Με το ξεκίνημα του Μάη, του μήνα των λουλουδιών, αντί να κόψουμε λουλούδια και να τα μοιράσουμε σε όποιον θέλουμε, φτιάξαμε λουλούδια ζωγραφιστά. Και στο φυλλαράκι τους βάλαμε το qr code του προγράμματος, ώστε να ταξιδέψει ακόμα μία φορά αλλά και εκτός οικογένειας. !
Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με τη μέλισσα, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε λαμπάδες από κερήθρες. Αφού προμηθευτήκαμε τις κερήθρες και τα φυτίλια, με ένα σεσουάρ, κάθε παιδί ζέσταινε την κερήθρα του, έβαζε το φυτίλι στο κέντρο και μετά το τύλιγε. Όταν τελείωσαν όλες, προσθέσαμε αποξηραμένα λουλουδάκια. Η τελική πινελιά μας ήταν να κρεμάσουμε ένα χαρτάκι με το το qr code, του προγράμματος ώστε να ενημερώνονται οι γονείς για την εξέλιξη του προγράμματος.
Ένα πολύ ιδιαίτερο και αγαπημένο βιβλίο κατά τη διάρκεια των Αποκριών είναι το πιο πάνω. Αφού το διαβάσαμε αρχίσαμε την ενασχόληση με αυτό. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και μοιράστηκαν τα συναισθήματα που είχε ο Κλόουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας αλλά και κατά τα δικά τους συναισθήματα.
-Ποια σημείο του σώματός σας θεωρείται ότι είναι πολύ σημαντικό και γιατί;
-Το κεφάλι -Τα μάτια -Η μύτη -Τα αυτιά -Τα πόδια -Τα γόνατα – Οι πατούσες – Τα χέρια. Πολλές απαντήσεις που το καθένα δικαιολογούσε κάθε φορά, πολύ εύστοχα
Ακολούθησαν παιχνίδια κινητικά.
Αρχικά παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού, χρησιμοποιώντας μια καρέκλα και μια μύτη…
Σαν μικροί κλόουν θέλοντας να κάνουμε τους άλλους να γελάσουν αλλά και να δουν την ισορροπία μας , δώσαμε μία καρέκλα και τους προτείναμε να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να καθίσουν πάνω σε αυτήν. Ευρηματικότατα τα παιδιά
Απλώσαμε μία κορδέλα και κάναμε ισορροπία . Έπρεπε
να προσέχουμε γιατί κάτω από την κορδέλα βρίσκονταν “μια λίμνη με ένα κροκόδειλο”
Χρησιμοποιώντας τώρα τη μύτη του κλόουν , παίξαμε το παιχνίδι : Ζεστό -κρύο
Δόθηκε ατομική εργασία στα παιδιά και ζητήσαμε να φτιάξουν τον άλλο μισό κλόουν που εικονίζονταν
Στο διαδραστικό πίνακα βρήκαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο “ίδιες ” εικόνες
Τί χρειάζεται ο κλόουν για ντυθεί; Αφού τα καταγράψαμε, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε σχετικές εικόνες. Τις κάναμε σειροθέτηση αφού πρώτα τις ονομάτιζαν
Παίξαμε παιχνίδι, πατώντας στο γνωστό παιχνιδοτράγουδο: περπατώ περπατώ εις το δάσος… και το κάναμε : περπατώ περπατώ μες το τσίρκο όταν ο κλόουν δεν είναι εδώ, κλόουν κλόουν είσαι εδώ; και αυτό συνεχίζεται μέχρι… να βάλει… τη μύτη του… και να τους κυνηγήσει.
Βρήκαμε κύκλους μέσα στην τάξη μας, σε αντικείμενα, στρογγυλά όπως η μύτη του κλόουν
Βάλαμε την κυρία Φαντασία να βοηθήσει τα παιδιά να μετατρέψουν τους κύκλους σε … ό,τι πίστευαν ότι έχει αυτό το σχήμα
Οι βροχές αυτού του μήνα μας οδήγησαν να ασχοληθούμε με το νερό , το κύκλο του νερού αλλά και τη βροχή. Πού είναι το νερό; Πού το συναντάμε; Τι μορφή έχει; Πώς έφτασε στον ουρανό; και πολλές άλλες ερωτήσεις που προσπαθήσαμε να την απαντήσουμε μέσα από δραστηριότητες και πειραματισμούς
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ακόλουθο βιβλίο: Πέφτει πέφτει η σταγόνα Ακολούθησαν ερωτήσεις από τα παιδιά και για λίγη ώρα το ένα απαντούσε στο άλλο.
Στη συνέχεια κάναμε καταγραφή πού συναντάμε το νερό στη φύση και πού μέσα στο σπίτι
Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού και αφού τα ξεχωρίσαμε έγιναν φύλλο εργασίας
Με τη βοήθεια της Bee bot, το μικρό μας ρομποτάκι , προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού
Ακολούθησε παρόμοια ατομική εργασία
Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους
Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού
Κάναμε πείραμα για να δούμε την εξάτμιση
Με το επόμενο πείραμα, μια λεκάνη , ένα σφουγγάρι και νερό, είδαμε τι συμβαίνει όταν το σύννεφο δε μπορεί να κρατήσει άλλο τις σταγόνες μέσα του
Παίξαμε παιχνίδια αρίθμησης με αυτοσχέδιο παιχνίδι: δύο ομπρέλες , σταγόνες και ένα ζάρι
Με την έναρξη της νέας χρονιάς ένα καινούργιο etwinning πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT.
Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.
Τοσυνδέσουμε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα με τον Θεματικό κύκλο: Φροντίζω το Περιβάλλον / Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική φυσική κληρονομιά
Οι στόχοι του έργου:
Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.
Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης
Παρουσιάσαμε τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται
Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας
και φυσικά την όμορφη πόλη μας.
Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή των παιδιών. Το έργο το παιδιών ψηφίστηκε από το σύνολο των συμμετοχόντων και κέρδισε !!!
Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού, όπου και χρησιμοποιήθηκε ένα AI εργαλείο για να φτιαχτεί.
Με το εργαλείο word art, αφού τα παιδιά επέλεξαν το σχέδιο, καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος
Πραγματοποιήσαμε την πρώτη συνάντηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για να γνωριστούμε μεταξύ μας
Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα
Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!
Ετσι κάναμε ένα καταιγισμό ιδεών γύρω από τη μέλισσα, πραγματοποιώντας πάρα πολλές δραστηριότητες, ακόμα και με τη συμβολή των γονιών , που ήταν πολύ βοηθητικοί. Στο βίντεο συμπεριλάβαμε αρκετές από τις δραστηριότητες που κάναμε, για αρκετό διάστημα, για να γνωρίσουμε καλύτερα τη ζωή της μέλισσας.
Για να δούμε πώς είναι η μέλισσα….
Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον
Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν! Αφού έγινε η σχετική συζήτηση με τα παιδιά φτάσαμε στα ακόλουθες συμβουλές
Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη γιγαντιαία μέλισσα και την είχαμε συνέχεια δίπλα μας.
Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week , και αφού μοιράστηκαν γράμματα από μία φράση, στο canva , γεμίσαμε το κάθε γράμμα με εικόνες που αφορούν τη μέλισσα
Coding activity
ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας αφού πρώτα κατασκευάσαμε την πίστα και βρήκαμε στο διαδίκτυο τις σχετικές εικόνες
Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία και φτιάξαμε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο το παίξαμε αφού πρώτα “συναντηθήκαμε” διαδικτυακά και γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Το παιχνίδι που παίξαμε το είχε φτιάξει το τμήμα μου, με εικόνες που είχαν διαλέξει από το διαδίκτύο τα παιδιά, με τη βοήθειά μας, ένα παιχνίδι memory σχετικά με τη μέλισσα:
το ον λάιν παιχνίδι είναι το ακόλουθο και είχε δημιουργηθεί από εμένα
Χορός ή τραγούδι σχετικό με τη μέλισσα. Αφού ακούσαμε διάφορα τραγούδια καταλήξαμε σε ένα από αυτά. Φορέσαμε ρούχα και αρχίσαμε να ζουζουνίζουμε στην αίθουσα τραγουδώντας και χορεύοντας το τραγούδι
Φτιάξαμε υπέροχα μπισκοτάκια με μέλι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία και στο τέλος την απόλαυση των κόπων τους.
Ο ΚΗΠΟΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΖΕΙ
Η άνοιξη έχει έρθει … καιρός να έρθει και στον κήπο μας. Ζητήσαμε από τους γονείς του σχολείου μας να βοηθήσουν φέρνοντας από ένα βότανο ή λουλουδάκι για να τον εμπλουτίσουμε. Πραγματικά η προθυμία ήταν μεγάλη. Από την επόμενη κιόλας μέρα άρχισαν τα παιδάκια άρχισαν να μας φέρνουν λουλούδια.
Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.
Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.
Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.
Φτιάξαμε ποτίστρες για τις μέλισσες. Όπως όλα τα πλάσματα της γης , έτσι και αυτές χρειάζονται νερό. Βάλαμε και το λουλουδάκι για να τραβήξουμε την προσοχή τους.
Κάναμε ατομικές εργασίες , ψάχνοντας να βρουν και να ζωγραφίσουν το πρώτο γράμμα από τη λέξη: ΜΕΛΙΣΣΑ
Αποφασίστηκε να φτιάξουμε μία κοινή ιστορία όλοι μαζί. Η δική μας συμβολή στην ιστορία , αφού ήρθε η σειρά μας σα σχολείο, ήταν η ακόλουθη :
Όπως κάθε χρόνο, μιλάμε, στο σχολείο, για το σεισμό. Ένα θέμα που , ενώ δε μας ευχαριστεί με τις επιπτώσεις του, και που πρέπει να μας βρει προετοιμασμένους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή