Δράσεις ενημέρωσης σε θέματα παιδικής προστασίας

Η ιστοσελίδα Παιδική Προστασία  για το πρόγραμμα «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Ρόδου και δράσεις ενημέρωσης μαθητών σε θέματα παιδικής προστασίας» της Hellenic Hope δημιουργήθηκε από την Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου σε συνεργασία με την ICON Greece για να υπάρχει διαθέσιμο το υλικό που έχει παραχθεί απο τους εκπαιδευτικούς.

Σας ευχόμαστε καλή περιήγηση και ελπίζουμε να βρείτε ενδιαφέρουσες ιδέες για εσάς και τους μαθητές/τριες σας.

«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Ρόδου και δράσεις ενημέρωσης μαθητών σε θέματα παιδικής προστασίας»

Το πρόγραμμα «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Ρόδου και δράσεις ενημέρωσης μαθητών σε θέματα παιδικής προστασίας» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του προγράμματος «Σημεία Στήριξης» μιας κοινής πρωτοβουλίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, του ΤΙΜΑ Κοινωφελούς Ιδρύματος, της φιλανθρωπικής οργάνωσης Hellenic Hope, του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη, του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη, του Costas M. Lemos Foundation και του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση ICON Greece σε συνεργασία με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και υποστηρίζεται από την επιχορήγηση της Hellenic Hope.

 

Εκπαιδευτικές Προτάσεις

Στο περιβάλλον της ιστοσελίδας, στην Κατηγορία Εκπαιδευτικές Προτάσεις,  παρατίθενται σειρά εκπαιδευτικών προτάσεων που σχετίζονται με θέματα παιδικής προστασίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειδικότερα με θέματα προστασίας παιδιών προσφύγων. Η επιλογή της θεματικής αποδείχθηκε καίριας σημασίας καθώς διανύουμε μία περίοδο οικονομικής και ηθικής κρίσης σε εθνικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο με εξάρσεις κρουσμάτων βίας ειδικά σε βάρος μικρών παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα «εργαστήριο αξιών» και με σεβασμό στην ετερότητα και την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού .

Οι εκπαιδευτικές προτάσεις που συνέγραψε η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος της ICON Greece έγιναν με γνώμονα την ευελιξία και προσαρμοστικότητα στα χέρια του εκπαιδευτικού. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η προοπτική ένταξής τους στο σχολικό πρόγραμμα σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και βαθμίδες εκπαίδευσης είτε ως πρακτικές σε άλλα σχολικά προγράμματα. Οι δραστηριότητες στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε θέματα προστασίας του παιδιού και ιδιαίτερα των παιδιών προσφύγων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ευπαθών ομάδων. Σχεδιάστηκαν ώστε να καλλιεργούν τη διαπολιτισμική διάσταση στη μαθησιακή διαδικασία, τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών και την ενίσχυση της συνεργασίας των μαθητών εντός και εκτός σχολείο.

Οι πολυμεσικές εφαρμογές αποτελούν αυτόνομο υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί και ανεξάρτητα από τις εκπαιδευτικές προτάσεις ως αφόρμηση στην αρχή ενός μαθήματος/δραστηριότητας, ενδιάμεσα είτε στο τέλος ως μία μορφή τελικής αποτίμησης/ανατροφοδότησης. Μία τέτοιου είδους ανθρωπιστική προσέγγιση προϋποθέτει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών η οποία είναι αναπόσπαστο στοιχείο της δημοκρατίας της ευρύτερης κοινωνίας, βοηθάει στην ενσωμάτωση μαθητών/τριών από άλλα πολιτισμικά περιβάλλοντα είτε από ευάλωτες και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και κρίνεται ως η καταλληλότερη μέθοδος διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Εισηγήσεις από τους επιμορφωτές

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών

Π1 17 Στόχοι για το μέλλον SDGs ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗ

Π2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΓΙΑΝΝΙΚΗ ΕΛΕΝΑ

Π3 ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ

Π4 ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ

 

Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Παιδική Προστασία

Μικροί ήρωες

Οδηγός εκπαιδευτικού για την παιδική προστασία

Προτάσεις, δραστηριότητες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις  κοινωνικο-συναισθηματικής ενδυνάμωσης

ICON Heroes

«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα παιδικής προστασίας»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο α΄κύκλος του προγράμματος «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Ρόδου και δράσεις ενημέρωσης μαθητών σε θέματα παιδικής προστασίας» με συμμετέχοντες και συμμετέχουσες από τη Ρόδο στις 5 & 6 Μαρτίου 2021. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.

(περισσότερα…)

Κουίζ για το trafficking

Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε δραστηριότητα αξιολόγησης για το trafficking μέσω ενός κουίζ που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό

Διαθέσιμη στο: http://www.kubbu.com/student/?i=1&a=119661_raffickin&fbclid=IwAR0EVAnJt_bDd2KTxx5lX1dJk8HkqIB4FCOOCsRfPBOACd5LHSCbDylQBGI/).

Cyberbullying- Γνωρίζω, συναισθάνομαι, δρω

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα:

Οι μαθητές/τριες εξετάζουν το θέμα του ηλεκτρονικού/διαδικτυακού εκφοβισμού. Μελετούν τις μορφές του, τις συνέπειές του, τον ρόλο του θύτη, του θύματος, των παρατηρητών. Μέσα από αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας προσεγγίζουν ένα πολύ σημαντικό θέμα με υπευθυνότητα. Εκφράζονται δημιουργικά και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης.

Επισκεπτόμενοι τη σελίδα https://www.crimetimes.gr/to-fainomeno-tou-kyvernoekfovismoy-cyberbulling-sthn-ellada-kai-to-ekswteriko/ εντοπίζουν μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού και κατατάσσουν τα υπό μελέτη περιστατικά σε μία από τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού.

