Το έργο eTwinning «Μικρά δικαιώματα, μεγάλες φωνές!» είναι ένα 9μηνο ταξίδι (Σεπτέμβριος έως Μάιος) όπου τα παιδιά νηπιαγωγείου (ηλικίας 4-5 ετών) θα ανακαλύψουν τα δικαιώματα των παιδιών τους με έναν διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο. Κάθε μήνα, θα επικεντρωθούμε σε διαφορετικά δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στο παιχνίδι, στη μάθηση, στην ασφάλεια και στο να μοιραζόμαστε τις ιδέες μας. Έχουμε σχεδιάσει πολλές δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες για να απολαύσουν τα παιδιά με τα σχολεία-εταίρους μας. Θα ζωγραφίσουμε, θα δημιουργήσουμε τέχνη, θα μοιραστούμε ιστορίες και θα έχουμε ακόμη και εικονικές στιγμές «γεια»! Θα γιορτάσουμε επίσης σημαντικές παγκόσμιες ημέρες που σχετίζονται με τα θέματά μας. Πιστεύουμε ότι αυτό το έργο θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα δικαιώματά τους, να μάθουν να σέβονται τους άλλους και να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα θα περνούν υπέροχα μαζί.
1.1 Let’s meet our team!
1.1 Teachers Contact Info
1.2 Netiquette and e-Safety
οι κανόνες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο αλλά και τη συμπεριφορά όλων των εταίρων τη δημιουργήσαμε όλοι μαζί με τις προτάσεις μας
1.2.1 Parental Permission
Οι γονείς έδωσαν την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή τους παιδιου τους στο πρόγραμμα
1.3 The teachers
Παρουσίαση του εκπαιδευτικού του τμήματος
1.4 Student presentation!
Σε κάθε παιδί έγινε περιγραφή του εαυτού τους. Αφού συνεργαστήκαμε με άλλο σχολείο, στείλαμε τις περιγραφές και αυτά μας ζωγράφισαν
1.5 Digital school presentations
Σε αυτή τη δραστηριότητα, βγάλαμε μία φωτογραφία της αυλής μας και μετά ζωγρφίσαμε ό,τι φαίνονταν . Μετά διαλέξαμε μία φωτογραφία από ένα άλλο σχολείο που είχε επίσης φωτογραφία την αυλή του και ζωγραφίσαμε ό,τι βλεπαμε. Στο τέλος βρήκαμε τα κοινά και μη κοινά στοιχεία.
2.1.1 Facebook group
Δημιουργήθηκε Facebook όπου θα αναρτούσαμε φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας
2.1.2 Teacher meetings
1η Διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών
2.1.3 Stundents’ meetings
2.2 Curriculum Integration
2.3 Web tools
3 Project Description
3.1 Our Project: Learning About Our Rights!
Διαβάσαμε , ενημερώσαμε, πληροφορήσαμε και παίξαμε για να γνωρίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών
4.1 Let’s organise our project per month!!
Εδώ επιλέξαμε σε ποια ομάδα θα είμαστε για να συνεργαστουμε στη δημιουργία δραστηριοτήτων
5 September-October
5.1 Children’s Rights – Simple Questionnaire
Τα παιδιά απαντούν στο αρχικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις γνώσεις τους πάνω στα δικαιώματά τους.
5.2 Teachers’ questionnaire
Το ερωτηματολόγιο για τον εκπαιδευτικό , απαντήθηκε και αυτό
5.3 Parent Pre-Implementation Questionnaire
Ερωτηματολόγιο δόθηκε και στους γονείς των παιδιών του σχολείου μας
5.4 “The Magic Bridge of eTwinning”_ a little story about etwinning!!
a_little_story_about_etwinning_1 (1)
5.5 A letter from a distant friend!!
Και εδώ έρχεται ο πρώτος φίλος μας , ο Θάμπο να μας ρωτήσει αν θέλουμε να πάρουμε μέρος σε όλη αυτή την περιπέτεια εξερεύνησης των δικαιωμάτων
5.6 Educational material from METADRASI
5.7 Project’s Logo
Το λόγκο του προγράμματος θα δημιουργηθεί συνεργατικά , σχεδιάζοντας κάθε εταίρος από ένα γράμμα του προγράμματος. Εμείς διαλέξαμε το γράμμα Η
5.8 The “Rights Suitcase”
Φτιάξαμε τη βαλίτσα που θα χρειαζόμασταν σε αυτή τη δραστηριότητα. Μετά αφού συζητήσαμε με τα παιδιά αποφασίσαμε να διαλέξουμε το δικαίωμα της οικογένειας. Ετσι έβαλαν μέσα: ένα παιδάκι, μία καρδιά και ένα σπίτι. Το δικαίωμα δηλαδή της αγάπης στην οικογένεια και όλοι μαζί να μένουν σε ένα σπίτι
5.9 code week
Από την ιδρύτρια του προγράμματος δημιουργήθηκε η εβδομάδα κώδικα.
Δικαιώματα στο Δίκτυο
Περιγραφή: Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον προγραμματισμό μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες που συνδέονται με τα δικαιώματα των παιδιών.
Δραστηριότητα Unplugged: Τα παιδιά ακούν απλές εντολές όπως «εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά» και κινούνται σε ένα πλέγμα δαπέδου. Στο πλέγμα, υπάρχουν εικόνες με τα δικαιώματα των παιδιών. Όταν φτάνουν σε μια εικόνα, λένε ποιο δικαίωμα δείχνει.
Δραστηριότητα με το Bee-Bot: Κάρτες με τα δικαιώματα των παιδιών τοποθετούνται σε ένα χαλάκι Bee-Bot. Αφού ακούσουν μια σύντομη περιγραφή, τα παιδιά προγραμματίζουν το Bee-Bot να φτάσει στη σωστή κάρτα.
Στόχοι:
• Να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους με παιγνιώδη τρόπο.
• Να εξασκηθούν σε απλές δεξιότητες κωδικοποίησης (αλγόριθμοι, αλληλουχία, εντολές).
• Να αναπτύξουν την ικανότητα ακρόασης, επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας.
• Να συνδέσουν τον προγραμματισμό με θέματα της πραγματικής ζωής (δικαιώματα του παιδιού).
Στην αρχή χρησιμοποιήσαμε το μεγάλο χαλάκι. Εκεί τα παιδιά έπρεπε να φτάσουν στο δικαίωμα που διάλεγαν. Ήταν χωρισμένα σε ομάδες και το ένα οδηγούσε το άλλο
Μετά έβαλαν τις εικόνες στο χαλάκι της beebot και πάλι χωρισμένα, τα παιδιά σε ομάδες, αφού η εκπαιδευτικός τους διάβαζε από ένα αίνιγμα, αφου το έβρισκαν έπρεπε να φτιάξουν τον κώδικα και να φτάσουν στο σωστό δικαίωμα
6 November
Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας αφιερωμένος στην οικογένεια.
6.1 A Letter from a far away friend with a Big Heart!!
6.2 One Song,Many Friends!
Ανά ομάδες σχολείων , αποφασίσαμε να τραγουδήσουμε ένα τραγούδι για την οικογένεια: we are a family. Τα συνεργαζόμενα σχολεία ήταν δύο τμηματα από το Βόλο , με τις συνεδέλφους Ρίτσα Σίμου και Χριστίνα Αγγελάκη και τη συνάδελφο από τη Ρουμανία Gabriela Bosinceanu
6.3 A family tree
Το οικογενειακό μας δέντρο φτιαγμένο με υλικά της τάξης. Στο τέλος αποφασίστηκε να βάλουμε τα μέλη της οικογένειας μέσα σε παραθυράκια. Στη μέση μπήκαν οι γονείς, στο επάνω μέρος οι γονείς των γονιών και στο κάτω μέρος, φυσικά τα παιδιά.
Τα παιδιά πρότειναν να βάλουν το καθένα τα μέλη της δικής τους οικογένειας. Έτσι, δόθηκε στο σπίτι , φύλλο εργασίας όπου το κάθε παιδί θα ζωγράφιζε τα μέλη αυτά. Και αφού τα έφεραν όλα , τα παρουσίασαν , με πολύ χαρά και ενθουσιασμό μέσα στην τάξη, στους φίλους τους.
6.4 The Heart that Hugs the Family
Την οικογένειά μας που μας αγαπά και την αγαπάμε , τα παιδιά τη ζωγράφισαν μέσα σε μικρές καρδούλες και μετά τις ενώσαμε σε μία μεγάλη καρδιά. Έτσι ώστε “η αγάπη να αγκαλιάζει όλες τις οικογένειες”, όπως είπαν
6.5 Let’s Create and Play Together(Games with Our families)
6.6 The Children’s Rights Flag
Ανά σχολείο, είχαμε να διαλέξουμε ένα δικαίωμα. Τα παιδιά της τάξης μου επέλεξαν τη διατροφή. Είχαμε να ζωγραφίσουμε, μόνο το περίγραμμα , από τα φαγητό που μας αρέσουν. Αφού έγινε αυτό, διαλέξαμε μερικά από αυτά, που ζωγράφισαν και τα βάλαμε σε ένα άδεια πιάτο. “Κανένας να μην πεινάει” . Με αυτό θα δημιουργήσουμε σημαιάκια με δικαιώματα
Σε συνεργατικό εργαλείο , βάλαμε τη δική μας συμμετοχή και έτσι δημιουργήθηκαν 7 σημαίες με δικαιώματα από όλα τα σχολεία. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα σχέδια όλων των παιδιών και οι σημαίες αναρτήθηκαν σε εμφανή σημείο στην τάξη μας.
6.7 Online games
Παίξαμε τα ον λάιν παιχνίδια που είχαν αναρτηθεί στην αντίστοιχη σελίδα
7 December
7.1 “A letter from a distant friend in a cold land, yet with a warm hug”
7.2 Collaborative poster: “Healthy Habits”
| I jump, run, and climb safely |
7.3 “Healthy and Strong: My Right is for Health Care and Safe Food to be Provided!”-A little story about a child with a disability
Σε αυτή τη δραστηριότητα είχαμε να συνεργαστούμε με ένα άλλο σχολείο . Εμείς αναλάβαμε να γράψουμε μια μικρή ιστορία με ένα πρόβλημα , δυσκολία, ενός παιδιού. Το συνεργαζόμενο σχολείο είχε να σκεφτεί να γράψει και να ζωγραφίσει μια λύση
7.4 Creating and Displaying your own Hygiene Posters in Schools
Στην αρχή τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι πίστευαν ότι τα βοηθάει στη δημιουργία καλών συνηθειών
7.5 ”Our Holiday Recipe Collection: A Collaborative Celebration”
Αυτή είναι η λιχουδιάρικη δραστηριότητα του μήνα . Είχαμε να ανταλλάξουμε συνταγή με ένα σχολείο και να τις πραγματοποιήσουμε στην τάξη. Η συνταγή που μας έτυχε ήταν: Τραγανά Χριστουγεννιάτικα Μπισκότα. Μμμμ. Έτσι καλέσαμε στο σχολείο μία μαμά για να μας βοηθήσει.
7.6 ”From Our Hearts to Theirs: Holiday Wishes for Every Child”
εμείς προτείναμε τη λέξη : Χαμόγελα
9. February
10 March
11 April
12 May
13 Children’s Rights Dictionary
14 Evaluation of the project
15 Dissemination of the project
16 Certificates
17 Quality Labes/Awards



















































































και στη συνέχεια επέλεξαν κάποιες από αυτές για να δημιουργήσουμε την αφίσα μας, την οποία και κολλήσαμε σε διάφορα προσβάσιμα και από τους γονείς σημεία της τάξης μας.


