6 πράγματα που δεν κάνουν οι συνειδητοποιημένοι γονείς

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | , στις 15-10-2018

6 πράγματα που δεν κάνουν οι συνειδητοποιημένοι γονείς

Tο να μεγαλώνεις παιδιά  είναι η πιο απαιτητική και δύσκολη δουλειά για κάθε άνθρωπο. Κατά βάθος γνωρίζεις ότι δεν μπορείς να τα κάνεις όλα τέλεια και στην προσπάθειά σου να αποφύγεις παλιά λάθη των γονιών σου, κάνεις καινούρια και νιώθεις τύψεις και απογοήτευση. Φροντίζεις συνεχώς να παρέχεις εφόδια, υλικά και πνευματικά, έτσι ώστε ποτέ να μην υπάρξει η υπόνοια ότι δεν έδωσες αρκετά. Αγχώνεσαι για το αν έχεις προσφέρει αρκετά ερεθίσματα για να «θριαμβεύσει» το παιδί στη ζωή του και γίνεσαι αυστηρός μαζί του, μα πιο πολύ με τον εαυτό σου.

Σε όλον αυτόν τον αγώνα, όμως, υπάρχουν φορές που ξεφεύγουμε και υιοθετούμε συμπεριφορές που μας απομακρύνουν απ’ το σκοπό μας: να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να είναι δυνατά, υπεύθυνα και συνειδητοποιημένα. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει να έχουμε εμείς οι ίδιοι αυτά τα χαρακτηριστικά.

Οι γονείς που έχουν συνειδητοποιήσει ορισμένες αλήθειες:

Δεν πιστεύουν στο «τέλειο» παιδί

Κάθε παιδί έχει τις δικές του ικανότητες και χαρίσματα, όπως αδυναμίες και ελαττώματα. Είναι πολύ υγιές να υπάρχουν απαιτήσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε στα παιδιά να έχουν φιλοδοξίες και να αγωνίζονται για τη ζωή τους. Όμως, οι υπερβολικές απαιτήσεις, η αίσθηση ότι το παιδί μας είναι ικανό να καταφέρει τα πάντα στην εντέλεια, μπορεί να προκαλέσουν αρνητικές συνέπειες στον ψυχισμό του. Ένας συνειδητοποιημένος γονιός καταλαβαίνει ότι το παιδί του δεν μπορεί να αριστεύσει σε ό,τι κάνει. Αντί λοιπόν, να σπρώχνουμε τα παιδιά, πιέζοντας τα να επιτύχουν, ας τα βοηθήσουμε να γίνουν καλύτερα σε αυτό που πραγματικά είναι.

Δεν αποτρέπουν τα παιδιά τους απ’ το να κάνουν λάθη

Τα λάθη είναι μέρος της ζωής και μπορούν να γίνουν ο καλύτερος δάσκαλος, όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά για όλους μας. Όταν αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν λάθη, αυτόματα τους επιτρέπουμε να μάθουν και να έρθουν αντιμέτωπα με τις επιλογές τους και τις συνέπειες αυτών. Είτε αποτυγχάνουν σε ένα διαγώνισμα, είτε έχουν μια λάθος συμπεριφορά, οφείλουμε σαν γονείς να τα συμβουλεύουμε και να τα καθοδηγούμε.

Δεν μπερδεύουν την τιμωρία με την πειθαρχία

Η πειθαρχία είναι ο τρόπος με τον οποίο βοηθάμε τα παιδιά να πράττουν σοφότερα στο μέλλον. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν  συνέπειες, σκοπός όμως είναι να αποκτήσουν τα παιδιά αυτοπειθαρχία, έτσι ώστε να μπορούν να ζυγίζουν τις επιλογές τους και να γνωρίζουν τι είναι καλύτερο για αυτά βαδίζοντας προς το μέλλον.

Δεν είναι υπερπροστατευτικοί

Aν ήταν στο χέρι μας θα προστατεύαμε τα παιδιά μας συνεχώς, φροντίζοντας να μην χρειαστεί ποτέ να αντιμετωπίσουν δυσκολίες ή άσχημες συνθήκες και, κακά τα ψέματα, αυτό θα μας γλύτωνε περίσσιο άγχος. Μεγαλώνοντας, όμως, ένα παιδί μέσα σε μια φούσκα προστασίας, του στερούμε τη δυνατότητα να εξελιχθεί πνευματικά, του δημιουργούμε δυσκολία στο να παίρνει αποφάσεις και το κυριότερο, δεν γίνεται ποτέ ανεξάρτητο.

Δεν αφήνουν το παιδί να τους κάνει ό,τι θέλει

Σε κάθε οικογένεια πρέπει να είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι τόσο των γονιών, όσο και των παιδιών. Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν τις απόψεις των παιδιών, χωρίς όμως να τους παραχωρούμε δύναμη, την οποία λόγω μικρής ηλικίας ενδέχεται να εκμεταλλευτούν με το λάθος τρόπο.

Δεν τους επιτρέπουν να ρίχνουν το φταίξιμο στους άλλους

Το να μάθουν τα παιδιά να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους είναι το ίδιο απαιτητικό και δύσκολο με το να αποδέχονται τα λάθη τους. Όταν μεταφέρουν το φταίξιμο σε κάποιον άλλον, ουσιαστικά ζητούν από μας να υποστηρίξουμε αυτή τη στάση και πολλές είναι οι φορές που το κάνουμε, ξεχνώντας ότι είναι εις βάρος τους. Φράσεις όπως «Δεν έφταιγα εγώ, εκείνος το ξεκίνησε» ή «Γινόταν φασαρία στην τάξη και δεν έγραψα καλά» είναι συχνά παραδείγματα. Η απόρριψη, η αποτυχία και η αδικία είναι κομμάτι της ζωής! Είναι στο χέρι μας, να μάθουμε στα παιδιά μας να βρίσκουν τρόπους να μετατρέπουν τις δυσκολίες σε δύναμη και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, ανεξαρτήτως συνθηκών.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑαπό Ιόλη Πολύζου

ΚΛΗΡΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | , στις 15-10-2018

 

Την Δευτέρα 15 Οκτωβρίου,πραγματοποιήθηκε κλήρωση ανάμεσα στους μαθητές της ΣΤ΄τάξης ,που καθόρισε τους σημαιοφόρους και παραστάτες που θα συνοδέψουν τη σημαία του σχολείου μας στις εθνικές επετείους.

Με τη διαδικασία της κλήρωσης καθορίζεται η σειρά των τμημάτων που θα εκπροσωπούν τη σχολική μονάδα κατά τα δύο χρονικά διαστήματα δηλαδή, από 11 Σεπτεμβρίου μέχρι 31 Ιανουαρίου και από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

Δυσκολεύεται το παιδί να συγκεντρωθεί; 6 τρόποι για να το βοηθήσετε

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | , στις 12-10-2018

Δυσκολεύεται το παιδί να συγκεντρωθεί; 6 τρόποι για να το βοηθήσετε

Η έλλειψη συγκέντρωσης είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά, ωστόσο είναι αρκετά σημαντικό και ως γονείς δεν πρέπει να το προσπεράσουμε, διαφορετικά καθώς μεγαλώνουν οι τάξεις και αυξάνονται οι απαιτήσεις, το παιδί θα δυσκολεύεται να αποδώσει στις σχολικές του υποχρεώσεις. Με υπομονή, συνέπεια και μερικές απλές συμβουλές θα τα βοηθήσετε να προοδεύσουν και στη σχολική, αλλά και στην προσωπική τους ζωή.

Πώς να μάθετε το παιδί σας να προστατεύει τον εαυτό του!

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | , στις 06-10-2018

Πώς να μάθετε το παιδί σας να προστατεύει τον εαυτό του!

Οι καιροί έχουν αλλάξει, κανόνες ασφαλείας που μας μάθαιναν οι γονείς μας μπορεί να μην αποτελούν πλέον τις μόνες στρατηγικές για να προστατεύσουμε και εμείς με την σειρά μας τα δικά μας παιδιά.

Αλήθεια, πως μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι τα παιδιά μας δεν κινδυνεύουν από επικίνδυνους ανθρώπους στην γειτονιά, έξω από το σχολείο, στο πάρκο, στα εμπορικά κέντρα, στο διαδίκτυο, ακόμα και στο σπίτι; Και φυσικά όλα αυτά χωρίς να τρομάξουμε το παιδί γιατί στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα φοβισμένο παιδί, αλλά ένα παιδί που θα προστατεύει τον εαυτό του από τις κακοτοπιές παίρνοντας κάποια μέτρα.

Τι μας έμαθαν οι γονείς μας

Μας έλεγαν «μην μιλάς σε αγνώστους»       ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ……

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | , στις 05-10-2018

Την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, το σχολείο μας συμμετείχε σε αθλητικές δραστηριότητες σε αθλητικό κέντρο της περιοχής.

Κεντρικός στόχος της δράσης αυτής,είναι η δραστηριοποίηση των σχολικών μονάδων ώστε να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις εντός του σχολείου.

Ο συνδυασμός ψυχαγωγίας και άσκησης θα οδηγήσει στην απόκτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής και βελτίωσης της φυσικής κατάστασης των μαθητών/τριών, αποβάλλοντας την αδράνεια και την υποκινητικότητα, που αποτελούν τις κύριες αιτίες αύξησης της παχυσαρκίας στους νέους σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες.

 

5 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ | , στις 05-10-2018

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μΗ Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.

Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου.ια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.

Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου.

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΔΡΟΜΕΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | , στις 04-10-2018

 ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  

Την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, το σχολείο μας-στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας αθλητισμού- πραγματοποιεί αθλητικές δραστηριότες σε γνωστό  αθλητικό κέντρο της περιοχής μας.

Οι μαθητές θα έρθουν στο σχολείο χωρίς  σχολικές τσάντες,παρά μόνο με ένα σακίδιο όπου θα έχουν το κολατσιό τους, ένα μπουκάλι νερό, χαρτομάντιλα και ένα χαλάκι για να καθίσουν.

Να θυμάστε ότι πρέπει να στηρίζουμε το κυλικείο του σχολείου για να το έχουμε….

Εκτός αυτού ,ένα μέρος των χρημάτων του κυλικείου έρχεται στο σχολείο για να καλύψει διάφορες ανάγκες…

Ψωνίζουμε λοιπόν από το κυλικείο μας…

ΑΝ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΧΑΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | , στις 03-10-2018

Ο ψυχολόγος Ντάνιελ Γκόλμαν ικετεύει τους γονείς: Αν αγαπάτε τα παιδιά σας, χαρίστε τους την προσοχή σας

10 μαθήματα που πρέπει να δώσετε στο παιδί μέχρι να γίνει 10.

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | , στις 01-10-2018

10 μαθήματα που πρέπει να δώσετε στο παιδί μέχρι να γίνει 10.


|
Όταν γίνεσαι γονιός, είσαι διπλά υπεύθυνος γιατί δεν μεγαλώνεις απλά έναν άνθρωπο, αλλά διαμορφώνεις την προσωπικότητά του. Και τα παιδιά απορροφούν σαν σφουγγάρι, όχι μόνο ό,τι μαθαίνουν στο σχολείο, αλλά ό,τι μαθαίνουν από εμάς και από αυτά που τους διδάσκουμε καθημερινά. Δείτε, λοιπόν, κάποια σημαντικά μαθήματα που πρέπει να διδάξετε το μικρό σας μέχρι να κλείσει τα 10, δηλαδή λίγο πριν μπει στην εφηβεία.

1. Να σέβεται το ίδιο τα αγόρια και τα κορίτσια

Δεν πρέπει να δείχνουμε τον σεβασμό μας επιλεκτικά. Είναι σημαντικό να μάθετε στο παιδί να σέβεται, όχι μόνο τους μεγάλους, αλλά και τους συνομηλίκους τους, τους φίλους, συγγενείς και συμμαθητές του, ανεξαρτήτως του φύλου, της καταγωγής ή της ηλικίας τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ……..

1η Οκτωβρίου!Καλό μήνα!!!!

0

Συγγραφέας: ΤΖΙΤΖΗ ΘΩΜΑΗ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΜΗΝΕΣ | , στις 01-10-2018

      

Γιατί ο Οκτώβριος δεν έχει μ;

Γιατί ενώ οι μήνες Σεπτέμβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος έχουν «μ», ο Οκτώβριος δεν έχει; Ας δούμε απλά και κατανοητά….

Γιατί είναι Οκτώβριος και όχι Οκτώμβριος

Η απάντηση βρίσκεται στο ρωμαϊκό ημερολόγιο, το οποίο έχουμε δανειστεί αυτούσιο.

Όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενο άρθρο, παλιά το ημερολόγιο είχε 10 μήνες, καθώς απουσίαζαν οι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος, οι οποίοι προστέθηκαν αργότερα, επομένως η χρονιά ξεκινούσε από τον Μάρτιο.

Το ρωμαϊκό ημερολόγιο στα λατινικά ήταν το εξής:

1) Martius (στον Άρη)
2) Aprilis (στην Αφροδίτη)
3) Maius (στη Μαία)
4) Junius (στην Ήρα)
5) Quintilis (πέμπτος)
6) Sextilis (έκτος)
7) September (έβδομος)
8) October (όγδοος)
9) November (ένατος)
10)December (δέκατος)

Σύμφωνα, λοιπόν, με το ρωμαϊκό ημερολόγιο, οι πρώτοι τέσσερις μήνες είχαν ονόματα Θεών. Οι επόμενοι συνέχιζαν αριθμητικά, δηλ. ο Quintilis ήταν ο πέμπτος, ο Sextilis ήταν ο έκτος κ.ο.κ.

Αργότερα ο πέμπτος και ο έκτος μήνας αφιερώθηκαν σε αυτοκράτορες και συγκεκριμένα στον Ιούλιο Καίσαρα και στον Οκταβιανό Αύγουστο.

Ιούλιος Καίσαρας
Οι επόμενοι μήνες όμως συνέχισαν αριθμητικά. Συγκεκριμένα ο έβδομος μήνας λεγόταν September από το septem (εφτά), ο όγδοος μήνας ονομάστηκε October από το octo (οκτώ), ο ένατος ήταν ο November από το novem (εννιά) και τέλος δέκατος και τελευταίος ήταν ο December από το decem (δέκα).

Επομένως, αφού ο Οκτώβριος δεν είχε μ στα λατινικά (October), δεν έχει, προφανώς, ούτε στα ελληνικά.

Το Οκτώβριος βγαίνει από το Οκτώ
Αργότερα, όταν προστέθηκαν οι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος στην αρχή του ημερολογίου, η αρίθμηση χάλασε, καθώς ο Σεπτέμβριος από 7ος έγινε 9ος, ο Οκτώβριος έγινε 10ος, ο Νοέμβριος 11ος και ο Δεκέμβριος 12ος. 

Ωστόσο η ονοματολογία έμεινε και μαζί της ο Οκτώβριος για να μας παιδεύει με την ιδιομορφία του.