Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Παραμύθι: “Ο Μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος Γλάρος”

Μια υπέροχη ιστορία που προσεγγίζει με ευαισθησία το σοβαρό θέμα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, ενώ αναδεικνύει την αξία της αληθινής φιλίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλλά και την αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

.png

Αρχικά, πριν την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν το εξώφυλλο του βιβλίου και να ερμηνεύσουν την εικόνα. Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού και στη συνέχεια, φτιάξαμε τον χάρτη της ιστορίας.

γλαρος11

Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία.

γλαρος γλαρος2 γλαρος3 γλαρος4

Φύλλα Εργασίας για τον Μαύρο Κότσυφα και τον Άσπρο Γλάρο

γλαρος5 γλαρος6 γλαρος7

Τέλος, παίξαμε και διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια σχετικά με το παραμύθι στον διαδραστικό πίνακα.

γλαρος8 γλαρος9 γλαρος10 γλαρος12 γλαρος13 γλαρος14 γλαρος15

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

«Καλημέρα φίλε!»

Αρχικά, παρουσιάσαμε στα παιδιά βίντεο από χαιρετισμούς άλλων χωρών. Έπειτα, συζητήσαμε για το αν έχουν ακούσει ποτέ κάποια από αυτές τις λέξεις. Τα παιδιά προσπάθησαν να παράγουν τη λέξη «καλημέρα» και το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες. Στη συνέχεια, φτιάξαμε ομαδικά το λεξικό των χωρών. Τα παιδιά με την καθοδήγηση μας κόλλησαν την αντίστοιχη σημαία κάθε χώρας δίπλα από τη λέξη “καλημέρα” και προσπάθησαν να αντιγράψουν το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες. 

 

327916428 551636940255499 742243684116501136 n

Έπειτα, ακούσαμε, μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Σ’ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες” του Γιάννη Βογιατζή.

324888978 1380131412804762 4617277887296758415 n 324939648 1125341008157207 3883078574254285985 n 326410156 558147186240184 5098007293156461281 n 326728482 6287329681333996 6889557731657022644 n 326456088 5983147975126074 291834622421554595 n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Συνεχίζοντας το Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!» παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού”. Έπειτα, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα ομαδικό κολάζ με τους ήρωες του παραμυθιού.

Μπουμπού και η Μπαμπαλού Μπουμπού και η Μπαμπαλού2

Μπουμπού και η Μπαμπαλού3 Μπουμπού και η Μπαμπαλού4 Μπουμπού και η Μπαμπαλού5 Μπουμπού και η Μπαμπαλού6

Μπουμπού και η Μπαμπαλού7

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους» (Ανάγνωση παραμυθιού – Συζήτηση / Σχολιασμός – ελεύθερη ζωγραφική – & φύλλο εργασίας)

Στο παραμύθι αυτό, η ζωή του  ήρωα γινόταν κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολη. Από παντού τον έδιωχναν γιατί ήταν διαφορετικός. Οι φίλοι του έπαψαν να τον κάνουν παρέα γιατί ντρέπονταν που ήταν διαφορετικός. Κι αυτός ρωτούσε τον εαυτό του: Τώρα πρόσεξαν ότι είμαι διαφορετικός; Πρέπει να γίνω ένας ίδιος μες στους ίδιους; Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε με τα παιδιά για το πώς ένιωθε ο ήρωας στην αρχή της ιστορίας και πως μετά που το αποδέχτηκαν. Τι θα έκαναν τα ίδια αν ήταν στη θέση του ήρωα;

i xora me tous paraxenous anthropous 1

χώρα με τους παράξενους ανθρώπους11 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους10 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους9 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους8 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους7

Παιχνίδι «Ο Τοίχος»

Όλα τα παιδιά, εκτός από ένα, αναπαριστούν τους “Ασπρικανούς” και φτιάχνουν ένα τοίχο γερό και αδιαπέραστο. Το παιδί που έμεινε εκτός, παίρνει τον ρόλο του ήρωα του παραμυθιού και προσπαθεί να τον σπάσει και να μπει στην ομάδα αλλά, δεν τα καταφέρνει. Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν πως νιώθει το παιδί που είναι μόνο του, αλλά και να βρουν λύσεις, ώστε να καταφέρει να σπάσει τον τοίχο και να μπει στην ομάδα.

χώρα με τους παράξενους ανθρώπους4 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους5 χώρα με τους παράξενους ανθρώπους6

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Είμαστε όλοι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ

Δες κι ΕΣΥ

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο μας με τον “μαγικό” καθρέφτη. Κάθε παιδί περιέγραψε τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά, μας μίλησε γι’ αυτά που του αρέσει να κάνει ή ό, τι άλλο ήθελε για να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μας και καταλήξαμε ότι ο καθένας είναι μοναδικός και διαφορετικός και ότι αυτό είναι πολύ συναρπαστικό! Στο τέλος, κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του και έπειτα το πορτρέτο του φίλου του, όπως τον βλέπει με τα δικά του μάτια!!!

324788108 546872684168997 2029493983504717969 n 324602700 856111288953804 1313769794115715732 n 326109500 516877003656879 6951105802164843428 n 325408450 724206179234165 215689615274198350 n 325554899 917968779564849 5567840817684162037 n 325899678 700841494776506 1991104944951007905 n 325941129 721117436344968 7472265523983625863 n 326161134 472161091618691 5607409943005693137 n 325804305 555092086551237 7999562339623042455 n 325253741 2338652279641438 3383635486535852486 n 325374361 885469915833749 4322245416626793792 n 327996766 588304772673148 3691539595514465504 n 326993280 714487593566988 8261373648524600330 n 324218371 552472743609459 1120120812692417458 n

Οι μικροί μας μαθητές τιμούν τους Τρεις Ιεράρχες

Μεταφορά της Εικόνας των Τριών Ιεραρχών από το Σχολείο στην Εκκλησία, με πομπή και εκκλησιασμός μαζί με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων της Βολισσού.

327104586 2440857046063314 6537658876868952629 n

Φύλλα εργασίας για τους Τρεις Ιεράρχες

321945676 577235707601150 139660489221007227 n 325017052 480842284261630 7400241996089749094 n 326213050 889157539001326 7574826464265728346 n 326740340 494098036218654 841606712142147027 n 324367519 849056726190394 7545566120593349461 n

Παραγωγή προφορικού λόγου

324463611 3146669312145723 7076188663108477370 n

Μαθηματικά

327012984 1505124139976324 1282200762695770452 n 327167546 1573683666413335 7508792767294266267 n

Ατομική κατασκευή “εικόνας”

326725432 757612335340370 8840027963459887337 n