STEM: ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Σήμερα ξεκινήσαμε το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων: “STEM: ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ”.

Διαβάσαμε το βιβλίο με το μύθο της Περσεφόνης. Τα παιδιά προβληματίστηκαν με τις αλλαγές της φύσης και έκαναν διάφορες ερωτήσεις πάνω σε αυτό. Το ενδιαφέρον ήταν ότι τους απαντούσαν τα άλλα παιδιά.

 

Με αφορμή τον πιο πάνω μύθο, τα παιδιά, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, της ημέρας και της νύχτας. Έπρεπε να συζητήσουν και να αποφασίσουν να παρουσιάσουν με παντομίμα κάτι που έκαναν στη διάρκεια της ημέρας , η μία ομάδα και της νύχτας , η άλλη ομάδα. Μετά αλλάξανε ρόλους.

 

Ένα διαδικτυακό παζλ με κεντρικό ήρωα την Περσεφόνη, παίξαμε στον υπολογιστή αλλά και στο διαδραστικό πίνακα.

 

Καταγράψαμε μέσω του προγράμματος Kidspiration , τα καιρικά φαινόμενα.

IMG 20240111 105633 IMG 20240111 105526 IMG 20240111 105522 IMG 20240111 105200 IMG 20240111 105157

1

 

Στον πίνακα καιρού καθημερινά κοιτάμε με το ειδικό μας κιάλι , τον καιρό. Μετά ψάχνουμε στον πίνακά μας , την ονομασία, από το αντίστοιχο καιρικό φαινόμενο και το ταυτίζουμε με το κινητό καρτελάκι

IMG 20230920 091508    IMG 20230920 091513  IMG 20240115 092209  IMG 20230920 091058    IMG 20230920 091116  IMG 20230921 093329

Θέλοντας να παίξουμε και να  μάθουμε την ακολουθία των εποχών, χρησιμοποιήσαμε το υλικό που έχουμε, μάσκες αντιπροσωπευτικές των 4 εποχών (τις είχαμε φτιάξει τα προηγούμενα χρόνια). Σε κινητά καρτελάκια είχαμε τις ονομασίες τους αλλά και αντιπροσωπευτικές εικόνες. Ταύτισαν την ονομασία, αναγνωρίσαμε το πρώτο γράμμα και προσπαθήσαμε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά , χρησιμοποιώντας διαφορετική καρτέλα σαν αφετηρία κάθε φορά.

Στο τέλος χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητά τους, και αφού χωρίστηκαν σε ομάδας,  έφτιαξαν ένα  χαρακτηριστικό από κάθε εποχή, με υλικά  της τάξης.

IMG 20240116 110158 IMG 20240116 110223 IMG 20240116 110258 IMG 20240116 110312 9 εποχές αλλιώς

 

Δόθηκε φύλλο εργασίας στα παιδιά, αφού επέλεξαν την εποχή που ήθελαν, ώστε να φέρουν πληροφορίες στην τάξη. Πχ μία παροιμία, είτε μία ζωγραφιά, είτε γενικές πληροφορίες, είτε ένα σχετικό βιβλίο, οτιδήποτε με την εποχή που είχαν διαλέξει. Με σκοπό να τις παρουσιάσουν στην τάξη.

 

2   IMG 20240122 101316IMG 20240122 113751IMG 20240122 113739IMG 20240122 113709IMG 20240122 113642IMG 20240122 113351IMG 20240122 101504  

IMG 20240122 113819 IMG 20240122 114027 IMG 20240122 114118 IMG 20240122 114504 IMG 20240122 114528 IMG 20240122 114546

 

 

Και φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει το τραγούδι: “Στου καινούργιου χρόνου την αυλή”

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες , διαλέγοντας την αγαπημένη τους εποχή , και βρήκαν αντιπροσωπευτικά στοιχεία από αυτή ώστε να τα φορέσουν.

1705411691414 1705411691419 1705411691423 1705411691430 1

 

 

 

Βγάζαμε φωτογραφίες τον ουρανό, από την αρχή αυτού του σχεδίου δεξιοτήτων

 

ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

IMG 20240118 083332  Σκηνή στον Πάγο 1625 Χέντρικ Αβερκαμπ Το κατάστημα Mitsui στο Σουρουγκάτσο του Εντο 1830 1832 Κατσουσίκα Χοκουσάι Το ναυάγιο 1772 Κλοντ Ζοζέφ Βερνέ Camille Pissarro – Avenue de lOpera βροχή Claude Monet Βροχή 1886 1887 David Hockney Yves Maries στη βροχή Willy Kriegel 1901 1966 The night oil on board Βίνσεντ βανγκ γκονγκ Εναστρη Νύχτα πάνω από τον Ροδανό 1888 Ελληνικό καλοκαίρι Γιώργος Σταθόπουλος η σπορά The sower Vincent Van Gogh

Τα  παιδιά φωτογραφίζουν διάφορες στιγμές από το σχολείο μας και διαλέγουν 4 που  νομίζουν ότι αντιπροσωπεύουν τις 4 εποχές.

Φθινόπωρο                                            Άνοιξη                                       Καλοκαίρι                                              Χειμώνας

IMG 20231130 104820 IMG 20230914 110517 IMG 20231026 071522 IMG 20231220 002922

 

 

Παίξαμε με  εικόνες καιρικών φαινομένων καθώς και  την ονομασία του καιρικού φαινομένου.

IMG 20240117 104211     IMG 20240117 104230      IMG 20240117 104257   IMG 20240117 104435IMG 20240117 104353  IMG 20240117 104325  IMG 20240117 104337  IMG 20240117 104309

Παίξαμε σοντούκου και εξασκήσαμε τη λογικομαθηματική μας σκέψη

1708169238267 1708169238275 1708169238286 1708169238294

 

Κάναμε κατασκευή τα καιρικά φαινόμενα χρησιμοποιώντας τα άχρηστα  υλικά της τάξης μας.

 

Κατασκευή   ” τροχός καιρού ”

 

Δόθηκε ατομική εργασία να κάνουν πρόγνωση του καιρού της εβδομάδας

IMG 20240117 104049  Καταγραφή 2 

Στη συνέχεια καθημερινά ελέγχαμε αν οι προβλέψεις που κάναμε ανταποκρίνονταν σε αυτό που είχαμε ζωγραφίσει

IMG 20240119 135447   IMG 20240119 092334  IMG 20240119 092413 IMG 20240119 092408 IMG 20240119 092251

 

Δόθηκε εργασία, στο σπίτι, καταγραφής των καιρικών συνθηκών για μία εβδομάδα. Μετά θα επιστραφεί στο σχολείο ώστε τα παιδιά να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο έκανες τις μετρήσεις τους.

15 για το σπίτι   IMG 20240122 113418IMG 20240122 113443IMG 20240122 113506IMG 20240122 113524IMG 20240122 113541IMG 20240122 113609IMG 20240122 113626

 

 

Παρακολουθήσαμε δελτίο καιρού στον υπολογιστή. Και μετά προσπάθησαν, όσα ήθελαν να αναπαραστήσουν αυτήν την παρουσίαση.

IMG 20240119 094828 1 IMG 20240119 094944 1 IMG 20240119 095149 1 IMG 20240119 095255 1 IMG 20240119 095307 IMG 20240119 095514

 

 

Τι καιρό κάνει σήμερα;  Τι ρούχα πρέπει να φορέσω;

IMG 20240122 112754 IMG 20240122 112811 IMG 20240122 112830 IMG 20240122 112905 IMG 20240122 112923 IMG 20240122 112948 IMG 20240122 113005

Ζέστη – κρύο; Ποια ρούχα ταιριάζουν;

IMG 20240122 113205 IMG 20240122 104455

 

Προσανατολισμός στο χώρο. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανά δύο παιδιά. Το ένα θα είναι το “ρομποτάκι” και το άλλο το παιδί που θα κοθοδηγεί το παιδί – ρομποτάκι, έτσι ώστε να φτάσει στο καιρικό φαινόμενο που είχαν επιλέξει.  Η δραστηριότητα αυτή έγινε σε μεγάλα αφρώδη πλακίδια.

IMG 20240122 104517 IMG 20240122 104913 IMG 20240122 105404 IMG 20240122 105809 IMG 20240122 105959 IMG 20240122 110351 IMG 20240122 110417

 

Τώρα ήρθε η ώρα να μεταφέρουμε ,στο πλέγμα με τo “ποντικάκι” μας, τα μετεωρολογικά φαινόμενα και εκεί τα παιδιά, πάλι χωρισμένα σε ομάδες προσπάθησαν να φτιάξουν τον αλγόριθμο και να τον αντιγράψουν στον ποντικάκι.

IMG 20240123 091502 IMG 20240123 091511 IMG 20240123 091853 IMG 20240123 091859 IMG 20240123 092240 IMG 20240123 092327 IMG 20240123 092535 IMG 20240123 092819 IMG 20240123 093157 IMG 20240123 093948 IMG 20240123 094246

 

Η συνέχεια στο φύλλο εργασίας όπου διάλεξαν που θα ήθελαν να οδηγήσουν το ποντικάκι και πάνω στο πλέγμα ζωγράφιζαν τον κώδικα.

IMG 20240123 103351 IMG 20240123 103407 IMG 20240123 103424 IMG 20240123 103440 IMG 20240123 103457 IMG 20240123 103508

 

Πείραμα: Εξάτμιση

και αφού κάναμε το πείραμά μας, ζωγραφίσαμε το ίδιο το πείραμα

IMG 20240124 150604 IMG 20240124 150627 IMG 20240124 150652 IMG 20240124 150721

Ο ΚΥΚΛΟΣ  ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΕ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ

IMG 20240129 085306 IMG 20240129 085326 IMG 20240129 085332 IMG 20240129 085406 IMG 20240129 085431 IMG 20240129 085445 IMG 20240129 085448 IMG 20240129 085449 IMG 20240129 085453 IMG 20240129 085550 IMG 20240129 085600 IMG 20240129 085653 IMG 20240129 085743

Ο κύκλος του νερού σε ένα κουτί…

IMG 20240131 082730 IMG 20240131 082743 1706729017147

ΒΡΟΧΟΜΕΤΡΟ, τι είναι; Μα τι άλλο; Αυτό που λέει η λέξη: μετράει τη βροχή

IMG 20240129 083824 IMG 20240129 083913 IMG 20240129 083943 IMG 20240129 084436 IMG 20240129 084543 IMG 20240129 084947 IMG 20240129 092344 IMG 20240129 092352 IMG 20240129 092749 IMG 20240129 092751 IMG 20240129 093035 IMG 20240129 111538 IMG 20240129 111554   περιμένουμε να δούμε πόση βροχούλα θα πιάσει , αν βρέξει…

Το νερό βρίσκεται παντού: σαν αέριο, σαν υγρό και σαν στερεό. Με τη  μορφή του στερεού αφού βρήκαν τι εννοούσαμε , τον πάγο, μιλήσαμε για την εποχή των παγετώνων και γενικά τα παγόβουνα. Εκεί μέσα στον πάγο όπου εγκλωβίστηκαν ζώα. Ας δοκιμάσουμε λοιπόν να το κάνουμε και εμείς.

Πήραμε τα ζωάκια μας , τα βάλαμε σε πλαστικά ποτηράκια και μετά τους έβαλαν νερό, τόσο όσο να τα σκεπάζει. Τα έβαλαν στην κατάψυξη και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει…

IMG 20240129 094915 IMG 20240129 094915 1 IMG 20240129 094929 IMG 20240129 094946 IMG 20240129 095021 IMG 20240129 095039 IMG 20240129 095156 IMG 20240129 095312 IMG 20240129 095342 IMG 20240129 095404 BURST1 IMG 20240129 095429 IMG 20240129 095535   Την επόμενη ημέρα τα βγάλαμε από την κατάψυξη. Τώρα τα ζωάκια είχαν εγκλωβιστεί. Πώς θα τα βγάλουμε αφού είχαν ενωθεί με τον πάγο. -Να τα βάλουμε στο καλοριφέρ -Να το βάλουμε στο ψυγείο -Να το βάλουμε στο ντουλάπι  -Να το βάλουμε στον ήλιο -Να το βάλουμε στην αυλή – Να το βάλουμε στην κουζίνα…

IMG 20240130 110821 IMG 20240130 110823 IMG 20240130 110847 IMG 20240130 110852 IMG 20240130 110919 IMG 20240130 110923 IMG 20240130 110950 IMG 20240130 111027 IMG 20240130 111051 IMG 20240130 111341 IMG 20240130 112425 IMG 20240130 120351 IMG 20240130 125946

και ορίστε το αποτέλεσμα. Όλα είχαν λιώσει εκτός από αυτό που ήταν στο ψυγείο!

IMG 20240131 082600 IMG 20240131 112115 IMG 20240131 112522 IMG 20240131 112526 IMG 20240131 113805

Στη συνέχεια είδαμε στον υπολογιστή τυφώνες και ανεμοστρόβιλους , κάναμε και εμείς το δικό μας πείραμα ώστε να φτιάξουμε έναν δικό μας.

IMG 20240131 093010 IMG 20240131 093038 IMG 20240131 093212 IMG 20240131 093635 IMG 20240131 093833 

 

Υστερα είδαμε το μύθο του Αισώπου: ο βοριάς και ο ήλιος και μετά από πολλές ερωτήσεις , περιπέτειες και αναπαραστάσεις , ζωγράφισαν αυτό που τους εντυπωσίασε. Και η δύναμη του ήλιου θριάμβευσε

IMG 20240131 112340 IMG 20240131 112351 IMG 20240131 112357 IMG 20240131 112409 IMG 20240131 112421

και φυσικά φτιάξαμε το δικό μας ανεμολόγιο…

IMG 20240131 095551 IMG 20240131 095557 IMG 20240131 095600 IMG 20240131 095622 IMG 20240131 095650 IMG 20240131 100011 IMG 20240131 100046 IMG 20240131 100316 IMG 20240131 100423 IMG 20240131 100455 IMG 20240131 100943 IMG 20240131 100955 IMG 20240131 101006 IMG 20240131 113514 IMG 20240131 113535 IMG 20240131 113751

 

Διαβάσαμε Μία τρυφερή ιστορία από τη Νιγηρία  : ” ο ήλιος και το νερό” και φυσικά μετά την δραματοποιήσαμε αρκετές φορές μιας και άρεσε πολύ σε όλα τα παιδιά

IMG 20240201 152309 IMG 20240201 152333 IMG 20240201 152351 IMG 20240201 152408 IMG 20240201 152435 IMG 20240201 152449 IMG 20240201 152503 IMG 20240201 152518 IMG 20240201 152533

 

Κατασκευή χιονονιφάδες, χαρτάκια μαύρα , κόλλα και φυσικά αλάτι. Στο χαρτόνι κάναμε το σχέδιο της χιονονιφάδας και μετά το κάθε παιδί  έβαλε  κόλλα . Στο τέλος  έβαλαν  το αλάτι.

IMG 20240202 082834 IMG 20240202 084437 IMG 20240202 084427 IMG 20240202 084426 IMG 20240202 084330 IMG 20240202 084316 IMG 20240202 084213 IMG 20240202 084103 IMG 20240202 082837

 

Παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σε ομάδες. Κάθε φορά που έπεφταν στον ήλιο πήγαιναν δύο τετράγωνα μπροστά, όταν έπεφταν στο σύννεφο έχαναν ένα γύρο και όταν έπεφταν στην αστραπή δύο τετράγωνα πίσω. Ο αγώνας ήταν δύσκολος γιατί τα καιρικά φαινόμενα δεν άφηναν εύκολα τα δύο καραβάκια μας να προχωρήσουν τόσο γρήγορα όσο ήθελαν. Αλλά τελικά νικήτρια ήταν ο ομάδα με το κόκκινο καραβάκι.

IMG 20240202 104712 IMG 20240202 104716 IMG 20240202 110320 IMG 20240202 110424 IMG 20240202 110503 IMG 20240202 111023 IMG 20240202 111719 IMG 20240202 111906 IMG 20240202 112503 IMG 20240202 112603

 

Διαβάσαμε το παραμύθι :”Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” και ξαναθυμηθήκαμε τον κύκλο του νερού, αλλά με ένα παραμυθένιο τρόπο.

Στη συνέχεια αναπαράστησαν το χιονάνθρωπο σε διάφορες φάσεις της ιστορίας

IMG 20240202 100737 IMG 20240202 102149 IMG 20240202 102247 IMG 20240202 102521

Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε πώς να ήταν ο καρχαρίας που έκοψε ένα κομμάτι από το χιονάνθρωπο. Με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας τον  εμφανίσαμε μέσα στην τάξη μας

1706895911839 1706895931630

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια με τον καιρό

IMG 20240131 102905 IMG 20240131 103025 IMG 20240131 103412

 

 

Φτιάξαμε χιονονιφάδες με αλάτι

 

 

Ο φορέας “Παρέα του δάσους” σήμερα, στο σχολείο μας, με σκοπό την ενίσχυση και τη διάδοση της παιδαγωγικής προσέγγισης της φύσης και της ανάπτυξης της φιλοπεριβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών, υλοποίησε το πρόγραμμα ” Ο καιρός σήμερα”. Και συγκεκριμένα στο χώρο του προαυλίου μας , όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, να ψάξουν, να νιώσουν, να προβλέψουν και να προσεγγίσουν έννοιες των καιρικών φαινομένων.

 

 

Ζωγράφισαν το εξώφυλλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων

IMG 20240205 103215 IMG 20240205 103222 IMG 20240205 103227 IMG 20240205 103239 IMG 20240205 103241