Μαρ 04 2014

LET’S DO IT GREECE 2014 (2)

Σας καλώ σε συμμετοχή στην Εβδομάδα Εθελοντισμού LET’S DO IT GREECE 2014, 31/3 – 6/4/14.
Αφορά τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας και έχει δοθεί έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας.
Δείτε το έγγραφο που θα σταλεί, καθώς και το αρχείο με προτεινόμενες δράσεις, με κορύφωση τη συμμετοχή στις κοινές δράσεις στις 6 Απριλίου 2014.
Δηλώστε συμμετοχή στην ιστοσελίδα www.letsdoitgreece.org.
Προτεινόμενες δράσεις στα σχολεία (ενδεικτικά – μπορεί να είναι ήδη προγράμματα ΣΔ ή πρότζεκτ)

  • Φύτευση της σχολικής αυλής με δέντρα ή λουλούδια ή λαχανικά ή και με γλάστρες αν δεν υπάρχουν παρτέρια.
  • Οργάνωση εθελοντικού καθαρισμού της αυλής και των τάξεων.
  • Αισθητική βελτίωση του σχολικού χώρου με βάψιμο ή και ζωγραφική κάποιων εξωτερικών/ εσωτερικών τοίχων ή και τάξεων.
  • Οργάνωση δράσεων κινητοποίησης όλων των μαθητών: α) ενημέρωση με μικρές παρουσιάσεις σχετικά με τα απορρίμματα και την ανακύκλωση, β) παρουσίαση και του έργου και της δράσης ομάδων εθελοντών της περιοχής μας , γ) επικοινωνία με άλλα σχολεία της περιοχής μας και ανταλλαγή ιδεών, δ) προτροπή σε συμμετοχή και ανάδειξη της αξίας του εθελοντισμού με δημιουργία αφίσας, τραγουδιών και σκίτσων.
  • Καταγραφή και διαχωρισμός των απορριμμάτων. Ποια από αυτά μπορούν να ανακυκλωθούν; Οργάνωση της μεταφοράς τους στον πλησιέστερο κάδο ανακύκλωσης. Έρευνα σχετικά με τη δυνατότητα μείωσης των απορριμμάτων του σχολείου, πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό; Υπάρχουν και «χρήσιμα σκουπίδια», οργάνωση εργαστηρίου χειροτεχνίας με ανακυκλώσιμα υλικά (trash art).
  • Συγγραφή και δραματοποίηση σύντομων θεατρικών δρώμενων από τους μαθητές.
  • Οργάνωση διαγωνισμού και βράβευση της καθαρότερης και αισθητικά ωραιότερης τάξης με βραβείο που θα φιλοτεχνήσουν οι ίδιοι οι μαθητές.
  • Οργάνωση ομάδας «δημοσιογράφων» του σχολείου που φωτογραφίζουν, γράφουν τα κείμενα και αναρτούν στην ιστοσελίδα του σχολείου τις δράσεις της «Εβδομάδας Εθελοντισμού Let’s do it Greece 2014».

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 24 2014

ελληνικό αειφόρο σχολείο – όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε!

Το πρόγραμμα του αειφόρου σχολείου (Βραβείο Αειφόρου Σχολείου) θέτει σημαντικούς δείκτες για το σχολείο της αειφορίας, για το σχολείο των ενεργών πολιτών, για το σχολείο των ονείρων μας! Μπροστά του μάλλον ωχριούν οι δείκτες του “αυτοαξιολογούμενου” σχολείου, που τόσο ταλανίζουν και ταλαιπωρούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Το προτείνουμε λοιπόν και ως μια υπέρβαση και φυγή προς τα εμπρός για τις άδικες κρίσεις και επικρίσεις σε βάρος μας…

logoΑς δούμε κάποιους πυλώνες της αειφορίας στο σχολείο και ας αναλάβουμε πρωτοβουλίες και δράσεις!…

Το αειφόρο σχολείο και η εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
1ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Δημοκρατία, συμμετοχή και ένταξη στο σχολείο. α) Ένα σχολείο αλλάζει β) Αειφόρο σχολείο: Μια σχολική κοινότητα μη Βίας

2ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Η βελτίωση του πλαισίου μάθησης

3ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο:. Η προαγωγή του πολιτισμού και των τεχνών στο σχολείο.

4ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Το αειφόρο κτίριο και ο σχολικός κήπος  στο σχολείο. α) Φυτοφράκτες  β) Μεσογειακά φυτά

5ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Η  πολιτική για την εξοικονόμησης ενέργειας και τις μετακινήσεις από και προς το σχολείο. Ενεργειακή αποτύπωση του σχολείου

6ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Η ορθολογική διαχείριση του νερού, των υλικών και των απορριμμάτων. α) Προτάσεις για να μειώσετε τα απορρίμματα στο σχολείο σας

7ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο: Η προαγωγή της υγείας στο σχολείο.

8ος Πυλώνας της Αειφορίας στο Σχολείο.: Από την τοπική στην πλανητική κλίμακα.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 23 2014

οι προτάσεις μας άρχισαν ήδη να γίνονται πράξη!

Οι προτάσεις μας -που άρχισαν να κοινοποιούνται από την αρχή του έτους- φαίνεται πως ήδη γίνονται πράξη! Καταρχήν χρησιμοποιείται η έρευνα προτιμήσεων – διερεύνηση της θεματολογίας (επιμορφώσεων και δράσεων) που ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς και η οποία οδήγησε σε κατάλληλο προγραμματισμό σεμιναρίων – ημερίδων. Αυτό αφορά τόσο τη θεματολογία (πρώτες βοήθειες, θεατρική αγωγή, ευρωπαικά προγράμματα) όσο και τη βιωματικότητα των σεμιναρίων. Σημαντικότατη είναι και η επιλογή χώρου και χρόνου υλοποίησης αυτών, κυρίως λόγω του μεγάλου προβλήματος της μετακίνησης. Είναι ευτύχημα η ύπαρξη και διάθεση για το σκοπό αυτό, του χώρου πολλαπλών χρήσεων του νέου κτιρίου του 2ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών.

Με την ευκαιρία, πρέπει να δωθούν εύσημα για την οργάνωση και τη φιλοξενία του σεμιναρίου πρώτων βοηθειών, αλλά και την εκπληκτική παρουσίαση του κ. Στεφανάκη Αναστ., που έγινε την Τετάρτη 12-2-14 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Ελπίζουμε σε ανάλογη συνέχεια και με τα Ευρωπαικά Προγράμματα.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 03 2014

εκπαιδευτικό πακέτο : LIFE AMMOS

To LIFE AMMOS είναι ένα έργο που αποσκοπεί στην πρόληψη και τον περιορισμό των απορριμμάτων καπνιστών στις παραλίες. Με δεδομένη την ένταση και έκταση εμφάνισης των συγκεκριμένων απορριμμάτων στις ελληνικές ακτές, καθίσταται επιτακτική τόσο η αλλαγή συμπεριφοράς του ευρέως κοινού (καπνιστών και μη), όσο και η ανάπτυξη υποδομών και μέσων για την άμβλυνση του φαινομένου. Παράλληλα, και έχοντας ως αιχμή το ζήτημα των απορριμμάτων καπνιστών, το έργο LIFE AMMOS στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για το γενικότερο πρόβλημα της θαλάσσιας ρύπανσης, μέσα από την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής εκστρατείας που περιλαμβάνει συνδυασμένη χρήση εργαλείων τεχνολογίας, αλλά και παραδοσιακών μέσων ευαισθητοποίησης. Το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση του χρηματοδοτικού εργαλείου LIFE της Ε.Ε.

Προς υποβοήθηση των εκπαιδευτικών που θα υλοποιήσουν προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του έργου LIFE AMMOS, αλλά και για την πληρέστερη, ουσιαστικότερη και πιο εποικοδομητική ενημέρωση των μαθητών για το θέμα των θαλάσσιων απορριμμάτων, το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο με τίτλο : “Θαλάσσια απορρίμματα – Το αποτύπωμα των ανθρώπων στις ακτές και τις θάλασσες” αποτελούμενο από Φύλλα Εργασίας, Φύλλα Πληροφοριών και Διευκρινίσεις προς τους εκπαιδευτικούς.

http://www.life-ammos.gr/ekpaideutiko-iliko/

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 24 2014

ας μη προσπερνούμε το σχολικό εκφοβισμό…

Η σχολική βία και ειδικά ο σχολικός εκφοβισμός (Bullying) είναι ένα μεγάλο πρόβλημα και δυστυχώς ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο στο σημερινό σχολείο. Δεν θα πρέπει να τον προσπερνούμε αδιάφορα – ας προσπαθήσουμε να τον αντιμετωπίσουμε! Για το θέμα αυτό σε κάποια σχολεία γίνονται Προγράμματα Αγωγής Υγείας ή και Ερευνητικές εργασίες. Πέρσι υπήρξαν και σημαντικές διακρίσεις ομάδων μαθητών Λυκείων της Χαλκιδικής που συμμετείχαν με βίντεο σε σχετικούς πανελλήνιους διαγωνισμούς.

Στον τομέα αυτό αναπτύσσει πλούσια δράση το Παρατηρητήριο για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, με το οποίο μπορούμε να επικοινωνούμε στο email: paratiritirio@minedu.gov.gr Μάλιστα αυτή την περίοδο υπάρχει προκήρυξη και βρίσκεται σε εξέλιξη πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός αφίσας και λογότυπου του Παρατηρητηρίου. Επίσης σε επίπεδο ΔΔΕ υπάρχει Συντονιστής δράσεων (η κ. Παπαδοπούλου – υπεύθ. ΣΣΝ) και σε κάθε σχολείο έχει οριστεί υπεύθυνος εκπαιδευτικός. Από την πλευρά μας προσπαθούμε από τον ιστότοπο αυτό να βοηθήσουμε, αναρτώντας ένα ενδιαφέρον Διαδραστικό Εργαλείο για την Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού

Αρκετά ενδιαφέρον και αξιόλογο βρήκαμε και ένα σχετικό βίντεο από το 1ο Δημ. Σχ. Πολυγύρου, που μπορείτε να δείτε από εδώ.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 22 2014

πρόταση β. διερεύνηση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για δράσεις και επιμόρφωση – προσπάθεια υλοποίησης

Είναι γνωστό πως οι εκπαιδευτικοί έχουν διαχρονικά έκδηλο ενδιαφέρον για να επιμορφωθούν τόσο στα γνωστικά τους αντικείμενα όσο και σε θέματα σχετικά με τις σχολικές δραστηριότητες. Για αυτήν την κατηγορία θεμάτων (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγή υγείας) εμπλέκονται από τη μια οι υπεύθυνοι σχολικών δραστηριοτήτων και από την άλλη διάφοροι φορείς όπως τα ΚΠΕ (για την Περ. Εκπ.). Η διάθεση για προώθηση των επιμορφώσεων και ποικίλων δράσεων, αλλά και η συνεργασία υπευθύνων ΣΔ και άλλων φορέων, οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Καταρχήν απαιτείται διερεύνηση της θεματολογίας (επιμορφώσεων και δράσεων) που ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς και η οποία θα πρέπει συχνά να επικαιροποιείται. Πέρσι έγινε από μένα, με την ιδιότητα του υπευθ. ΣΔ, σε δυο φάσεις τέτοια σχετική έρευνα μεταξύ καθηγητών, που έδωσε σημαντικά αποτελέσματα. Αυτά συντέλεσαν ήδη στον σχετικά επιτυχή προγραμματισμό σεμιναρίων, ημερίδων, κλπ. , όμως η κοινοποίησή τους θα μπορούσε να βοηθήσει περαιτέρω. Ως παράδειγμα εφαρμογής (με βάση την έρευνα αυτή) αναφέρω το διήμερο βιωματικό Θεατρικό Σεμινάριο σε συνεργασία με το Πανελ. Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ως προς τη θεματολογία, προηγήθηκαν σε προτιμήσεις τα πολιτιστικά θέματα : α) Θεατρική Αγωγή – χρήση θεατρικών τεχνικών, β) Καλές Τέχνες και προγρ. ΣΔ.  Στη συνέχεια επιλέχθηκαν τα θέματα αγωγής υγείας : γ) Πρώτες βοήθειες, δ) Ασφάλεια-εθισμός στο Διαδίκτυο, ε) Πολιτική Προστασία στο σχολείο. Στη συνέχεια επιλέχθηκαν τα περιβαλλοντικά θέματα :  στ) Ανακύκλωση-κομποστοποίηση ,ζ) Βιοποικιλότητα -σχολικοί κήποι, η) αναβάθμιση σχολικού κτιρίου. Ακολούθησαν: θ) Μύθοι και πραγματικότητα σχετικά με τις εξαρτήσεις και ι) Τοπική Ιστορία -πολιτισμός. Τέλος μεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για πληροφόρηση σχετικά με Ευρωπαϊκά προγράμματα.

Η μεγάλη πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα προτιμούσε Βιωματικά Εργαστήρια, σχεδόν οι μισοί Ημερίδες-σεμινάρια και το ένα τέταρτο Δράσεις-εκδηλώσεις. Οι μισοί επίσης εξαρτούσαν τη συμμετοχή τους από το χώρο και το χρόνο υλοποίησης αυτών, κυρίως λόγω του μεγάλου προβλήματος της μετακίνησης… Η ανάγκη για επιμόρφωση ήταν κυρίως για υλοποίηση προγραμμάτων ΣΔ ή και πρότζεκτ, οι πιο πολλοί είχαν προηγούμενη σχετική επιμόρφωση, ωστόσο δεν υπήρχε επιθυμία εισηγήσεων…

 

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 17 2014

προτάσεις – για διερεύνηση και εφαρμογή… α.δικτύωση σχολ. ομάδων

Από τον ιστότοπο αυτό ξεκινώ την κατάθεση μιας σειράς προτάσεων (ολοκληρωμένων ή υπό διαμόρφωση) σχετικών με τις σχολικές δραστηριότητες. Θα ήθελα την ανταλλαγή απόψεων, τη διαμόρφωσή τους, αλλά και πιθανότατα την εφαρμογή τους…

πρόταση Α.   Δικτύωση εκπαιδευτικών – σχολικών ομάδων με ομοειδή προγράμματα Σ.Δ. ή/και ερευνητικές εργασίες

Έχει παρατηρηθεί πως σε αρκετά σχολεία υλοποιούνται ερευνητικές εργασίες ή προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με το ίδιο ή παρόμοιο θέμα. Θα ήταν πιστεύω πολύ χρήσιμο, αποδοτικό και αρκετά ενδιαφέρον, σε όλα τα στάδια μιας τέτοιας εργασίας ή προγράμματος (π.χ. στο σχεδιασμό, στη συγκέντρωση πληροφ. υλικού, σε μια έρευνα μέσω ερωτηματολογίου ή πειραματική, σε εκπαιδευτικές επισκέψεις, σε τελική παρουσίαση των εργασιών) να δικτυωθούν και να συνεργαστούν εκπαιδευτικοί και μαθητές διαφορετικών σχολείων (της περιοχής μας τουλάχιστον). Θα μπορούσαν οι δικτυωμένες ομάδες να δρουν συμπληρωματικά και με άμιλλα, στα πλαίσια ίσως ενός μεγαλύτερου πρότζεκτ.

Η πρόταση είναι απλή, εφικτή και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια – μοιάζει με ένα τοπικό Comenius! Στο ίδιο μήκος κύματος και με την ίδια περίπου φιλοσοφία υπάρχουν τα Τοπικά Δίκτυα, όπως και οι μικτές ομάδες (από διαφορετικά σχολεία), που αν και προβλέπονται στη σχετική με τα προγράμματα εγκύκλιο, για διάφορους λόγους δεν τυχαίνουν εφαρμογής στην πράξη.

Πιο συγκεκριμένα, οφείλω να αναφέρω (ως παράδειγμα) δύο τέτοιους θεματικούς κύκλους στους οποίους μέσω προγραμμάτων Σ.Δ. συμμετέχω φέτος: α) την Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική – τοπική Πολιτιστική κληρονομιά και β) τις ορειβατικές – Πεζοπορικές διαδρομές στην Χαλκιδική.  Γνωρίζω αρκετούς συναδέλφους από διάφορα σχολεία που υλοποιούν σχετικά προγράμματα ή ερευν. εργασίες και θα είναι μια ευχάριστη εξέλιξη και προοπτική η συνεργασία μας και η από κοινού δράση…

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 13 2014

καλή και δημιουργική χρονιά! με μεράκι για καινοτόμες δράσεις…

 Με την αρχή του 2014 εύχομαι ολόψυχα σε όλους τους εκπαιδευτικούς 

και ειδικά στους δραστήριους και δημιουργικά ανήσυχους συναδέλφους,

αυτούς που με ιδιαίτερο μεράκι υλοποιούν προγράμματα Σχολ. δραστηρ.

 ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

         Έχουν πρόσφατα εγκριθεί από το Δ/ντή Δ.Ε. Χαλκιδικής κ. Ταπανίδη (με Α.Π. 10678/27-12-13) τα φετινά προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων και πιο συγκεκριμένα, 38 Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, 67 Πολιτιστικών Θεμάτων, 27 Αγωγής Υγείας.  Είναι πολύ ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο γεγονός για τα σχολεία μας η συνέχιση ενός τόσο μεγάλου αριθμού προγραμμάτων (συνολικά 132) στην περιοχή, που πιστοποιεί την μεγάλη διάθεση των συναδέλφων εκπαιδευτικών για καινοτόμες δράσεις και προσφορά…

         Θέλω να πιστεύω πως θα δώσουμε (για άλλη μια φορά) τον καλύτερό μας εαυτό!

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 25 2013

Let`s do it Greece 2014

Το Let’s do it Greece ξεκινάει και πάλι! Let's-do-it-Greece-2014

Στις 6 Απριλίου του 2014 συντονιζόμαστε από κάθε

γωνιά της Ελλάδας και καθαρίζουμε τη χώρα μας.

Δηλώστε συμμετοχή στα
http://www.letsdoitgreece.org/, Facebook: https://www.facebook.com/groups/315147858525334/

Το «Let’s do it World» αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο ταχέως αναπτυσσόμενη εθελοντική καμπάνια περιβαλλοντικης ευαισθητοποίησης σε παγκόσμια κλίμακα με συμμετοχή 108 χωρών και 8.000.000 εθελοντών. Κάθε χρόνο, χιλιάδες πολίτες από κάθε μεριά του πλανήτη, καθαρίζουν τις χώρες τους, περνώντας μήνυμα βελτίωσης και προστασίας του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος.
Φέτος για τρίτη φορά, φιλοξενούμε τη συγκεκριμένη καμπάνια που “υιοθετήθηκε” από την Ελλάδα με πρωτοβουλία του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Αττικής “Ώρα για Δράση” και της Ελληνικής Εταιρείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων. Σκοπός μας μέσα σε μία ημέρα, να συντονιστούμε ταυτόχρονα σε ολόκληρη την Ελλάδα, πραγματοποιώντας εθελοντικές δράσεις καθαρισμού, εξωραϊσμού και αισθητικής αναβάθμισης σε κάθε γωνιά της χώρας.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 02 2013

“ενεργοί πολίτες” – θεματικό έτος UNESCO 2013-14

Όλοι όσοι ασχολούμαστε με δράσεις εθελοντικού χαρακτήρα – όπως τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων – δεν μπορούμε παρά να είμαστε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ενεργοί πολίτες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας, ειδικά όταν αφορά εκπαιδευτικούς, που η δράση τους ή η στάση ζωής τους παρακινεί ή παραδειγματίζει τη νέα γενιά – τους μαθητές.

Μια σειρά από προγράμματα ή και αυτόνομες δράσεις θα μπορούσαν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του θεματικού αυτού έτους. Είμαι σίγουρος οτι θα κινηθούμε αναλόγως! Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε πως ο “ενεργός πολίτης” αποτελεί έναν από τους βασικότερους στόχους των σχολικών δραστηριοτήτων. Από την άλλη η “ενεργοποίηση” αυτή, που ασφαλώς εμπεριέχει έναν βιωματικό χαρακτήρα, αποτελεί και το βασικό μέσο για να πετύχουν οι στόχοι της αειφορικής εκπαίδευσης.

Με δυο λόγια, ας προσεγγίσουμε τα θέματα που ασχολούμαστε βιωματικά -ενεργητικά και ας κάνουμε προσπάθεια να ενεργοποιήσουμε και τους γύρω μας, ώστε να μην περιοριζόμαστε σε παθητική στάση… Για παράδειγμα, αντί να μιλάμε για το δάσος, επισκεπτόμαστε το δάσος, παρατηρούμε, ακούμε, μυρίζουμε, γευόμαστε, αισθανόμαστε, γινόμαστε μέρος αυτού!

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

« Προηγ - Επόμενα »