Τα σχήματα στη ζωή της Μικρής Κουκουβάγιας Σοφίας

Η Σοφία η φίλη της Αθηνάς μας μίλησε για τα σχήματα μέσα από το παρακάτω παραμύθι το οποίο η εικονογράφηση και μέρος της σύλληψής του  έγιναν με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης ως εργαλείο συν-δημιουργίας.

Katagrafh 8Για να διαβάσετε το παραμύθι πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.flipbookpdf.net/web/site/899f480ee9b82bb176f84b328816df1590956b5d202510.pdf.html

Αξιοποιήσαμε το παραμύθι ως εξής:

  • Εντοπίσαμε σχήματα στο δάσος του παραμυθιού αλλά και μέσα στην τάξη.
  • Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πούνε αν εκτός από αυτά που βρήκαμε στο δάσος και στην τάξη υπάρχουν και άλλα σχήματα.
  • Η Σοφία μας έδειξε σχήματα.

Dhmioyrgo thn Athhna chrhsimopoiontas schhmata 5

1761051811619

  • Φτιάξαμε τις δικές μας κουκουβάγιες χρησιμοποιώντας σχήματα !

Περισσότερα ΕΔΩ

Katagrafh 3

Η μπάλα που ζωγραφίζει

Είπαμε στα παιδιά ότι σήμερα θα γίνουμε ζωγράφοι και θα δημιουργήσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής  χωρίς να χρησιμοποιήσουμε το πινέλο ή τα χέρια μας αλλά…  μία μπάλα!

Είχαμε ήδη μάθαμε για τα χρώματα και τις αποχρώσεις τους. Περισσότερα ΕΔΩ

  • Σε ένα χαρτοκούτι τοποθετήσαμε ένα φύλλο χαρτί Α4.
  • Το κάθε παιδί έριξε επάνω στο χαρτί πέντε χρώματα: τα τρία βασικά (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και δύο βοηθητικά (άσπρο και μαύρο). Στη συνέχεια έβαζε μέσα στο κουτί μία μικρή μπαλίτσα.

IMG 20251119 142516

  • Ζητήσαμε  από τα παιδιά να κρατήσουν και να κουνήσουν το κουτί προς διάφορες κατευθύνσεις, έτσι ώστε η μπάλα να κυλήσει πάνω στο χαρτί και να περάσει από όλα τα χρώματα. Καθώς η μπάλα κινούταν, τα χρώματα αναμειγνύονταν και δημιουργήθηκαν νέες αποχρώσεις και σχέδια.

Παρατηρήσαμε ότι εμφανίστηκαν νέες αποχρώσεις από την ανάμειξη των βασικών και των βοηθητικών χρωμάτων.

  • Μετά το πέρας της δράσης, συζητήσαμε:
  1. Ποιες νέες αποχρώσεις δημιουργήθηκαν;

  2. Πώς νιώσατε που ζωγραφίσατε χωρίς πινέλο;

  • Κάθε παιδί δημιούργησε έναν μοναδικό πίνακα ζωγραφικής τον οποίο θα τον κάνουμε σουπλά για τη γωνιά της πλαστελίνης.

Συνέχεια

Η Σοφία ανακαλύπτει ένα μαγικό ουράνιο τόξο (χρώματα)

Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι το οποίο η εικονογράφηση και μέρος της σύλληψής του  έγιναν με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης ως εργαλείο συν-δημιουργίας.

Στόχος του παραμυθιού ήταν να μάθουν τα παιδιά μέσα από το ουράνιο τόξο τα χρώματα και πως δημιουργούνται.

Μέσα από τον τίτλο  ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το ουράνιο τόξο.

  • Ακολούθησε συζήτηση και φτιάξαμε έναν μικρό εννοιολογικό χάρτη

IMG 20251105 160154

“Τι γνωρίζετε για το ουράνιο τόξο;”
-Τα παιδιά απάντησαν:
  • “Έχει πολλά χρώματα”
 –“Πόσα χρώματα υπάρχουν;”
  • ‌5,9,6,7
“Τι άλλο γνωρίζετε; Πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο;”
‌Απαντήσεις των παιδιών:
  • “Περνάνε οι ακτίνες του ήλιου μέσα από τα σύννεφα και γίνεται το ουράνιο τόξο”.
  • “Όταν σταματάει η βροχή , βγαίνει ο ήλιος και δημιουργείται το ουράνιο τόξο”
Για να δούμε αν όλα αυτά ισχύουν διαβάσαμε το παραμύθι μέχρι την πέμπτη σελίδα όπου η Σοφία μας γνωρίζει τα τέσσερα χρώματα, το μπλε, το κόκκινο, το κίτρινο και το πράσινο.
Ο τίτλος του παραμυθιού μας οδήγησε στο ερώτημα αν αυτά τα τέσσερα χρώματα έχουνε σχέση με το ουράνιο τόξο, αν αυτά τα χρώματα υπάρχουν στο ουράνιο τόξο.

Συνέχεια

Παραμύθι: Η σοφή ελιά

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου παρακολουθήσαμε διαδικτυακά το παραμύθι “Η σοφή ελιά”

  • Συζητήσαμε και αναρωτηθήκαμε: τι ήταν αυτό που ενόχλησε το καρπούζι και αργότερα τους  καρπούς; Τι ήθελαν; Τι έκανε η κολοκύθα; Τι τους είπε η σοφή ελιά; Ποια ήταν η γνώμη τους; Συμφωνούν με την πράξη της κολοκύθας; Είναι σωστή η βοήθεια της σοφής ελιάς;
  • Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι σειροθέτησης εικόνων σχετικά με τη χρονική ακολουθία για εμπέδωση της ιστορίας.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.

Screenshot 1

Συνέχεια

Μίξεις χρωμάτων: “ΚΟΛΛΑ ΠΕΝΤΕ”

Η εκμάθηση των χρωμάτων είναι μία από τις πρώτες θεματικές που ασχολούμαστε στο νηπιαγωγείο. Δείτε και ΕΔΩ

mixeis chromaton 11

Αφορμή στάθηκαν τα χρώματα που αποτελούν το ουράνιο τόξο .

IMG 20251106 155113mixeis chromaton 7

Ρωτήσαμε τα παιδιά αν αυτά τα χρώματα υπάρχουν μόνα τους ή δημιουργούνται.

Συνέχεια