Οι «Ταπερίστας» της Α’ τάξης του 35ου ΔΣ Τρικάλων!

Στην τάξη μας, την Α’ Δημοτικού του 35ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, το ταπεράκι έγινε… πρωταγωνιστής!

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στους Ταπερίστας, ξεκινήσαμε μια γευστική αποστολή:

“Μικροί σεφ, μεγάλοι ήρωες της διατροφής!”

Μάθαμε πως για να έχουμε δύναμη, συγκέντρωση και καλή διάθεση, χρειαζόμαστε φαγητά που μας φροντίζουν.

Έτσι, τα ταπεράκια μας γέμισαν με καλές ιδέες:

35o Dhmotiko a

 

35o Dhmotiko b

Για περισσότερες πληροφορίες  εδώ

Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Φαλάνης έγιναν… « Ταπερίστας»

scholeio

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε ένα δημιουργικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα διατροφής με τίτλο “Ο Ταπερίστας”. Το πρόγραμμα στόχευε όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων γύρω από την υγιεινή διατροφή, αλλά και στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και παρουσίασης.

Η δράση ξεκίνησε με τη μελέτη των ομάδων τροφών, όπου τα παιδιά έμαθαν να ταξινομούν τα τρόφιμα και να αναγνωρίζουν τη διατροφική τους αξία. Στη συνέχεια, γνώρισαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, κατανοώντας πόσο σημαντικό είναι να τρεφόμαστε ισορροπημένα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο υγιεινό δεκατιανό, που είναι απαραίτητο για την ενέργεια και τη συγκέντρωση των παιδιών στο σχολείο. Οι μαθητές κατέγραψαν και συζήτησαν ποια τρόφιμα είναι κατάλληλα για το δεκατιανό και ποια πρέπει να αποφεύγονται. Για να ενισχύσουμε αυτές τις γνώσεις, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας μια διατροφολόγο, η οποία μίλησε στα παιδιά για τις ομάδες τροφών, την πυραμίδα της διατροφής, την επιλογή υγιεινών γευμάτων, αλλά και τη σημασία των συσκευασιών και της αποφυγής σπατάλης τροφίμων. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, έκαναν ερωτήσεις και μοιράστηκαν τις δικές τους εμπειρίες.

Το πρόγραμμα  συνδέθηκε και με περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη σημασία της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών και της μείωσης αποβλήτων τροφίμων. Έφεραν ταπεράκια από το σπίτι, μείωσαν τη χρήση πλαστικών και συζήτησαν ιδέες για το πώς μπορούμε να αξιοποιούμε τα υπολείμματα φαγητού.

Κορυφαία στιγμή του προγράμματος ήταν όταν κάθε ομάδα παιδιών δημιούργησε και παρουσίασε το δικό της υγιεινό δεκατιανό στην τάξη. Η φαντασία και η δημιουργικότητα ξεχείλισαν, ενώ τα παιδιά παρουσίασαν τις επιλογές τους με επιχειρήματα βασισμένα σε όλα όσα είχαν μάθει.

Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε μία διαδικτυακή συνάντηση με μαθητές άλλων σχολείων, όπου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το δεκατιανό τους με τη δημιουργία ενός ποιήματος και να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις. Μέσα από μια φιλική διαδικασία ψηφοφορίας, ανέδειξαν το πιο “αξιοζήλευτο δεκατιανό”, ενισχύοντας το αίσθημα συνεργασίας και παιχνιδιού.

Το πρόγραμμα “Ο Ταπερίστας” αποτέλεσε μια δημιουργική και ευχάριστη εμπειρία που συνέβαλε όχι μόνο στην καλλιέργεια υγιών διατροφικών προτύπων, αλλά και στην ενίσχυση της υπευθυνότητας και της οικολογικής συνείδησης των παιδιών. Με χαμόγελο, γνώση και ένα γεμάτο ταπεράκι, τα παιδιά απέδειξαν ότι μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές μιας υγιούς και βιώσιμης καθημερινότητας!

st x n m l k i th z e d g b a IMG 20250429 123655 IMG 20250319 111930

Οι “Ταπερίστας” του 2ου Δημοτικού Σχολείου Διαβατών

Το ΣΤτου 2ου Δημοτικού Σχολείου Διαβατών συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά στη δράση “Ταπερίστας”, η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον του μαθητικού δυναμικού κι ανέπτυξε το αίσθημα υπεύθυνης περιβαλλοντικής στάσης. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές κι οι μαθήτριες έλαβαν μέρος σε ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες.
Αρχικά, καταγράφηκαν οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών ως προς το δεκατιανό τους. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκε η προμήθεια του δεκατιανού, ο τρόπος μεταφοράς του, η διαχείριση του υλικού συσκευασίας του κι η προτίμηση των τροφών. Ακολούθησε εκτενής συζήτηση κι εξαγωγή συμπερασμάτων τόσο για τις ατομικές, όσο και τις ομαδικές συνήθειες του δεκατιανού τους.
Έπειτα, υλοποιήθηκαν δύο ενημερωτικές παρεμβάσεις, διάρκειας 1 ώρας η καθεμιά. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Το ταξίδι της τροφής” στο πλαίσιο δράσεων κατά της παιδικής παχυσαρκίας του Υπουργείου Υγείας, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τη UNICEF από το “Μπορούμε”, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τον μαθητικό πληθυσμό σχετικά με την υγιεινή και βιώσιμη διατροφή, καθώς και την αξία μείωσης της σπατάλης των τροφίμων. Επίσης, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από καρδιολόγο αναφορικά με τη συμβολή της ισορροπημένης διατροφής στη λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος.
Εν συνεχεία συμμετείχαμε στα επιμορφωτικά εργαστήρια “Το Δεκατιανό που προτιμώ”, όπου οι μαθητές κι οι μαθήτριες αποτύπωσαν το υγιεινό δεκατιανό που προτιμούν στο “ταπεράκι” τους, στο “Μάγειρας θα γίνω”, όπου κάθε παιδί επέλεξε μια από τις πέντε προτάσεις δεκατιανού, έφερε τα αντίστοιχα υλικά στο σχολείο, έφτιαξε το σχολικό του γεύμα και το απόλαυσε, καθώς και στην “Ημέρα Δεκατιανού”, όπου συνεργατικά προετοίμασαν ένα “αξιοζήλευτο” βιώσιμο δεκατιανό. Ενστερνιζόμενοι αυτές τις δράσεις, η πλειονότητα των παιδιών έφερνε σε καθημερινή σχεδόν βάση σπιτικό δεκατιανό σε σκεύος πολλαπλών χρήσεων, το οποίο πολλές φορές ετοίμαζαν τα ίδια, λαμβάνοντας υπόψη τους όσα είχαν μάθει σχετικά με τους σωστούς διατροφικά συνδυασμούς και την αξία ενός ισορροπημένου γεύματος.
Καταληκτικά, μετά την εφαρμογή της καλής πρακτικής, έλαβε χώρα μια νέα καταγραφή των καθημερινών τους συνηθειών ως προς το δεκατιανό και παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη μεταβολή σε σύγκριση με τις αρχικές τους συνήθειες.

20250430 215115120250430 2151561 120250430 2151351 220250430 215214 21 220250430 2151261 120250430 21510611 220250430 2117441 120250430 2117351thumbnail 4 2thumbnail 3thumbnail 1 220250430 211823120250430 211833120250430 211724120250430 211843120250430 2117131 1