«Ταπερίστας 2026 στο 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών: Δημιουργικές δράσεις για υγιεινή διατροφή και συνεργασία»
Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος «Ταπερίστας 2026», το νηπιαγωγείο μας ανέπτυξε ένα σύνολο οργανωμένων, βιωματικών και δημιουργικών δράσεων, με στόχο την καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειών και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η δραστηριότητα δημιουργίας πίστας για το εκπαιδευτικό ρομπότ BeeBot, την οποία τα παιδιά σχεδίασαν με φαντασία και δημιουργικότητα. Η διαδρομή περιλάμβανε φρούτα και λαχανικά, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν με παιγνιώδη τρόπο βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως η ακολουθία εντολών , η κατεύθυνση και ο χωρικός προσανατολισμός.
Παράλληλα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, αναγνώρισαν και ταξινόμησαν τις ομάδες τροφίμων και συμμετείχαν ενεργά στην παρασκευή υγιεινών γευμάτων.
Συγκεκριμένα, ετοίμασαν κρέπες με υγιεινές επιλογές, όπως μέλι, φρούτα και ταχίνι, καθώς και φρουτοσαλάτες, ενώ δοκίμασαν φυσικούς χυμούς, όπως μανταρινάδα.
Το σχολείο μας συμμετείχε επίσης, στο εργαστήριο «Το ταξίδι του δεκατιανού μου», σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, ενισχύοντας τη συνεργατική μάθηση.
Οι γονείς ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο ενημερωτικό σημείωμα του προγράμματος και συμμετείχαν ενεργά τόσο στην επιμορφωτική δράση που διοργάνωσε το δίκτυο όσο και στις δραστηριότητες του σχολείου. Η συμβολή τους κορυφώθηκε με τη δημιουργία ενός υγιεινού μπουφέ με σπιτικές δημιουργίες, τον οποίο απόλαυσαν τα παιδιά στο τέλος του προγράμματος.
Η υλοποίηση του προγράμματος αποτέλεσε μια ιδιαίτερα θετική εμπειρία, ενισχύοντας τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας και συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση υγιών στάσεων ζωής στους μαθητές.
Οι Ταπερίστες του 8ου Νηπιαγωγείου Σερρών
Οι «Ταπερίστες» έδωσαν στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν τη σημασία της σωστής διατροφής μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες . Εστιάζοντας στις διατροφικές συνήθεις των νηπίων , τα παιδιά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και μάθανε να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές στην καθημερινότητά τους . Βοηθώ σε αυτό το ταξίδι είχαμε την κ. Διατροφούλα.
Η «Διατροφούλα» ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με διάθεση να παίξει αλλά και να μοιραστεί μαζί μας όσα γνωρίζει για τις υγιεινές τροφές που βοηθούν το σώμα μας.
Μας γνώρισε την πυραμίδα της διατροφής
Παίξαμε παιχνίδια μαζί της , όπως αντιστοιχήσεις χρωμάτων με φρούτα
Μας έμαθε για την σωστή υγιεινή των τροφίμων αλλά και των χεριών πριν από κάθε γεύμα
Καθιερώσαμε την ημέρα φρούτου όπου φτιάχνουμε όλοι μαζί μια φρουτοσαλάτα
Αλλά και την ημέρα υγιεινού δεκατιανού στα δικά μας ταπεράκια
Η διατροφούλα μας ζήτησε να ζωγραφίσουμε το αγαπημένο μας πιάτο
Καλέσαμε οδοντίατρο όπου μας μίλησε για την σημασία της διατροφής στην υγιεινή των δοντιών μας αλλά και στον σωστό καθαρισμό τους.
Φτιάξαμε το φανάρι της διατροφής . Στο κόκκινο τοποθετήσαμε τις τροφές που πρέπει να τρώμε σπάνια , στο πορτοκαλί συχνά και στο πράσινο κάθε μέρα































