Της πατρίδας μου η σημαία!

Ενόψει της Εθνικής Επετείου του ΟΧΙ συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού με την δραστηριότητα “Της πατρίδας μου η σημαία!”

Screenshot

 

Μιλήσαμε για τις χώρες που συμμετείχαν στον πόλεμο. Κάθε μία από τις χώρες αυτές  έχει τη δική της σημαία. Τις μελετήσαμε  παρατηρώντας τα χρώματα, τα σχήματα και τα σχέδια που έχουν.

Τοποθετήσαμε τις σημαίες των χωρών αυτών μέσα στο επιδαπέδιο πλέγμα που έχουμε στο Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά έγιναν προγραμματιστές και χρησιμοποιώντας τις εντολές ΜΠΡΟΣΤΑ-ΠΙΣΩ- ΔΕΞΙΑ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ έγραψαν διάφορες διαδρομές ακολουθώντας κάθε φορά τις οδηγίες της κυρίας.

1761833108577

Εντολές:

Τα παιδιά έπρεπε να πάνε:

*στην ελληνική σημαία χωρίς να περάσουν από τη σημαία της Αλβανίας. Τα παιδιά δημιούργησαν τρεις διαδρομές.

pao sth shmaia ths Elladas choris na peraso apo th shmaia ths Albanias 2 pao sth shmaia ths Elladas choris na peraso apo th shmaia ths Albanias 1pao sth shmaia ths Elladas choris na peraso apo th shmaia ths Albanias 3

* στη σημαία της Αλβανίας.

1761833027041

* στη σημαία της Γερμανίας.

1761833027063

Φυσικά πήραμε και τα αντίστοιχα πιστοποιητικά διοργάνωσης της δραστηριότητας και της συμμετοχής μας.

pistopoihtiko diorganoshsPIPIGKAKH ELENH 2

NHPIAGOGEIO 2 NHPIO 1

Σχ. ‘Ετος 2025-2026 “Ενδοσχολική Επιμόρφωση σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων”

Για το σχολικό έτος 2025-2026, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα με τα όσα αναφέρονται  στην υπ. αριθμ. Φ.7/106615/Δ1 /04-09-2025 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2025-2026», το Νηπιαγωγείο μας  για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποίησε, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και στα πλαίσια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της, ενδοσχολική επιμόρφωση τουλάχιστον 15 ωρών σε συνεργασία- συνδιοργάνωση με άλλες σχολικές μονάδες της Ελλάδας όπου φορέας διοργάνωσης ορίζεται το Νηπιαγωγείο Ριζαριού.

Αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν τα κάτωθι τηλε-σεμινάρια:

  • Το πρώτο τηλε-σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις 25-09-2025 με θέμα: «Φιλαναγνωσία και Πολυγλωσσία».

Συνέχεια

Κουκουβάγια δημιουργώ όταν σχήματα χρησιμοποιώ!

Η Σοφία, η μικρή κουκουβάγια μας έμαθε τα σχήματα.

Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 5

Στην ερώτηση μου ποια σχήματα θα χρησιμοποιούσατε για να φτιάξετε μία κουκουβάγια τα παιδιά απάντησαν:

Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 2

1.Ένα μεγάλο κύκλο για το κεφάλι.

2. Δύο µικρά τρίγωνα για αυτάκια.

3: Ένα μεγάλο οβάλ για το σώµα.

4: Δύο µεγάλους κύκλους για µάτια μέσα στο κεφάλι.

5: Ένα ανάποδο τρίγωνο για ράµφος.

6: Δύο μικρά οβάλ για φτερά.

7: Έξι μικρά οβάλ για δαχτυλάκια το καθένα.

Έτσι, τα παιδιά ακολουθώντας το παραπάνω μοτίβο  δημιούργησαν τις μοναδικές δικές τους κουκουβάγιες.

Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 1  Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 3 Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 4

Η δραστηριότητα αυτή ανέβηκε στην πλατφόρμα του https://codeweek.eu/

Katagrafh 3

Και ιδού τα πιστοποιητικά  μας

PIPIGKAKH ELENH pistopoihtiko organoshs drasthriothtas page 0001

NHPIAGOGEIO NHPIO

Ξεκινάμε με το Αρχικό!

Αρχή της νέας σχολικής χρονιάς και τις πρώτες μέρες μαθαίνουμε το όνομά μας και φυσικά και το πρώτο γράμμα από το οποίο ξεκινά.

Μέσα από μια απλή παιγνιώδη δραστηριότητα κωδικοποίησης και προγραμματισμού με την οποία συμμετείχαμε στην Εβδομάδα Προγραμματισμού, εξοικειωθήκαμε με το Αρχικό του ονόματός μας και συγχρόνως με τον Κώδικα.

Εκτυπώσαμε κάποια από τα γράμματα που βρήκαμε από ελληνικό pixel αλφάβητο και δημιουργήσαμε αυτά που δεν βρήκαμε μέσω της εφαρμογής zaplycode.

Μια αυγοθήκη μετατράπηκε σε πλέγμα κώδικα.  Βλέπαμε το πρότυπο, μετρήσαμε, αποκωδικοποιήσαμε και σχηματίσαμε το Αρχικό  μας γράμμα στο πλέγμα της αυγοθήκης.

Screenshot 4

Επίσης μ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην παρακάτω συμμαχία.

Screenshot 1

Μετάβαση στο padlet.com

Τα πιστοποιητικά μας.

Pipigkakh Elenh Pistopoihtiko organoshs drasthriothtas PIPIGKAKH ELENH 2NHPIAGOGEIO 2NHPIO 2

Εντολές εκτελώ το αρχικό μου γράμμα για να βρω!

Σήμερα πραγματοποιήσαμε άλλη μία δραστηριότητα κωδικοποίησης για την εκμάθηση του αρχικού γράμματος των ονομάτων των παιδιών.

Για την δραστηριότητα αυτή χρησιμοποιήσαμε τον υπολογιστή και συμμετείχαμε στην Εβδομάδα Προγραμματισμού .

Μέσα από τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ δουλέψαμε τη δραστηριότητα ¨Σύνθετος προγραμματισμός Ρομπότ” όπου το κάθε παιδί έπρεπε να οδηγήσει το παιδάκι-ρομπότ να πάει να βρει το αρχικό γράμμα του ονόματός του δίνοντας τις εντολές ΜΠΡΟΣΤΑ-ΠΙΣΩ-ΔΕΞΙΑ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ.

Το κάθε παιδί έγραψε το δικό του κώδικα και ανάλογα με την ηλικία δόθηκαν διαφορετικές εντολές.

Π.χ από το γράμμα Α ξεκινούσαν 3 ονόματα.

Το προνήπιο ακολούθησε την εύκολη διαδρομή, αλλά στα περσινά νήπια δόθηκε μία επιπλέον εντολή να πάνε στο αρχικό γράμμα τους αλλά να αποφύγουν ο ένας το γράμμα Π και ο άλλος το γράμμα Π και το Λ.

Screenshot 2

Τα πιστοποιητικά μας.