Παρακολουθήστε την ταινία μικρού μήκους των μαθητών του 2ου Δ.Σ. Παραλίας Πατρών και του δασκάλου τους Στάθη Ντούκα, με θέμα το σχολικό εκφοβισμό.
Η παιδαγωγική οργάνωση της σχολικής τάξης – διαχείριση προβλημάτων
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, στο 64ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, 18:00 – 20:30, προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων των σχολείων της 2ης, 5ης και 6ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αχαΐας, με θέμα: «Η παιδαγωγική οργάνωση της σχολικής τάξης – διαχείριση προβλημάτων».
Το πρόγραμμα περιλάμβανε σύντομη θεωρητική ενημέρωση και πραγματοποίηση βιωματικών εργαστηρίων, τα οποία συντόνισαν οι σχολικοί σύμβουλοι Δημοτικής Εκπαίδευσης κ.κ. Μπαρής Θεόδωρος, Αγγελόπουλος Ηρακλής, Καραγιάννης Παναγιώτης, Μάνεσης Νικόλαος, η σχολική σύμβουλος φυσικής Αγωγής Αχαΐας κ. Κούρου Ασημίνα και η σχολική σύμβουλος Γαλλικών κ. Χάντζου Ελένη.
Στην αξιολόγηση της Ημερίδας οι εκπαιδευτικοί τόνισαν τη σημασία της βιωματικής δράσης και συμμετοχής των ιδίων, καθώς και ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη διοργάνωσης παρόμοιων ημερίδων συχνότερα, καθώς τα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς διαφοροποιούνται συνεχώς. Έκριναν την ημερίδα ως ιδιαίτερα εποικοδομητική και χρήσιμη τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη θετική ερμηνεία της συμπεριφοράς των μαθητών, αλλά και στην προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τη συμπεριφορά με ποικίλους τρόπους. Συζήτησαν για το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν κοινά σε πολλές περιπτώσεις προβλήματα και ανέδειξαν τη σημασία της συζήτησης μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας.
Δείτε τις Μελέτες Περίπτωσης
Πανελλήνια έρευνα ΕΠΙΨΥ
Πραγμτοποιήθηκε σήμερα στην Πάτρα, τετράωρη ενημέρωση σχετικά με την πανελλήνια έρευνα του ΕΠΙΨΥ για τις συμπεριφορές που συνδέονται με την υγεία των εφήβων-μαθητών (HBSC/WHO).
Σύντομα οι ερευνητές που επιμορφώθηκαν, θα επισκεφθούν τα σχολεία του δείγματος στο νομό. Η έρευνα στη χώρα μας υλοποιείται από το ΕΠΙΨΥ ανά τετραετία από το 1998 στο πλαίσιο της αντίστοιχης διεθνούς έρευνας που τελεί υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και τον συντονισμό του Πανεπιστημίου St. Andrews της Σκοτίας. Στη διεθνή έρευνα συμμετέχουν περισσότερες από 40 χώρες της Ευρώπης και της Β. Αμερικής. Στόχος της έρευνας είναι η αποτύπωση και μελέτη συμπεριφορών, αντιλήψεων και άλλων παραγόντων στη ζωή των εφήβων που επιδρούν στη σωματική και ψυχολογική τους υγεία. Η έρευνα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία τα οποία αξιοποιούνται στην ανάπτυξη πολιτικών πρόληψης.
Στο ελληνικό σκέλος της έρευνας συμμετέχει πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων (δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων) με περίπου 5000 μαθητές ηλικίας 11, 13, και 15 ετών. Η συλλογή των στοιχείων της έρευνας του 2014 θα γίνει στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου μέσω της χορήγησης ανώνυμου ερωτηματολογίου στους μαθητές υπό την εποπτεία εκπαιδευμένων ερευνητών. Η έρευνα υλοποιείται με την έγκριση του ΥΠΕΠΘ και γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τις διοικήσεις των σχολείων που έχουν επιλεγεί στο δείγμα.
Η ανάπτυξη της φαντασίας στο σχολείο
Μια πολύ στοχευμένη ομιλία του Ευγένιου Τριβιζά για τη σημασία της ανάπτυξης της φαντασίας στους μαθητές, στο TEDx πριν λίγες μέρες.
Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα: “μαθαίνουμε τους μαθητές να υπηρετούν την πραγματικότητα, αντί να την ξεπερνούν”…
Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη Θεωρία στην Πράξη
Παρουσιάστηκε χθες στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης στην Πάτρα το βιβλίο μας με τίτλο “Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη θεωρία στην πράξη“. Οι καθηγήτριες του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών κ.κ. Λαμπροπούλου Βενέττα και Φτερνιάτη Άννα παρουσίασαν το βιβλίο. Μίλησαν επίσης και οι επιμελητές της έκδοσης κ.κ. Καραντζής Ιωάννης και Μάνεσης Νικόλαος.
Το βιβλίο περιέχει 95 σχέδια μαθήματος για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου καθώς και το πρόγραμμα μιας μέρας ενός τμήματος διθέσιου σχολείου (τάξεις, Α΄, Γ΄, Δ΄). Υπάρχει επίσης ένα πρότζεκτ 14 ωρών για τη Δ΄ τάξη.
Τα σχέδια αναδεικνύουν τη στοχοκεντρική διδασκαλία, η οποία είναι ο πυλώνας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, που απαιτεί όταν σχεδιάζουνε να λαμβάνουμε υπόψη μας ποιος είναι ο μαθητής, ποιος ο στόχος και με ποια δραστηριότητα θα τον πετύχουμε. Φροντίσαμε στο βιβλίο έχουν συμπεριληφθεί και αρκετές εναλλακτικές δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ και δραστηριότητες για μαθητές με ΗΜΔ.
Τα σχέδια μαθήματος έχουν υλοποιηθεί στην τάξη. Φυσικά και διορθώθηκαν, αλλάχθηκαν, διαφοροποιήθηκαν, αλλά δεν κινούνται στη σφαίρα της φαντασίας. Αποτελούν βέβαια μια διδακτική πρόταση κι μόνο έτσι πρέπει να ειδωθούν. Αφορούν στους μαθητές των εκπαιδευτικών που τα έγραψαν.
Ακόμα, περιγράφουν πλήρως μια διδακτική ώρα. Έχουν γραφεί σε συνεχή λόγο, σε γ΄ ενικό ή α΄ πληθυντικό πρόσωπο.
Προσπαθήσαμε και το καταφέραμε στην πλειονότητα των σχεδίων, να μη χρησιμοποιούνται τα σχολικά εγχειρίδια – το βιβλίο πάει ένα βήμα παραπέρα, στην κατασκευή δραστηριοτήτων από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, στα πλαίσια της αυτονομίας που του δίνει το ΔΕΠΠΠΣ
Για κάθε δραστηριότητα, αναφέρεται ο στόχος που υλοποιεί και ο χρόνος που απαιτείται. Με τον τρόπο αυτό ο εκπαιδευτικός διευκολύνεται στο σχεδιασμό της δικής του δραστηριότητας, όταν αυτό χρειαστεί ή απαιτηθεί.
Τα Σχέδια σχεδιάστηκαν από τις/τους συανδέλφους συγγραφείς: Αγγελική Σαμαντά, Βλασσούλα Σοφιανοπούλου, Αναστασία Κρεσταινίτη, Κατερίνα Παντελοπούλου, Ισμήνη Κακαβά, Κωνσταντίνο Κακαβά, Ασπάνδη Καμπισοπούλου, Μάριος Γιαλαμά, Αθηνά Λαμπροπούλου, Αιμιλία Μίχαλου, Παναγιώτης Κακαβά, Βασιλική Κοκολογιαννάκη, Μαρία Κοσσυφίδου, Αναστάσιος Δρογγίτης και Ιωάννα Φλίγκου
Για περισσότερες πληροφορίες: εκδόσεις Gotsis http://www.gotsispublications.gr/profil.php