Σε ρόλο δημοσιογράφου!

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα:

Οι μαθητές/τριες εξετάζουν το θέμα της εμπορίας ανθρώπων αναλαμβάνοντας ρόλο του δημοσιογράφου και ερευνητή. Μελετούν το ζήτημα του «trafficking από διάφορες οπτικές και προσπαθούν να διασταυρώσουν τις πληροφορίες τους ώστε να καταλήξουν σε έγκυρα συμπεράσματα. Μέσα από αυθεντικές καταστάσεις και μελέτες περίπτωσης προσεγγίζουν ένα πολύ σημαντικό θέμα με ευαισθησία και υπευθυνότητα.

Οι μαθητές/τριες παίρνουν μέρος σε δραστηριότητα για τα δικαιώματα των παιδιών προσφύγων με τίτλο: “Πόσο καλά γνωρίζω τα δικαιώματά μου;” Διαθέσιμο στο: https://wordwall.net/resource/3657616). 

 

Εναλλακτικά:

Zητείται από τους/τις μαθητές/τριες να βάλουν λεζάντες στο παρακάτω comic  (Εικόνα 2) (https://www.storyboardthat.com/storyboards/vickychatziefthimiou/——————–?fbclid=IwAR1e_UqQySmBfbbeFrp2fKPOalFPH5vE9nAc0wJU5zNnlBfuvwoVq80dSRY)

Comic Trafficking


Made with Storyboard That

Χτίζοντας γέφυρες!

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εντοπίζουν μελετούν κείμενα για την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού, διερευνούν προβλήματα της κοινωνίας τους που σχετίζονται με παιδιά πρόσφυγες. Στη συνέχεια προτείνουν, σχεδιάζουν και υλοποιούν μία δράση που αποσκοπεί στη δημοσιοποίηση και επίλυση του προβλήματος.

Ο εκπαιδευτικός καλεί τα παιδιά να πάρουν μέρος σε μία πολυμεσική δραστηριότητα-κουίζ σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού.  Διαθέσιμη στη διεύθυνση:https://wordwall.net/resource/3648035.

Δικαιώματα του παιδιού

Ώρα για δράση!

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα:

Οι μαθητές/τριες γίνονται προσεκτικοί παρατηρητές ιστοριών παράνομης παιδικής εργασίας που εξελίσσονται καθημερινά γύρω τους. Μέσα από τεχνικές δημιουργικής γραφής και αξιοποίησης ψηφιακών ιστοριών (digital story) ανακαλύπτουν κρυμμένες αλήθειες γύρω από το ζήτημα της παράνομης παιδικής εργασίας και παίρνουν θέση προτείνοντας λύσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών προσφύγων, μεταναστών κ.α. Ο εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να αναλάβουν δράση στην ίδια την  κοινότητά τους. Είναι ώρα για δράση!

Προβάλλουμε στα παιδιά καρέ καρέ ένα comic, το οποίο σχετίζεται με την παράνομη παιδική εργασία και τις μορφές της στις σύγχρονες κοινωνίες. Στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να το παρατηρήσουν προσεκτικά και: α) να καταγράψουν τι μορφές παιδικής παράνομης εργασίας που εντόπισαν, β) να αξιολογήσουν εάν ο/η ήρωας της ιστορίας αντέδρασε σωστά, γ) να προτείνουν τι θα μπορούσε να κάνει ο ήρωας για να βοηθήσει τους ήρωες της ιστορίας ή σε ποιον φορέα θα έπρεπε να είχε απευθυνθεί.

Παιδική εργασία. Διαθέσιμο στο: https://www.storyboardthat.com/storyboards/vickychatziefthimiou/—————?fbclid=IwAR2b71BU4Ifwr3Um1ljNLdxBzSBZ78ioKCr60td8xg-wRHyXuELRKYGZNkA

Η γνώση είναι δύναμη!

Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα:

Οι μαθητές/τριες πληροφορούνται για το φαινόμενο της παιδικής εργασίας και της καταπάτησης της προστασίας του παιδιού. Με τη συνδρομή τεχνικών όπως έντεχνου συλλογισμού (artful thinking), δημιουργικής γραφής, και βιωματικών δραστηριοτήτων καταφέρνουν να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση τους και να ευαισθητοποιηθούν για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Εργάζονται ομαδικά, προβληματίζονται και  αναστοχάζονται  ενώ δημιουργούν τα δικά τους τεχνήματα.

Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε μία εκπαιδευτική πολυμεσική δραστηριότητα ανατροφοδότησης/αξιολόγησης που έχει δημιουργηθεί από τον/την εκπαιδευτικό για τη συγκεκριμένη θεματική μέσω του λογισμικού wordwall και προσπαθούν να εντοπίσουν τις σωστές απαντήσεις στο: https://wordwall.net/resource/3648112.  

Παιδική εργασία

Παιχνίδια

Online παιχνίδια με αφορμή την Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου)

Δημιουργός δραστηριοτήτων: Τάνια Μάνεση

Βρείτε τα στον σύνδεσμο: https://learningapps.org/view15298752

Read more at: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/search/label/%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%A9%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%20%CE%A4%CE%A9%CE%9D%20%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%99%CE%A9%CE%9D
Copyright © Tania Manesi

Με τη χρηματοδότηση του προγράμματος «Σημεία Στήριξης» μέσω της Hellenic Hope

Σαν σήμερα

  1. 28/09/2000: Ο Κώστας Κεντέρης κερδίζει το χρυσό μετάλλιο στον τελικό των 200 μέτρων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ, με χρόνο 20.09 .

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων