Το θέμα είναι ήδη οικείο στα παιδιά καθώς στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων (περίοδος Οκτώβριος και Νοέμβριος 2025) μιλήσαμε για την ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητας και της ενσυναίσθησης που θα πρέπει να υπάρχει σε όλους τους κόλπους μιας αναπτυγμένης κοινωνίας απέναντι στα άτομα που για οποιοδήποτε λόγο μπορεί να παρουσιάζουν κάποια διαφορετική εικόνα στην εξωτερική τους εμφάνιση, στην ομιλία τους, στη συμπεριφορά τους γενικότερα.
Αφού μιλήσαμε στην τάξη για τα ΑΜΕΑ κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και εναλλάξ ο ένας υποδύονταν τον τυφλό και ο άλλος τον συνοδό του που τον βοηθούσε να φτάσει στον προορισμό του.
Ο τυφλός και ο συνοδός του.
Ο συνοδός περνάει προσεχτικά τον τυφλό ανάμεσα από εμπόδια.
Η διαδικασία επαναλήφθηκε και εντός της τάξης καθώς άρεσε στα παιδιά και ήθελαν να τη συνεχίσουν.
Με την ευκαιρία φτιάξαμε και έναν λαβύρινθο σε ασπροπίνακα όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν τις δύο διαδρομές.
Η beebot αυτή τη φορά υποδύθηκε τον τυφλό και αφού προγραμματίστηκε ώστε να αποφύγει τα εμπόδια κατάφερε με επιτυχία να φύγει από το σπίτι της και να πάει στο σούπερ μάρκετ.Στη συνέχεια αλλάξαμε τη διαδρομή έγινε εκ νέου προγραμματισμός και η beebot έφτασε στον προορισμό της.
Παρακολουθήσαμε και το ακόλουθο βίντεο που μιλάει για τη διαφορετικότητα
Φτιάξαμε ομαδική εργασία με θέμα την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας και γράψαμε λέξεις που σχετίζονται με τα άτομα που είναι ανάπηρα.
Τα παιδιά υποδύθηκαν τους τυφλούς και περπάτησαν με τη βοήθεια ενός συνοδού και με την υποστήριξη ενός μπαστουνιού.
Μέσω της αφής τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν διάφορα αντικείμενα.
Υποδύθηκαν τους τυφλούς και προσπάθησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα.
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη μέθοδο γραφής Braille.Τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική εργασία για την διαφορετικότητα με το σύνθημα: Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι.
Τα παιδιά έγραψαν τι θα ήθελαν να έχουν από την οικογένειά τους και την πολιτεία αν είχαν αναπηρία.
Βρισκόμαστε στην εποχή του φθινοπώρου και από καιρό επεξεργαζόμαστε το θέμα μιλώντας για τον καιρό που κάνει αυτή την εποχή, για τα πρωτοβρόχια και τη σπουδαιότητά τους για τις καλλιέργειες των αγροτών, για τον κύκλο του νερού, το μάζεμα της ελιάς, τον τρύγο, την σπορά και για τις ασχολίες των αγροτών. Ακολουθούν κάποιες από τις εργασίες μας σχετικά με αυτό το θέμα.
Είμαστε στο φθινόπωρο και μιλάμε για την ελιά. Αφού αναμίξαμε τα χρώματά μας είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε την ελιά και τα μέρη από τα οποία αποτελείται.
Φτιάξαμε το δέντρο με τον κορμό και τα κλωνάρια του και στο τέλος τις ρίζες του.Κόψαμε τα φύλλα της ελιάς.
Κόψαμε τον καρπό της ελιάς.
Ολοκληρώσαμε την ομαδική εργασία βάζοντας τα φύλλα και τους καρπούς του δέντρου ( πράσινες και μαύρες ελιές).
Τελικό αποτέλεσμα. Γράψαμε κα όλα τα μέρη της ελιάς. (Ρίζες, κορμός, κλαδιά, ανθός και καρπός ).
Φτιάξαμε και τις σκάλες μας, έτοιμοι να σκαρφαλώσουμε για να τινάξουμε τις ελιές μας.
Βάψιμο του κορμού και των κλωναριών της ελιάς έξω στα τραπεζοθρανία του προαύλιου χώρου.
Κατασκευή ελιάς με χοντρό χαρτόνι, το οποίο βάφτηκε με καφέ τεμπέρα , τοποθετήσαμε φύλλα ελιάς και καρπό με μαύρο γκοφρέ.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το μάζεμα της ελιάς.
Ομαδική εργασία. Θέμα : Το φθινόπωρο
Ομαδική εργασία. Θέμα : Το φθινόπωροΣυνοδευτικό στο δεκατιανό μας : Ψωμί ολικής άλεσης με προζύμι με ελιές.
