2. Συμμετοχή στο EU Code Week 2025 (11–26 Οκτωβρίου)

Δραστηριότητα: «Βρες το όνομά σου στο πλέγμα!»

Στόχοι

  • Τα παιδιά να αναγνωρίσουν το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους.
  • Να εξοικειωθούν με έννοιες προσανατολισμού (πάνω – κάτω – δεξιά – αριστερά).
  • Να κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τη λογική του προγραμματισμού (σειρά εντολών – κατεύθυνση – στόχος).
  • Να αναπτύξουν συνεργασία και επίλυση προβλημάτων μέσα από το παιχνίδι.
  • Να μάθουν να ακολουθούν οδηγίες βήμα-βήμα (αλγοριθμική σκέψη).
  • Να αναπτύξουν συνεργασία και προσανατολισμό στο χώρο.

 Υλικά

  • Επιδαπέδιο πλέγμα -Επιδιόρθωση παλιού πλέγματος
  • Κάρτες με βέλη (⬆️ ⬇️ ⬅️ ➡️)
  • Κάρτες με με το αρχικό γραμμα του ονόματός τους και ονόματα των παιδιών
  • Ένα παιδί «ρομπότ», σαν BeeBot
  • Tαινία δαπέδου για τη δημιουργία του πλέγματος

Περιγραφή δραστηριότητας

  1. Εισαγωγή – Συζήτηση
    Ένα παράξενο γράμμα έρχεται στον υπολογιστή του σχολείου. «Γίνε ρομποτ και βρες το όνομα σου» Η εκπαιδευτικός δείχνει το πλέγμα στο δαπεδο και εξηγεί ότι σήμερα θα μάθουν να “προγραμματίζουν” το ρομπότ για να φτάσει στο αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού αλλά και στο όνομα του κάθε παιδιού.
  2. Τοποθέτηση ονομάτων
    Κάθε παιδί τοποθετεί την κάρτα με το όνομά του σε ένα τετράγωνο του πλέγματος.
  3. Επίδειξη – Παράδειγμα
    Εν απαιδι γινεταορομποτ και ένα ο προγραμματιστής του. Το παιδί-ρομπότ ακολουθεί τις οδηγίες που δίνονται από τον προγραμματιστή.
    Π.χ. “2 βήματα μπροστά, 1 δεξιά”.
  4. Παιχνίδι “Βρες το όνομά σου”
    • Κάθε παιδί παίρνει σειρά.
    • Οι συμμαθητές προγραμματίζουν το παιδί-ρομπότ, να φτάσει στο όνομά του, τοποθετώντας διαδοχικά τις κάρτες με τα βέλη.
    • Αν η διαδρομή είναι σωστή, το ρομπότ φτάνει στο όνομα και όλοι χειροκροτούν.
  5. Επέκταση – Συνεργασία
    Τα παιδιά μπορούν να οδηγήσουν το ρομπότ από ένα όνομα σε άλλο, π.χ. “Από τον Γιώργο στη Άρτεμη”, ενισχύοντας και τη συνεργασία.
  6. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με κάρτες

Αναστοχασμός

  • Τι κάναμε για να φτάσουμε στο όνομά μας;
  • Πώς βοήθησαν τα βέλη;
  • Τι σημαίνει “προγραμματίζω”;

eikona Viber 2025 10 13 14 47 23 155 eikona Viber 2025 10 13 14 48 24 969 eikona Viber 2025 10 13 14 48 54 369 eikona Viber 2025 10 13 14 49 12 251 eikona Viber 2025 10 13 14 49 32 588

IMG 9931 IMG 9930 IMG 9929 IMG 9928 IMG 9927 IMG 9926 IMG 9925 IMG 9924

IMG 9968 IMG 9969 IMG 9970 IMG 9971 IMG 9972 IMG 9973 IMG 9974 IMG 9975 IMG 9976 IMG 9977 IMG 9978 IMG 9979

από Δήμου Μαρία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *