7ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

7ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας Α τάξη   Η Α´τάξη του 7ου Δημοτικού σχολείου Δράμας στα πλαίσια του προγράμματος “Οι ταπερίστας 2024” ασχολήθηκε με το υγιεινό δεκατιανό, τα τοπικά προϊόντα και το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα. Υλοποίησε μια σειρά από δράσεις οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω:

 

Βίντεο – παρουσιάση

Οι εκπαιδευτικοί: Ματσουλιάδου Σοφία και Σαμαρά Δήμητρα

2o Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου

436752986 1334251544645113 4212701152245036086 nΟι μαθητές των Γ’ – Δ’ και Ε’ τάξεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου με πολλή χαρά συμμετείχαν για πρώτη φορά στο πρόγραμμα «Ταπερίστας 2024».

Το πρόγραμμά μας συνδέθηκε με τους παρακάτω θεματικούς άξονες:

 

  • Υγιεινή διατροφή – Σπιτικό δεκατιανό
  • Διαχείριση απορριμμάτων – Ανακύκλωση
  • Μεταφορά τροφίμων – ροφημάτων σε σκεύη πολλαπλών χρήσεων
  • Μείωση σπατάλης τροφίμων
  • Τοπικά προϊόντα

 

Δράσεις και παραγώμενο υλικό:

 436335406 1425274075044149 6576353013626814888 n

  • Δημιουργώντας τη γωνιά των ταπερίστας

Σχεδιασμός αφίσας από τους μαθητές της Ε΄τάξης436574093 1366034590761625 6063123704520260856 n 2

Δημιουργία Αλφάβητου υγιεινής διατροφής από τη Γ΄- Δ΄ και437017221 1148078912859282 7727598971667718135 n

διατροφικής πυραμίδας από μαθήτρια της Στ΄τάξης436986257 431925969589688 288397115226698450 n

Εμπλουτισμός λεξιλογίου σ434502313 1140767550390356 3098514943030528124 nτα αγγλικά  με τη βοήθεια της κυρίας Λιάκου Ειρήνης μέσω της δημιουργίας Healthy lunchboxes436690452 3628246194105146 6402698456480136101 n

 

  • Δημιουργία ερωτηματολογίου και διεξαγωγή έρευνας

Η έρευνα ξεκίνησε 13 Νοεμβρίου 2023…

Δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο με τη βοήθεια του Google forms και ερευνόυμε τις ήδη υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών μας. Έχουμε φτιάξει τη γωνιά των Ταπερίστας, σε εβδομαδιαία βάση οι μαθητές βγάζουν τα τάμπλετ του σχολείου και κάνουν434435974 1158860445459834 5046567001970719762 n έρευνα. Η έρευνα συνεχίστηκε μέχρι το τέλος της χρονιάς…

 

 

 

436596656 447654017937033 4368283437680873965 nΤα αποτελέσματα της έρευνας μας:436404460 2191694844505987 1324278374971519175 n434576891 7830754266934602 1874116042814705016 n

  • Στο κομμάτι επιλογής δεκατιανού παρατηρούμε ότι τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν κρουασάν, τοστ, κουλούρι, σάντουιτς και τυρόπιτα.
  • Δεν επιλέγουν σχεδόν καθόλου φρούτα και λαχανικά. Κάτι που χρειάζεται βελτίωση!436888853 808035260765704 6716215663192616145 n
  • Συνήθως αυτό είναι σπιτικό!
  • Η μεταφορά του γίνεται σε τάπερ σε  ποσοστό  48%!  Όταν  η μεταφορά  γίνεται  σε  πλαστική  σακούλα,  αυτήν  την  ξαναχρησιμοποιούν  ή την  πετάνε  στον  κάδο  ανακύκλωσης436492263 3759264684350420 5691210385953480363 n

 

 

 

 

 

  • Δημιουργία infografic και χρήση των κάδων ανακύκλωσης του σχολείου434476624 1466281987305034 138947349914797350 n436549520 811354994386751 2625775448561773293 n

 

 

 

 

 

 

 

  • Επίσκεψη από διατροφολόγο στο χώρο του σχολείου, συζήτηση και παρασκευή υγιεινού δεκατιανού

423147526 695645435790839 1621301858250913853 n

 

Στις 5 Φεβρουαρίου 2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον κ. Μποτσιφάρα Ηλία, διαιτολόγο – διατροφολόγο (MSc), ο οποίος μας μίλησε για τη σωστή διατροφή που πρέπει να ακολουθούμε, για τις ομάδες τροφίμων και πως μπορούμε να τις συμπεριλάβουμε σε κάθε μας γεύμα έτσι ώστε να τρώμε σωστά και να είμαστε υγιείς!!! Με απλό και κατανοητό τρόπο πέρασε στα παιδιά το μήνυμα ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΑΣ – ΠΡΩΤΕΪΝΗ –  ΚΑΤΙ ΦΡΕΣΚΟ.

Μας μίλησε και για το οικολογικό μας αποτύπωμα και είδαμε ένα βίντεο για το πως θα βοηθήσουμε τον πλανήτη μας κάνοντας απλά πράγματα!

Τέλος, αναλύσαμε μαζί τα αποτελέσματα της έρευνας που κάναμε στο σχολείο και μας επισήμανε τα στοιχεία που θα ήταν καλό να βελτιώσουμε!!! Για να μην ξεχνάμε τα ΦΡΟΥΤΑ χάρισε σε όλα τα παιδιά μια “φρουτογόμα”!434428044 981353990253076 4335969310356317543 n

Ο Σύλλογος γονέων του σχολείου μας είχε φροντίσει να μας προμηθεύσει τα  απαραίτητα τρόφιμα!!! Έχοντας όλοι τα τάπερ μας φτιάξαμε ένα υγιεινό δεκατιανό με ψωμάκι ολικής άλεσης ή φρυγανιά, τυρί, μήλο, καρότο κι αγγούρι!!! Το απολαύσαμε όλοι μαζί παρέα!!!436707799 433280006059888 2615714497392607763 n436586123 350903844643905 8120138152340591831 n

 

  • Συμπλήρωση προτεινόμενων φύλλων εργασίας

 

  • Τα γεύματα της ημέρας
  • Τι τρώω για δεκατιανό
  • Σκηνές από το μεγάλο διάλειμμα
  • Το κρυπτόλεξο του διαφορετικού δεκατιανού
  • Το σταυρόλεξο του Δεκατιανού

 

  • Ανάγνωση βιβλίου σχετικά με την κλιματική αλλαγή

«Το νησί του Ποτέ Ποτέ» της Μαρίνας Γιώτη. Συζητήσαμε για την κλιματική αλλαγή και πώς μπορούμε να περιορίσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα και μιλήσαμε για την αξία της προσαρμοστικότητας.

 

  • Αξιολόγηση προγράμματος

 

Μετά τις διακοπές του Πάσχα προβλέπεται η επανάληψη της έρευνας για να διερευνηθούν οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των μαθητών.

Δημοτικό σχολείο Βέλου Κορινθίας

Με μεγάλο ενθουσιασμό οι μαθητές/τριες των Α1, Ε1, Ε2  τμημάτων  του Δημοτικού Σχολείου Βέλου συμμετείχαν για πρώτη φορά στο πρόγραμμα «Ταπερίστας».

Το πρόγραμμά μας συνδέθηκε με τους παρακάτω θεματικούς άξονες:

-Υγιεινή διατροφή – Σπιτικό δεκατιανό
-Διαχείριση απορριμμάτων – Ανακύκλωση
-Μεταφορά τροφίμων – ροφημάτων σε σκεύη πολλαπλών χρήσεων
-Μείωση σπατάλης τροφίμων
-Τοπικά προϊόντα

Διερεύνηση

Τι τρώμε στο σχολείο; Τι περιέχει το καλαθάκι της τάξης μας;

Την πρώτη εβδομάδα οι μαθητές/τριες κατέγραψαν τις καθημερινές τους πρακτικές σχετικά με το σχολικό τους γεύμα και ρόφημα, αν συνήθιζαν το σπιτικό δεκατιανό ή αν το προμηθεύονταν από κατάστημα ή από το κυλικείο του σχολείου, αν το μετέφεραν σε σκεύος, καθώς και ποιες τροφές προτιμούσαν. Στη συνέχεια, έψαξαν το καλαθάκι της τάξης τους και κατέγραψαν σε φύλλο εργασίας τα απορρίμματα και γνώρισαν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα.

Δράσεις

  • Διαχείριση απορριμμάτων – Ανακύκλωση: Το τέλος των σκουπιδιών

 Μέσα από εικόνες και βίντεο οι μαθητές/τριες έμαθαν πού καταλήγουν τα σκουπίδια,αλλά και πόσο χρόνο χρειάζεται το κάθε υλικό για να αποσυντεθεί.Έπειτα έκαναν το δικό τους πείραμα. Έθαψαν στην αυλή του σχολείου κάποια είδη συσκευασίας που βρήκαν στα σκουπίδια τους. Μετά από λίγους μήνες θα τα ξεθάψουν για να δουν σε τι κατάσταση θα βρίσκεται το καθένα. Μέσα από βίντεο και παρουσιάσεις αντιλήφθηκαν τη σημασία της ανακύκλωσης τόσο στην καθημερινή τους ζωή όσο και την επίδραση της στην κλιματική αλλαγή. 

  1. Συμμετοχή  σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Σικυωνίων

                        «Το περιβάλλον-περιβαλλοντικά προβλήματα»

Με τη βοήθεια των υπεύθυνων του Κέντρου και μέσα από βίντεο, παιχνίδια και διάλογο οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν στη μείωση – επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση απορριμμάτων, στη σημαντικότητα του οικολογικού αποτυπώματος της κατανάλωσης – διατροφής, καθώς και στη σωστή διατροφή που είναι η Μεσογειακή Διατροφή.

 3.Επίσκεψη στη σχολή Global Arts Studios στην Κόρινθο.

Οι μαθητές/τριες γνώρισαν την ιστορία της διατροφής στην περιοχή της Μεσογείου από την Προϊστορία έως τις μέρες μας με σύγχρονα μέσα animation και digital graphics. Στο τέλος, με την προβολική τεχνική διαδραστικού πίνακα δημιούργησαν τα δικά τους εικαστικά έργα.

  1. 4. Συμμετοχή στη δράση «Το δεκατιανό που προτιμώ»

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στη διαδικτυακή δράση «Το δεκατιανό που προτιμώ», όπου με την κυρία Αργύρη Κωνσταντίνα καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ενημερωθηκαν για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και ζωγράφισαν το υγιεινό δεκατιανό της προτίμησής τους το οποίο και αναρτήθηκε στο padlet του Ταπερίστας 2024. 

  1. Εικαστικές δημιουργίες 

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν τη δική τους αφίσα, την Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής και comics για να περάσουν τα μηνύματά τους που προβάλλουν  την αξία του

υγιεινού δεκατιανού και της μεταφοράς του με επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία για την υγεία τους και την προστασία του πλανήτη. Επίσης, με πλαστελίνες δημιούργησαν “Το καλάθι της υγιεινής διατροφής”.

  1. Συμμετοχή στο διαγωνισμό “ Το αξιοζήλευτο Δεκατιανό”

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τμήματος Α1 συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την ανάδειξη του Αξιοζήλευτου Δεκατιανού.

Όλες μας τις δράσεις μπορείτε να τις δείτε στο παρακάτω link:

https://padlet.com/kellariath/2024-3o334d9k99v9qxeq

Οι εκπαιδευτικοί : Μπακοδήμου Αγορίτσα, Λιβάνη Φωτεινή, Κελλάρη Αθανασία.

Ο κομποστοποιητής μας-1ο ΔΣ Καρύστου-Κοτσίκειο

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τον καινούριο κομποστοποιητή του σχολείου μας, με αφορμή τη συμμετοχή μας πρόγραμμα  “Ταπερίστας”. Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας τον ζωγράφισαν, δίνοντας την δική τους προσωπική πινελιά στον καινούριο μας κομποστοποιητή.

 Ο κομποστοποιητής μπορεί να μετατρέψει τα οργανικά απορρίμματα, όπως τα φαγητά, τα φύλλα και τα κλαδιά, σε κομπόστ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους κήπους και τις αυλές του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο, ο κομποστοποιητής συμβάλλει στη μείωση των απορριμμάτων που καταλήγουν στα σκουπίδια, στην προώθηση της βιωσιμότητας και του περιβαλλοντικού σεβασμού στο σχολείο.

Σήμερα κιόλας πραγματοποιήθηκε και η πρώτη δοκιμή!

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα μας, και μας προσέφερε τον κομποστοποιητή.

8f102934 2aa6 415b 90a9 534b2928de3b

collage 2024 04 10T224325.914

Η Β’ τάξη του Δ.Σ. Καλλιάνων γράφει “τοστάκι”!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 22 140520

Κάθε φορά που ολοκληρώνεται μια ενότητα στη Γλώσσα στην τάξη της Β’ Δημοτικού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης συμμετέχουν σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα που ονομάζουμε “Τοστάκι”. Αντί για το κλασικό τεστ, επιλέγουμε να χρησιμοποιούμε αυτήν την ονομασία, προκειμένου να γίνει η διαδικασία πιο φιλική και ελκυστική για τα παιδιά. (Πηγή: taxiasterati.blogspot)

Κατά τη διάρκεια του “Τοστάκι”, ο κύριος στόχος είναι να επαναλάβουν οι μαθητές τα μαθήματα τους μέσω ενός διασκεδαστικού παιχνιδιού. Ωστόσο, δεν περιοριζόμαστε μόνο στην εκπαιδευτική διάσταση. Έχουμε ενσωματώσει και έναν στοιχείο υγιεινής διατροφής.
Κάθε μαθητής και μαθήτρια φέρνει το δικό του ταπεράκι, γεμίζοντάς το με το αγαπημένο του τοστ, αλλά και με φρέσκα φρούτα που έχει φέρει από το σπίτι του. Αυτή η προσέγγιση διεγείρει το ενδιαφέρον των παιδιών για την υγιεινή διατροφή, προάγοντας την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και την ανάπτυξη υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Μέσω αυτής της δράσης, δεν ενθαρρύνουμε μόνο την επανάληψη των μαθημάτων, αλλά και προωθούμε την υγιεινή διατροφή ως έναν ουσιώδη παράγοντα της ευεξίας μας. Η εμπειρία αυτή έχει αποδειχθεί διδακτική και ευχάριστη για τους μαθητές, ενισχύοντας την αντίληψή τους για τη σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής!