Μερικά σημεία εξαιρετικού ενδιαφέροντος:
– Μέσα σε μία τριετία θα υπάρχουν οπτικές ίνες σε όλα τα σχολεία της χώρας. Εχει τεθεί ποσοτικός στόχος σε δύο χρόνια από σήμερα το 85% των σχολείων να καλύπτονται.
– Την επόμενη χρονιά σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη του γυμνασίου θα υπάρχει διαδραστικός πίνακας. Ο διαδραστικός πίνακας είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό νέο εργαλείο στο οποίο ο δάσκαλος μπορεί μέσω του πίνακα να λειτουργήσει με την οθόνη του, να κάνει γεωγραφία, να παρουσιάσει εκπαιδευτικό υλικό από βίντεο και από κάθε είδους πηγές, να βάλει όποια λέξη θέλει και να του παρουσιάσει εικόνες, πληροφορίες, μπορούν τα ίδια τα παιδιά να λειτουργήσουν διαδραστικά. Ο διαδραστικός πίνακας, δηλαδή, αλλάζει τελείως η λογική του μαθήματος. Στόχος είναι στα επόμενα τρία χρόνια να καλυφθεί το σύνολο των σχολείων.
Οσο για τον προσωπικό υπολογιστή, υπάρχει αρκετός προβληματισμός, αφού όπως ανέφερε η υπουργός :
“δεν αρκεί ένα παιδί να έχει έναν υπολογιστή και να είναι ένα παιχνίδι, γιατί ξέρουμε πολύ καλά, ότι τα παιδιά δεν χρειάζεται πια να πάνε στο σχολείο για να μάθουν υπολογιστές, όσοι είστε δάσκαλοι εδώ μέσα ξέρετε, ότι μάλλον διδάσκουν τα παιδιά στους δασκάλους τους αντί να διδάσκονται. Σημασία έχει να χρησιμοποιηθεί οριζόντια”.
Η υπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξη για το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β΄επιπέδου αφού αναφέρθηκε σε 5000 επιμορφούμενους. Δυστυχώς όμως τα δεδομένα συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση (πολύ χαμηλότερα) μας αναγκάζουν να συζητήσουμε για τα αίτια των περιορισμένων τμημάτων της δευτεροβάθμιας ανά την επικράτεια. Ισως πάλι αν η υπουργός μάθαινε ότι η εγκύκλιος έφτασε παραδοσιακά όπως είχε προβλέψει η TerraComputerata μετά τη λήξη της προθεσμίας αιτήσεων δεν θα ήταν και τόσο ευχαριστημένη με τους διοικητικούς μηχανισμούς…
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.