Το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση με τίτλο «Φροντίζω τα ζώα του τόπου μου – φτιάχνω ταΐστρες και ποτίστρες», στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ζώων που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου.Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η κατασκευή ταΐστρας ή/και ποτίστρας για αδέσποτα ζώα από μαθητές και μαθήτριες σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Μυτιλήνης.
Οι κατασκευές προτείνεται να είναι από υλικά ανθεκτικά στο περιβάλλον, όπως ξύλο, μέταλλο ή πλαστικό, καθώς θα τοποθετηθούν σε εξωτερικούς χώρους. Αφού παραδοθούν στο Δήμο Μυτιλήνης και εφόσον κριθούν λειτουργικές, θα τοποθετηθούν σε σημεία του Δήμου που υπάρχουν αδέσποτα ζώα.
Η παράδοση των κατασκευών θα γίνει τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, ημερομηνία κατά την οποία στις 11:00 πμ θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στο Δημοτικό θέατρο Μυτιλήνης, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει και η παρουσίαση των κατασκευών των παιδιών.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για τα ζώα που ζουν στους ζωολογικούς κήπους και συζητήσαμε τί σκέφτονται τα παιδιά για αυτό. Είναι σωστό να μένουν τα ζώα μέσα σε κλουβιά;Τί μπορεί να σκέφτονται τα ζώα;
Τα παιδιά μπήκαν στη θέση των ζώων και εξέφρασαν τα παράπονά τους για τα προβλήματα που τους δημιουργούν οι άνθρωποι.
Διαβάσαμε αινίγματα για τα ζώα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τί ζώο κρύβεται πίσω από κάθε αίνιγμα. Τα αινίγματα για τη γάτα και το σκύλο έγιναν καρτούλες…
Διαβάσαμε το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη: “Αγαπώ τα ζώα”, συζητήσαμε για το τί νιώθουν τα ζώα και πώς πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε.
Φτιάξαμε σπιτάκια για ζωάκια από κάνσον και παίξαμε το παιχνίδι: “Γάτες και ποντίκια” και το διασκεδάσαμε πολύ!
Γάτες -Ποντίκια = 2-0
Εμείς όμως δεν τρωγόμαστε σαν τα ποντίκια με τις γάτες, είμαστε όλοι φίλοι!
Έλα να χορέψουμε σαν γάτα…
Από Δήμου Μαρία
Αφόρμηση για τη δράση δόθηκε από πίνακες ζωγραφικής με θεματολογία τα αδέσποτα ζώα. Οι μαθητές/τριες δήλωσαν αν έχουν στο σπίτι κάποιο ζώο συντροφιάς (π.χ. σκύλο, γάτα, ψάρι, καναρίνι). Ανακοίνωσαν πώς απέκτησαν αυτό το ζώο και πώς το φροντίζουν. Οι μαθητές/τριες συζητούν τις δικές τους εμπειρίες από ζώα αδέσποτα. Επιχείρησαν να δώσουν έναν ορισμό τι σημαίνει αδέσποτο ζώο. Συναποφάσισαν τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν και σε τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να εμπλακούν σχετικές με τα αδέσποτα ζώα.
Στα παιδιά δίνεται χρόνος να παρατηρήσουν τους πίνακες.
1η δραστηριότητα Παρατήρηση πίνακα. Τι βλέπετε;
Περιγράψτε την εικόνα;
Που νομίζεται ότι βρίσκεται ο σκύλος;
Πως νιώθει ο σκύλος;
Πως νιώθεις εσύ όταν βλέπεις τον πίνακα;
Ο σκύλος στον πίνακα είναι μόνος του. Αν μπορούσες να του στείλεις ένα φίλο ποιος θα ήταν; Τι θα έκαναν μαζί;
2η δραστηριότητα
Δημιουργία ιστορίας
Τι νομίζεις ότι έγινε πριν από αυτό που βλέπεις; Τι νομίζεις ότι έγινε μετά; Ζωγράφισε το
Στο σχολείο μας επισκέφθηκε ο Σίμπα αγαπημένος σκύλος του Γιώργου για να γνωρίσει τους συμμαθητές του. Τα παιδιά τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό και πολλή χαρά και ο Σίμπα απήλαυσε τα χάδια τους.
Τα παιδιά έφτιαξαν ένα σπιτάκι με φαγητό και νερό για το ζωάκι που θα ήθελαν να έχουν. Του έδωσαν και όνομα.