Το κρύο και το χιόνι, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του Χειμώνα .
Πειραματιστήκαμε με το νερό προσπαθώντας τα εξηγήσουμε τον κύκλο του νερού… Πώς ο πάγος γίνεται νερό και πάλι πάγος.
Βάλαμε νερό μέσα στην κατάψυξη και φτιάξαμε παγάκια. Στη συνέχεια μελετήσαμε το λιώσιμο του πάγου. Πότε λιώνει γρηγορότερα; Όταν τον αφήσω μέσα σε ένα μπολ ή όταν τον βάλουμε σε μπολ πάνω στη φωτιά;
Διαπιστώσαμε ότι όσο η θερμοκρασία αυξάνεται, τόσο πιο γρήγορα λιώνει ο πάγος. Μήπως αυτό συμβαίνει και με το λιώσιμο των πάγων στον πλανήτη μας, από την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας; Αυτό έμεινε να το ψάξουμε στο διαδίκτυο…
Μετά βάλαμε μια μεμβράνη επάνω από το μπολ που έβραζε και παρατηρήσαμε τις σταγόνες του νερού που συγκεντρώνοντας επάνω σ΄αυτό.
Κάπως έτσι μπορέσαμε να τις μαζέψουμε και να τις κάνουμε πάλι νερό.
Διατυπώσαμε τον κύκλο του πάγου: πάγος-υδρατμός-νερό: πήξη -τήξη
Ακούσαμε την ιστορία για έναν χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει και κατασκευάσαμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους.
Καλές οι κατασκευές αλλά, να είχαμε και λίγο χιόνι να φτιάξουμε ένα χιονάνθρωπο στην τάξη μας! Ίσως μπορεί να μας βοηθήσει ένας… αφρός ξυρίσματος και λίγη σόδα…
Αφού παρακολουθήσαμε το παραπάνω βίντεο, προσπαθήσαμε να” σπάσουμε τον πάγο”
Με ένα κομμάτι γκοφρέ κάναμε το νερό μπλε για να μοιάζει με θάλασσα και ρίξαμε πάνω πούδρα, η οποία θα έπαιζε το ρόλο του πάγου μας, που θα κάλυπτε την επιφάνεια της θάλασσας. Με το ρίξιμο μιας σταγόνας απορρυπαντικού πιάτων, η πούδρα από την επιφάνεια του νερού με “μαγικό” τρόπο, χωρίστηκε σε κομμάτια, που άρχισαν να πλέουν σε αντίθετη κατεύθυνση.
Πολύ κρύο έπεσε στο Νηπιαγωγείο μας. Μήπως να βγάλουμε κανένα ζεστό ρούχο από την ντουλάπα μας;
Αλλά δεν κρυώνουμε μόνο εμείς, κρυώνουν και τα πουλάκια…
Γι΄αυτό και εμείς βάλαμε τα δυνατά μας και τους φτιάξαμε ταΐστρες. Υποσχόμαστε όμως ότι θα φτιάξουμε ταΐστρες και για την αυλή του σχολείου μας.
Ο Teddy μας είπε ότι έχει κρύο και στην Αγγλία…
Οι χιονάνθρωποι κατασκευάστηκαν με οδηγίες που δόθηκαν στα παιδιά στα αγγλικά.
από Δήμου Μαρία και Κατερίνα Φιλιανού