Οι μαθητές του Ε1 επισκέφθηκαν τον χώρο για έναν πολύ ξεχωριστό λόγο. Μετά από την πρόκληση της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου, τα παιδιά δημιούργησαν πινακίδες με μηνύματα ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον, και σήμερα ήταν η μέρα που οι καλύτερες από αυτές βρήκαν τη θέση τους στην παιδική χαρά.
Οι πινακίδες, γεμάτες χρώματα και παιδική φαντασία, μεταφέρουν μηνύματα για την προστασία του πάρκου, την ανακύκλωση και τη σημασία της φροντίδας του περιβάλλοντος. Η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου επέλεξε τις πινακίδες που ξεχώρισαν για την πρωτοτυπία και το μήνυμά τους, δίνοντας την ευκαιρία στους μικρούς δημιουργούς να δουν το έργο τους να κοσμεί έναν δημόσιο χώρο.
Πρόκειται για μια εξαιρετική πρωτοβουλία που δείχνει πως, με τη συνεργασία και τη σωστή καθοδήγηση, ακόμα και οι πιο μικροί μπορούν να γίνουν μεγάλοι πρεσβευτές για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον!
Σήμερα, η σχολική ψυχολόγος είχε μια σημαντική συνάντηση με τους γονείς των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης, με θέμα :” Όρια και εφηβεία”. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις προκλήσεις και τις αλλαγές που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία, τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Η ψυχολόγος ανέπτυξε διάφορες πτυχές της εφηβείας, όπως οι ορμονικές αλλαγές, η ανάπτυξη της ταυτότητας, η ανάγκη για αυτονομία, οι σχέσεις με τους συνομηλίκους και οι πιέσεις από το περιβάλλον. Τονίστηκε ιδιαίτερα η σημασία της ανοιχτής επικοινωνίας μεταξύ γονέων και παιδιών, καθώς και η ανάγκη για κατανόηση και υποστήριξη εκ μέρους των ενηλίκων.
Δόθηκαν επίσης πρακτικές συμβουλές για το πώς μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν κοινές καταστάσεις που προκύπτουν στην εφηβεία, όπως οι συγκρούσεις, η επαναστατική συμπεριφορά και η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου.
Μαθητές και μαθήτριες της Δ΄τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν ενεργά στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης, το οποίο διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου, τον Δήμο Λαρισαίων, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.).
Το Φεστιβάλ, που διεξήχθη το Σάββατο 24 Μαΐου στο συγκρότημα «Βιόπολις» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, είχε ως στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας μέσω της καλλιέργειας του προφορικού λόγου, της εκφραστικής και ερμηνευτικής ανάγνωσης κειμένων, της σαφούς έκφρασης ιδεών και της ανάπτυξης της επιχειρηματολογικής ικανότητας.
Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συμμετοχή και τις επιδόσεις των μαθητών μας, οι οποίοι απέδειξαν το ταλέντο και την προσπάθειά τους στον τομέα της ρητορικής τέχνης!
Μιλώντας για τα παιχνίδια του χθες και του σήμερα”.
Μια ιδιαίτερα σημαντική και δυνατή εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές.
Μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν τόπο που δεν βρίσκεται σε κανέναν χάρτη, υπήρχε μια χώρα αλλιώτικη απ’ όλες τις άλλες: η Χώρα του Λόγου. Εκεί, τα παιδιά δεν έπαιζαν με τα ξίφη ή με θορυβώδη παιχνίδια. Έπαιζαν με λέξεις, σκέψεις και ερωτήματα. Δεν χρειάζονταν φωνές θυμωμένες, για να ακουστούν. Η φωνή τους δυνάμωνε από τις ιδέες που πήγαζαν από το μυαλό και την καρδιά τους.
Ήταν τα παιδιά – τεχνίτες του Λόγου. Με τις λέξεις τους έχτιζαν γέφυρες. Με τα επιχειρήματά τους έριχναν φως σε δύσκολα μονοπάτια. Με την ακρόασή τους άνοιγαν πόρτες στον σεβασμό και τη φιλία.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας, και συγκεκριμένα η τάξη ΣΤ’, είχε κληρωθεί να συμμετάσχει στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (γνωστές ως Εξετάσεις PISA) για το 2025. Οι εξετάσεις αυτές, που είναι δειγματοληπτικού χαρακτήρα, διεξήχθησαν στα Γνωστικά Αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Πρόκειται για μια σημαντική διαδικασία που αποσκοπεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην παροχή χρήσιμων δεδομένων για τη βελτίωση της διδασκαλίας. Τα θέματα των εξετάσεων επελέγησαν με κλήρωση από την αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή.
Σκοπός των εξετάσεων είναι η έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.
Τα σχολεία που έχουν επιλεγεί αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, εκτός από τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης.
Για την επιλογή των σχολείων εφαρμόστηκε η διαδικασία στρωματοποιημένης τυχαίας δειγματοληψίας ενώ η συμμετοχή των σχολείων είναι υποχρεωτική.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.
Υπογραμμίζεται, επίσης, ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναλαμβάνει να διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και μαθητριών που συμμετέχουν στις εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις.
Οι μαθητές της Ε’ Τάξης επισκέφτηκαν σήμερα το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελασσόνας.
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην όμορφη Τσαριτσάνη. Εκεί, συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες που τους έφεραν πιο κοντά στη φύση και τους ευαισθητοποίησαν σε θέματα περιβάλλοντος. Η εμπειρία αυτή ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική, προσφέροντας γνώσεις και βιώματα που ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών μας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον Δημοτικό Κουκλοθίασο Τιριτόμπα!
Η επίσκεψη ήταν μια μοναδική εμπειρία, γεμάτη γέλιο, φαντασία και μαγεία, καθώς τα παιδιά παρακολούθησαν μια παράσταση κουκλοθέατρου που τους καθήλωσε. Ο Τιριτόμπας, με τις πολύχρωμες κούκλες του και τις ευφάνταστες ιστορίες, κατάφερε να μεταφέρει τους μικρούς μας φίλους σε έναν κόσμο παραμυθιού.
Σήμερα είναι μέρα πικρής μνήμης για τον ελληνισμό…..
Μπορεί να μην είμαστε Πόντιοι αλλά και τι έγινε; Σήμερα είναι μια μέρα μνήμης. Μια μέρα πικρής μνήμης για τον Ελληνισμό. Κάτι τέτοιες μνήμες θα πρέπει να καίνε μέσα μας. ..
Αυτή η πικρή μνήμη είναι βαθιά χαραγμένη στην ψυχή μας. Είναι η μνήμη ενός λαού που για χιλιάδες χρόνια άνθισε στα παράλια του Εύξεινου Πόντου, που δημιούργησε πολιτισμό, που ρίζωσε σε γη ιερή, μόνο για να βιώσει το πιο σκληρό ξεριζωμό, τη συστηματική εξόντωση, την αδιανόητη βία.
Θυμόμαστε σήμερα τις εκατοντάδες χιλιάδες των προγόνων μας που χάθηκαν. Εκείνους που δολοφονήθηκαν άνανδρα, εκείνους που χάθηκαν στα τάγματα εργασίας, εκείνους που έφυγαν στα μαρτυρικά οδοιπορικά του θανάτου, εγκαταλείποντας τα πάντα πίσω τους: σπίτια, περιουσίες, τον κόπο γενεών, αλλά κυρίως, τη γη τους. Μια γη ποτισμένη με τον ιδρώτα και το αίμα τους, μια γη συνδεδεμένη με την ψυχή τους.
Όπου κι αν βρεθεί Πόντιος, ανθίζει η εργατικότητα, η φιλοτιμία, η αγάπη για τη ζωή. Με χέρια γερά και καρδιά δοτική, χτίζουν, δημιουργούν, προσφέρουν στην κοινωνία,κάνοντας τον τόπο όπου ζουν πιο ζωντανό και πιο ανθρώπινο. Δεν λυγίζουν στις δυσκολίες, γιατί στις φλέβες τους κυλάει το αίμα των αλύγιστων αγωνιστών του Πόντου.
Και πάνω απ’ όλα, δεν ξεχνούν. Δεν ξεχνούν τις ρίζες τους, την πλούσια παράδοσή τους, τους χορούς και τα τραγούδια που σφράγισαν την ιστορία τους. Με περηφάνια μεταφέρουν από γενιά σε γενιά την ποντιακή λαλιά, τα ήθη και τα έθιμα, διατηρώντας ζωντανή την άσβεστη φλόγα της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.
Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού είναι μια τραγική σελίδα που δεν πρέπει να σβηστεί ποτέ. Δεν ξεχνούμε τις εικόνες του τρόμου, τις φωνές του πόνου, τα δάκρυα του αποχωρισμού. Δεν ξεχνούμε την αδικία, την απανθρωπιά.
Θυμόμαστε για να τιμήσουμε την θυσία τους. Θυμόμαστε για να διαφυλάξουμε την αλήθεια. Θυμόμαστε για να δώσουμε φωνή σε εκείνους που σιώπησαν για πάντα. Γιατί, όπως σωστά λέγεται, και είναι η πιο σκληρή υπενθύμιση: λαός που ξεχνά την ιστορία του αναγκάζεται να την ξαναγράψει με το αίμα του από την αρχή.
Σήμερα, ενώνουμε τις φωνές μας με τους απανταχού Ποντίους και τιμούμε τη μνήμη των θυμάτων. Υποσχόμαστε να διατηρήσουμε ζωντανή την ιστορία τους, να την μεταλαμπαδεύσουμε στις νεότερες γενιές, ώστε ποτέ ξανά να μην επιτρέψουμε τέτοιες φρικαλεότητες.
Η μνήμη τους ζει μέσα μας. Ζει στα τραγούδια, στους χορούς, στις παραδόσεις, στην ίδια την ύπαρξή μας. Είναι ιερή παρακαταθήκη και αιώνιο χρέος μας να τη διατηρήσουμε ζωντανή. Η δικαίωση της μνήμης τους είναι χρέος όλων μας. Ας γίνει η θυσία τους οδηγός για έναν κόσμο δικαιότερο και ειρηνικότερο.
Σήμερα, με σεβασμό και βαθιά συγκίνηση, υποκλινόμαστε στη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ποντίων. Δεν ξεχνούμε.
Η Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου καθιερώθηκε το 1994 με απόφαση της Βουλής των Ελλήνων και τιμάται κάθε χρόνο στις 19 Μαΐου.
Κάθε χρόνο από το 1977, το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων, διοργανώνει στις 18 Μαΐου τη Ημέρα Μουσείων, με διαφορετικές θεματικές προσεγγίσεις. Κάθε θεματική προάγει το διεπιστημονικό διάλογο τονίζοντας την αποστολή του Μουσείου ως θεματοφύλακα της πολιτιστικής μνήμης, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών.
Τα μουσεία προσφέρουν μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας και να μάθουμε για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας. Μας δίνουν τη δυνατότητα να δούμε τα αντικείμενα και τις τέχνες που δεν μπορούμε να δούμε αλλού, και να μάθουμε για τους ανθρώπους και τις κοινότητες που έχουν διαμορφώσει τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε σήμερα.
Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων γιορτάζεται στις 18 Μαΐου. Αυτή η εορτή είναι μια παγκόσμια γιορτή που έχει ως στόχο να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στην προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, της εκπαίδευσης και της ανταλλαγής πολιτισμικών ιδεών. Προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να εξερευνήσουν διάφορες μορφές τέχνης, ιστορίας, επιστήμης και άλλων αξιοθέατων.
Κατά την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων, πολλά μουσεία διοργανώνουν ειδικές εκδηλώσεις, εκθέσεις, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα για το κοινό τους. Ο στόχος είναι να προσελκύσουν νέους επισκέπτες, να προωθήσουν το ενδιαφέρον για την τέχνη και τον πολιτισμό και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση για τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς!
Η 18η Μαΐου είναι αφιερωμένη κάθε χρόνο σε ένα συγκεκριμένο θέμα που αφορά στα μουσεία και στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το θέμα του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2023 είναι «Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής».
Τα μουσεία αναδεικνύοντας την πολιτιστική και την φυσική κληρονομιά, καθώς και τη σύγχρονη δημιουργία, συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ως αξιόπιστοι θεσμοί, με ιδιαίτερο κύρος στο σύνολο της κοινωνίας, έχουν τη δυνατότητα να προωθούν τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης υποστηρίζοντας δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Όπως επισημαίνεται στο ψήφισμα του ICOM «Για τη βιωσιμότητα και την υλοποίηση της Ατζέντας του 2030, Μεταμορφώνοντας τον κόσμο μας» (Κιότο 2019), τα μουσεία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εκθέσεων, τοπικών δράσεων και έρευνας. Το 2023 η Διεθνής Ημέρα Μουσείων θα επικεντρωθεί στα παρακάτω θέματα που περιλαμβάνονται στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών: Στόχος 3 Παγκόσμια υγεία και ποιότητα ζωής Στόχος 13 Δράση για την κλιματική αλλαγή Στόχος 15 Ζωή στη Γη: προστασία της βιοποικιλότητας.
Με το θέμα του φετινού εορτασμού το ICOM επιθυμεί να αναδείξει τον ρόλο και τη δύναμη των μουσείων να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της αειφορίας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής του κοινωνικού συνόλου.
Τα μουσεία αναμφισβήτητα αποτελούν πολύτιμη πηγή πολιτισμικής, ιστορικής, επιστημονικής και αισθητικής γνώσης. Σύμφωνα με τους σύγχρονους ορισμούς, είναι ιδρύματα στην υπηρεσία της κοινωνίας και της εξέλιξής της, ανοιχτά στο κοινό, που αποκτούν, συντηρούν, ερευνούν, τεκμηριώνουν, επικοινωνούν και εκθέτουν τις υλικές μαρτυρίες του ανθρώπου και του περιβάλλοντός του, με σκοπό τη μελέτη, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. Τα τελευταία χρόνια τα μουσεία παγκοσμίως επαναπροσδιορίζουν τον εκπαιδευτικό τους ρόλο στην κοινωνία και προσπαθούν να ανατρέψουν την παραδοσιακή αντίληψη ότι δηλαδή πρόκειται για χώρους βαρετούς και απόμακρους που απευθύνονται μόνο σε λίγους ή ειδικούς.
Μες το μουσείο Μες το μουσείο, μες το μουσείο /μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε, /απ’το μουσείο δε θέλω να βγω τρέχω, τρέχω, μες τα δωμάτια / μ’ όλου του κόσμου τους θησαυρούς που δεν τους χωράει ανθρώπου νους…
Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο / Φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό δεν θέλω μπάλα, ούτε τραμπάλα, / δεν θέλω ούτε να παίξω κουτσό. Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο, / θέλω να βλέπω τους θησαυρούς που δεν τους χωράει ανθρώπου νους… Μουσείοοοο…
Την Παρασκευή 16 Μαιου ,οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης ,περιηγήθηκαν σε τρεις εκθέσεις(Τεχνοπάρκο, Τεχνολογία αυτοκινήτων και Τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων) και πήραν μέρος σε διαδραστικό προγραμμα με τίτλο:”ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ”
Το Τεχνοπάρκο περιλαμβάνει σε μία έκταση 450m2 , 40 εκθέματα, τα οποία αναφέρονται σε μια ποικιλία επιστημονικών θεμάτων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική κ.ά.
Τα διαδραστικά εκθέματα: – κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση – ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία – μυούν τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και – μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι.
Ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός αποτελεί αντικείμενο μελέτης και θαυμασμού διεθνώς.
Η έκθεση για την αρχαία ελληνική τεχνολογία έχει σκοπό να αναδείξει μία πλευρά του αρχαιοελληνικού πολιτισμού που ερευνήθηκε και προβλήθηκε πολύ λιγότερο από την φιλοσοφία, την τέχνη, την πολιτική, την στρατιωτική ιστορία, την θρησκεία και τις άλλες πτυχές του.
Ένας πολιτισμός όμως δεν προσπελαύνεται χωρίς την κατανόηση βασικών κοινωνικών φαινομένων, όπως η τεχνολογία. Το διανοητικό άλμα της σύνδεσης της τεχνικής -που συνυπήρχε πάντα στις ανθρώπινες δραστηριότητες – με την επιστήμη – που γέννησε ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός – άνοιξε νέους δρόμους στην τεχνολογική πρόοδο η οποία άλλοτε αργά και άλλοτε γρήγορα συνεχίζεται έως σήμερα.
Στην έκθεση παρουσιάζονται δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάσθηκαν με βάση πληροφορίες από γραπτές πηγές. Τα εκθέματα αυτά από τους τομείς της καθημερινής ζωής, των κατασκευών, της μηχανολογίας, της ναυπηγικής, του πολέμου, των τηλεπικοινωνιών, των μετρητικών οργάνων, των αυτοματισμών και άλλων, αντανακλούν τις τεχνικές και το πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίσθηκαν, αποτυπώνοντας τον ρόλο και την σημασία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη του αρχαιοελληνικού και του παγκόσμιου πολιτισμού.
Με δημιουργικότητα και οικολογική συνείδηση, τα παιδιά μας μετέτρεψαν υλικά που προορίζονταν για τον κάδο απορριμμάτων σε πανέμορφα γλαστράκια.
Αυτή η δράση όχι μόνο αναδεικνύει το ταλέντο και τη φαντασία των μαθητών μας, αλλά υπογραμμίζει και τη σημασία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης. Κάθε γλαστράκι είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης, φτιαγμένο με αγάπη και φροντίδα, αποδεικνύοντας ότι με λίγη έμπνευση, μπορούμε να δώσουμε νέα ζωή σε “άχρηστα” αντικείμενα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή