Πολλές είναι οι αρνητικές επιπτώσεις των διαφημίσεων στα παιδιά
- Στους ηθικούς κανόνες, τις αξίες και τις πεποιθήσεις (Gardner & Sheppard, 1989 στο Buijzen & Valkenburg,
- Στη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ του παιδιού και του γονέα, 2000 Calvert (2008),
- Στην αυτοεκτίμηση και την ψυχολογική ευημερία των παιδιών καθώς τους δημιουργούν μη ρεαλιστικές προσδοκίες(ο Pine και Nash (2002),
- Ασκούν έντονη επιρροή ως προς την αγορά υλικών αγαθών καθώς δεν έχουν αναπτύξει πλήρως την κριτική σκέψη(Valkenburg 2001 ),
- Κινδυνεύουν να αναπτύξουν καταναλωτικές συμπεριφορές και στάσεις στο μέλλον (Buijzen και Valkenburg (2003)
- Οι εξιδανικευμένες και στερεοτυπικές εικόνες που παρουσιάζονται στις διαφημίσεις είναι πιθανό να επηρεάσουν τον τρόπο αντίληψης των παιδιών για το τριγύρω κόσμο( Kunkel 2001),
- Οι διαφημίσεις που προβάλλονται στα ψηφιακά μέσα είναι περισσότερο στοχευμένες και εξατομικευμένες γεγονός που καθιστά αδύνατη την απόρριψή τους από τα παιδιά (Moore και Rideout 2007)και
- Ως προς τις αντιλήψεις των παιδιών για τους ρόλους των φύλων ή την έκθεση τους στα έμφυλα στερεότυπα (Pike και Jennings 2005)
- Χρησιμοποιούν δε πολλά μέσα , όπως κινούμενα σχέδια, φωτισμός, μουσική, διάσημα πρόσωπα κτλ, σε μια προσπάθεια επιρροής των παιδιών από μικρή ηλικία , αφού πρόκειται να γίνουν οι μελλοντικοί καταναλωτές.
- Εμείς σκεφτήκαμε να γίνουμε διαφημιστές και να προσπαθήσουμε μπαίνοντας στη θέση των επαγγελματιών, να διαφημίσουμε τα προϊόντα μας και να παρακινήσουμε τους άλλους να αγοράσουν.
- Στα πλαίσια των δράσεων μας για το εργαστήριο δεξιοτήτων: ” Τα φυτά του τόπου μου “, επιλέξαμε ένα σημαντικό φυτό του τόπου μας, την ελιά, για να την διαφημίσουμε και πέρα από το νησί μας και να πείσουμε τους άλλους να αγοράσουν το ελαιόλαδό μας..
- Ετοιμάζουμε την ετικέτα για τα μπιτόνια με το λάδι μας…
- Έτοιμο το Μυτιλινιό λάδι μας, προς πώληση…
- Ο παραγωγός μιλά στο δημοσιογράφο για τα οφέλη του λαδιού του και για την καλή του ποιότητά του.
- Και ένας χημικός που έκανε ανάλυση του ελαιόλαδου στο εργαστήριό του, μας μιλά για την ποιότητά του!
-
Στο τέλος η διαφήμιση μας κλείνει με χορό. Χορεύουμε τον μπάλο: ” Στο νησί της Λέσβου”
Προτάσεις για συζήτηση- Προβληματισμοί
Ποιο προϊόν διαφημίζεται;
Σε ποιους απευθύνεται η διαφήμιση;
Ποιους τρόπους χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να δείξει το προϊόν;
Ποιο είναι το σλόγκαν και το λογότυπο της διαφήμισης ;
Υπάρχει μουσική; Σας αρέσει;
………………………………………………………
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να φτιάξουν μια διαφήμιση με σκοπό να πουλήσουν ένα προϊόν χρησιμοποιώντας την υπερβολή, για προϊόντα που υπόσχονται πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν με σκοπό την πώλησή τους.
1η Ομάδα :
Διαφήμιση κρέμας προσώπου :«Κρεμουλίν» Η κρέμα απευθύνεται στις μαμάδες.
Η δημοσιογράφος μας, παίρνει πληροφορίες από την παραγωγό…
και για να πείσουν τις μαμάδες να τις αγοράσουν, καλούν μια γνωστή ηθοποιό, η οποία τη χρησιμοποιεί και το πρόσωπό της παραμείνει νεανικό!
2η ομάδα: Διαφήμιση βιταμινών /συμπληρώματα διατροφής : ¨Βιταμίν”
Οι βιταμίνες αυτές απευθύνονται στις γιαγιάδες και τους παππούδες. Υπόσχονται να τους δώσουν δύναμη και ενέργεια.
3η Ομάδα: Διαφήμιση αθλητικών παπουτσιών
«ΣΦΑΙΡ»
από Δήμου Μαρία