Η ΕΦΗΒΕΙΑ
Η εφηβεία … η πρώτη φορά για όλα!
…
Τι είναι ο έφηβος;
Είναι ένας αναπτυσσόμενος άνθρωπος,
μέσα σε ταχύτητες, μέτρα και σταθμά άλλων ανθρώπων,
της οικογένειας , της κοινωνίας , του περιβάλλοντος
και εξαρτάται – κυκλικά όχι γραμμικά! –
από τον χρόνο και τον τόπο που ζει !
Μέσα του , η αστείρευτη ενέργεια της ηλικίας,
η πρώτη φορά για όλα ,
και κέντρο ελέγχου του ; …
Η δικιά του ταχύτητα αντίληψης ,
η δικιά του κατανόηση ,
ο δικός του τρόπος ανάλυσης
και επί πλέον η έλλειψη εμπειριών,
η γρήγορη (επιπόλαια) άποψη ,
με λίγα ή και καθόλου δεδομένα!
και η κρίση του; …
Συναισθηματική, ασταθής,
φτερωτή , σχεδόν ανύπαρκτη!
Ο ρόλος των γονιών;
Από την άλλη πλευρά πολλοί γονείς αργούν να κατανοήσουν,
ότι το παιδί τους είναι διαφορετικό στο δωμάτιό του,
διαφορετικό στο σπίτι, στο σχολείο , στο διάλλειμα.
Και άλλο παιδί με τους φίλους του ,
άλλο με τους συγγενείς ,άλλο με τους γονείς
και μέχρι το γυμνάσιο οι περισσότεροι ,
το θεωρούν το ομορφότερο, το εξυπνότερο , το ποιο χαριτωμένο
και επαληθεύεται πλήρως η ιστορία με την πέρδικα και την κουκουβάγια.
Κάποιοι γονείς θα πέσουν θύματα της κολακείας επαγγελματιών!
<< Συγχαρητήρια για το παιδί σας! >>
<< Δεν έχω δει καλύτερους γονείς συγχαρητήρια! >>
<< Το παιδί σας έχει κάνει τα περισσότερα ταξίδια ! Συγχαρητήρια! >>
<< Τις περισσότερες επισκέψεις σε εκθέσεις, σε ιστοσελίδες! Συγχαρητήρια! >>
<< Είναι αρχηγός στις παρέες του , σας αγαπάει πολύ συγχαρητήρια! >>
Και άλλοι, οι ποιο επιτυχημένοι οικομομικά γονείς,
θα νοιώσουν πολλοί τυχεροί που έχουν χρήματα να αγοράσουν,
ψυχολογική στήριξη μελετηρών παιδιών,
ψυχολογική στήριξη αμελών παιδιών,
ψυχολογική στήριξη μοναχικών παιδιών,
Και οτιδήποτε άλλο τους πείσουν οι επαγγελματίες ,ότι χρειάζονται τα παιδιά τους!
Ποδοσφαιρική παιδεία , μπασκετική παιδεία ,
θεατρική παιδεία , καταδυτική παιδεία,
τζουντική παιδεία , μουσική παιδεία ,
ξενόγλωσση παιδεία ,πληροφορική παιδεία
και ότι άλλο λάμπει στα φτασμένα μάτια τους.
(Αυτό σημαίνει, ότι δεν τιμωρεί η φύση τα παιδιά των πετυχημένων ! … )
Τι είναι η παιδεία ;
Εκπαίδευση των δυνατοτήτων κάθε παιδιού και ξεχωριστά και ομαδικά
και για όσο χρόνο χρειάζεται στο κάθε παιδί , η κάθε δυνατότητά του!
Ποιος είναι ο στόχος ;
Να μετατρέψουμε τις δυνατότητες σε ικανότητες.
Επομένως παιδεία δεν σημαίνει να γεμίσουμε μερικά γιγαμπαϊτ στο κεφάλι ενός παιδιού!
(αυτό κάνανε αρκετά ξένα πανεπιστήμια, στα λαπτοπ των επωνύμων φοιτητών τους! )
Αλλά να εκπαιδεύσουμε το παιδί,
να το κάνουμε ικανότερο , πολυπλοκότερο !
Να μπορεί να αντιμετωπίζει το άγνωστο,
χωρίς να πληρώνει την απειρία του ,
και σαν καλός καπετάνιος,
να αντιλαμβάνεται τους υφάλους από μακριά,
χωρίς να γεύεται την πίκρα του ναυαγίου.
Η παιδεία δεν είναι μικρά μυστικά !
Δεν είναι δοκιμές!
Δεν είναι φρούτο εποχής!
Δεν είναι στύλ και εικόνα!
Είναι άσκηση και εξάσκηση!
Είναι χαρά και κόπος!
Είναι αυτοσυγκέντρωση!
Είναι περισυλογή!
Είναι τελικά ,διάγνωση και δουλειά !
Διάγνωση χωρίς δικαίωμα λάθους!
Και δουλειά σε κάθε σημείο του μυαλού και του σώματος,
με εργαλεία χρήσιμες και παντοτινές γνώσεις!
…
Χριστόφορος κατσίμπρας


