“Little Rights, Big Voices!!” 2025-26

Το έργο eTwinning «Μικρά δικαιώματα, μεγάλες φωνές!» είναι ένα 9μηνο ταξίδι (Σεπτέμβριος έως Μάιος) όπου τα παιδιά νηπιαγωγείου (ηλικίας 4-5 ετών) θα ανακαλύψουν τα δικαιώματα των παιδιών τους με έναν διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο. Κάθε μήνα, θα επικεντρωθούμε σε διαφορετικά δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στο παιχνίδι, στη μάθηση, στην ασφάλεια και στο να μοιραζόμαστε τις ιδέες μας. Έχουμε σχεδιάσει πολλές δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες για να απολαύσουν τα παιδιά με τα σχολεία-εταίρους μας. Θα ζωγραφίσουμε, θα δημιουργήσουμε τέχνη, θα μοιραστούμε ιστορίες και θα έχουμε ακόμη και εικονικές στιγμές «γεια»! Θα γιορτάσουμε επίσης σημαντικές παγκόσμιες ημέρες που σχετίζονται με τα θέματά μας. Πιστεύουμε ότι αυτό το έργο θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα δικαιώματά τους, να μάθουν να σέβονται τους άλλους και να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα θα περνούν υπέροχα μαζί.

htrs

1.1 Let’s meet our team!

 

1.1 Teachers Contact Info

 

1.2 Netiquette and e-Safety

οι κανόνες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο αλλά και τη συμπεριφορά όλων των εταίρων τη δημιουργήσαμε όλοι μαζί με τις προτάσεις μας

egh423t32

1.2.1 Parental Permission

Οι γονείς έδωσαν την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή τους παιδιου τους στο πρόγραμμα

6cd19524 d5bb 4465 8668 5a9729a4dd7e 3

1.3 The teachers

Παρουσίαση του εκπαιδευτικού του τμήματος

mytext

1.4 Student presentation!

Σε κάθε παιδί έγινε περιγραφή του εαυτού τους. Αφού συνεργαστήκαμε με άλλο σχολείο, στείλαμε τις περιγραφές και αυτά μας ζωγράφισαν

 

 

1.5 Digital school presentations

Σε αυτή τη δραστηριότητα, βγάλαμε μία φωτογραφία της αυλής μας και μετά ζωγρφίσαμε ό,τι φαίνονταν . Μετά διαλέξαμε μία φωτογραφία από ένα άλλο σχολείο που είχε επίσης φωτογραφία την αυλή του και ζωγραφίσαμε ό,τι βλεπαμε. Στο τέλος βρήκαμε τα κοινά και μη κοινά στοιχεία.

37th Kindergarten of Thessaloniki Greece

2.1.1  Facebook group

Δημιουργήθηκε Facebook  όπου θα αναρτούσαμε φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας

 

2.1.2 Teacher meetings

1η Διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών

collage 1

 

2.1.3 Stundents’ meetings

 

2.2 Curriculum Integration

 

2.3  Web tools

3 Project Description

3.1  Our Project: Learning About Our Rights!

Διαβάσαμε , ενημερώσαμε, πληροφορήσαμε και παίξαμε για να γνωρίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών

4.1  Let’s organise our project per month!!

Εδώ επιλέξαμε σε ποια ομάδα θα είμαστε για να συνεργαστουμε στη δημιουργία δραστηριοτήτων

xtyk7th

5  September-October

5.1 Children’s Rights – Simple Questionnaire

Τα παιδιά απαντούν στο αρχικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις γνώσεις τους πάνω στα δικαιώματά τους.

collage 6 1

 

5.2  Teachers’ questionnaire

Το ερωτηματολόγιο για τον εκπαιδευτικό , απαντήθηκε και αυτό

erothmatologio ekpaideytikoy

5.3 Parent Pre-Implementation Questionnaire

Ερωτηματολόγιο δόθηκε και στους γονείς των παιδιών του σχολείου μας

gosa

5.4 “The Magic Bridge of eTwinning”_ a little story about etwinning!!

a_little_story_about_etwinning_1 (1)

5.5 A letter from a distant friend!!

Και εδώ έρχεται ο πρώτος φίλος μας , ο Θάμπο να μας ρωτήσει αν θέλουμε να πάρουμε μέρος σε όλη αυτή την περιπέτεια εξερεύνησης των δικαιωμάτων

bhresgyre

5.6 Educational material from METADRASI

5.7 Project’s Logo

Το λόγκο του προγράμματος θα δημιουργηθεί συνεργατικά , σχεδιάζοντας κάθε εταίρος από ένα γράμμα του προγράμματος. Εμείς διαλέξαμε το γράμμα Η

IMG 20251001 082532 IMG 20251001 083041 IMG 20251001 083434 IMG 20251001 084235 IMG 20251001 084318 IMG 20251001 085214 IMG 20251001 085353 img20251001 143316731

5.8 The “Rights Suitcase”

Φτιάξαμε τη βαλίτσα που θα χρειαζόμασταν σε αυτή τη δραστηριότητα. Μετά αφού συζητήσαμε με τα παιδιά αποφασίσαμε να διαλέξουμε το δικαίωμα της οικογένειας. Ετσι έβαλαν μέσα:  ένα παιδάκι, μία καρδιά και ένα σπίτι. Το δικαίωμα δηλαδή της αγάπης στην οικογένεια και όλοι μαζί να μένουν σε ένα σπίτι

trashed 1763142289 IMG 20251015 083752 1758123717097 1758123717145 1758123717159 1758123717204 IMG 20250903 130559 IMG 20250905 080304 trashed 1763142289 IMG 20251015 181708

5.9 code week

Από την ιδρύτρια του προγράμματος δημιουργήθηκε η εβδομάδα κώδικα.

 Δικαιώματα στο Δίκτυο 

Περιγραφή: Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον προγραμματισμό μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες που συνδέονται με τα δικαιώματα των παιδιών. 

Δραστηριότητα Unplugged: Τα παιδιά ακούν απλές εντολές όπως «εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά» και κινούνται σε ένα πλέγμα δαπέδου. Στο πλέγμα, υπάρχουν εικόνες με τα δικαιώματα των παιδιών. Όταν φτάνουν σε μια εικόνα, λένε ποιο δικαίωμα δείχνει. 

Δραστηριότητα με το Bee-Bot: Κάρτες με τα δικαιώματα των παιδιών τοποθετούνται σε ένα χαλάκι Bee-Bot. Αφού ακούσουν μια σύντομη περιγραφή, τα παιδιά προγραμματίζουν το Bee-Bot να φτάσει στη σωστή κάρτα. 

 Στόχοι:

 • Να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους με παιγνιώδη τρόπο. 

• Να εξασκηθούν σε απλές δεξιότητες κωδικοποίησης (αλγόριθμοι, αλληλουχία, εντολές). 

• Να αναπτύξουν την ικανότητα ακρόασης, επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας. 

• Να συνδέσουν τον προγραμματισμό με θέματα της πραγματικής ζωής (δικαιώματα του παιδιού).

Στην αρχή χρησιμοποιήσαμε το μεγάλο χαλάκι. Εκεί τα παιδιά  έπρεπε να φτάσουν στο δικαίωμα που διάλεγαν. Ήταν χωρισμένα σε ομάδες και το ένα οδηγούσε το άλλο

IMG 20251014 121650 IMG 20251014 121705 IMG 20251014 121710 IMG 20251014 121714 IMG 20251014 121719 IMG 20251014 121721 IMG 20251014 121723 IMG 20251014 121912 Antigrafh IMG 20251014 122041 IMG 20251014 122153 IMG 20251014 122416 Antigrafh IMG 20251014 122603 Antigrafh

Μετά έβαλαν τις εικόνες στο χαλάκι της beebot και πάλι χωρισμένα, τα παιδιά σε ομάδες, αφού η εκπαιδευτικός τους διάβαζε από ένα αίνιγμα, αφου το έβρισκαν έπρεπε να φτιάξουν τον κώδικα και να φτάσουν στο σωστό δικαίωμα

IMG 20251014 123703 IMG 20251014 123804 IMG 20251014 124303 IMG 20251014 124320 IMG 20251014 124438 IMG 20251014 124916

 

6 November

Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας αφιερωμένος στην οικογένεια.

6.1  A Letter from a far away friend with a Big Heart!!

2o gramma

6.2     One Song,Many Friends!

Ανά ομάδες σχολείων , αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε ένα τραγούδι για την οικογένεια: we are a family. Τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν δύο τμηματα από το Βόλο , με τις συνεδέλφους Ρίτσα Σίμου και Χριστίνα Αγγελάκη και τη συνάδελφο από τη Ρουμανία  Gabriela Bosinceanu

collage 53

 

6.3    A family tree

Το οικογενειακό μας δέντρο φτιαγμένο με υλικά της τάξης. Στο τέλος αποφασίστηκε να βάλουμε τα μέλη της οικογένειας μέσα σε παραθυράκια. Στη μέση μπήκαν οι γονείς, στο επάνω μέρος οι γονείς των γονιών και στο κάτω μέρος, φυσικά τα παιδιά.

b4a83f60 7a95 4065 89a5 3020a702fa10 removebg preview

Τα παιδιά πρότειναν να βάλουν το καθένα τα μέλη της δικής τους οικογένειας. Έτσι, δόθηκε στο σπίτι , φύλλο εργασίας όπου το κάθε παιδί θα ζωγράφιζε τα μέλη αυτά. Και αφού τα έφεραν όλα , τα παρουσίασαν , με πολύ χαρά και ενθουσιασμό μέσα στην τάξη, στους φίλους τους.

IMG 20251105 154151 IMG 20251105 154228 IMG 20251105 154307 IMG 20251105 154416 IMG 20251105 154503 IMG 20251105 154533 IMG 20251105 154635

IMG 20251104 155655 IMG 20251104 155707 IMG 20251104 155722 IMG 20251104 155739 IMG 20251104 155754 IMG 20251104 155809 IMG 20251104 155823 IMG 20251104 155839

 

6.4   The Heart that Hugs the Family

Την οικογένειά μας που μας αγαπά και την αγαπάμε , τα παιδιά τη ζωγράφισαν μέσα σε μικρές καρδούλες και μετά τις ενώσαμε σε μία μεγάλη καρδιά. Έτσι ώστε “η αγάπη να αγκαλιάζει όλες τις οικογένειες”, όπως είπαν

IMG 20251104 085451 IMG 20251104 123616 IMG 20251104 123631 IMG 20251104 123637 IMG 20251104 124353 IMG 20251104 124354 IMG 20251104 124503 IMG 20251105 082740 IMG 20251105 082802 IMG 20251105 083200 IMG 20251107 084547 IMG 20251107 084835 IMG 20251107 085512

 

6.5   Let’s Create and Play Together(Games with Our families)

 

6.6   The Children’s Rights Flag

 

Ανά σχολείο, είχαμε να διαλέξουμε ένα δικαίωμα. Τα παιδιά της τάξης μου επέλεξαν τη διατροφή. Είχαμε να ζωγραφίσουμε, μόνο το περίγραμμα , από τα φαγητό που μας αρέσουν. Αφού έγινε αυτό, διαλέξαμε μερικά από αυτά, που ζωγράφισαν  και τα βάλαμε σε ένα άδεια πιάτο. “Κανένας να μην πεινάει” . Με αυτό θα δημιουργήσουμε σημαιάκια με δικαιώματα

collage 49

 

Σε συνεργατικό εργαλείο , βάλαμε τη δική μας συμμετοχή και έτσι δημιουργήθηκαν 7 σημαίες με δικαιώματα από όλα τα σχολεία. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα σχέδια όλων των παιδιών και οι σημαίες αναρτήθηκαν σε εμφανή σημείο στην τάξη μας.

collage 55

6.7   Online games

Παίξαμε τα ον λάιν παιχνίδια που είχαν αναρτηθεί στην αντίστοιχη σελίδα

collage 50

 

7 December

7.1  “A letter from a distant friend in a cold land, yet with a warm hug”

hyq34t34

7.2  Collaborative poster: “Healthy Habits”

I jump, run, and climb safely 

collage 58

7.3  “Healthy and Strong: My Right is for Health Care and Safe Food to be Provided!”-A little story about a child with a disability

Σε αυτή τη δραστηριότητα είχαμε να συνεργαστούμε με ένα άλλο σχολείο . Εμείς αναλάβαμε να γράψουμε μια μικρή ιστορία με ένα πρόβλημα , δυσκολία, ενός παιδιού. Το συνεργαζόμενο σχολείο είχε να σκεφτεί να γράψει και να ζωγραφίσει μια λύση

fweqwq1

7.4 Creating and Displaying your own Hygiene Posters in Schools 

Στην αρχή τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι πίστευαν ότι τα βοηθάει στη δημιουργία καλών συνηθειών

collage 59

How To Properly Wash Your Hand Poster Made with PosterMyWall 1 και στη συνέχεια επέλεξαν κάποιες από αυτές για να δημιουργήσουμε την αφίσα μας, την οποία και κολλήσαμε σε διάφορα προσβάσιμα και από τους γονείς σημεία της τάξης μας.

IMG 20251205 074859 IMG 20251205 074836

7.5  ”Our Holiday Recipe Collection: A Collaborative Celebration”

Αυτή είναι η λιχουδιάρικη δραστηριότητα του μήνα . Είχαμε να ανταλλάξουμε συνταγή με ένα σχολείο και να τις πραγματοποιήσουμε στην τάξη.  Η συνταγή που μας έτυχε ήταν: Τραγανά Χριστουγεννιάτικα Μπισκότα. Μμμμ. Έτσι καλέσαμε στο σχολείο μία μαμά για να μας βοηθήσει.

htr54xh

 

7.6  ”From Our Hearts to Theirs: Holiday Wishes for Every Child”

εμείς προτείναμε τη λέξη : Χαμόγελα

chamogela

9. February

10 March

 

 

11 April

12 May

13 Children’s Rights Dictionary

 

 

14 Evaluation of the project

 

15 Dissemination of the project

16 Certificates

 

17 Quality Labes/Awards