Είμαι η ελιά, η Μυτιληνιά ελιά!

Το μάζεμα της ελιάς ξεκίνησε! Τα δίχτυα απλώθηκαν για να δεχτούν τον πολύτιμο καρπό. Καμιά ελιά μη πάει χαμένη.
IMG 0177
Ραβδιστάδες και μαζώχτρες έπιασαν δουλειά!

IMG 0178

Οι εργάτες μάδησαν και τις τελευταίες ελιές από τα δέντρα 

IMG 0180 IMG 0181 IMG 0184 IMG 0185

Τα δίχτυα σηκώθηκαν και τα καλάθια άρχισαν να γεμίζουν.

IMG 0182 IMG 0183

IMG 0186 1

Η σοδειά πήγε καλά! Πάμε για άλεσμα!

Η Ελιά
Είμαι η Ελιά! Είμαι η Ελιά!
Η Μυτιληνιά είμαι η Ελιά.
Ξεκινώ απ’ τα περιγιάλια
κι ανεβαίνω αγάλια – αγάλια
ως τα πιο ψηλά βουνά,
δασωμένα και γυμνά.
Μες στους κάμπους με τα στάχυα
πλάι στους πρίνους μες στα βράχια
με τις ρίζες μου ρουφώ
το χρυσάφι το στυφό.
Κάθε δυο χρονιές καρπίζω
και τα κιούπια σας γεμίζω
με χυμό κεχριμπαρί
που αξίζει όσο βαρεί.
Τη ζωή στον τόπο δίνω
με το λάδι μου το φίνο,
τη ζωή και τη χαρά
και στην αγορά φτερά.
Είμαι η Ελιά η Τρυλιανή
κολοβή, Αδραμυτινή,
καρολιά και λαδολιά
η Μυτιληνιά είμαι η ελιά.
Είμαι η Ελιά! Είμαι η Ελιά!
Η Μυτιληνιά είμαι η Ελιά.
Πηγές:
(1. Στρατή Παπανικόλα «Θεατρικά και άλλα», Έκδοση Πολιτιστικού Συλλόγου Ασώματου Λέσβου “Ο Ταξιάρχης”, Μυτιλήνη 1996, σελ. 100-102 («Η Ελιά») και σελ. 278 («Το κόκκινο κυπαρίσσι»), 2. Περιοδικό «Αιολικά Γράμματα», 34/1975, 3. Κώστα Γ. Μίσσιου «Ανθολόγιο Λεσβίων Ποιητών», τόμος 9ος, Μυτιλήνη 1998, σελ. 79).
Μάθαμε τις λέξεις ελιά, λάδι ελαιώνας 
τις συνθέσαμε με την βοήθεια καπακιών που επάνω είχαν τα γράμματα της κάθε λέξεις 
IMG 0196 IMG 0197
Μια προσπάθεια να  κατασκευάσουμε το πρώτο μας σταυρόλεξο…
Παρατηρήσαμε το όμοια γράμματα που υπήρχαν στις λέξεις λάδι και ελιά και  τοποθετήσαμε τα καπάκια με τέτοιον τρόπο, ώστε η μια λέξη να συνδέεται με την άλλη με βάση το κοινό τους γράμμα. Το ίδιο γράμμα δεν έμπαινε δύο φορές, αλλά το ένα καπάκι πάνω στο άλλο. Μετά προσθέσαμε και τη λέξη ελαιώνας
IMG 0198 IMG 0204
IMG 0205
Ήρθε η ώρα να αποτυπώσουμε τη δράση μας στο χαρτί…
IMG 0206 IMG 0207 IMG 0208 IMG 0209 IMG 0210 IMG 0211 IMG 0212
Η δράση  άρεσε πολύ και τα παιδιά σκέφτηκαν να παίξουν με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά τα ονόματά τους.
IMG 0213
IMG 0214 IMG 0216 IMG 0218 IMG 0219 IMG 0220 IMG 0221 IMG 0223
IMG 0225
Ευχαριστούμε για την ιδέα του σταυρόλεξου την φίλη και συνάδελφο κα Στρατούλα από το Νηπιαγωγείο Λουτρών (από σεμινάριο του 1ου ΠΕΚΕΣ: “Αυθεντικά Περιβάλλοντα Μάθησης στο Νηπιαγωγείο)
από Δήμου Μαρία