tweeterbrowser.jpgΟ Τάσος Καφαντάρης αναλύει τα θέματα της κοινωνικής δικτύωσης:

…Λένε ότι η είδηση της πτώσης της Τροίας έφτασε γοργά στις Μυκήνες χάρη στα σήματα καπνού στα κορφοβούνια, τις φρυκτωρίες. Στον τωρινό μας κόσμο, η τηλεμετάδοση της είδησης όχι μόνο περιλαμβάνει βιντεοκαταγραφή αλλά και δεν χρειάζεται να ακολουθήσει προκαθορισμένα κανάλια μετάδοσης. Είναι το Διαδίκτυο που επιτρέπει αυτή την άναρχη επικοινωνία, αυτό το «αόρατο κοτετσόσυρμα» που αγκαλιάζει τον πλανήτη μας και δίνει φωνή σε θύματα και θύτες. Αλλά ποιος είναι ο μηχανισμός που επιτρέπει τη διασύνδεση των φωνών, πώς παίρνει ρότα το ντόμινο της επικοινωνίας; Ο καμβάς είναι όντως το δίκτυο των επιμέρους δικτύων, το γνωστό Διαδίκτυο (Ιnternet). Ο τρόπος απεικόνισης των δημοσιοποιήσιμων πληροφοριών είναι αυτό που γνωρίσαμε ως Παγκόσμιο Ιστό (Web). Ωστόσο ο τρόπος συζήτησης μεταξύ των παραγωγών πληροφορίας και των αποδεκτών/αναμεταδοτών της είναι αυτό που ονομάστηκεΚοινωνική Δικτύωση(Social Νetworking). Ως εργαλεία υλοποίησης αυτού του τρόπου θα βρείτε δεκάδες ονόματα. Αλλά, τεχνολογικά, τρεις είναι οι κύριοι φορείς του: Η τεχνολογία της Google, αυτή του Facebook και εκείνη του Τwitter.

Η πρώτη είναι η παλιότερη και γνωστή πλέον σε όλους μας: Λειτουργεί ως ένα τεράστιο χωνί, που διυλίζει ό,τι κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο και μας επιτρέπει την αναζήτηση και συσχέτιση πληροφοριών, είτε είναι κείμενο είτε εικόνα είτε ήχος ή βίντεο. Η δεύτερη- του Facebook- ανέτρεψε το σκηνικό του «Μεγάλου Καγαθού Αδελφού» που μας παρέχει ό,τι ζητούμε κατά μόνας, με ένα σύνολο εργαλείων που επιτρέπουν την επικοινωνία κατά παρέες: «Είμαι αυτός,μου αρέσουν αυτά, και όποιος θέλει γίνεται δικτυακός φίλος μου και συζητούμε για όσα βρίσκουμε κοινά ενδιαφέροντα». Η επικοινωνία αυτής της μορφής είναι, εύλογα, πολύ πιο ισχυρή, καθώς προσθέτει ένα στάδιο «προεκτιμημένης πληροφορίας» από τα φίλτρα της παρέας.
…Σχηματικά, θα λέγαμε ότι οι διαδικτυωμένοι του πλανήτη μας διαχωρίζονται ήδη βάσει των εργαλείων που επιλέγουν για την πληροφόρησή τους, ως συμβατών με τον βιορυθμό τους: Οι αναλυτικοί και στοχαστικοί τύποι αρκούνται στις μηχανές αναζήτησης και στα συνεργατικά εργαλεία της Google. Οι εραστές της κοινωνικής επαφής και του κουτσομπολιού, με αρκετό χρόνο για ξόδεμα, λατρεύουν την παρεολογία τύπου Facebook. Το πιο δυναμικό όμως κομμάτι της παγκόσμιας κοινωνίας- εκείνοι που ζουν κοιτώντας μια το ρολόι και μια τους στόχους τους, αποζητώντας συνάμα την αναγνώριση των άλλωνεγκολπώνεται το Τwitter. Αλλά είναι αυτή η τρίτη και ταχύτατα διογκούμενη ομάδα που συγκεντρώνει πλέον την προσοχή των κοινωνιολόγων. Διότι, η μέσω του Τwitter δυνατότητα τάχιστης μεταβολής του καθενός μας άλλοτε σε «αρχηγό αγέλης» και άλλοτε σε «οπαδό πεφωτισμένων», αγγίζει αρχέγονα ένστικτα του ανθρώπου και ξεκλειδώνει δυνάμεις που κάποτε φανερώνονταν σπανιότατα και μόνο στα χέρια ιδιαίτερα προικισμένων ατόμων.

Διαβάστε  όλο το άρθρο στο ΒήμαScience

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων