Στα πλαίσια του 4ου προγράμματος δεξιοτήτων για το περιβάλλον , φτιάχτηκε ένα παιχνίδι αφής και αναγνώρισης μέσω αυτής, αντικειμένων από τη φύση.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα παιδιά έδωσαν συμβουλές για ένα καλύτερο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Για ένα καλύτερο αύριο. Για ένα καλύτερο , ομορφότερο και βιώσιμο κόσμο.
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ
Ένα μικρό ατυχηματάκι , κατά τη διάρκεια του πρωινού, έγινε αφορμή τα παιδιά να προβληματιστούν για το τι μπορεί να γίνει τώρα…
επικράτησε η λύση: ” Στα πουλάκια κυρία αρέσουν τα ψίχουλα”. Έτσι ό,τι έμεινε στο μπολάκι το έριξαν σε ένα σημείο όπου ξέρουμε ότι έρχονται πουλάκια. Και τα υπόλοιπα τα κάναμε : ΚΟΛΙΕ. Όχι για εμάς αλλά για τα πουλιά. Τα πέρασαν σε σχοινάκι και τα κρεμάσαμε στο δέντρο. Τώρα περιμένουμε να δούμε όλα αυτά να γίνονται φαγητό για κάποιον άλλον, εξίσου σημαντικό με εμάς στην τροφική αλυσίδα μας.
ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ
Από τη φετινή εκδήλωση αγάπης προς τη Μαμά δε θα μπορούσε να λείπει ένα ποίημα γι αυτήν. Βγήκε τόσο αυθόρμητα την ώρα που συζητάγαμε.
Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν ένα κολιέ ή ένα βραχιόλι, για δωράκι. Έκοψαν από πηλό το σχήμα της καρδιάς και του έκαναν μία τρυπούλα. Μετά διάλεξαν το χρώμα από το κορδονάκι που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν. Πέρασαν χαντρούλες και λίγη βοήθεια τους δώσαμε στο τελικό δέσιμο . Ήταν τέλειο το αποτέλεσμα.

Όμως που θα το βάζαμε; Και έτσι προχωρήσαμε στην επόμενη κατασκευή μας. Να φτιάξουμε μικρά μπολάκια από πηλό. Βέβαια τα αφήσαμε να ξεραθούν λίγες μέρες στον αέρα. Μετά τα έβαψαν με τα χρώματα που ήθελαν. Και έτοιμα, πανέμορφα και χειροποίητα…
Με πολύ αγάπη για τις Μανούλες μας.
ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Αρχίσαμε με τις καρτούλες. Έξυπνα μικρά πουλάκια ξεπετάγονται μέσα από το αυγό…
Καλαθάκια φτιαγμένα με ανακυκλώσιμα υλικά….
Και φυσικά το βάψιμο των αυγών με δύο διαφορετικούς τρόπους…Με το πλαστικό με τις φυσαλίδες βαμμένο με χρώματα και μετά χαρτοπετσέτες και αντί για κόλλα το ασπράδι του αυγού.
Τέλος όμορφες αυγοθήκες για να μεταφέρουν τα αυγουλάκια στο σπίτι τους.
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Στα πλαίσια του 4ου προγράμματος δεξιοτήτων “Φυσιολάτρες εν δράση” , βρήκαμε μία βόλτα στη γειτονιά. Εκεί ήρθαμε σε επαφή με τη φύση. Μαζί μας είχαμε πάρει μαρκαδόρους για να ζωγραφίσουν αλλά και το βιβλίο “Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί”. Μια εμπειρία που την απόλαυσαν τα παιδιά με όλες τους τις αισθήσεις.
ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Την ημέρα εορτασμού των γενεθλίων του Δανού συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ασχοληθήκαμε με το βιβλίο. Τα παιδιά έφεραν το δικό τους αγαπημένο βιβλίο στο σχολείο , το παρουσίασαν στη ομάδα που τους έκαναν ερωτήσεις όπως “τι είναι αυτό που τους έκανε να διαλέξουν αυτό ανάμεσα σε άλλα βιβλία”. Έφτιαξαν δικά τους μικρά βιβλία και τα πήραν στο σπίτι τους. Εκεί έφτιαξαν μικρές ιστορίες και τις εικονογράφησαν. Οι μαμάδες έγραψαν τα λόγια . Όταν τα έφεραν στη τάξη το παρουσίασαν με πολύ ενθουσιασμό.
Όμως τι μας προσφέρει , τι μας δίνει ένα βιβλίο; γιατί να ασχοληθούμε με αυτό; Οι απαντήσεις τους αποτυπώθηκαν με τη ζωγραφική και με τα λόγια τους όπου τα έγραψε η κυρία τους.
ΦΥΣΗ ΓΕΜΑΤΗ ΧΡΩΜΑΤΑ
Με αφορμή ένα λινκ που μας είχε στείλει μία μαμά, σχετικά με τα χρώματα, αρχίσαμε να ψάχνουμε και εμείς χρώματα στη φύση. Στο τέλος παίξαμε και εμείς το συγκεκριμένο λινκ. Σε κάθε αλλαγή εικόνες ακούγονταν επιφωνήματα . Η ζωή μας χωρίς χρώμα δε θα είχε καμία αξία.
ΜΟΛΥΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Η θάλασσά μας, εκτός από τα ψάρια της , είναι γεμάτη και με σκουπίδια . Πώς όμως θα μπορούσαμε να τα μαζέψουμε;

