Βεβαίως φτιάξαμε και το δικό μας ελιόψωμο.
…..και μετά τη βιωματική μάθηση ακολουθεί η απόλαυση.Καλή όρεξη.
Προετοιμασία.
Ψωμί με λάδι και ρίγανη. Συμπληρωματικό του δεκατιανού για επιπλέον ΕΝΕΡΓΕΙΑ.Μυρίζουμε τη ρίγανη.
Ζέσταμα στον φούρνο.Καλή όρεξη.Έγινε αναφορά και στον κύκλο του νερού και στη σπουδαιότητα του φυσικού φαινομένου της βροχής για την επιβίωση όλων των ζωντανών οργανισμών.. Στην παρούσα εργασία φαίνονται τα τέσσερα στάδια του κύκλου του νερού ( εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση.)Δραστηριότητα STEM . Με τη βοήθεια της beebot . Tα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα ώστε να περάσει διαδοχικά από όλα τα στάδια του κύκλου του νερού.
Η υπόθεση αφορά μια αλεπουδίτσα που αρχικά το χρώμα της ήταν γκρι, είχε μια ιδιαίτερη και διαφορετική μυρωδιά από τα άλλα ζώα με αποτέλεσμα να μην τη θέλει κανείς για παρέα . Την πρώτη απόρριψη – απογοήτευση την ένιωσε από μια παρέα τριών ασβών, οι οποίοι αφού την κορόιδεψαν και την πρόσβαλαν την κλώτσησαν δυνατά και αυτή κατέληξε……..σε ένα λάκκο με λάσπες όπου ζούσαν κάποια γουρουνάκια τα οποία και αυτά με τη σειρά τους κορόιδεψαν την γκρίζα αλεπού την κλώτσησαν και αυτή τη φορά βρέθηκε……στη ρίζα ενός δέντρου που εκεί ζούσαν οι τρεις Μοίρες μαζί με την αδερφή τους την αγέλαστη οι οποίες τελικά άλλαξαν εντελώς τη ζωή της αλεπούς. Της έδωσαν πολλά χαρίσματα όπως: ομορφιά, εξυπνάδα, χαρά. Της αφαίρεσαν την μυρωδιά και την έδωσαν για πάντα στους ασβούς και τη λάσπη την δώρισαν στα γουρουνάκια για να κυλιούνται εκεί και να δροσίζονται. Όσο για την αλεπού απέκτησε ένα λαμπερό κόκκινο στιλπνό χρώμα με μια όμορφη φουντωτή ουρά.Νάτη εδώ καμαρωτή με τη νέα της στολή
Πάνω: Ο ασβός κοροϊδεύει την γκρίζα αλεπού και αυτή κλαίει. Κάτω αριστερά: Οι τρεις ασβοί που βλέπουν την γκρίζα αλεπού και την κοροϊδεύουν. Κάτω δεξιά: Η γκρίζα αλεπού καταλήγει στο δέντρο που ζούσαν οι τρεις Μοίρες και αλλάζουν, προς το καλύτερο, τη ζωή της.
Πάνω: Σε αυτή την εικόνα φαίνονται οι τρεις ασβοί που κορόιδευαν την γκρίζα αλεπού, η αλεπού με το τελικό κόκκινο χρώμα της και το δέντρο όπου πίσω από τον κορμό του βρισκόταν η αγέλαστη μία από τις Μοίρες, που στο τέλος βοήθησε την αλεπού και μαζί με τις άλλες αδελφές τις Μοίρες άλλαξαν τη ζωή της αλεπούς. Kάτω αριστερά: Η αλεπού καμαρώνει τη νέα της φορεσιά. Κάτω δεξιά: Η γκρίζα αλεπού, πριν μεταμορφωθεί.
Μίξη χρωμάτων. Κόκκινο και Άσπρο μας δίνει το Ροζ.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣΤα περιστέρια της ΕΙΡΗΝΗΣ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Οι φοιτητές του Πολυτεχνείου
ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Κατασκευή δύο παιδιών, σε συνεργασία, κατά την ώρα της ελεύθερης απασχόλησης. Βλέποντας σχετικές εικόνες, κατασκεύασαν με τη χρήση οικοδομικού υλικού, την πύλη του Πολυτεχνείου και το τανκ να βρίσκεται ακριβώς μπροστά της.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση. Ομαδική εργασία
Προετοιμασία. Πάνω σε ένα λευκό χαρτόνι κάνσον χρωμάτισαν τον τοίχο με διάφορα χρώματα από τέμπερα.
Βάψαμε με γκρι τέμπερα την ντουντούκα (χάρτινο ποτήρι) , φωτογραφήσαμε τα παιδιά (προφίλ) και φτιάξαμε την αφίσα μας με το σύνθημα: ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή