Συλλογή στοιχείων από τους μαθητές

Αφού το κάνω κάθε χρόνο τέτοιες μέρες με τα νέα πρωτάκια, και αφού κάθε φορά όλο και κάτι μου ξεφεύγει, ας το καταγράψω.

Η ιδέα:

  1. Θα μαζέψω μέσα από γκουγκλόφορμες απαραίτητα για το σχολείο στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών. Θα μου πεις, στήσε μια βάση MySQL και μια φόρμα php. Εντάξει, πες ότι δεν θέλω να πάρω τανκς για να σκοτώσω μυρμήγκι.
  2. Θα ειδοποιήσω έναν-έναν μαθητή στη διεύθυνση ηλεταχυδρομείου στο λογαριασμό που του άνοιξα, με χωριστό εξατομικευμένο μήνυμα, που θα περιέχει «προσωπικό» για τον καθένα σύνδεσμο.
  3.  Ο σύνδεσμος αυτός θα είναι συντομευμένος, για να αποφύγω την πιθανότητα να «σπάσει» κατά την προβολή του στην εφαρμογή αλληλογραφίας του παραλήπτη.

Πάμε:

Ανοίγω τη φόρμα στη σχετική υπηρεσία του γούγλη -ή, αν δεν το κάνω πλέον πρώτη φορά- αντιγράφω αυτήν της προηγούμενης χρονιάς και επκαιροποιώ. Τα πεδία που θέλω δεν είναι λίγα:

Ονοματεπώνυμο Μαθητή/τριας, Προσωπικό κινητό τηλέφωνο, Προσωπικό email εκτός ΠΣΔ, Οδός και Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας, Ταχυδρομικός Κωδικός διεύθυνσης κατοικίας, Πόλη διεύθυνσης κατοικίας, Συνοικία ή περιοχή ή χωριό κατοικίας (ανεπίσημα), Τηλέφωνο κατοικίας, Ονοματεπώνυμο πατέρα, Επάγγελμα πατέρα, Τηλέφωνα εργασίας πατέρα, Κινητό τηλέφωνο πατέρα, Προσωπικό email πατέρα, Ονοματεπώνυμο μητέρας, Γένος της μητέρας, Επάγγελμα μητέρας, Τηλέφωνο εργασίας μητέρας, Προσωπικό email μητέρας, Κινητό τηλέφωνο μητέρας.

Φροντίζω να είμαι σαφής στις ονομασίες τους, και στο βοηθητικό κείμενό τους. Επισημαίνω, για παράδειγμα, ότι ζητώ με ακρίβεια την ταχυδρομική διεύθυνση κατοικίας και τα επαγγέλματα των γονέων. Όλα τα πεδία τα θελω συμπληρωμένα, ώστε να εξασφαλίσω ότι δεν θα παραληφθεί κάποιο από αβλεψία. Στις εισαγωγικές οδηγίες, μαζί με την αναφορά για τονισμένη πεζοκεφαλαιογράμματη γραφή, ζητώ ένα λεκτικό, π.χ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, για τα πεδία που πρέπει να παραμείνουν άδεια. Παρεμβαίνω κατάλληλα στο τελικό μήνυμα επιβεβαίωσης, και επιτρέπω την επιστροφή για διόρθωση των υποβαλλόμενων στοιχείων.

Τώρα, θέλω έναν εξατομικευμένο σύνδεσμο για κάθε μαθητή, που να ανοίγει τη φόρμα με συμπληρωμένο εκ των προτέρων το ονοματεπώνυμό του. Αυτό θα δώσει στο μαθητή την αίσθηση της ατομικής σελίδας, και θα αποτρέψει κατά κανόνα, χαζές συμπληρώσεις. Αυτό που θέλω μου το δίνει ο γούγλης. Θα αντιγράψω τη διεύθυνση στο τέταρτο βήμα, και φυσικά δεν θα καθίσω να κάνω 70 ή 100 φορές την ίδια κίνηση. Ο σύνδεσμος που αντέγραψα περιέχει τη μεταβλητή παράμετρο για το πεδίο που θέλω, το ονοματεπώνυμο του μαθητή, σε κωδικοποίηση URL. Οπότε θα πάω σε κάποιον από τους δεκάδες μετατροπείς, και θα τον ταΐσω με τα ονοματεπώνυμα όλων των μαθητών. Με στοιχειώδη επεξεργασία συμβολοσειρών θα φτιάξω στη συνέχεια τα εξατομικευμένα url της φόρμας όλων των μαθητών.

Τα μακρυνάρια αυτά είπα πιο πριν ότι θέλω να τα συντομεύσω. Έχω έναν δωρεάν λογαριασμό στο bit.ly, όμως, άντε να δημιουργήσεις μία μία 100 ή 200 συντομεύσεις. Ευτυχώς η λύση με δυο κλικ να δημιουργείς 50! Από το λογαριασμό μου στο bit.ly, αντιγράφω το login μου και το API Key. Σώζω στο λογαριασμό μου -αν δεν το έχω από πέρσι- το πρότυπο αυτό λογιστικό φύλλο του Γούγλη, και συμπληρώνω τα προηγούμενα στοιχεία, μαζί με τα μακρυνάρια διευθύνσεις από παραπάνω, και… έτοιμες οι συντομεύσεις! Εναλλακτικά, και μάλλον πιο γρήγορα, μπορώ να χρησιμοποιήσω την υπηρεσία συντόμευσης του γούγλη, κι ένα απλό σκριπτάκι, όπως περιγράφεται εδώ.

Σε ένα υπολογιστικό φύλλο έχω, λοιπόν, τώρα τρεις ή τέσσερις κολώνες για κάθε μαθητή: το ονοματεπώνυμό του, τη διεύθυνση ηλεταχυδρομείου που του έχω ήδη δώσει, την αντίστοιχη διεύθυνση του γονέα του -αν την έχω συλλέξει σε προγενέστερο στάδιο, και τη διεύθυνση της συντόμευσης προς τη φόρμα «του». Μένει με αυτά να φτιάξω και να αποστείλω εξατομικευμένα ηλεμηνύματα.

Λέγε με Mail Merge, στο Thunderbird φυσικά. Σώζω το υπολογιστικό φύλλο ως csv, μετατρέπω την κωδικοποίησή του σε utf-8, και φτιάχνω το πρότυπο μήνυμα: Το πεδίο to: και cc: θα πάρουν κατάλληλο περιεχόμενο από τις τρεις πρώτες κολώνες του csv, για παράδειγμα, {{name}} <{{toadd}}> και  {{ccadd}} αντίστοιχα. Στο πεδίο title μπορώ να ενσωματώσω σε μια παρένθεση στο τέλος ξανά το όνομα του μαθητή, π.χ. Ζητούνται στοιχεία ({{name}}). Τέλος, μέσα στο body, στο κατάλληλο σημείο, θα ενσωματώσω το όνομα της τέταρτης κολώνας για το url, π.χ., σε μια πρόταση Παρακαλούμε να επισκεφτείς την διεύθυνση {{url}}.

Είμαι έτοιμος με ένα κλικ να τελειώσω. Προτιμώ με δύο, έχοντας ρυθμίσει να μη γίνεται άμεση αποστολή, αλλά τα μηνύματα από τη συγχώνευση να μπαίνουν στο outbox. Έχω έτσι τη δυνατότητα για μια τελευταία ματιά, και για επιτόπου μεμονωμένες διορθώσεις. Το τελικό κλικ είναι δεξί πάνω στο outbox, κι επιλέγω την αποστολή των μηνυμάτων.

 

Αξιοποίησε τον λογαριασμό σου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αναδημοσίευση (υπάρχει κουμπάκι reblog και δεν το βλέπω;) από τη σχολική μας εφημερίδα ΠΕΙΡΑγΜΑΤΑ. Βάζω το άρθρο κι εδώ, γιατί θα προσθέσω αργότερα και το διδυμάκι του.

 

ΠΣΔΓια μια ακόμη σχολική χρονιά το σχολείο έχει δημιουργήσει λογαριασμούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) για τους νέους μαθητές της Α΄ Τάξης, κι έχει ενημερώσει με την προαγωγή στα τμήματα της επόμενης τάξης τους υφιστάμενους λογαριασμούς των μαθητών της Β΄ και Γ΄ Τάξης.
Σε όλους τους μαθητές έχει παραδοθεί ιδιοχείρως ένα καρτελάκι, όπου μαζί με τα ονομαστικά στοιχεία μαθητή και κηδεμόνα, αναφέρονται τα εξής απαραίτητα στοιχεία:

Κάρτα λογαριασμού ΠΣΔ

  • Το όνομα χρήστη, ή αλλιώς, το username, ή login name, ή account name, κατά περίπτωση.
  • Ο κωδικός πρόσβασης, ή το password, τον οποίο κάθε μαθητής οφείλει να αλλάξει, ώστε να τον γνωρίζει μόνο αυτός. Μέχρι τότε, είναι γνωστός στο διαχειριστή του σχολείου και σε όποιον κατάφερε να τον δει πίσω από την πλάτη του κατόχου του.
  • Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή ηλεταχυδρομείου (δες ένα ενδιαφέρον άρθρο για τον όρο αυτό), ή το e-mail, που παρέχει το ΠΣΔ στο μαθητή.
  • Η διεύθυνση της ιστοσελίδας, όπου ο μαθητής έχει πρόσβαση στο ηλεταχυδρομείο.
  • Το όνομα του διακομιστή αλληλογραφίας στην περίπτωση χρήσης προγράμματος – πελάτη αλληλογραφίας σε υπολογιστή (π.χ. Thunderbird, Windows Mail, Outlook, κλπ) με πρωτόκολλο IMAP ή POP3 (αναλυτικές οδηγίες και ρυθμίσεις για πολλές περιπτώσεις, εδώ)
  • Η διεύθυνση της ιστοσελίδας όπου ένας μαθητής μπορεί να αλλάξει τον κωδικό πρόσβασής του, σε σύντομη μορφή για εύκολη απομνημόνευση: http://j.mp/kwdikos
  • Η διεύθυνση της Mαθητικής Πύλης του ΠΣΔ.

Οι διδάσκοντες και η διεύθυνση του σχολείου επικοινωνούν ηλεκτρονικά με τους μαθητές, αποκλειστικά σε αυτήν τη διεύθυνση, καθώς η αποστολή μηνυμάτων από/σε διευθύνσεις άλλων παρόχων της υπηρεσίας ηλεταχυδρομείου (π.χ. Yahoo, Hotmail, κλπ.) έχει αποδειχθεί στο παρελθόν επισφαλής, με μηνύματα να μην επιδίδονται, ή να επιδίδονται με καθυστέρηση. Επίσης, διδακτικές δραστηριότητες που εμπλέκουν τη χρήση υπηρεσιών διαδικτύου (π.χ. Ιστολόγια, Κοινωνικά Δίκτυα, κ.ο.κ.) είναι ασφαλέστερο να πραγματοποιούνται, είτε με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του ΠΣΔ, είτε κατ” ελάχιστον με πιστοποίηση ταυτότητας μέσω του λογαριασμού στο ΠΣΔ.

Το ΠΣΔ παρέχει τη δυνατότητα στους κηδεμόνες των μαθητών να αιτηθούν πρόσβαση στο λογαριασμό των παιδιών τους, με καθορισμένη διαδικασία.

Στο φυλλάδιο που ετοίμασε το ΠΣΔ για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου, θα βρουν χρήσιμο περιληπτικό υλικό μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Αναλυτικότερες πληροφορίες υπάρχουν στον ειδικό ενημερωτικό κόμβο του ΠΣΔ.

Οι Όροι Χρήσης της Υπηρεσίας Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Μαθητών βρίσκονται εδώ, ενώ συγκεντρωμένο υλικό βρίσκεις και εδώ.

Ζητείται έμπνευση και όχι πιστοποίηση…

Το 2011 ο πρόεδρος της Google, Eric Schmidt, εξαπέλυσε σκληρή κριτική στους υπεύθυνους της εκπαίδευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ), για την αδυναμία τους να επιχειρήσουν τομή στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση· το πρόγραμμα σπουδών εστίαζε μόνο στη χρήση του λογισμικού, χωρίς να παρέχει καμία απολύτως γνώση στην κατασκευή του λογισμικού. Η κίνηση του Σμιντ αποτέλεσε σταθμό στην πολύχρονη, παθιασμένη και συντονισμένη εκστρατεία από εκπαιδευτικούς, γονείς και επαγγελματίες του χώρου των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο ΗΒ, με στόχο την εισαγωγή της Επιστήμης  Υπολογιστών ως διδακτικό αντικείμενο στη δημοτική και μέση εκπαίδευση.

Τρία χρόνια μετά, λίγο ως πολύ διεθνώς απαρατήρητο, συντελείται από αυτόν το Σεπτέμβριο ένα βαρυσήμαντο γεγονός στην ιστορία της βρετανικής εκπαίδευσης. Μαζί με το άνοιγμα των σχολείων, ένα νέο αντικείμενο βρίσκει τη θέση του στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα -η Επιστήμη Υπολογιστών. Από το νηπιαγωγείο, για πρώτη φορά τα παιδιά θα μάθουν για μια επιστήμη και μια γλώσσα που αναδιαμορφώνουν τον κόσμο γύρω τους σε καθημερινή βάση. Όπως σημειώνει το ίδιο το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Επιστήμης  Υπολογιστών, ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: να εξοπλίσει τα παιδιά με «υπολογιστική σκέψη και δημιουργικότητα για να κατανοήσουν και να αλλάξουν τον κόσμο».

Καθώς δεν μπορούμε παρά να αποδεχτούμε την ταχύτατη διείσδυση των ΤΠΕ στην καθημερινότητα των παιδιών μας, είναι κρίσιμο να εξοπλίσουμε παράλληλα τα παιδιά αυτά με γνώση και βαθύτερη κατανόηση για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει η τεχνολογία αυτή. Είναι η μόνη ενδεικνυόμενη οδός, τόσο για να αποφύγουμε τη δαιμονοποίηση των ΤΠΕ, όσο και για να κάνουμε κατανοητή στα παιδιά την αναγκαιότητα ενός συνόλου κανόνων στη χρήση των ΤΠΕ και την έκθεσή μας στο Διαδίκτυο.

Επιπροσθέτως, η γνώση για το πώς λειτουργεί μία μηχανή εκτελώντας εκατομμύρια γραμμές κώδικα, είναι στο παιδί εξίσου πολύτιμη για την κατανόηση του τεχνολογικού κόσμου γύρω μας, πραγματικού και ιδεατού, όσο και η γνώση για το DNA ή τους νόμους της φυσικής, που αποτελούν τα δομικά στοιχεία του φυσικού μας κόσμου.

Ένα εμπνευσμένο ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Σπουδών Επιστήμης Υπολογιστών που θα διατρέχει την υποχρεωτική και τη λυκειακή εκπαίδευση, δεν θα στοχεύει φυσικά στη δημιουργία μιας στρατιάς Προγραμματιστών ή Επιστημόνων Πληροφορικής, ούτε θα επιχειρεί να δημιουργήσει ή να ανακαλύψει τον επόμενο Στιβ Τζομπς ή Μαρκ Ζούκερμπεργκ –χωρίς, βεβαίως, να το αποκλείει· ο στόχος είναι υψηλότερος και ουσιαστικότερος. Διδάσκουμε τα παιδιά μας γλώσσα και λογοτεχνία, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες, γεωγραφία και ιστορία, φιλοσοφία και καλές τέχνες, ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν όλες τις πτυχές της απίστευτης εξέλιξης του ανθρώπινου πνεύματος, και των δημιουργημάτων της ανθρωπότητας, για να μεγιστοποιήσουμε τις δικές τους δυνατότητες αύριο και να αφήσουν κι εκείνα το δικό τους στίγμα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Παραβλέποντας στη διαδικασία αυτή την Επιστήμη Υπολογιστών στερούμε από τα παιδιά μας τη δυνατότητα να κατανοήσουν σε βάθος μια μεγάλη πτυχή του σύγχρονου κόσμου μας, και συγχρόνως να αποκτήσουν συμπληρωματικές δεξιότητες, χρήσιμες στην υπόλοιπη ζωή τους. Συνυφασμένα με την Επιστήμη των Υπολογιστών είναι ο χειρισμός της γλώσσας, η αριθμητική και τα μαθηματικά, η λογική και η αναλυτική σκέψη· δεξιότητες πολύ πιο σπουδαίες από τον απλό χειρισμό μιας διεπαφής ή κάποιου λογισμικού.

Δυστυχώς, στη χώρα μας συνεχίζει να απουσιάζει οποιαδήποτε παρόμοια έμπνευση τόσο σε όσους κατά καιρούς σχεδιάζουν και ασκούν την εκπαιδευτική πολιτική, όσο και μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η ημιμάθεια, η αποθέωση της επιχειρηματικότητας και του κέρδους ως ευγενών στόχων, η εξάρτηση από τρίτους -κεφάλαιο ή δανειστές, συντεχνίες εργαζομένων ή επαγγελματιών- η καθαρά διαχειριστική στάση των ιθυνόντων από όλες τις πλευρές, όλα αυτά αποτελούν τροχοπέδη και καταδικάζουν τα παιδιά μας να παραμένουν παθητικοί χρήστες μιας τεχνολογίας που δεν κατανοούν, πολίτες ενός κόσμου που θα διαμορφώνεται εν πολλοίς ερήμην τους, «πιστοποιημένοι», ωστόσο, με πανηγυρισμούς από τους υπεύθυνους, στην εγκατάσταση ενός εκτυπωτή ή το περιδιάβασμα ενός άρθρου στη Βικιπαιδεία και τη «δημιουργική» κοπτοραπτική μαθητικών / «ερευνητικών» εργασιών.

Διαβάστε περισσότερα:

National curriculum in England: computing programmes of study – GOV.UK
https://www.gov.uk/government/publications/national-curriculum-in-england-computing-programmes-of-study/national-curriculum-in-england-computing-programmes-of-study

Computing At School :: The New Curriculum
http://www.computingatschool.org.uk/index.php?id=natcurr

BBC News – A computing revolution in schools
http://www.bbc.com/news/technology-29010511

ACM Urges Obama to Include CS as Core Component of Science, Math Education — Association for Computing Machinery
http://www.acm.org/press-room/news-releases-2008/obama-education/

Kids Can’t Use Computers… And This Is Why It Should Worry You – Coding 2 Learn
http://www.coding2learn.org/blog/2013/07/29/kids-cant-use-computers/

Πιστοποίηση Μαθητών σε Ικανότητες ΤΠΕ
http://com2cert.cti.gr/

Computer education in the era of the Greek digital school
http://blog.socrates.name/2011/04/computer-education-in-digital-school.html

Introduction of computer science onto the UK schools’ curriculum
http://www.siliconrepublic.com/innovation/item/38242-opinion-add-computer-scien

Why every child should learn to code | Technology | theguardian.com
http://www.theguardian.com/technology/2014/feb/07/year-of-code-dan-crow-songkick

 

Νόμιμο και ηθικό δικαίωμα σε μεταχρονολογημένες σπουδές

Ο Ξεφτέρης Φωστήρας, προπέρσινος απόφοιτος (2012), εγγεγραμμένος σε ξένο πανεπιστήμιο, ήρθε σήμερα να «πάρει κωδικό για το 10% του φετινού μηχανογραφικού».

– Μα δεν φοιτάς στο χι ιδιωτικό πανεπιστήμιο;

– Ναι, και ούτε πρόκειται να σταματήσω

– Τότε γιατί θες κωδικό;

– Να κατοχυρώσω μια πενταετία ακόμη, καλέ!

– …;

– Θα περάσω πάλι κάπου, θα γραφτώ, και θα πάρω αναβολή σπουδών για σοβαρούς λόγους, μια πενταετία.

– Όταν τελειώσω έξω, μπορεί να πάω να πάρω δεύτερο πτυχίο εδώ. Θα είναι και πιο εύκολα τότε αν έχω σοβαρέψει στο μεταξύ. Ή θα το έχω για καβάτζα, αν κάτι πάει στραβά έξω.

 

Μάλιστα. Απόφοιτος του 2012 κατοχυρώνει θέση σε ΑΕΙ για το 2019.

Θα κάνει Υπεύθυνη Δήλωση για τους «σοβαρούς λόγους»; για το ότι δεν φοιτά αλλού ταυτόχρονα; χρειάζεται; Δεν ξέρω, δεν ρώτησα.

 

Ενδεικτική λύση του Θέματος 4 στις Εφαρμογές Πληροφορικής

Παρατίθεται μια ενδεικτική λύση για το θέμα 4 στις Προαγωγικές Εξετάσεις περιόδου Μαΐου – Ιουνίου 2014, στο μάθημα Επιλογής της Α΄ Τάξης Εφαρμογές Πληροφορικής.

Συμπλήρωση: Αντιστοιχίσεις θέματος 3
συμβολική γλώσσα (assembly) ↔ χαμηλό επίπεδο
σαρωτής (scanner) ↔ συσκευή εισόδου
συνδέτης (linker) ↔ μεταγλώττιση
Linux ↔ λογισμικό συστήματος
Οθόνη αφής (touchscreen) ↔ συσκευή εισόδου και εξόδου
Microsoft Excel ↔ λογισμικό εφαρμογών
ολίσθηση ↔ γλώσσα μηχανής
αλγόριθμος ↔ πρόβλημα
Δεν χρησιμοποιήθηκαν: συσκευή εισόδου, διερμήνευση, υλικό
Συμπλήρωση 2: Παρατίθενται και δύο κομψές λύσεις από το Γιώργο Αλογδιανάκη και τον Άρη Παττακό:
 Μπράβο, παιδιά!
Συμπλήρωση 3: Ένας άλλος Γιώργος, ο Μαργαρίτης, προσπάθησε να βασιστεί στον ορισμό της απόλυτης τιμής και σε ανισώσεις με απόλυτες τιμές. Όμως του διέφυγε μία περίπτωση. Για όλους εσάς, λοιπόν, που αγαπάτε τα μαθηματικά :-) ιδού και η λύση που βασίζεται σε ανισώσεις που προκύπτουν από απόλυτες τιμές:

Συμπερασματικά, τα πήγατε πολύ καλά.

 

Ενδεικτικές απαντήσεις στην Τεχνολογία Επικοινωνιών

Παρατίθενται ενδεικτικές απαντήσεις για τα θέματα 3 και 4 (ερωτήσεις που ελέγχουν τη συνθετική και κριτική ικανότητα του μαθητή και απαιτούν συνδυασμό γνώσεων) στις Προαγωγικές Εξετάσεις περιόδου Μαΐου – Ιουνίου 2014, στο μάθημα της Β΄ Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Τεχνολογία Επικοινωνιών.

ΑΕΠΠ, λίγα σχόλια

Παραθέτω μερικά σχόλια, πριν ξεκινήσει η διόρθωση την Τρίτη…

Α1. 2. Σκοπός της ταξινόμησης είναι να διευκολυνθεί στη συνέχεια η αναζήτηση των στοιχείων του ταξινομημένου πίνακα.

Ακριβέστερη είναι η διατύπωση αναζήτηση τιμών μέσα στον ταξινομημένο πίνακα. Η αναζήτηση των στοιχείων ενός οποιουδήποτε πίνακα, ταξινομημένου ή όχι, είναι εύκολη υπόθεση: Το 1ο στοιχείο προσδιορίζεται με το δείκτη 1, το 2ο με το δείκτη 2, κ.ο.κ.

Α3. δ. Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή της έκφρασης.

Πέρα από την τυχαιότητα, δεν φαίνεται να υπάρχει άλλος λόγος το ερώτημα αυτό να αξιολογείται με διπλάσια δυσκολία από τα προηγούμενα.

Α4. α. Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στη χρήση των εμφωλευμένων βρόχων με εντολές ΓΙΑ.

Απαράδεκτο ερώτημα, που σε κάνει να αναρωτιέσαι για πολλοστή φορά για τα κριτήρια σύνθεσης των επιτροπών. Φαντάσου στα μαθηματικά, για 6 μονάδες στις 100 (1,2 στα 20), να υπάρχει το αντίστοιχο ερώτημα: Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στην παραγοντοποίηση μιας αλγεβρικής παράστασης. Οι κανόνες εξετάζονται  στην πράξη, όχι στο να τους διατυπώνει ο μαθητής. Κι όπως μου υπενθύμισαν σήμερα μαθητές μου ότι τους είχα διδάξει, ελπίζω ότι δεν θα υπάρξει βαθμολογητής που θα κόψει μονάδες από τη σωστή διατύπωση των ζητούμενων κανόνων που συνοψίζεται στο ότι κάθε «Τέλος_Επανάληψης» ταιριάζει στο κοντινότερο «Για» ή «Όσο» που προηγείται, και τίποτα περισσότερο. Από αυτό, κι απ’ το ότι ο μετρητής του «Για» δεν μπορει να αλλάζει μέσα στην επανάληψη, προκύπτει η φλυαρία των τριών κανόνων του βιβλίου, που, καλοί είναι όταν μαθαίνεις πώς να γράφεις κώδικα, αλλά κανείς, εκτός από την επιτροπή αυτή, δεν διανοήθηκε ποτέ να τους ζητήσει ως θεωρία.

Α4. β, γ και δ…

Η χρήση του όρου Προγραμματιστικό Περιβάλλον είναι γενικότερα λανθασμένη σε όλο το βιβλίο και τον τίτλο του μαθήματος· και είναι και αδόκιμος ο όρος στην επιστημονική κοινότητα γενικότερα. Δυστυχώς, ο υποψήφιος που θέλει να μην χάσει μονάδες «χαζές», είναι αναγκασμένος να τις αποστηθίσει όπως του σερβίρονται, γιανα βρεθεί στην ασφαλή πλευρά της βαθμολόγησης.

Β2. …

Θέμα αυτούσιο από το Τετράδιο Ασκήσεων. Λύση με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι λανθασμένη σε κάθε περίπτωση. Σε έναν άλλο κόσμο, όπου η βαθμολόγηση δεν είναι ισοπεδωτική η λύση με ΓΙΑ θα επιβραβευόταν παραπάνω. Προφανώς, όχι με τους τρέχοντες κανόνες του παιχνιδιού.

Θέμα Γ …

Θα προτιμούσα μία σαφέστερη εκφώνηση που θα ξεκαθάριζε ότι ένας λογαριασμός περιλαμβάνει πολλές αγορές ειδών. Περιμένω να μην υπάρξει υποχώρηση στο να γίνει δεκτή, ισότιμα ή εν μέρει,  λύση με χρήση πίνακα μεγάλης διάστασης -δεν είμαι, ωστόσο, αισιόδοξος γι’ αυτό. Τέλος, θα ήθελα να υπάρχουν πάντα διευκρινίσεις για το αν απαιτείται ή όχι, έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων.

Θέμα Γ …

Θα προτιμούσα μία σαφέστερη εκφώνηση που θα ξεκαθάριζε ότι ένας λογαριασμός περιλαμβάνει πολλές αγορές ειδών. Περιμένω να μην υπάρξει υποχώρηση στο να γίνει δεκτή, ισότιμα ή εν μέρει,  λύση με χρήση πίνακα μεγάλης διάστασης -δεν είμαι, ωστόσο, αισιόδοξος γι’ αυτό. Τέλος, θα ήθελα να υπάρχουν πάντα διευκρινίσεις για το αν απαιτείται ή όχι, έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων.

Θέμα Δ …

Ναι, δεν είμαστε φιλόλογοι, όμως τα σωστά ελληνικά αποτελούν παράδειγμα για τους μαθητές. Γράφουμε,λοιπόν: Για καθέναν από… Μου άρεσε ότι δεν ζητήθηκε η συγγραφή υποχρεωτικά προγράμματος, απαλλάσσοντας τον υποψήφιο και το διορθωτή από την έγνοια των δηλώσεων μεταβλητών. Η διατύπωση Να διαβάζει το όνομα ενός ιστοτόπου. Αν το όνομα αυτό δεν είναι ένα από τα δέκα ονόματα που έχουν δοθεί, να το ξαναζητά είναι λιγάκι προβληματική. Ο όρος ζητά απαιτεί την εμφάνιση μηνύματος, πριν την αναμονή για ανάγνωση, ή μόνο το δεύτερο; Αν είναι το πρώτο, τότε πώς δικαιολογείται το συνθετικό ξανά-, αφού αρχικά η εκφώνηση λέει μόνο Να διαβάζει χωρίς και όχι Να ζητά να διαβάσει; Τελικά είναι η όχι απαραίτητο το μήνυμα όταν ο έλεγχος εγκυρότητας έχει αποτύχει;

Κι ένα γενικότερο σχόλιο: Για μια ακόμη χρονιά η επιτροπή πετάει στα σκουπίδια το διάβασμα των υποψηφίων και την ενασχόλησή τους και των διδασκόντων, στην τάξη, ή αλλού, με τον τμηματικό προγραμματισμό και τα υποπρογράμματα. Μάλλον, άλλη μια χρονιά, εξαντλήθηκε η έμπνευση των θεματοθετών πιο νωρίς.

Εκφωνήσεις, εδώ.

10/6: Έγινε μικρή ενημέρωση της ανάρτησης

Κουίζ: Γίνεται όλα τα γραπτά των πανελληνίων ενός υποψηφίου να εξεταστούν στην πόλη του από διορθωτές που έχουν δει τον υποψήφιο;

Μην βιαστείτε να απαντήσετε αρνητικά. Καταϊδρωμένος και τελευταίος έμαθα την καταφατική απάντηση χτες κι εγώ. Αν ήμουν μέλος επιτροπής Εξέτασης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο Ηρακλείου και πέρυσι, θα το ήξερα από τότε.

Συνέχεια του άρθρου ‘Κουίζ: Γίνεται όλα τα γραπτά των πανελληνίων ενός υποψηφίου να εξεταστούν στην πόλη του από διορθωτές που έχουν δει τον υποψήφιο;’ »