Νοέ 26 2013

τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στα σχολεία

Επανερχόμαστε στο θέμα της “ενεργειακής αναβάθμισης των σχολείων” -σχετικό άρθρο της 3.9.13 – που παραμένει πάντα επίκαιρο και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και φιλοπεριβαλλοντικό. Σημειώνουμε οτι είναι πολύ ρεαλιστικό και δεν αποτελεί θέμα επιστημονικής φαντασίας, για το λόγο αυτό παραθέτω το παρακάτω σχετικό ενημερωτικό άρθρο:

“Φιλόδοξο σχέδιο για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες κτιρίων που αποτελούν δημοτική περιουσία, παρουσιάστηκε στην ελληνική αντιπροσωπεία που πήγε στο Βερολίνο με αφορμή τη συνάντηση Μέρκελ – Σαμαρά.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η πρόταση έχει γίνει από τον αρμόδιο υπουργό για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, Γ. Φούχτελ και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο συνεργασία γερμανικών εταιρειών από το χώρο της ενέργειας και του real estate με την τοπική αυτοδιοίκηση.

Προβλέπεται η χρησιμοποίηση του μοντέλου των ΣΔΙΤ και σαν πρώτη πρόταση είναι η τοποθέτηση φωτοβολταϊκων στις στέγες 15.000 σχολείων που διαθέτουν οι δήμοι όλης της χώρας.”

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Νοέ 25 2013

γιορτάζοντας την παγκόσμια ημέρα για το θέατρο στην εκπαίδευση

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργάνωσε με επιτυχία διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο στις 22-23/11/13 στη Θεσσαλονίκη με θέμα :  “Εκπαίδευση και Θέατρο : Η Παιδαγωγική της Ειρήνης”. Στο Σεμινάριο αυτό – που περιλάμβανε εισηγήσεις, βιωματικά εργαστήρια και καλλιτεχνικά δρώμενα – συμμετείχαμε 12 συνάδελφοι από σχολεία της Χαλκιδικής. Ελπίζουμε να μεταφέρουμε τη γνώση και εμπειρία που αποκομίσαμε, ώστε να αξιοποιηθεί στα πλαίσια των προγραμμάτων, των ερευνητικών εργασιών, αλλά και γενικά στο χώρο των σχολείων μας.

Είναι πολύ ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο το μεγάλο ενδιαφέρον των συναδέλφων (και των μαθητών στη συνέχεια) για το Θέατρο, που φαίνεται καθημερινά και άρχισε να δίνει καρπούς, καθώς από πέρσι έχουν γίνει πολλά στην κατεύθυνση της προώθησής του (και της χρήσης του ως εκπαιδευτικό εργαλείο). Άλλωστε χρησιμοποιείται ως καινοτόμος διδακτική μέθοδος  και βοηθά στην καλύτερη προσέγγιση των κοινωνικών προβλημάτων που εμφανίζονται στα σχολεία. Ας θυμηθούμε με την ευκαιρία, τα πολλά θεατρικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν, το διήμερο Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας στη Χαλκιδική στις 28 και 30/3/2013 με  θέμα: «το θέατρο ως εκπαιδευτικό εργαλείο και ως μέσο κοινωνικής παρέμβασης», τις μαθητικές θεατρικές παραστάσεις σε γιορτές, δράσεις και φεστιβάλ.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Νοέ 14 2013

συνεχίζουμε τις δράσεις μας με όραμα και μεράκι

Ο ιστότοπος αυτός συνεχίζει τη λειτουργία του, ως προσωπικός ιστότοπος του διαχειριστή του Αρ. Κωνσταντινίδη, μια και συνεχίζονται οι δράσεις μας, οι σχετικές με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων) με όραμα και μεράκι υπό οποιαδήποτε ιδιότητα και από οποιαδήποτε θέση.

