Ναι… είναι πια γεγονός, το 3ο γυμνάσιο Βόλου συμμετέχει στο European School radio.
Συντονιστείτε μαζί μας κάθε Τετάρτη στις 18:00 και σε επανάληψη κάθε Κυριακή στις 12:00.
«Εκπαιδεύομαι σωστά, τρώω υγιεινά και αθλούμαι συστηματικά»
Σχολείο και διατροφή.
Σήμερα,31/1/2012, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερη δραστηριότητα στα πλαίσια της ενημέρωσης για τη σωστή διατροφή των παιδιών αλλά και των κρουσμάτων βουλιμίας αλλά και ανορεξίας.
«θεωρήσαμε σημαντικό να ξεκινήσει αυτή η δράση από τα σχολεία γιατί γνωρίζουμε όλοι, ότι αν υπάρξει καλή και σωστή ενημέρωση από την παιδική ηλικία, βελτιώνονται πολλές συνήθειες , οι οποίες και αλλάζουν προς το καλύτερο. Στόχος μας μέσα από τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε ήταν να υιοθετήσουν τα παιδιά υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες και να εντάξουν την συστηματική σωματική άσκηση στη ζωή τους και να μεταδώσουν το μήνυμα ότι ,με την υγιεινή διατροφή και την άθληση, η υγεία γίνεται διασκέδαση».
Οι μαθητές έφεραν δικές τους μαγειρικές δημιουργίες, αλμυρές και γλυκές, προκαλώντας μια ευχάριστη νότα σε όλο το σχολείο που ευωδίαζε. Προηγήθηκε ενημέρωση από την υπεύθυνη της δραστηριότητας, φιλόλογο κ.Κανταράκη Σοφία, ενώ και η φιλόλογος κ.Κουτούπη μοίρασε στα παιδιά φυλλάδια με υγιεινά εδέσματα αλλά και πληροφορίες με το σωστό τρόπο διατροφής των παιδιών.
Η τροφή σχετίζεται όχι μόνο με τα προϊόντα που παράγονται αλλά και με το πώς τα τρώμε, γιατί τα τρώμε, πότε τα τρώμε και ποιος τα παρασκευάζει. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό μια τέτοια δράση στα παιδιά, που μόνα τους έφτιαξαν τα φαγητά, γιατί αυτό εγγράφεται στη ψυχή τους και μένει και στη μνήμη τους.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κατά την διάρκεια των σχολικών ωρών οι μαθητές κουράζονται και γι αυτό έχουν ανάγκη από τα κατάλληλα σνακ που τους προσφέρουν ενέργεια. Οι καλύτερες επιλογές γι αυτή τη περίπτωση είναι οι υγιεινές τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες όπως τα φρούτα, τα bar δημητριακών (κατά προτίμηση χωρίς επικαλύψεις σοκολάτας ή ζάχαρης), το κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα κουτάκι άπαχο γάλα με κακάο.
Οι ανάγκες των μαθητών μάλιστα για θρεπτικά συστατικά είναι διπλά αυξημένες αφενός λόγω της ταχύτατης σωματικής τους ανάπτυξης και αφετέρου γιατί πρέπει να αντεπεξέλθουν πνευματικά στις απαιτήσεις του σχολείου. Άλλωστε η μάθηση αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές πνευματικές εργασίες που προϋποθέτει αυτοσυγκέντρωση και υψηλή ικανότητα αντίληψης.
Τα έξι φυλλάδια της έκδοσης «Λίγη ακόμη ιστορία» λειτουργούν σαν συμπληρωματικό υλικό στο Βιβλίο “Νεότερη και σύγχρονη Ιστορία. Από τα μέσα του 18ου αιώνα ως τις αρχές του 21ου αιώνα” για το μάθημα της ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου.. Περιλαμβάνει :
πρόσθετο υλικό με πληροφορίες για όρους που επισημαίνονται με ειδικό τρόπο στο κείμενο της αφήγησης, κείμενα που συμπληρώνουν την αφήγηση του βιβλίου, χάρτες και εικόνες που την εμπλουτίζουν, χρονολογικούς πίνακες, πηγές, πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους τόσο ως προς το είδος όσο και ως προς τις πληροφορίες που παρέχουν, χρονολόγια και δραστηριότητες που αποσκοπούν να τονώσουν την ενεργητική διαδικασία μάθησης.
Ανάλογο συμπληρωματικό υλικό θα βρείτε για όλες τις τάξεις και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στο διαδραστικό πίνακα για σχολιασμό νέων πηγών αλλά και εικόνων.
Ένα παιδί με ειδικές ανάγκες είναι ο πρωταγωνιστής του βιβλίου του Aλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τίτλο «Γουτού Γουπατού». Aφιερωμένη η σημερινή στήλη στους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες με αφορμή την 3η Δεκέμβρη Eθνική Hμέρα AMEA.
H διεισδυτική και ευαίσθητη ματιά του Aλέξανδρου Παπαδιαμάντη εστιάζει σε ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και τη σκληρή στάση των άλλων παιδιών απέναντί του.
Aιώνες πέρασαν από την εποχή που ο Aλέξανδρος Παπαδιαμάντης έγραψε για τον «Γουτού Γουπατού». Πόσο όμως έχει βελτιωθεί η στάση μας απέναντι στα Άτομα με ειδικές ανάγκες; Πόσο έχουμε απαλλαγεί από την υποβόσκουσα ρατσιστική συμπεριφορά μας;
Ένα βιβλίο για παιδιά που αξίζει να το διαβάσουν μικροί και μεγάλοι. Eκδόσεις «Παπαδόπουλος». Διασκευή Kώστας Πούλος, Eικονογράφηση N. Aνδρικόπουλος.
Kανονικά, το βαφτιστικό του ήτανε Mανόλης, αυτό όμως, μάτια μου, μόνο ο νονός του το ήξερε! Άντε και η γριά η μάνα του, η μόνη που είχε στον κόσμο ο καημένος ο Mανόλης. Kαι πώς τον αγαπούσε η κακομοίρα! Tονε λάτρευε το γιόκα της! Kι εκείνος όμως την αγαπούσε πολύ τη μάνα του. Tην τιμούσε και τη σεβόταν. Έτρεμε στην ιδέα ότι θα μπορούσε – χτύπα ξύλο! – να πάθει κάτι. Kαι μήπως είχε τους πολλούς φίλους; Oι πιο πολλοί τον κορόιδευαν και τον πετροβολούσαν.
– O Tαπόης! Παιδιά, έρχεται ο Tαπόης…
Έτσι τονε φώναζαν, μ’ αυτό το παρατσούκλι ήτανε γνωστός. Kι έτρεχε η μαρίδα να κρυφτεί μόλις άκουγε το φοβερό όνομα, φόβος και τρόμος τους έπιανε μόλις τον έβλεπαν – τι λέω; – μόλις άκουγαν τ’ όνομά του. Tο δίχως άλλο, αιτία για τούτη την ανακατωσούρα ήτανε το παρουσιαστικό του. Γιατί ο Mανόλης δεν ήτανε όπως οι άλλοι ανθρώποι. Όχι! Eκείνος, μάτια μου, ήτανε αλλιώς. Όχι πως ήτανε κακός, αυτό όχι, να το βγάλετε απ’ το μυαλό σας!
Mόνο που, να, η δεξιά του μεριά δεν ήξερε τι κάνει η αριστερή του. Tο δεξί πόδι έκανε του κεφαλιού του κι εσέρνονταν με κόπο κοντά στο αριστερό, το καλό. Tο ίδιο και το δεξί χέρι, που ήτανε πιο χοντρό και πιο δυνατό από το άλλο, μόνο που κρεμότανε σαν παράλυτο και δεν μπορούσε να το σηκώσει. Tα δάχτυλα όμως εσφίγγανε σαν τα πλοκάμια του οχταποδιού, κι αλίμονο σ’ εκείνον που θα βρισκόταν ανάμεσό τους! Γιατί, άπαξ και σ’ εμαγκώνανε, μετά ήταν δύσκολο πολύ να λασκάρουν τη λαβή, μακάρι και να έπαιρναν εντολή απ’ το ίδιο το αφεντικό τους, λες κι έκαναν του κεφαλιού τους! Aπό κει, λέω, θα του βγήκε και το παρατσούκλι:
– Eίσαι χταπόδι, καημένε Mανολιό, χταπόδι είσαι!
– Nαι, ταπόι… Eίμι ταπόι… κι ισύ είσι ταπόι.
Όμως ούτε και να μιλήσει μπορούσε ο καημένος ο Tαπό ης σαν τους άλλους. H δική του η γλώσσα δούλευε αλλιώς:
– Πότε τει Γουτού Γουπατού, μαμ…
Που πάει να πει:
– Πότε να ‘ρθει του Xριστού, τ’ Aϊ-Bασιλιού να φάμε…
Έτσι μιλούσε ο Mανολιός, κι άντε να βγάλεις συμπέρασμα. Mόνο δυο τρία άτομα στο χωριό μπορούσαν να βγάλουν άκρη σ’ αυτά που έλεγε, κι εκτελούσαν και χρέη μεταφραστή άμα χρειαζόταν. «Γουτού Γουπατού» λοιπόν.
Περίμενε με αγωνία ο Mανολιός ο Tαπόης τα Xριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, να τελειώσει η νηστεία της Σαρακοστής, να φάει κανένα φαΐ της προκοπής, να λαδώσει τ’ άντερό του. Δύσκολοι καιροί αυτοί, το πιάτο δεν ήτανε σίγουρο στο τραπέζι. Λίγο ψωμί, τίποτα ελιές, καμιά φορά λίγο τυρί ήτανε πράματα καλοδεχούμενα στα φτωχικά των ανθρώπων. Tο κρέας ήτανε είδος σπάνιο και μόνο στις γιορτάδες τούς καταδεχότανε.
Xαιρόταν ο κόσμος τότες, τρώγανε, πίνανε, αφήνανε πίσω τις έγνοιες και τους καημούς, τα φόρτωναν όλα στην καμπούρα του παλιού του χρόνου. Σαν η ζωή να έβαζε μια τελεία για ν’ αρχινίσει καινούριο κεφάλαιο, πιο καλό απ’ το προηγούμενο. Bόηθαγε και λίγο η πίστη, και η προσευχή έδινε κι αυτή ένα χεράκι όταν η ζωή έδειχνε στον άνθρωπο τα δόντια της. Ωστόσο, κακά τα ψέματα, οι χρονιές περνούσαν η μια μετά την άλλη και τίποτα δε φαινότανε ν’ αλλάζει εξόν από την ηλικία των ανθρώπων, που έριχνε πρώιμα τα χιόνια απάνω στα μαλλιά τους.
Δυο δυο, τρία τρία, εχύνονταν τα παιδιά της Kάτω Γειτονιάς στους δρόμους και στα σοκάκια για τα κάλαντα, πανηγύρι μεγάλο. Mετά τραβούσαν για την Aπάνω Eνορία, να οικονομήσουν κι από κει καμιά πεντάρα, χρονιάρες μέρες. Mαζί τους πήγαινε κι ο Mανολιός ο Tαπόης, συνοδός και φύλακας τρανός. Kαι πραγματικά χρειαζόντουσαν φύλακα τα παιδιά, αφού το έδαφος που πήγαιναν να πατήσουν ήταν εχθρικό. O πετροπόλεμος έδινε κι έπαιρνε σχεδόν καθημερινά ανάμεσα στις δυο γειτονιές, μάχες σκληρές…
EΠIMEΛEIA: Eυγενία Kώτη
Σε μια εξαιρετική ατμόσφαιρα σε αίθουσα του υπουργείου έγινε χθες 2/12/2011, η απονομή των βραβείων του διαγωνισμού i-create ”100 χρόνια μετα”. Μας υποδέχθηκε η επιτροπή, ενω η κα.Τσακαρέστου, διευθύντρια της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και στη συνέχεια η υπουργός, μας μίλησαν και μας επεσήμαναν τη σπουδαιότητα της διοργάνωσης τέτοιων διαγωνισμών αλλά και την δημιουργικότητα που φάνηκε οτι διαθέτουν, σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τους. Τη συζήτηση στη συνέχεια κατήυθυνε ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος και ο διευθυντής του περιοδικού ”Διαβάζω”, οι οποίοι μας ρώτησαν για τον τρόπο που δουλέψαμε και αναπτύξαμε το υλικό μας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν το λόγο δίνοντας ο καθένας τις δικές του κατευθύνσεις της κατηγορίας που ανήκε.Διάχυτος ο ενθουσιασμός αλλά και η πρόθεση όλων να επαναληφθούν ανάλογες πρωτοβουλίες.
Παρούσα ήταν και η υφυπουργός κα.Χριστοφιλοπούλου αλλά και ο γ.γραμματέας του υπουργείου παιδείας.
Η υπουργός, στο τέλος, αφού μας απένειμε τα βραβεία συνομίλησε μαζί μας αρκετά, ανταλλάσσοντας απόψεις για τα τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα. Ακολούθησε γεύμα αλλά και πολλές γνωριμίες με τα συμμετέχοντα σχολεία.
Ευχάριστη ήταν η γνωριμία μας με το σχολείο Κεφάλου της Κω, που την αγαπάμε και την στηρίζουμε. Παιδιά θα σας επισκεφτούμε σύντομα. Μαρία φιλιά και καλή συνέχεια
Φιλιά και στο σχολείο πεδινής Ιωαννίνων, στην καλή συνάδελφο Λίτσα Στάμου, με την οποία συνεργαστήκαμε άψογα
«Παπαδιαμάντης, Ελύτης, Γκάτσος, Τσίρκας: 100 χρόνια μετά…»
Εκδήλωση Απονομής Βραβείων Δημιουργικότητας
Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2011
Πρόγραμμα Εκδήλωσης
9.30 | Προσέλευση-καφές |
10.00 – 10.15 | Καλωσόρισμα στην εκδήλωση, Έφη Φουσέκη, Διευθύντρια Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) |
10.15 – 10.45 | Παρουσίαση των βραβευμένων έργων μέσα από την i-create, Μπέττυ Τσακαρέστου, Διευθύντρια Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης |
10.45 -11.00 | Ομιλία Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου |
11.00 – 12.30 | Οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους συζητούν για τον καινοτόμο, δημιουργικό και συλλογικό τρόπο δράσης τoυ σχολείου τους στο πρόγραμμα «Παπαδιαμάντης, Ελύτης, Γκάτσος, Τσίρκας: Εκατό χρόνια μετά..».
Συντονίζει ο Γιάννης Μπασκόζος, δημοσιογράφος, Διευθυντής του περιοδικού «Διαβάζω» και σχολιάζει ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος. |
12.30 -13.00 |
Απονομή βραβείων
Βραβεία blog 1ο : 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας 2ο : Λύκειο Σκιάθου 3ο : 3ο Γυμνάσιο Βόλου Διαδικτυακής ψηφοφορίας: 52ο ΓΕΛ Aθήνας Βραβεία αφίσας 1ο: Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου 2ο: 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης 3ο: Γυμνάσιο Πεντέλης Διαδικτυακής ψηφοφορίας: Εκπαιδευτήρια Ν. Μπακογιάννη Λάρισας (Δημοτικό σχολείο) Βραβεία video 1ο : ΓΕΛ Πεδινής Ιωαννίνων 2ο : 2ο ΓΕΛ Ναυπάκτου 3ο : Γυμνάσιο Κεφάλου Κω Διαδικτυακής ψηφοφορίας: 2ο ΓΕΛ Λάρισας |
13.00 – 13.45 | Α. Παπαδιαμάντης: Θεατρικό Αναλόγιο με στοιχεία μουσικής και κίνησης, Μουσικό Σχολείο Παλλήνης |
14.00 | Ελαφρύ Γεύμα
Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στο σύνδεσμο: https://video.sch.gr/video/iptv/646 |
Δε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί λιγότερο από τέλειο το πρώτο μέρος του Γ΄διεθνούς συνεδρίου στη Σκιάθο, οι εργασίες του οποίου έληξαν αισίως χθες 1/10/2011.Οι σύνεδροι από νωρίς παρόντες και σε θέση μάχης, πλην λίγων απόντων, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, με εισηγήσεις που κάλλιστα άρμοζαν και στο Β’ μέρος της Αθήνας. Μαγεμένοι από την ομορφιά του νησιού, σε συνδυασμό με τη μαγεία της παπαδιαμαντικής εμβάθυνσης, παρακολουθούσαν όλοι ενεοί την ποικιλία των εισηγήσεων. Την μεγάλη έκπληξη έκανε βέβαια η παρουσία του αρχιεπισκόπου Αθηνών, κ.κ Ιερώνυμου, ο οποίος άνοιξε τις εργασίες και συνεχάρη τους συνέδρους για το έργο τους. Παρών βέβαια και ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας όπως και οι τοπικές αρχές.Το βαρύ πυροβολικό της εκπαίδευσης μας έδωσε τα φώτα του για άλλη μια φορά, με μια ποικιλία ερευνητικού υλικού. Ο κ.Μαστροδημήτρης, ο κ.Καλοσπύρος, ο κ.Δάλκος,ο κΝάκας,οκ Τριανταφυλλόπουλος, η κ.Χαριτίδου κ α. Ενώ ο δικός μας κ.Στέφος, μαζί με την γράφουσα , εισηγήθηκαν άκρως εκπαιδευτικά θέματα, κυρίως την ανάγκη μεγαλύτερου αριθμού διηγημάτων στο σχολείο, αλλά και την επίδραση του φυσιολατρικού στοιχείου στη διαπαιδαγώγηση . Οι εισηγήσεις μας θα εκδοθούν στον τρίτο τόμο των πρακτικών του συνεδρίου, σύντομα.Τελικά ο Σκιαθίτης πεζογράφος είναι ανεξάντλητος.Και ακολουθεί βέβαια η Αθήνα…..
Εκλεκτοί σύνεδροι..και η μικρή μου Μαρήλια,εκκολαπτόμενη παπαδιαμαντική.