Με πολλή χαρά οι μαθητές των Α’,Β’ και Ε’ τάξεων του 2ου δημοτικού σχολείου Αίγινας ανταποκρίθηκαν στο πρόγραμμα “Ταπερίστας”, που υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020».
Το πρόγραμμα συνδέεται με τους παρακάτω θεματικούς άξονες:
-Μείωση κατανάλωσης
-Διαχείριση οικιακών απορριμμάτων
-Ποιότητα διατροφής
-Ασφαλείς συσκευασίες τροφίμων
-Μείωση σπατάλης τροφίμων
-Τοπικά προϊόντα
Τα αποτελέσματα των διευρενητικών πινάκων καταγραφής συνηθειών στο σχολικό γεύμα(δεκατιανό) είναι τα άκρως ενθαρρυντικά.Τα ερωτηματολόγια δόθηκαν σε όλους τους μαθητές των τάξεων που μετέχουν στο πρόγραμμα με χρονικό πλαίσιο, για τη συμπλήρωσή τους μίας εβδομάδας.
Η πλειοψηφία των μαθητών προμηθεύονται τα γεύματά τους από το σπίτι. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι επεξεργασμένα. Οι περισσότερες απαντήσεις μαρτυρούν πως τα γεύματα είναι μεν από το σπίτι αλλά επεξεργασμένα.
Όσον αφορά τα σκεύη, ο κάθε μαθητής χρησιμοποιεί το δικό του σκεύος(πολλών χρήσεων) και το δικό του παγουρίνο, αποφεύγοντας το μπουκαλάκι νερού μιας χρήσης.
Προηγήθηκε βέβαια, πληροφόρηση των παιδιών για τη μεσογειακή διατροφή και τα πλεονεκτήματα μιας ισορροπημένης υγιεινής διατροφής για τη σωματική και ψυχική ευεξία.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με την ετοιμασία ενός πρωινού ή δεκατιανού γεύματος που δημιούργησαν οι μαθητές με τη βοήθεια των δασκάλων.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τοπικά προϊόντα βιολογικά και μη και είναι τα παρακάτω:
- φρούτα(φράουλες,μήλο,πορτοκάλι,μπανάνες)
- μαρμελάδα(βιολογική)
- μέλι από τοπικό παραγωγό
- ψωμί ολικής άλεσης
- γιαούρτι
- βούτυρο φυστικιού με χαρούπι
- βούτυρο φυστικιού
- άλειμμα φουντουκιού
- χουρμάδες,σταφίδες
- κάσιους,αμύγδαλα
- ατομικά χαλβαδάκια
- Μερικές ιδέες για νόστιμα και εύγευστα σνακ που θα τρελάνουν μικρούς και μεγάλους μπορείτε να δείτε στις επόμενες φωτογραφίες.