Οργάνωση τάξης σε εξέλιξη …

Την εβδομάδα που μας πέρασε, μας απασχόλησε ιδιαίτερα η οργάνωση του χώρου της τάξης μας , ενός μαθησιακού περιβάλλοντος :

  • που θα προσφέρει στα παιδιά πλούσια ερεθίσματα
  • που θα συμβάλλει στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας
  • που θα ευνοεί την επίτευξη γλωσσικών , μαθηματικών και όχι μόνο ικανοτήτων.

Κι όλα αυτά , την ώρα του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ!

Η δραστηριότητα που ακολουθεί είναι εμπνευσμένη από τα σχολεία του Reggio Emilia της Ιταλίας (ένα από τα καλύτερα προσχολικά εκπαιδευτικά συστήματα) και θα διατίθεται στους μαθητές στις ελεύθερες δραστηριότητες.

IMG_2475

Παρουσιάσαμε στα παιδιά μας τα παραπάνω αντικείμενα , πιο συγκεκριμένα φέτες από κορμούς δέντρων -να ‘ναι καλά ο μπαμπάς της Μαριάς Ελένης που είχε ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας την προηγούμενη σχολική χρονιά για κοπή κορμών σε φέτες- , πολύχρωμες πέτρες διαφόρων σχημάτων και ένα ντοσιέ με δημιουργίες παλιών μας μαθητών.

Και τί θα κάνουμε μ’ όλα αυτά;;;

Θα δημιουργούμε !!!

– “Ναι , αλλά οι πέτρες είναι πολλές και αρκετά μπερδεμένες και αυτό θα μας δυσκολεύει πολύ όταν δουλεύουμε…Ποιά η λύση;” (νηπιαγωγός)

– “Να φτιάξουμε ομαδούλες με όμοιες πέτρες”

Τα παιδιά ρίχνονται στη δουλειά:

IMG_2481 IMG_2483

-“Ωραία για να μετρήσουμε τώρα πόσες διαφορετικές πέτρες έχουμε;” (νηπιαγωγός)

Η ομάδα μας ξεκινά να μετρά … 17 διαφορετικές πέτρες … ο Γιώργος Σ. αναλαμβάνει να βρει τον αριθμό 17 και τα καταφέρνει πολύ καλά:

IMG_2485

Η νηπιαγωγός συγχαίρει τα παιδιά για την καλή δουλειά , αλλά θέτει το πρόβλημα:

– “Ωραία , και τώρα πού θα βάλουμε τις πέτρες έτσι που τις ξεχωρίσαμε , πρέπει να σκεφτούμε τρόπους για να μην μπερδευτούν“…

Ακούγονται διάφορες ιδέες , με επικρατούσα αυτήν της Λίλας , η οποία προθυμοποιείται να μας φέρει 17 κουτάκια που έχει στο σπίτι της. Η δραστηριότητα διακόπτεται , ευελπιστώντας οτι την επόμενη μέρα η Λίλας μας , θα μας εξασφαλίσει τα 17 κουτάκια…

Η επόμενη μέρα φτάνει και η ομάδα αναμένει να δει τί μας έφερε η Λίλα. Τελικά μας εξήγησε πως μπόρεσε να μας φέρει μόνο 2 κουτάκια…

Το πρόβλημα επανέρχεται …

Αυτή τη φορά ο Νικ καλείται να μας βοηθήσει… Παροτρύνεται να μας φέρει ένα ταψί με θήκες για cupcake , όπου θα μπορούσαμε να βάλουμε τις πετρούλες μας. Ο Νικ υποστηρίζει οτι η μητέρα του έχει ένα τέτοιο ταψί με 20 θήκες … αλλά τελικά δεν είναι και πολύ σίγουρος …

“Θα τις μετρήσω και θα δω … μπορεί να είναι και 18!”  Νικ

Συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα …

Δείγματα δουλειάς:

IMG_2490 IMG_2491 IMG_2495IMG_2496