Παρακαλώ οι συνάδελφοι και οι φίλοι που θα ήθελαν (να συνεχίσουν) να παρακολουθούν και να  ενημερώνονται από τον ιστότοπο αυτό μπορούν να τον επισκέπτονται και από εδώ.  Επίσης αν θέλουν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους ή να προσθέσουν κάποιο άρθρο μπορούν να μου τα στείλουν για ανάρτηση  στην προσωπική μου ηλεκτρονική διεύθυνση. Αντίστοιχα όσοι δεν επιθυμούν να παραμένει η δουλειά τους (ως σύνδεσμος) στον ιστότοπο, μπορούν να μου ζητήσουν να την διαγράψω.

Υπενθυμίζω πως μέχρι 29/11 θα πρέπει να υποβληθούν προς έγκριση τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα θα πρέπει να γίνουν και οι αιτήσεις για συμμετοχή στα προγράμματα των ΚΠΕ (και όχι αργότερα όπως άλλες χρονιές). Ας μη καθυστερούμε άλλο λοιπόν!

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Νοέ 05 2013

αλλαγή σελίδας…

Η φετεινή σχολική χρονιά ξεκίνησε (όπως ήδη επισημάνθηκε στον ιστότοπο αυτό) χωρίς υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων. Αν και με καθυστέρηση, προχώρησε τελικά η διαδικασία επιλογής και ορισμού νέου υπευθύνου, που συνοδεύτηκε με αλλαγή στη θέση αυτή. Συγχαίρω τη νέα (στη θέση αυτή) συνάδελφο, της εύχομαι καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο της. Ελπίζω να συνεχίσει το επιτυχές έργο και την ανοδική πορεία του Γραφείου ΣΔ. Αξίζει να σημειωθεί πως πέρσι, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη και χρηματοδότηση, έφτασε να στηρίζει 141 προγράμματα ΣΔ, να βοηθά τους 252 εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην υλοποίηση αυτών, να επιμορφώνει με σεμινάρια ή ημερίδες πάνω από 200 εκπαιδευτικούς, να συμμετέχει σε Δίκτυα, Συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες ΚΠΕ και άλλων φορέων, να λειτουργεί αυτό τον ιστότοπο για πληροφόρηση -επικοινωνία, να επισκέπτεται συχνά τα σχολεία -με πάνω από 140 επισκέψεις.

Ένας πιο λεπτομερής απολογισμός του έργου που επιτελέστηκε, δε νομίζω οτι χρειάζεται, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων (ειδικά όσων ασχολήθηκαν με τις ΣΔ) γνωρίζουν και αναγνωρίζουν την προσπάθεια και το έργο αυτό. Θα ήθελα και πάλι να σας ευχαριστήσω όλους, για την κατάθεση ψυχής που κάνατε και – εθελοντικά οι πιο πολλοί – προσφέρατε τα μέγιστα στους μαθητές και τα σχολεία της περιοχής μας. Επιτρέψτε μου ωστόσο, να ευχαριστήσω ιδιαίτερα και προσωπικά το Γιώργο, τη Μαρία, την Κατερίνα, το Γιάννη. Καλή συνέχεια!

Με την ευκαιρία, επιλέγω να σας στείλλω το μήνυμα “όχι μεγάλα λόγια, αλλά πράξεις και ουσία”. Άλλωστε στα προγράμματα ξέρουμε πως δεν έχουν τόση αξία μόνο ένας μεγαλεπήβολος στόχος ή ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, αλλά και όλη η πορεία προς αυτό – “ο δρόμος προς την Ιθάκη”. Καλή αντάμωση στην κοινή πορεία μας! Σας χαιρετώ τέλος, επισημαίνοντας πως “ουδείς αναντικατάστατος” -τουλάχιστον όσο με αφορά. Δυστυχώς αδυνατώ να πω το ίδιο για κάποιους εξαίρετους συναδέλφους (με μεγάλη προσφορά στις ΣΔ) που δε συνεχίζουν πλέον μαζί μας (λόγω σύνταξης, μετάθεσης, μετάταξης ή διαθεσιμότητας) και αφήνουν ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Σας τιμώ και σας αποχαιρετώ. Γεια σου Ελένη, Φίλιππε, Έλσα, Νίκη, Κατερίνα, Γιώργο,…

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Οκτ 13 2013

“γιορτή των πουλιών” στον υδροβιότοπο της περιοχής Σάνη

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Κυριακή 13/10 η “γιορτή των πουλιών” στον υγροβιότοπο της περιοχής Σάνη – φυλακών Κασσάνδρας στη Νέα Φώκαια Χαλκιδικής.  Οργανώθηκε από την Ελληνική Ορνοθολογική Εταιρεία, που ξενάγησε και ενημέρωσε το κοινό για την άγρια ορνιθοπανίδα της περιοχής και παρείχε τηλεσκόπια για παρατήρηση των πουλιών.

 

 

Τις αμέσως  επόμενες ημέρες θα γίνει οργανωμένη επίσκεψη σχολείων της περιοχής, με συμμετοχή σε αντίστοιχο ολοκληρωμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα γνωριμίας με τα άγρια πουλιά και τους υγροβιότοπους.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Οκτ 04 2013

αντισεισμική προστασία – άσκηση ετοιμότητας

Το ιδανικό σχολείο, το σχολείο των ονείρων μας, μπορεί να έχει πολλά χαρακτηριστικά και αξίζει να καταβάλλουμε προσπάθειες (μέσω προγραμμάτων, ερευν. εργασιών, υπεύθυνης στάσης) για αυτό! Φυσικά η ασφάλεια -και το αίσθημα ασφάλειας – των μαθητών και των καθηγητών στα σχολεία είναι πρωταχικής σημασίας. Σχετίζεται με την αντισεισμική θωράκιση και τη στατική επάρκεια των σχολικών κτιρίων, με την πυρασφάλεια, με την προστασία από δυσμενείς καιρικές συνθήκες (πλημμύρες, άνεμος, χιόνι, κεραυνοί), αλλά και με την προετοιμασία όλων μας για την ψύχραιμη και κατάλληλη αντιμετώπιση τους. Οπότε η προγραμματιζόμενη άσκηση ετοιμότητας (11/10 ή 14/10) οφείλει να προετοιμαστεί και να εκτελεστεί προσεκτικά, ώστε να μη καταστεί ένα “μαθητικό παιχνίδι”. Επίσης να επαναλαμβάνεται όπως προβλέπεται.

Στα πλαίσια της πρόληψης, η αντοχή των σχολικών κτιρίων και η προστασία που μας παρέχουν, επιτυγχάνεται με προσεισμικούς ελέγχους στατικής επάρκειας και αποκατάσταση των βλαβών ή κακοτεχνιών που τυχόν εντοπιστούν. Χαιρετίζω λοιπόν το διενεργούμενο αυτό έλεγχο που ήδη γίνεται στα σχολεία της περιοχής μας (με τη διπλή μου ιδιότητα του μηχανικού και του πρ. υπεύθυνου σχολικών δραστηριοτήτων). Είναι πολύ ελπιδοφόρο και σημαντικό.

Γενικότερα όμως, τόσο οι συνθήκες υγιεινής και άνεσης στο σχολικό περιβάλλον, όσο και η χρήση ΑΠΕ, η εξοικονόμηση ενέργειας και η φιλοπεριβαλλοντική διαχείρηση απορριμμάτων, νερού, κλπ. οφείλουν να εξασφαλίζονται και μάλιστα κατά παραδειματικό τρόπο – αν και απέχουμε ακόμα πολύ από αυτό…

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Οκτ 03 2013

μέχρι πότε θα παραμένει “κενή” η θέση του υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων;

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς παραμένει κενή η θέση του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΕ (καιτης ΠΕ) Χαλκιδικής, μια και δεν στάλθηκε ακόμα σχετική εγκύκλιος για τη διαδικασία κάλυψης της θέσης αυτής. Η ολιγωρία αυτή δημιουργεί ποικίλα προβλήματα, όπως :

  • η έλλειψη πλήρους ενημέρωσης των συναδέλφων για θέματα περιβαλλοντικής εκπ., αγωγής υγείας, πολιτιστικά.
  • η αδυναμία προγραμματισμού και υλοποίησης δράσεων (που όμως ζητούνται!), όπως για παράδειγμα η υλοποίηση δράσεων στα πλαίσια της εβδομάδας Περιβ. Εκπ. που καθιερώθηκε τη 2η εβδομάδα του Οκτωβρίου. Ευτυχώς το ΚΠΕ Αρναίας οργανώνει τη Δευτέρα 7/10 ημερίδα ενημέρωσης για τα προγράμματα των ΚΠΕ.
  • η αδυναμία επιλογής και αποστολής (από τον υπεύθυνο ΣΔ) εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης μας σε σεμινάρια των ΚΠΕ που ξεκινούν.
  • η μη προώθηση και στήριξη των (ήδη εθελοντικών και χωρίς υπερωριακή αποζημίωση και χρηματοδότηση) προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων. Να σημειωθεί οτι, παρά τα προβλήματα, υπήρχε πέρσι αύξηση των υλοποιούμενων προγραμμάτων.
  • η αναστάτωση στη μαθητική διαδικασία των σχολείων από την καθυστερημένη απόσπαση στη θέση του υπευθύνου (αν τελικά γίνει).
  • η υποβάθμιση του πολιτισμού, της αγωγής υγείας και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην εκπαίδευση των μαθητών της περιοχής μας.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Σεπ 16 2013

συμμετοχή της Χαλκιδικής στο 1ο μαθητικό φεστιβάλ αρχαίου θεάτρου στο Δίον

Με την παράσταση “Ελένη” του Ευριπίδη, πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμν. Ν.Τρίγλιας το 2012-13, εκπροσωπήθηκε επαξίως η ΔΔΕ Χαλκιδικής την Κυριακή 15/9 στο διεθνές μαθητικό φεστιβάλ αρχαίου θεάτρου “Ολύμπια τα εν Δίω” που πραγματοποιείται 12-20 Σεπτεμβρίου στο αρχαίο θέατρο του Δίου.

Η παράσταση αυτή ετοιμάστηκε κατά τη σχολ. χρονιά 2012-13, με πολύ μεράκι και κόπο, από πολλούς μαθητές της Γ΄ γυμνασίου και 6 καθηγητές (Στεφανίδου, Καραβασίλη, Χάιδου, Μυλωνά, Κιάκου, Χαμπίδη). Παρουσιάστηκε στο Γυμνάσιο, το Δημοτικό, τους γονείς και την τοπική κοινωνία της Ν. Τρίγλιας, σε τοπικό πανηγύρι τον Ιούλιο, και τελικά στο αρχαίο θέατρο στο Δίον. Μικρό δείγμα της δουλειάς (σε πρώιμο στάδιο) παρουσιάστηκε επίσης το Μάρτιο, στο θεατρικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς που διοργανώσαμε, στο Πνευματικό Κέντρο Ν. Μουδανιών.

Στα πλαίσια αυτού του πολιτιστικού προγράμματος έγιναν ποικίλες αξιόλογες δράσεις, που συνέβαλλαν κι αυτές στο πολύ καλό τελικό αποτέλεσμα που παρακολουθήσαμε και θαυμάσαμε.
Θα ήθελα να συγχαρώ ιδιαίτερα μαθητές, καθηγητές και γονείς, που συνεργάστηκαν για αυτήν την ωραία θεατρική παράσταση. Μακάρι να υπάρχει και η ανάλογη συνέχεια! Ελπίζω τέτοιες προσπάθειες να προωθούνται και να στηρίζονται ακόμα περισσότερο από τις εκάστοτε σχολικές και τοπικές κοινότητες…

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Σεπ 03 2013

πρόταση για ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων

Αν λείπει η φαντασία, ας αντιγράψουμε -προωθήσουμε κάτι που αξίζει πραγματικά!
Προτείνεται “Ενεργειακή αναβάθμιση στα σχολεία της Χαλκιδικής – πιλοτικά σε ένα σχολείο, είτε με ένταξη σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα (όπως στη Θεσσαλονίκη), είτε με αναζήτηση εταιρειών-χορηγών (όπως στο ΔΠΘ).

