Με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου από το 2011

Με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο, θα καταργηθεί πλήθος επιδομάτων που λαμβάνουν σήμερα οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Ραγδαία μείωση της μισθολογικής δαπάνης στο δημόσιο τομέα, μέχρι και το 2014 επιφέρει το ενιαίο μισθολόγιο που θα εφαρμοστεί από το 2011, μέσω του οποίου καταργούνται δεκάδες επιδόματα που καταβάλλονται σήμερα.
Νέες μειώσεις αποδοχών για τους δημοσίους υπαλλήλους προβλέπονται από το μνημόνιο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, καθώς το συνολικό ύψος των αμοιβών βαίνει μειούμενο κάθε χρόνο, με ρυθμό επιταχυνόμενο από το 2012 και μετά.
Δεδομένου ότι ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο απολύσεων στο δημόσιο τομέα, η μείωση του κονδυλίου για μισθούς θα προέλθει από την κατάργηση επιδομάτων που λαμβάνουν σήμερα στο δημόσιο τομέα οι δημόσιοι υπάλληλοι και τη μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, μέσω της αναλογίας προσλήψεων/αποχωρήσεων 1 προς 5.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το κονδύλι των αποδοχών του Δημοσίου, από το επίπεδο των 29,46 δισ. ευρώ το 2009, μειώθηκε σε 26,37 δισ. ευρώ φέτος, λόγω των μέτρων για περικοπές επιδομάτων και δώρων που έχουν ανακοινωθεί ήδη και θα μειωθεί περαιτέρω σε 26,13 δισ. ευρώ το 2011 ή κατά 236 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2012 και μετά ο ρυθμός μείωσης φτάνει στο 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Συγκεκριμένα, το 2012, η δαπάνη για μισθούς στο Δημόσιο μειώνεται κατά 870 εκατ. ευρώ, και διαμορφώνεται σε 25 δισ. ευρώ, το 2013 ακολουθεί νέα μείωση κατά 960 εκατ. ευρώ και περιορίζεται σε 24,04 δισ. ευρώ και, το 2014, μειώνεται κατά 900 εκατ. ευρώ και διαμορφώνεται σε 23,13 δισ. ευρώ.
Από το 2009, που καταγράφηκε το μέγιστο ύψος της μισθολογικής δαπάνης του Δημοσίου, που ήταν το ποσό των 29,46 δισ. ευρώ, μέχρι το 2014, το συγκεκριμένο κονδύλι θα μειωθεί κατά 6,3 δισ. ευρώ.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ…