Μαθαίνω για το Πολυτεχνείο μέσα από παραμύθια και αληθινά γεγονότα

Ξεκινήσαμε την προσέγγιση της θεματικής ενότητας του Πολυτεχνείου με την “Ντενεκεδούπολη” ένα παραμύθι ευχάριστο και κατανοητό.

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

Το παραμύθι μπορείτε να το βρείτε και στο διαδίκτυο.

  • Το παραμύθι αυτό είναι το κατάλληλο για να μιλήσουμε στα παιδιά για την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας καθώς και για την ελευθερία της γνώμης μας.
Αφού το διαβάσαμε συζητήσαμε για τους ήρωες, τους χαρακτήρες τους και τα συναισθήματα τους.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα παρακάτω ερωτήματα:
“Τι ένιωθαν τα τενεκεδάκια όσο ήταν κυβερνήτης ο Λαδένιος;”
– -“Θυμό πείνα λύπη, φόβο”
-“Τι νιώθανε όταν τον διώξανε;”
–“Χαρά , ευτυχία, ελεύθεροι”.
  • Δείξαμε τις κούκλες από τενεκεδάκια που είχαμε φτιάξει προηγούμενη χρονιά.
1731581177420
  • Αναρωτηθήκαμε τι να συνέβη στην Ντενεκεδούπολη μετά την δίωξη του Λαδένιου.
“Πως συνέχισαν τη ζωή τους;”
“Με ποιον αρχηγό;”
  • Τα παιδιά δήλωσαν την προτίμηση τους ψηφίζοντας ποιον από τους ήρωες του παραμυθιού θα ήθελαν να κυβερνήσει την Ντενεκεδούπολη.
ψηφοδελτιο
Αρχηγός εκλέχτηκε η Μηλίτσα.

Συνέχεια

Πολυτεχνείο 1973 Δραστηριότητα προγραμματισμού

Στα πλαίσια εορτασμού της 17 Νοεμβρίου 1973, ημέρα εξέγερσης του Πολυτεχνείου, τα παιδιά δημιούργησαν τη χρονολογία 1973 με lego.

Χωρίστηκαν σε 4 ομάδες όπου η κάθε ομάδα αντίστοιχα έπρεπε να σχηματίσει  τους αριθμούς 1,9,7,3  ακολουθώντας το μοτίβο.

Καταγραφή 2

Μ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην εβδομάδα κώδικα   παίρνοντας μέρος στην παρακάτω συμμαχία…

Μετάβαση στο padlet.com

και φυσικά όλοι Νηπιαγωγείο, εκπαιδευτικοί και μαθητές πήραμε βεβαιώσεις συμμετοχής.

νηπιαγωγείο page 0001 Μίκα page 0001 Ελένη page 0001 1973 page 0001

Μαθαίνω τα σχήματα

Τις προηγούμενες μέρες μιλήσαμε για τα χρήματα (Αποταμίευση Εδώ και Μαγαζάκι εδώ)
Τι σχήμα έχουν τα χρήματα μας;
Τα παιδιά απάντησαν: “Κύκλος και ορθογώνιο”
1730978498920
Ρωτήθηκαν αν γνωρίζουν άλλα σχήματα.
Γνώσεις παιδιών: “Τρίγωνο, τετράγωνο, καρδιά αστέρι, το ορθογώνιο, σταυρός”
Είδαμε το παρακάτω βιντεάκι για να επιβεβαιώσουμε τις γνώσεις μας

Πώς δημιουργούνται τα σχήματα;

Συνέχεια

Σούπερ Μαγαζάκι

Το “μαγαζάκι” αποτελεί ένα ξεχωριστό κέντρο ενδιαφέροντος (γωνιά) στο χώρο του Νηπιαγωγείου κι αυτό γιατί αξιοποιώντας το κατάλληλα μπορούμε να εμπλέξουμε αρκετές μαθησιακές περιοχές (γλώσσα, μαθηματικά κ.ά.)

Η ενασχόλησή μας τις προηγούμενες μέρες με την αποταμίευση και τα χρήματα ρωτήσαμε τα παιδιά εάν στο σχολείο μας χρειαζόμαστε χρήματα. Εάν υπάρχει κάποια γωνιά που μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε.
 Η απάντηση ήταν το μαγαζάκι και έτσι ξεκινήσαμε να φτιάξουμε τη γωνιά μας.
Εξοπλίσαμε το “μαγαζάκι” μας με:

Για να επιλέξουμε το όνομα ψηφίσαμε ανάμεσα σε δύο επιλογές ονόματος.

17308040481331730804048164

Συνέχεια

Αποταμίευση: Αν κάθε μέρα…σε μερικά χρόνια

“Κυρία γιατί στο ημερολόγιο μας έχει ένα γουρουνάκι που είναι κουμπαράς;”
Αύριο γιορτάζουν οι κουμπαράδες.” “Γιατί έχουμε τον κουμπαρά;”
Βάζουμε λεφτά μέσα όταν κάνουμε δουλειά και πληρωνόμαστε”

Γνωρίζετε γιατί ο παραδοσιακός κουμπαράς έχει το σχήμα γουρουνιού; Διαβάστε εδώ!

Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι στον κουμπαρά μας βάζουμε λεφτά για να τα αποταμιεύσουμε και σήμερα  31 Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.

Τα παιδιά ερωτήθηκαν μέσω καταιγισμό ιδεών να διατυπώσουν τις δικές τους υποθέσεις στα εξής ερωτήματα:
-Τι είναι αποταμίευση;
 -Πώς γίνεται η αποταμίευση;
-Γιατί κάνουμε αποταμίευση;
-Που αποταμιεύουμε χρήματα;
1730282409267
Μία από τις απαντήσεις των παιδιών ήταν  ότι αποταμίευση είναι να κρύβουμε λεφτά.
Αυτό είναι μόνο η αποταμίευση;
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα διαβάσαμε το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “αν κάθε μέρα“.
Το παραμύθι μπορείτε να το κατεβάσετέ και να το διαβάσετε από εδώ
1730282409252
Λόγια από βιβλίο “Το αν κάθε μέρα ένα βιβλίο που μιλάει για την αποταμίευση με μία ευρύτερη έννοια γιατί αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς που γεμίζει νομίσματα, είναι μία ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται με αισιοδοξία το μέλλον “.

Συνέχεια