Την εβδομάδα που μας πέρασε, μας απασχόλησε ιδιαίτερα η οργάνωση του χώρου της τάξης μας , ενός μαθησιακού περιβάλλοντος :
-
που θα προσφέρει στα παιδιά πλούσια ερεθίσματα
-
που θα συμβάλλει στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας
-
που θα ευνοεί την επίτευξη γλωσσικών , μαθηματικών και όχι μόνο ικανοτήτων.
Κι όλα αυτά , την ώρα του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ!
Η δραστηριότητα που ακολουθεί είναι εμπνευσμένη από τα σχολεία του Reggio Emilia της Ιταλίας (ένα από τα καλύτερα προσχολικά εκπαιδευτικά συστήματα) και θα διατίθεται στους μαθητές στις ελεύθερες δραστηριότητες.
Παρουσιάσαμε στα παιδιά μας τα παραπάνω αντικείμενα , πιο συγκεκριμένα φέτες από κορμούς δέντρων -να ‘ναι καλά ο μπαμπάς της Μαριάς Ελένης που είχε ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας την προηγούμενη σχολική χρονιά για κοπή κορμών σε φέτες- , πολύχρωμες πέτρες διαφόρων σχημάτων και ένα ντοσιέ με δημιουργίες παλιών μας μαθητών.
Και τί θα κάνουμε μ’ όλα αυτά;;;
Θα δημιουργούμε !!!
– “Ναι , αλλά οι πέτρες είναι πολλές και αρκετά μπερδεμένες και αυτό θα μας δυσκολεύει πολύ όταν δουλεύουμε…Ποιά η λύση;” (νηπιαγωγός)
– “Να φτιάξουμε ομαδούλες με όμοιες πέτρες”
Τα παιδιά ρίχνονται στη δουλειά:
-“Ωραία για να μετρήσουμε τώρα πόσες διαφορετικές πέτρες έχουμε;” (νηπιαγωγός)
Η ομάδα μας ξεκινά να μετρά … 17 διαφορετικές πέτρες … ο Γιώργος Σ. αναλαμβάνει να βρει τον αριθμό 17 και τα καταφέρνει πολύ καλά:
Η νηπιαγωγός συγχαίρει τα παιδιά για την καλή δουλειά , αλλά θέτει το πρόβλημα:
– “Ωραία , και τώρα πού θα βάλουμε τις πέτρες έτσι που τις ξεχωρίσαμε , πρέπει να σκεφτούμε τρόπους για να μην μπερδευτούν“…
Ακούγονται διάφορες ιδέες , με επικρατούσα αυτήν της Λίλας , η οποία προθυμοποιείται να μας φέρει 17 κουτάκια που έχει στο σπίτι της. Η δραστηριότητα διακόπτεται , ευελπιστώντας οτι την επόμενη μέρα η Λίλας μας , θα μας εξασφαλίσει τα 17 κουτάκια…
Η επόμενη μέρα φτάνει και η ομάδα αναμένει να δει τί μας έφερε η Λίλα. Τελικά μας εξήγησε πως μπόρεσε να μας φέρει μόνο 2 κουτάκια…
Το πρόβλημα επανέρχεται …
Αυτή τη φορά ο Νικ καλείται να μας βοηθήσει… Παροτρύνεται να μας φέρει ένα ταψί με θήκες για cupcake , όπου θα μπορούσαμε να βάλουμε τις πετρούλες μας. Ο Νικ υποστηρίζει οτι η μητέρα του έχει ένα τέτοιο ταψί με 20 θήκες … αλλά τελικά δεν είναι και πολύ σίγουρος …
“Θα τις μετρήσω και θα δω … μπορεί να είναι και 18!” Νικ
Συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα …
Δείγματα δουλειάς: