Archive for Σεπτέμβριος, 2010

Ζητούν υπαλλήλους γραφείου και… μοντέλα – πωλητές »

Στα αζήτητα επιστήμονες όπως μηχανικοί, αρχιτέκτονες, γιατροί και τα διευθυντικά στελέχη

Του Γιώργου Γάτου
Η οικονομική κρίση αφού «έπληξε» την απασχόληση και αύξησε τον αριθμό των ανέργων σε ολόκληρη τη χώρα, αλλάζει, τώρα «εκ βάθρων» και την αγορά εργασίας απαξιώνοντας επαγγελματικές ειδικότητες που κατά το παρελθόν είχαν ζήτηση. Αυτό προκύπτει από επίσημα στοιχεία του ΟΑΕΔ για τη ζήτηση θέσεων εργασίας από τις επιχειρήσεις που αποκαλύπτει η «Η».Με βάση τα στοιχεία από πανελλαδικό δείγμα 1.212 θέσεων εργασίας που ζητούσαν την περασμένη εβδομάδα οι επιχειρήσεις να «καλύψουν» μέσω του ΟΑΕΔ, προκύπτει ότι:

Στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος βρίσκονται οι υπάλληλοι γραφείου και τα? μοντέλα – πωλητές, καθώς και ειδικότητες που έχουν σχέση με τον τομέα της παροχής υπηρεσιών (περιλαμβάνονται και οι προσωπικές υπηρεσίες, οικιακοί βοηθοί κ.ά.).

Ακολουθούν σε… απόσταση οι ανειδίκευτοι εργάτες, οι οδηγοί μέσων μεταφοράς, οι κτηματομεσίτες, οι ειδικευμένοι επί των πωλήσεων χρηματιστές, οι συντηρητές μηχανικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οι υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών, οι εκπαιδευτικοί (λόγω εποχής και επαναλειτουργίας εκπαιδευτικών σχολών) και οι τεχνολόγοι βιολογίας και υγείας. Χαμηλότερη είναι η ζήτηση για τεχνίτες και εργάτες κατασκευών (στο συγκεκριμένο κλάδο, άλλωστε, έχουν πέσει κατακόρυφα -έως 27%- οι επενδύσεις).

ΣΥΝΕΧΕΙΑ…

Διον. Τσακνής: «Ο σημερινός άνθρωπος ακυρώνεται σε όλα τα επίπεδα» Θεσσαλονίκη »



Σε όλα τα επίπεδα, και όχι μόνο στο οικονομικό αισθάνεται ότι ακυρώνεται ο σημερινός άνθρωπος, δήλωσε ο συνθέτης Διονύσης Τσακνής. Πήρε μέρος σε συζήτηση που έγινε σήμερα στο ΑΠΘ, με θέμα «Μπροστά στην κρίση». Αμέσως μετά τη συζήτηση, ο Διον.Τσακνής έδωσε συναυλία στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ, μαζί με τους Λάκη Παπαδόπουλο, Γιάννη Γιοκαρίνη, Lexicon Project και την Ισμήνη Πεπέ.

Στη διάρκεια της ίδιας συζήτησης, η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου χαρακτήρισε την κατάργηση του ασύλου ως μία από τις βασικές μεταρρυθμίσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Όπως είπε, γίνεται κατάχρηση του ασύλου από μικρές ομάδες, με καταλήψεις και επεισόδια.

Η συζήτηση και η συναυλία έγιναν στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ανοιχτό Πανεπιστήμιο» του ΑΠΘ, ενόψει των εγκαινίων της 75ης ΔΕΘ.

Ο πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε ότι η επιλογή του ανοιχτού πανεπιστημίου δικαιώθηκε, καθώς χθες περισσότεροι από 3.000 νέοι παρακολούθησαν τις συναυλίες στους χώρους του πανεπιστημίου, χωρίς να συμβεί το παραμικρό επεισόδιο.

Ελεύθερη πτώση για την αγορά αυτοκινήτου »

Ελεύθερη πτώση για την αγορά αυτοκινήτου

Τον Αύγουστο η χαμηλότερη επίδοση της 15ετιας

Μελανή η εικόνα στην αγορά του αυτοκινήτου στην εγχώρια αγορά, με τον Αύγουστο να καταγράφει τη χαμηλότερη επίδοση της 15τιας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον περασμένο μήνα η πτώση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το 68,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, και το 65,3%, σε σχέση με τον μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004 -2009. Σε απόλυτους αριθμούς, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 7.167 μονάδες (οχήματα) από τις 20.652, που ήταν πέρσι τον Αύγουστο. Το οκτάμηνο Ιανουάριος – Αύγουστος οι πωλήσεις έφτασαν συνολικά τις 117.237 μονάδες, έναντι 200.000 πέρσι, καταγράφοντας πτώση 41,14%.

Πέντε νέες αυτοκτονίες στη France Telecom »


Σε διάστημα δύο εβδομάδων
Πέντε νέες αυτοκτονίες στη France Telecom

Ακόμη πέντε υπάλληλοι της France Telecom έβαλαν τέλος στη ζωή τους σε διάστημα δύο εβδομάδων, γεγονός που εντείνει την ανησυχία στη διοίκηση της ημικρατικής γαλλικής εταιρίας, με δεδομένο ότι από το 2008 έχουν αυτοκτονήσει 58 εργαζόμενοι.

Ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστό αν οι θάνατοι συνδέονται με τις συνθήκες εργασίας στην κολοσσιαία εταιρία τηλεπικοινωνιών, η οποία απασχολεί 100.000 εργαζόμενους.

Τον Απρίλιο, η εισαγγελία στο Παρίσι ξεκίνησε δικαστική έρευνα για την υπόθεση, μετά από μήνυση που κατέθεσε το συνδικάτο Sud PTT κατηγορώντας την France Telecom ότι σκοπίμως δημιουργεί ένα αφόρητο εργασιακό περιβάλλον, ώστε οι υπάλληλοί της να παραιτούνται και η εταιρία να μειώνει το εργατικό της δυναμικό και κατά συνέπεια να περιορίζει τις δαπάνες της.

Επειδή η France Telecom είναι ημικρατική εταιρία, πολλοί από τους υπαλλήλους της θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι και δεν μπορούν να απολυθούν.

Το Φεβρουάριο, έκθεση για τις συνθήκες εργασίας στην France Telecom που παρουσιάστηκε στον εισαγγελέα του Παρισιού συμπέρανε ότι μπορεί να σχηματιστεί δικογραφία και να κατηγορηθεί η εταιρία για ηθική παρενόχληση.

Τον Ιούλιο δικαστήριο αποφάνθηκε ότι μία από τις αυτοκτονίες μπορεί να χαρακτηριστεί εργατικό ατύχημα.

Ο λόγος ήταν ότι ο αυτόχειρας, 51 ετών, είχε αφήσει αποχαιρετιστήριο σημείωμα που ανέφερε ότι οι συνθήκες εργασίας τον οδήγησαν στην πράξη του.
enet.gr

Εδωσαν φωνή στη σκέψη! »

Μία µηχανή µπορεί να «µεταφράζει» τα εγκεφαλικά κύµατα

Η µηχανή που διαβάζει τη σκέψη, ένα από τα «ιερά δισκοπότηρα» της επιστηµονικής φαντασίας, ήρθε ένα βήµα πιο κοντά στην πραγµατικότητα, καθώς επιστήµονες ανακάλυψαν έναν τρόπο µε τον οποίο µπορούν να µεταφράζουν σε λέξεις τις σκέψεις των ανθρώπων.

Οι ερευνητές µετέφρασαν εγκεφαλικά σήµατα σε λόγο χρησιµοποιώντας αισθητήρες τους οποίους εφάρµοσαν στην επιφάνεια του εγκεφάλου. Το επίτευγµά τους, το οποίο τους επέτρεψε να βρίσκουν τη λέξη που σκεπτόταν ο ασθενής σε ποσοστό ώς και 90%, προσφέρει έναν τρόπο επικοινωνίας µε ασθενείς που πάσχουν από παράλυση και δεν µπορούν να µιλήσουν.

«Κατενθουσιαστήκαµε όταν άρχισε να λειτουργεί», λέει ο καθηγητής Μηχανικής της Βιολογίας στο Πανεπιστήµιο της Γιούτας Μπράντλεϊ Γκρέγκερ, ο οποίος ήταν επικεφαλής της οµάδας των ερευνητών. «Ηταν µία απ’ αυτές τις στιγµές που όλα µπαίνουν στη θέση που πρέπει… Θα έλεγα πως η µηχανή διαβάζει το µυαλό και ελπίζουµε πως σε δύο ή τρία χρόνια θα είναι διαθέσιµη για να χρησιµοποιηθεί σε παράλυτους ασθενείς».

Η οµάδα του καθηγητή Γκρέγκερ εφάρµοσε επιφανειακά δύο πλέγµατα µεγέθους κουµπιού και αποτελούµενα από 16 ηλεκτρόδια στα κέντρα οµιλίας του εγκεφάλου ενός επιληπτικού ασθενούς, τµήµα του κρανίου του οποίου είχε αφαιρεθεί στο πλαίσιο µιας άλλης επέµβασης για τη θεραπεία της νόσου. Ενας ηλεκτρονικός υπολογιστής κατέγραψε τα εγκεφαλικά σήµατα που δηµιουργούνταν, καθώς ο ασθενής διάβαζε και ξαναδιάβαζε καθεµιά από 10 λέξεις που θα µπορούσαν να είναι χρήσιµες σε έναν παράλυτο: ναι, όχι, ζεστό, κρύο, πείνα, δίψα, γεια!, αντίο, περισσότερο και λιγότερο. Στη συνέχεια του ζητήθηκε να πει δυνατά τις λέξεις και διαπιστώθηκε πως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής τις είχε αναγνωρίσει από τα εγκεφαλικά σήµατα στο 76% ώς το 90% των περιπτώσεων. Επειδή λοιπόν όταν σκεπτόµαστε απλώς µια λέξη παράγονται τα ίδια εγκεφαλικά σήµατα που παράγονται όταν τη λέµε, ο καθηγητής Γκρέγκερ πιστεύει ότι µπορεί να κατασκευαστεί µια συσκευή «µετάφρασης» και ένα φωνητικό κουτί που θα επαναλαµβάνει τη λέξη την οποία σκέπτεται ο ασθενής. «Αποδείχθηκε πως η ιδέα λειτουργεί», δήλωσε ο καθηγητής. «Αποδείξαµε πως τα σήµατα µπορούν να σου πουν τι λέει ένα πρόσωπο… Πρέπει όµως να µπορούµε να βρίσκουµε περισσότερες λέξεις µε µεγαλύτερη ακρίβεια για να είναι το σύστηµα αυτό χρήσιµο στους ασθενείς».

Ανθρωποι που προσβάλλονται από το λεγόµενο σύνδροµο αποκλεισµού (locked-in) έπειτα από εγκεφαλικό, ασθένεια ή τραυµατισµό, συχνά επικοινωνούν επιλέγοντας γράµµατα ή λέξεις από έναν κατάλογο µε οποιαδήποτε κίνηση µπορούν να κάνουν – για παράδειγµα, ανοιγοκλείνοντας τα µάτια τους.

Ο Χόκινγκ
Ο διάσηµος αστροφυσικός Στίβεν Χόκινγκ, ο οποίος πάσχει από τη νόσο του κινητικού νευρώνα, έχει χρησιµοποιήσει αυτή τη µέθοδο για να γράψει βιβλία και για να «µιλήσει». Η νέα συσκευή θα επιτρέψει σε ασθενείς όπως αυτός να µιλούν χωρίς την παραπάνω µέθοδο. «Αν µπορέσουµε να τους δώσουµε µόλις 30 ή 40 λέξεις, θα τους προσφέρουµε πραγµατικά µια πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής», λέει ο καθηγητής Γκρέγκερ, η έρευνα του οποίου δηµοσιεύεται στην επιθεώρηση «Journal of Νeural Εngineering».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Αγγελόπουλος
Πηγή: ΤΑ ΝEA

Γιατί η δίαιτα… παχαίνει; »

Τέσσερις στις δέκα γυναίκες μετά τα προγράμματα απώλειας βάρους καταλήγουν με περισσότερα κιλά

ΛΟΝΔΙΝΟ Τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας που έγινε για λογαριασμό της πολυεθνικής εταιρείας προγραμμάτων διαίτης Jeny Craig δείχνουν ότι μεγάλος αριθμός γυναικών οι οποίες ακολουθούν κάποια δίαιτα, λίγο καιρό μετά τον τερματισμό της έχουν περισσότερα κιλά από όσα όταν ξεκίνησαν. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν οι μισές γυναίκες που κάνουν κάποια δίαιτα βρίσκονται λίγο αργότερα με 2,5 κιλά κατά μέσον όρο επιπλέον.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αιτία για αυτό το φαινόμενο είναι ο συνδυασμός μη ωφέλιμων προγραμμάτων διαίτης ή προγραμμάτων τα οποία οι γυναίκες ακολουθούν με λάθος τρόπο και ανθυγιεινού διατροφικά οικογενειακού και επαγγελματικού περιβάλλοντος. «Η επιτυχία στη διαχείριση του βάρους απαιτεί μακροχρόνια και συνεπή προσπάθεια προκειμένου να χάσει κάποιος τα κιλά που επιθυμεί και παράλληλα να μην υπάρχει άμεσος κίνδυνος να τα ξαναπάρει. Πολλές γυναίκες αντί να αναπτύξουν έναν υγιεινό τρόπο διατροφής σε σταθερή βάση ακολουθούν κάποια προγράμματα ταχείας απώλειας βάρους τα οποία δεν έχουν τελικά κανένα αποτέλεσμα. Η επιτυχής διαχείριση του βάρους απαιτεί ολιστική προσέγγιση και αφοσίωση τόσο στο είδος της τροφής όσο και στο σώμα αλλά και στο μυαλό. Μια σωστή τακτική είναι να θέτει κάποιος ρεαλιστικούς στόχους και να παραμένει σε αυτούς με σταθερότητα και χωρίς παρεκκλίσεις. Σε διαφορετική περίπτωση οι γυναίκες που κάνουν δίαιτα και δεν ακολουθούν αυτές τις αρχές στο τέλος θα καταλήξουν με περισσότερα κιλά» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι ερευνητές που μελέτησαν 2.000 γυναίκες ηλικίας 18-65 ετών οι οποίες ακολουθούν συχνά διάφορες δίαιτες.

Οπως επισημαίνεται στην έρευνα, αρνητικός παράγοντας στην επιτυχή εξέλιξη μιας δίαιτας είναι αν το οικογενειακό περιβάλλον της γυναίκας η οποία προσπαθεί να αδυνατίσει βάζει στο σπίτι ανθυγιεινά τρόφιμα ή αν στον επαγγελματικό της χώρο η ίδια βάζει στα συρτάρια της διάφορα κέικ, μπισκότα και σνακ.

Η απώλεια βάρους «δηλητηριάζει» το αίμα
Μια άγνωστη ως σήμερα παρενέργεια της προσπάθειας απώλειας βάρους ανακάλυψαν ερευνητές από τη Νότια Κορέα. Οπως διαπίστωσαν, η απώλεια βάρους ενεργοποιεί έναν μηχανισμό ο οποίος απελευθερώνει επιβλαβείς οργανικούς ρύπους (ΡΟΡs) οι οποίοι σχετίζονται με διάφορες ασθένειες όπως ο διαβήτης, η υπέρταση και η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Οι συγκεκριμένες ουσίες φυσιολογικά αποθηκεύονται στον λιπώδη ιστό αλλά, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όταν το λίπος διασπάται κατά τη διάρκεια απώλειας βάρους εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος και μπορούν να φθάσουν σε ζωτικά όργανα, προκαλώντας διάφορα προβλήματα.

πηγή: tovima.gr

Η κρίση είναι μια μεγάλη απατεωνιά, το ΔΝΤ μια σπηλιά με ληστές»«Δεν έχουμε ανεργία, το νοίκι 15 ευρώ το μήνα» »

«Η οικονομική κρίση είναι μια μεγάλη απατεωνιά, η μεγαλύτερη στην ιστορία του καπιταλισμού. Το ΔΝΤ είναι μια σπηλιά με ληστές. Αυτοί είναι οι φταίχτες για ό,τι γίνεται – για την ανισότητα που υπάρχει στον κόσμο», υποστηρίζει ο Ισπανός Χουάν Μανουέλ Σάντσες Γκορντίγιο, ο επί 31 χρόνια κομμουνιστής δήμαρχος της Μαριναλέντα.


«Το όνειρό μου είναι να δημιουργήσω μια κοινωνία χωρίς τάξεις, χωρίς πλούσιους και φτωχούς», λέει ο 55χρονος δήμαρχος Βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχει στο φεστιβάλ «άμεσης δημοκρατίας» που διοργανώνουν αντιεξουσιαστικές κινήσεις, στο πλαίσιο της 75ης Δεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης.

Η Μαριναλέντα, στην επαρχία της Ανδαλουσίας, είναι μια κοινότητα 2.700 κατοίκων που δεν αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας. Οι κάτοικοι ανήκουν στον τοπικό συνεταιρισμό και εργάζονται 6,5 ώρες την ημέρα έχοντας όλοι το ίδιο ημερομίσθιο (45 ευρώ), ανεξάρτητα αν απασχολούνται στους αγρούς ή στο τοπικό εργοστάσιο μεταποίησης των προϊόντων. Τα έσοδα δεν μοιράζονται αλλά επενδύονται στον συνεταιρισμό για να δημιουργηθούν νέες δουλειές. Στο χωριό δεν υπάρχει παπάς και αστυνομικός, ενώ η ενοικίαση ενός σπιτιού στοιχίζει 15 ευρώ τον μήνα.

«Το όνειρό μου είναι να δημιουργήσω μια κοινωνία χωρίς τάξεις, χωρίς πλούσιους και φτωχούς», λέει ο 55χρονος δήμαρχος, στη συνέντευξή του στην «Ε».

Η οικονομική κρίση των ημερών είναι τεχνητή ή πραγματική; Δηλαδή χρεοκόπησαν τα νοικοκυριά ή είναι ένα ακόμη τέχνασμα του κεφαλαίου;

«Η οικονομική κρίση είναι μια μεγάλη απατεωνιά, η μεγαλύτερη στην ιστορία του καπιταλισμού. Οι “μηχανικοί” των τραπεζών δίνουν δάνεια ακόμη και σε εταιρείες που δεν μπορούν να τους επιστρέψουν τα χρήματα. Υπάρχουν 55 δισ. δολάρια δανείων χωρίς αντίκρισμα. Γι’ αυτό και σ’ αυτή την κρίση υπάρχουν θύτες και θύματα».

Εχει επηρεάσει τη Μαριναλέντα η παγκόσμια οικονομική κρίση; Αν ναι, πώς; Αν όχι, γιατί;

«Βέβαια και την έχει επηρεάσει, όπως όλο τον πλανήτη, αλλά πολύ λιγότερο. Γιατί εμείς απαντάμε με δικά μας μέσα στην κρίση. Εχουμε διπλασιάσει τη δημόσια επένδυση και πετύχαμε να δουλεύει όλος ο κόσμος».

Η Ελλάδα βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση. Θεωρείτε ότι μπορεί να αναγεννηθεί; Και πώς; Η οικονομική βοήθεια των χωρών της ευρωζώνης και η ένταξή της στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πιστεύετε ότι θα τη βοηθήσουν να αναστηθεί οικονομικά;

«Το ΔΝΤ είναι σπηλιά με ληστές. Αυτοί είναι οι φταίχτες για ό,τι γίνεται – για την ανισότητα που υπάρχει στον κόσμο. Θα έρθουν να κλέψουν τη χώρα και να την κάνουν ακόμη φτωχότερη. Και να δώσουν πλεονέκτημα σε λίγους. Το σημερινό σύστημα είναι ένας απόλυτος παραλογισμός. Πρέπει η ελληνική πολιτεία να βρεθεί στην υπηρεσία των φτωχών. Η εθνικοποίηση των τραπεζών και η παροχή κατοικίας από το κράτος προς όλους τους πολίτες είναι μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι θύτες που μας οδήγησαν σ’ αυτή την κρίση πρέπει να… επιβραβευθούν».

Η έννοια της δημοκρατίας υφίσταται στις μέρες μας; Θεωρείτε ότι η άμεση δημοκρατία αποτελεί απάντηση στην κρίση;

«Οχι, δεν υπάρχει. Είναι μια φάρσα. Στη σημερινή δημοκρατία ο λαός δεν έχει δύναμη. Είναι μια δημοκρατία της μπουρζουαζίας. Η 5η ελευθερία είναι η ελευθερία τού να κλέβεις, και αυτή είναι η μοναδική ελευθερία, όπως λέει ο Τσόμσκι. Να πάμε σε μια δημοκρατία των εργατών και του λαού, σε μια δημοκρατία με δύο πόδια: πολιτική δημοκρατία αλλά και οικονομική δημοκρατία. Η πολιτική δημοκρατία χωρίς οικονομική δημοκρατία είναι ένα πολύ μεγάλο ψέμα».

Η Αριστερά δείχνει να έχει χάσει τον βηματισμό της – βρίσκεται πίσω από τις εξελίξεις. Μπορεί να απαντήσεις στις νέες προκλήσεις;

«Ναι, αλλά με διαφορετική μορφή απ’ αυτήν που γνωρίζουμε στην Ευρώπη. Μια Αριστερά που να είναι ικανή να αντιμετωπίσει τον καπιταλισμό και να εφαρμόσει κοινωνική αλληλεγγύη. Εκεί που ο άνθρωπος και οι ανάγκες του θα είναι το κέντρο όλης της οικονομικής ενέργειας. Μια ηθική Αριστερά που ζει όπως μιλάει».

Είναι η Μαριναλέντα μια ιδεώδης κοινωνία;

«Πιστεύω ότι ποτέ δεν θα φτάσουμε στο ιδανικό. Είναι ένας δρόμος όμως που πρέπει να διανύσουμε».

Αν είναι πετυχημένη η πολιτική σας γιατί δεν εφαρμόζεται και σε άλλες πόλεις της Ισπανίας;

«Πραγματικά σε άλλα μέρη της Ανδαλουσίας, εκεί όπου το συνδικάτο έχει δύναμη, έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε γη και να έχουμε κάνει κινήσεις ανάλογες όπως αυτές της Μαριναλέντα. Το αγροτικό συνδικάτο μας έχει 30.000 μέλη και πολλά δημαρχεία. Δεν είναι μια εύκολη κατάκτηση όπως και να το κάνεις, αλλά μια μάχη πολλών αγώνων».

Οπως παρατηρεί ο Βρετανός ιστορικός Ερικ Χομπσμπάουμ, «από την εποχή των επαναστάσεων περάσαμε στην εποχή των αυτοκρατοριών και από κει στην εποχή των άκρων». Σήμερα σε ποια εποχή βαδίζουμε;

«Είναι η εποχή στην οποία ο μόνος υπάρχων θεός είναι το χρήμα. Ενας θεός που χρειάζεται γενοκτονίες σ’ όλο τον πλανήτη, που συνεχίζει να παράγει πολέμους και 70.000 νεκρούς – δολοφονημένους από την πείνα, κάθε μέρα».

* Ευχαριστούμε για τη μετάφραση την Ηλέκτρα Μπεθυμούτη και την Ελένη Γενναδίου. *

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ-ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΟΥΛΗΣ

Το αίσθημα κοινωνικής ανεπάρκειας: »

Υπάρχουν άνθρωποι που ενώ βρίσκονται σε σχέση, συντροφική ή φιλική, δεν μπορούν να πιστέψουν ότι τους αγαπούν αληθινά. Αντίθετα, πιστεύουν ακράδαντα ότι οι άλλοι ποτέ δεν είναι ειλικρινείς μαζί τους, ότι τους κοροϊδεύουν. Ετσι τους χρεώνουν πως άλλο δείχνουν ενώ στην πραγματικότητα είναι αδιάφοροι και βολεμένοι, ότι έχουν ταπεινά κίνητρα συμφέροντος και όχι πραγματικής αγάπης.

Τις περισσότερες φορές υπάρχει θέμα και είναι δικό τους, και επειδή έχουν την αρνητική και ασυνείδητη βεβαιότητα ότι είναι αδύνατον να είναι αγαπητοί και επιθυμητοί συνήθως καταστρέφουν τις σχέσεις τους. Συμπεριφέρονται με φυσική ή λεκτική επίθεση, ειρωνεία, γκρίνια, χρησιμοποιούν αρνητικούς χαρακτηρισμούς, όπως είσαι ηλίθιος, βλάκας, ανόητος κλπ., σε μια ασυνείδητη προσπάθεια να αποδείξουν ότι αγάπη γι αυτούς δεν μπορεί να υπάρχει. Τέτοιες συμπεριφορές έχουν καταγραφεί ως αποσκευή μειωμένης αυτοεκτίμησης που προκαλεί άγχος για την γνώμη των άλλων στην ενήλικη ζωή. Πρόκειται για ένα εντελώς άδικο, υπερβολικό και παράλογο ενοχικό σύμπλεγμα που οδηγεί σε αυτό-απαξίωση και μια αίσθηση κοινωνική θέσης κατώτερης από τους άλλους.

Ο φόβος ότι δεν είμαστε αποδεκτοί πηγάζει από το βαθύτατα χαραγμένο συναίσθημα ενοχής, προίκα από τους γονείς στα χρόνια της αδυναμίας. Από τους γονείς μαθαίνουμε πώς να συμπεριφερόμαστε «καλά», πώς να γινόμαστε αρεστοί και κοινωνικοί, συχνά με λανθασμένες υποδείξεις, όπως είναι η υπακοή και η παραίτηση από κάθε διεκδίκηση των επιθυμιών μας. Ο ενοχικός άνθρωπος δεν επιθυμεί, υπηρετεί τους άλλους, σε μια διαρκή ανησυχία μήπως τους δυσαρεστήσει και αυτοί τον απορρίψουν. Και όταν αυτό καταντά αφόρητο, προτιμούν την φυγή και την διακοπή της σχέσης.
Το αίσθημα ενοχής διατηρεί τον παιδικό φόβο εγκατάλειψης, παράγει άδικο πόνο αλλά και εξίσου αδικαιολόγητη επιθετικότητα, ενώ δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος.

Οι ενοχικοί άνθρωποι αμφισβητούν ότι αρέσουν, κάνουν συνέχεια τεστ και δοκιμασίες για να βεβαιωθούν αλλά δεν βεβαιώνονται ποτέ διότι νιώθουν κατώτεροι σε σχέση με τους άλλους. Συνήθως:

Θέλουν να είναι συνεχώς αρεστοί και από όλους, χωρίς καμιά εξαίρεση.
Βρίσκονται στο άγχος, μήπως δημιουργούν άσχημη εντύπωση
Ανησυχούν για πιθανές προσβολές και εξευτελισμούς
Ανησυχούν ότι θα τους απομακρύνει η ομάδα αλλά αυτή η ομάδα ποτέ δεν προσδιορίζεται, περιλαμβάνει όλες τις κοινωνικές ομάδες με τις όποιες ιδέες και αντιλήψεις τους.
Βιώνουν μια νευροφυτική και χημική θύελλα εξαιτίας του άγχους και της ανασφάλειας που δεν είναι απαραίτητη διότι ο κίνδυνος δεν είναι πραγματικός αλλά αναπτύσσεται μέσω σκέψης.
Ανέχονται την αδικία, αγανακτούν αλλά δεν το εκφράζουν, με αποτέλεσμα να βιώνουν άγχος, θυμός και ένταση.

Στο ενοχικό συναίσθημα και στην ανυπαρξία πραγματικού κινδύνου οφείλονται οι επιθετικές συμπεριφορές στην οδήγηση, επειδή παίρνουν πολύ προσωπικά την κακή συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Το ίδιο συμβαίνει και με ανθρώπους που μας προκαλούν δυσφορία όταν με αλαζονικό ύφος «πετούν ονόματα» με τυχαίο τρόπο για να δείξουν πόσο σπουδαίες γνωριμίες έχουν. Επίσης, όταν ταν σε κάποιους το πρόσωπο κοκκινίζει από ντροπή, είναι μια προσπάθεια να αποφύγει την φαντασιακή επίθεση των άλλων.

Συμπεριφορές ενοχικού ατόμου

Ζήλια
Υποχονδρία
Προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες
Ματαιωμένα όνειρα και προσδοκίες
Αναποφασιστικότητα
Ανταγωνισμός

Μερικές προτεινόμενες σκέψεις και συμπεριφορές

Αλλαγή της σκέψης: ο πόνος δεν είναι συνέπεια του κινδύνου αλλά της αρνητικής σκέψης γύρω από ένα φανταστικό κίνδυνο
Δεν είμαι ανεπαρκής, απλά έχω την αίσθηση ότι είμαι ενώ δεν είμαι
Από τί κινδυνεύω; Κατονομάστε τις καταστροφικές συνέπειες
Τι θα μου συμβεί αν συμβεί αυτό ή εκείνο;
Θέλω να αρέσω σε όλους; Πόσο ρεαλιστικό είναι αυτo;

Μαρία Λασσιθιωτάκη

Οι Ελληνες γιατροί «καίγονται» πριν από την ειδικότητα »


Της Λινας Γιανναρου
Τελικά για όλα υπάρχει μια εξήγηση. Πώς να μη νιώθουμε απογοητευμένοι από το Εθνικό Σύστημα Υγείας και εξουθενωμένοι και μόνο στη σκέψη ότι (χτύπα ξύλο) θα χρειαστεί να το αντιμετωπίσουμε; Πριν από μας, το ίδιο «Σύστημα» έχει καταφέρει να εξοντώσει τους ίδιους τους γιατρούς.

Και από νωρίς μάλιστα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα μιας ομάδας νέων γιατρών, η οποία δημοσιεύθηκε στο έγκριτο περιοδικό Human Resources for Health, αποκαλύπτει ότι το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης, έχει «χτυπήσει» έναν στους δύο Ελληνες γιατρούς ήδη από το στάδιο της ειδικότητας!

Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης, γνωστό και ως burnout, περιγράφει την κοινή -όπως όλα δείχνουν- κατάσταση κατά την οποία οι εργαζόμενοι αισθάνονται εξάντληση, απoπρo-σωπoπoίηση και αίσθημα αναπo-τελεσματικότητας στη δουλειά τους. Αφορά κυρίως γιατρούς, νoσηλευτές, εκπαιδευτικούς και κoινωνικoύς λειτoυργoύς, λόγω της συναισθηματικής και ψυχo-λoγικής επιβάρυνσης πoυ δέχονται αυτοί οι επαγγελματίες, οι οποίοι αρχίζουν σταδιακά να εκφράζουν το έντονο αυτό αίσθημα ματαίωσης με συναισθηματική απομάκρυνση, αδιαφορία, προσβλητική συμπεριφορά και κυνισμό προς τους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή, αλλά και προς την ίδια τους την εργασία. Ενα διάχυτο «δε βαριέσαι…». Την ίδια ώρα, οι ίδιοι μπορεί να εμφανίζουν μια σειρά ψυχολογικά, αλλά και σωματικά συμπτώματα: εναλλαγές στη διάθεση, άγχος, κατάθλιψη, επιθετικότητα, μέχρι αϋπνίες και πονοκεφάλους.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ…

Για την εγγραφή των νεοεισαχθέντων στα ΑΕΙ από φέτος δεν χρειάζονται πιστοποιητικά υγείας ιατρών και ακτινογραφίες θώρακος-Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ »

Ρεπορτάζ:esos.gr

Για πρώτη φορά από φέτος το υπ. Παιδείας δεν απαιτεί από τους νεοεισαχθέντες φοιτητές και σπουδαστές στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ να προσκομίσουν μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά για την εγγραφή τους Πιστοποιητικά Υγείας και ακτινογραφίες θώρακος,με απόφαση

του υφυπουργού Γιάννη Πανάρετου. Κι αυτό διότι επρόκειτο γιαμια τυπική διαδικασία και όχι ουσιαστική.

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Θέμα: «Δικαιολογητικά εγγραφής νεοεισαχθέντων φοιτητών».

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, του άρθρου 9 της αρ. πρωτ. Φ253/28934/Β6(ΦΕΚ391Β΄/30-3-06) Υπουργικής Απόφασης, η οποία έχει εκδοθεί κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 1 του Ν. 2909/2001 (ΦΕΚ90-Α΄) και αφορά στην πρόσβαση των κατόχων απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα απαιτούμενα για την εγγραφή των εισαγομένων στη Σχολή ή στο Τμήμα επιτυχίας, είναι τα ακόλουθα:

-Αίτηση για εγγραφή.

-Τίτλος απόλυσης: απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου αποφοίτησης ή νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο των τίτλων αυτών.

-νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης (για τους επιτυχόντες με το σύστημα του Γενικού Λυκείου 90%-10% και ΕΠΑΛ – ΟΜΑΔΑ Β΄90% – 10%).

-Υπεύθυνη δήλωση στην οποία οι εισαγόμενοι δηλώνουν ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα από αυτά που περιλαμβάνονται στο άρθρο 1 της ως άνω απόφασης.

-Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Επίσης, κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή, οι εισαχθέντες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο να αποδεικνύονται τα ονομαστικά τους στοιχεία και η ακριβής ημερομηνία γέννησης.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής των νεοεισαχθέντων στις Σχολές και στα Τμήματα επιτυχίας τους δεν απαιτείται η υποβολή τους σε ιατρικές εξετάσεις και η κατάθεση των σχετικών γνωματεύσεων στις γραμματείες των Σχολών και των Τμημάτων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση