6 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!

ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ “ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ” ΚΑΙ “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ”. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΤΗΛΗ!

IMG 20250306 111450

ΣΕ ΧΑΡΤΙ Α4 ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΙΑ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΣΗΜΑ.

IMG 20250306 105805

Δράση με το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Χίου!

Στις 5 Μαρτίου 2025, ημέρα Τετάρτη και έπειτα από επικοινωνία με τις εκπαιδευτικούς, επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Χίου, ώστε να πραγματοποιήσουν μία δράση με τους μαθητές μας! Το θέμα ήταν τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ! Πραγματοποιήθηκαν διάφορα παιχνίδια και στο τέλος, έφτιαξαν κολάζ με τα συναισθήματα όλοι μαζί!

IMG 20250305 113412 IMG 20250305 113428 IMG 20250305 113630 IMG 20250305 114515 IMG 20250305 114703 IMG 20250305 115111 IMG 20250305 115204

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ!

Ψάξαμε τα γράμματα από τη λέξη “ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ” και τα χρωματίσαμε!

IMG 20250217 110907

Κατασκευάσαμε τις δικές μας μάσκες με διάφορα υλικά!

IMG 20250219 112256 IMG 20250219 112318

Κόψαμε τα κομμάτια ενός κλόουν και κολλώντας τα με σωστή σειρά σε ένα χρωματιστό χαρτί Α4, τον δημιουργήσαμε και τον χρωματίσαμε!

IMG 20250224 105017 IMG 20250224 110205

Φτιάξαμε έναν Αρλεκίνο στα μέτρα μας!

IMG 20250227 105833 IMG 20250227 111946

Φτιάξαμε και τον Κλόουν μας με δαχτυλομπογιές και ρολό.

476001042 1780853719437433 7713136266412775793 n      481302882 2069975180090525 6168711503496472204 n 1

 

Βάλαμε τις στολές μας και χορέψαμε σε ξέφρενο ρυθμό!

k

ΧΕΙΜΩΝΑΣ!!

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε για την εποχή του Χειμώνα.

Αφού ονοματίσαμε τα ρούχα του χειμώνα, τα χρωμάτισαν τα παιδιά με νερομπογιές, χρησιμοποιώντας πινέλο.

IMG 20241205 112307 IMG 20241205 112608

Τα παιδιά σχεδίασαν με μαρκαδόρους γάντια και στη συνέχεια τα έκοψαν και τα στολίσαμε στην τάξη.

IMG 20250115 112547

Χρησιμοποιώντας χαρτόκουτο, κόψαμε σκούφους και το κάθε παιδί στόλισε τον δικό του σκούφο με χρωματιστά χαρτάκια.

IMG 20250114 113237 IMG 20250114 113447

Φτιάξαμε και τα κασκόλ μας με χρωματιστά χαρτάκια, χάντρες και κλωστή για κρόσια.

IMG 20250121 110455 IMG 20250121 111033 IMG 20250121 111607

Τα παιδιά έκοψαν τα γράμματα από την λέξη “χειμώνας” και τα κόλλησαν στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίσουν τη λέξη.

IMG 20250120 113213

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ένας πιγκουίνος… όχι και τόσο τέλειος” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη και τα παιδιά προσπάθησαν να ζωγραφίσουν το εξώφυλλο του.

IMG 20250116 113442

Χρησιμοποιώντας γκοφρέ χαρτί, τα παιδιά έφτιαξαν “μπαλάκια”, τα οποία τα κόλλησαν πάνω σε μια χιονονιφάδα με σκοπό να γίνει τρισδιάστατη.

IMG 20250127 121931 IMG 20250127 123319

Τα παιδιά χρωμάτισαν με λευκή τέμπερα ρολάκια από χαρτί υγείας. Στη συνέχεια, τα κόλλησαν πάνω σε χαρτόκουτο για να σχηματίσουν ένα χιονάνθρωπο. Τοποθέτησαν λευκό γκοφρέ χαρτί μέσα στις εσοχές, κόλλησαν μάτια, μύτη, καπέλο, “ξύλινα” χέρια και χιονονιφάδες, ώστε να σχηματιστεί ένα χειμωνιάτικο τοπίο.

IMG 20250116 114824 IMG 20250123 112712 IMG 20250123 114939

Τα παιδιά ζωγράφισαν μία σελίδα στο μπλοκ ακουαρέλας με μπλε χρώμα. Έκοψαν κύκλους από εφημερίδα, τους κόλλησαν πάνω στη σελίδα και δημιούργησαν ένα χιονάνθρωπο. Στη συνέχεια, κόλλησαν κλωστές για κασκόλ, καπέλο και χέρια από χρωματιστό χαρτόνι, κουμπιά και βουτώντας μια μπατονέτα σε λευκή τέμπερα, σχημάτισαν χιόνια.

IMG 20250122 112608 IMG 20250122 114158

Παραμύθι “Άουτς”!

  • Διαβάζοντας το παραμύθι, τοποθετούσαμε σε σειρά τις εικόνες της ιστορίας.
  • Σχεδιάσαμε την ροή της ιστορίας σε κουτάκια!
  • Χρησιμοποιώντας το ρομποτάκι μας bee-bot, ακολουθήσαμε την διαδρομή της ιστορίας μας!

IMG 20250225 105928 IMG 20250225 111700 IMG 20250225 114344

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!

Καλή Τσικνοπέμπτη!

Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους σουβλάκια με πλαστελίνη και ξυλάκια. Στη συνέχεια, με χαρτί γκοφρέ για “φωτιά” δημιούργησαν την δική τους ψησταριά, ώστε να ψήσουν τα σουβλάκια τους!

IMG 20250220 095536 IMG 20250220 100225

IMG 20250220 100230 IMG 20250220 113437

14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΑΓΑΠΗΣ

Αφού μιλήσαμε για το “τι είναι αγάπη;”, τα παιδιά έκοψαν μια καρδιά, κόλλησαν πάνω μικρές καρδούλες και τον εαυτό τους να “φυσάει” τις καρδούλες, ώστε να γεμίσουν παντού αγάπη!

IMG 20250214 114632 IMG 20250214 122653

ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ!

Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Αλκυόνης και συζητήσαμε τα γεγονότα με βάση το βίντεο.

Χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά (κλωστή, χαρτί γκοφρέ, λευκή πλαστελίνη), τα παιδιά ζωγράφισαν την Αλκυόνη, την έκοψαν και στη συνέχεια, δημιούργησαν την φωλιά της!

IMG 20250206 104651 IMG 20250206 110318 IMG 20250207 093435

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Υγεία: Διατροφή

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο ” Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης”, τα παιδιά  κατανοήσαν την σπουδαιότητα της υγιεινής  και ισορροπημένης διατροφής. Επίσης,  πώς επηρεάζουν οι καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες το περιβάλλον και τον πλανήτη γενικότερα.

Αφού έγινε συζήτηση για το τί γνωρίζουν για την υγιεινή διατροφή, ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό, το ζωγραφίζουν και συζητούν στην ολομέλεια για τους λόγους που το προτιμούν.

 

462579071 1509537859723608 968818464517142586 n 1

Το παραμύθι «Τα φαγητά δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» λειτουργεί ως προ-οργανωτής, ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.

467673828 2723561741163799 6568771946589833121 n

Γράψαμε τα υλικά συνταγής, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με φαγητά που επιθυμούμε  και παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα τον τροχό της υγιεινής διατροφής και μέσα από ερωτήσεις σχετικές με την διατροφή, τα παιδιά προσπαθούν να απαντήσουν σε αυτές με ορθό τρόπο.

472572468 616013034442515 5695139858154276025 n 1                        462582804 426093580587771 3944343383164193159 n 472576009 1115111617070847 9023858777918477889 n

473182923 8929505790504283 4945902759778466120 n 473211987 614361291317695 9115844285434548606 n

Τραγουδήσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ” χρησιμοποιώντας μεταλλόφωνο. Τα παιδιά πατούσαν τις νότες από το ΝΤΟ μέχρι στο ΣΙ, σύμφωνα με την μουσική.

472958038 2383454698699233 4088914981418026238 n  472981589 1127011592313970 2997970622527694027 n

Στην ολομέλεια γίνεται αναφορά για την διατροφική πυραμίδα μέσα από πίνακα αναφοράς και εικόνες στο διαδίκτυο. Ομαδική εργασία με την δημιουργία διατροφικής πυραμίδας όπου τα παιδιά  αντιστοιχούν τις εικόνες στο κατάλληλο πλαίσιο για να δημιουργηθεί η διατροφική πυραμίδα.

472111568 9197783176927003 6480925795154917903 n      472232646 3461380100662109 3479949657794877499 n           472008289 1671716673740998 515502990617527072 n

474176437 3715579128740161 711209325940884761 n

 

473090883 961595725928937 770209957791018452 n    473423034 2027336454436084 5832220669051706579 n   473376952 1451588222482728 5378020983918465585 n 1

Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν την ομάδα τροφών που λείπει να ζωγραφίσουν την διατροφική τους πυραμίδα καθώς και να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν τα γεύματα που τρώνε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

 

473006612 920046076737479 3649449167483163854 n         473886468 928777082736965 5606137403601750472 n

Ζωγραφίζουν το γευμα που θεωρούν υγιεινό για την διατροφή τους

473113374 913849100737341 8846363629036867656 n

 

Αφού μιλήσαμε ξανά για τα φρούτα και τα λαχανικά, φτιάξαμε ατομική κατασκευή, τον Καροτούλη.

472956008 2099258977275103 3390550397906764387 n 474512891 629636832933417 1488836375169013084 n

Κάναμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου μας και φάγαμε εκεί το υγιεινό πρωινό μας.

475704141 970878621124046 4711092366161824468 n

Μέσα από το τελικό φύλλο αξιολόγησης, τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από όλα αυτά   που έμαθαν κατά την διάρκεια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ώστε να μπορούμε να διαπιστώσουμε αν υπήρξε αλλαγή και εμπλουτισμός στις πληροφορίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν μετά από όλα αυτά.  Γίνεται παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια και συζήτηση.

473717726 991320879553339 795637787237031382 n 1

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ!

Παρακολουθήσαμε στο youtube το παρακάτω βίντεο:

Χρωματίσαμε τους τρεις Ιεράρχες, τους κόψαμε και τους κολλήσαμε στο κατάλληλο όνομα. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τα λόγια του κάθε Ιεράρχη!

IMG 20250203 091320