτρεψε να κάνουμε χρήση του έργου του και που για ακόμη μία φορά ενέπνευσε τις δικές μας εικαστικές δημιουργίες.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ

Έργο Αλέξανδρου Χάτσιου 

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα»

πρίγκιπας 2

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τίτλος εργαστηρίου: «Στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός: Απρίλιος 2024
Διάρκεια: 3 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
➢ Παραμύθι «Ο Μικρός Πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί», Ανιές ντε Λεστράντ,
εικονογράφηση: Βαλέρια Ντοκάμπο, εκδόσεις: κόκκινη κλωστή δεμένη.

παραμύθι πρίγκιπας

πρίγκιπας 1

➢ Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.
ΣΤΟΧΟΙ:
Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία
Οι μαθητές/μαθήτριες προετοιμάζονται ώστε:
Γνώσεις:
➢ Να διακρίνουν τα διάφορα είδη των γραπτών κειμένων με βάση τον σκοπό που
εξυπηρετούν και να αναγνωρίζουν στοιχεία της δομής τους (π.χ. θέμα, πλοκή κτλ. σε
ένα αφηγηματικό κείμενο) (i).
➢ Να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και ποιητές (παιδική λογοτεχνία και ποίηση) (i).
Δεξιότητες:
➢ Να αναλύουν τις ιστορίες και τα ποιήματα δημιουργώντας «εικόνες» και
διατυπώνοντας κρίσεις για τους ήρωες και την πλοκή ( i).
Στάσεις:
➢ Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων ( i).
➢ Να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές γραπτών κειμένων και βιβλίων ανάλογα με τα
ενδιαφέροντά τους και τις διερευνήσεις που πραγματοποιούν (i).
Δ. 2. Τέχνες
➢ Να εκφράζονται καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά για εικαστικές
δημιουργίες.

9π

10π

11π

12π
ΔΡΑΣΕΙΣ:
➢ Ακρόαση του Παραμυθιού «Ο Μικρός Πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί», Ανιές
ντε Λεστράντ, εικονογράφηση: Βαλέρια Ντοκάμπο, εκδόσεις: κόκκινη κλωστή δεμένη.
Οι μαθητές/μαθήτριες συζητούν, αναλύουν και αντιλαμβάνονται τα μηνύματά του κι
εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
➢ Εικαστική απόδοση του πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα μέσω ατομικών
ιχνογραφημάτων με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ.

1π

2π

3π

4π
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού:
➢ εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών,
➢ συμμετοχής τους στην ακρόαση και στην ανάλυση του λογοτεχνικού κειμένου,
➢ συμμετοχής τους στο εικαστικό εργαστήριο,
➢ βελτίωσης της τεχνικής σχεδίασής τους.

5π

6π

7π

8π
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022), Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2
η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ) στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία
Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Ο δικός μου γαλαξίας»

p.κολλάζ

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος εργαστηρίου: «Ο δικός μου γαλαξίας»

Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.

Χρονικός προσδιορισμός

Απρίλιος 2024

Διάρκεια: 2 ώρες

ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ: Ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες.

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές/μαθήτριες εκφράζονται καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά για εικαστικές δημιουργίες (Δ. 2. Τέχνες).

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Η παιδαγωγός εισάγει τους μαθητές/μαθήτριες στην έννοια της ζωγραφικής/εικαστικής δημιουργίας, ενθαρρύνοντάς τους να δημιουργούν πρότυπα έργα ως απόκριση σε ένα ερέθισμα αφόρμησης, να συνδυάζουν υλικά με δημιουργικό τρόπο, να αντιμετωπίζουν με φαντασία τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης (Δ.2.1.i) και να καλλιεργούν το αισθητικό τους κριτήριο.

1.Π

2.Π

4.Π

3.Π

Συγκεκριμένα, έχοντας επεξεργαστεί βιβλία γνώσεων, παρατηρώντας σχετικές με το θέμα αφίσες και ανατρέχοντας στο διαδίκτυο, αποτυπώνουν εικαστικά το σύμπαν, το ηλιακό σύστημα και τους αστερισμούς σε ατομικά ιχνογραφήματα με μαρκαδόρους και κηροπαστέλ.   

p.1.p

p.3.p

p.4.pp.2.p

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών, του βαθμού συμμετοχής τους στο εικαστικό εργαστήριο και του βαθμού βελτίωσης της τεχνικής σχεδίασής τους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022), Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2
η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ) στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.

Έπαινος συμμετοχής



Λήψη αρχείου

Έπαινος συμμετοχής του 4ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης στον διαγωνισμό του ιδρύματος “Κάνε μία ευχή” Ελλάδας.

Σχολικό έτος 2023-2024

Η συμμετοχή μας

ΑΣΤΕΡΙ 4

3ο Εργαστήριο: “Μικροί Πρίγκηπες/μικρές Πριγκήπισσες στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος”

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΛΛΑΖ

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος εργαστηρίου: «Μικροί Πρίγκηπες/μικρές Πριγκήπισσες στους πλανήτες του ηλιακού
μας συστήματος»
Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Νηπιαγωγείο.
Χρονικός προσδιορισμός: Απρίλιος 2024
Διάρκεια: 6 ώρες
ΜΕΣΑ και ΥΛΙΚΑ:
Laptop, βιβλία γνώσεων, αφίσες, γλωσσικό παιχνίδι, μηχανοκίνητο παιχνίδι αναπαράστασης
της κίνησης των πλανητών.
ΣΤΟΧΟΙ:
Θεματικό Πεδίο Γ.2. Φυσικές Επιστήμες
Γνώσεις:
➢ Να αναγνωρίζουν το σχήμα και την κίνηση της Γης και των άλλων πλανητών του
πλανητικού μας συστήματος (i).
➢ Να αντιλαμβάνονται την υπόσταση του πλανητικού συστήματος ως μέρος του γαλαξία
στο διάστημα (i).
➢ Να γνωρίζουν τη μορφολογία της Γης (i).
➢ Να αντιλαμβάνονται τη σύνδεση της θέσης και της κίνησης της Γης στο πλανητικό
σύστημα (ii).
Δεξιότητες:
➢ Να αναπαριστούν το πλανητικό μας σύστημα με διάφορους τρόπους και να
διατυπώνουν υποθέσεις για την ισορροπία του συστήματος (i).
➢ Να καταγράφουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη Γη και στους άλλους πλανήτες
του πλανητικού μας συστήματος και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη (i).
Στάσεις
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της λειτουργίας του πλανητικού συστήματος και τον
τρόπο που επηρεάζει τη ζωή στη Γη (i).
➢ Να εκτιμούν τη μοναδικότητα της Γης και να συνειδητοποιούν την ανάγκη προστασίας
του πλανήτη μας (i).
➢ Να συνειδητοποιούν τη σημασία της κίνησης της Γης στο πλανητικό σύστημα, για τη
ζωή και την ανθρώπινη δραστηριότητα (ii).
ΔΡΑΣΕΙΣ:
➢ Εμπλουτίζουμε το κέντρο μάθησης της Βιβλιοθήκης με σχετικά με το διάστημα και τους
πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος βιβλία γνώσεων. Οι μαθητές/μαθήτριες ανατρέχουν
σε αυτά και παρατηρούν τις εικόνες τους. Ο/Η Παιδαγωγός καταγράφει τις σχετικές με
το θέμα υπάρχουσες γνώσεις κι επιλέγει τις νέες πληροφορίες που θα δώσει σε
αυτούς/αυτές.

ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ
➢ Χρησιμοποιούμε στο κέντρο μάθησης του Υπολογιστή τη μηχανή αναζήτησης της
Google και συλλέγουμε πληροφορίες για τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των
πλανητών του Ηλιακού Συστήματος. Οι μαθητές/μαθήτριες, έχοντας την επίβλεψη και
την αρωγή του/της Παιδαγωγού, εξοικειώνονται με τη διαδικασία εύρεσης και χρήσης
των απαραίτητων λέξεων που λειτουργούν ως κλειδιά στην εκάστοτε αναζήτησή τους,
τις πληκτρολογούν και απολαμβάνουν την πλοήγηση στο διαδίκτυο.
➢ Αξιοποιούμε αφίσες με το Ηλιακό Σύστημα από το παιδαγωγικό/εποπτικό υλικό της
σχολικής μονάδας. Οι μαθητές/μαθήτριες μαθαίνουν τα ονόματα των πλανητών και τη
σειρά τους σε εγγύτητα με τον Ήλιο.

ΑΦΙΣΑ 1

ΑΦΙΣΑ 2
➢ Παρατηρούμε την κίνηση των πλανητών, αξιοποιώντας μηχανοκίνητο παιχνίδι
αναπαράστασης αυτής από το παιδαγωγικό υλικό των εκπαιδευτικών.

ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

παιχνίδι.2

➢ Παίζουμε σχετικό γλωσσικό παιχνίδι. Συλλαβίζουμε τα ονόματα των πλανητών,
εντοπίζουμε το αρχικό τους γράμμα, τα αναγνωρίζουμε/διακρίνουμε και τα
τοποθετούμε κάτω από τον σωστό πλανήτη.

παιχνίδι.1
➢ Συμπληρώνουμε φύλλο εργασίας, αντιστοιχίζοντας τους πλανήτες με το κατάλληλο
διαστημόπλοιο (διάκριση μοτίβων).

Φ.Ε
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω του βαθμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών,
του βαθμού συμμετοχής τους στις δράσεις (αναζητήσεις, διερευνήσεις, ομαδο-συνεργατικά
παιχνίδια), καθώς και μέσω της σύγκρισης των γνώσεων που προϋπήρχαν με αυτές που
αποκτήθηκαν μετά το πέρας του εργαστηρίου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022), Πρόγραμμα
Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2
η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ) στο
πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία
Εκπαιδευτικού
Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.