Να σημειωθεί πως είναι υποχρεωμένο το κράτος (βάσει του ισχύοντος νόμου για τις ενεργειακές επιθεωρήσεις) μέχρι το 2020 να έχει ολοκληρώσει την ενεργειακή αναβάθμιση όλων των δημόσιων κτιρίων!!! Τα σχολεία μάλιστα στο εξής θα είναι βιοκλιματικά – θα πρέπει να έχουν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Μέχρι να φτάσουμε εκεί, καθοριστική σημασία έχει η σχετική περιβαλλοντική εκπαίδευση σε όλη τη σχολική και τοπική κοινότητα, σε συνδυασμό με την παραδειγματική εφαρμογή κάποιων οικολογικών πρακτικών.

Το θέμα δεν είναι στενά περιβαλλοντικό, αλλά και θέμα υγείας, ποιότητας ζωής και πολιτισμού. Οφείλω λοιπόν (τόσο ως υπεύθυνος ΣΔ όσο και ως πολ. μηχανικός) να υποβάλλω μια τέτοια φιλόδοξη πρόταση για τα σχολικά κτίρια της Χαλκιδικής. Ελπίζω να υπάρξει και η ανάλογη ανταπόκριση, αφού θα πρέπει να αναλάβουν τη σχετική πρωτοβουλία οι τοπικοί ΟΤΑ, η ΠΚΜ, η ΔΔΕ Χαλκιδικής, σε συνεργασία με το ΤΕΕ/ΚΜ, το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, το ΚΑΠΕ, το ΑΠΘ και λοιπούς φορείς.

Από την πλευρά μου, διατίθεμαι να συνεισφέρω ποικιλοτρόπως στην όλη προσπάθεια.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Σεπ 03 2013

οι σχολικές δραστηριότητες στη Χαλκιδική (προσωρινά(;)) χωρίς υπεύθυνο

Το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων (τ. Καινοτόμων Δράσεων) ενημερώνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς οτι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς – και προσωρινά θέλουμε να πιστεύουμε – ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ, καθώς δε διαθέτει καμία στελέχωση. Ούτε υπεύθυνο ΣΔ, ούτε (φυσικά) γραμματειακή υποστήριξη.

Το κενό ελπίζουμε να είναι πολύ σύντομο και το όλο θέμα τυπικό – διαδικαστικό, γιατί είναι χρήσιμος ένας έγκαιρος προγραμματισμός δράσης… Επίσης, τελείως ενημερωτικά, εκτάκτως αυτή τη χρονιά, διοργανώνονται άμεσα κάποια σεμινάρια των ΚΠΕ, που αναβλήθηκαν λόγω της επίταξης. Ωστόσο, το βασικότερο είναι πως δε θα πρέπει να κλονιστεί ο θεσμός των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (και ο ρόλος του υπευθύνου), ειδικά σε αυτήν τη χρονική συγκυρία, που εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου, επιλογής μαθήματα σχετιζόμενα άμεσα με τα προγράμματα σχολ. δραστηριοτήτων.

Για να ευθυμήσουμε λίγο, ίσως ταιριάζει για το Γραφείο μας,  αυτό που ανάρτησε γνωστή εκπαιδευτική ιστοσελίδα : “δεν είναι 2 Σεπτέμβρη – είναι 33 Αυγούστου!”

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

« Προηγ - Επόμενα »