Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Παραμύθι: “Ο Μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος Γλάρος”
Μια υπέροχη ιστορία που προσεγγίζει με ευαισθησία το σοβαρό θέμα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, ενώ αναδεικνύει την αξία της αληθινής φιλίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλλά και την αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.
Αρχικά, πριν την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν το εξώφυλλο του βιβλίου και να ερμηνεύσουν την εικόνα. Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού και στη συνέχεια, φτιάξαμε τον χάρτη της ιστορίας.
Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία.
Φύλλα Εργασίας για τον Μαύρο Κότσυφα και τον Άσπρο Γλάρο
Τέλος, παίξαμε και διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια σχετικά με το παραμύθι στον διαδραστικό πίνακα.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
«Καλημέρα φίλε!»
Αρχικά, παρουσιάσαμε στα παιδιά βίντεο από χαιρετισμούς άλλων χωρών. Έπειτα, συζητήσαμε για το αν έχουν ακούσει ποτέ κάποια από αυτές τις λέξεις. Τα παιδιά προσπάθησαν να παράγουν τη λέξη «καλημέρα» και το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες. Στη συνέχεια, φτιάξαμε ομαδικά το λεξικό των χωρών. Τα παιδιά με την καθοδήγηση μας κόλλησαν την αντίστοιχη σημαία κάθε χώρας δίπλα από τη λέξη “καλημέρα” και προσπάθησαν να αντιγράψουν το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες.
Έπειτα, ακούσαμε, μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Σ’ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες” του Γιάννη Βογιατζή.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Ακούμε & μαθαίνουμε το τραγούδι “Εγώ είμαι εγώ”
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους» (Ανάγνωση παραμυθιού – Συζήτηση / Σχολιασμός – ελεύθερη ζωγραφική – & φύλλο εργασίας)
Στο παραμύθι αυτό, η ζωή του ήρωα γινόταν κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολη. Από παντού τον έδιωχναν γιατί ήταν διαφορετικός. Οι φίλοι του έπαψαν να τον κάνουν παρέα γιατί ντρέπονταν που ήταν διαφορετικός. Κι αυτός ρωτούσε τον εαυτό του: Τώρα πρόσεξαν ότι είμαι διαφορετικός; Πρέπει να γίνω ένας ίδιος μες στους ίδιους; Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε με τα παιδιά για το πώς ένιωθε ο ήρωας στην αρχή της ιστορίας και πως μετά που το αποδέχτηκαν. Τι θα έκαναν τα ίδια αν ήταν στη θέση του ήρωα;
Παιχνίδι «Ο Τοίχος»
Όλα τα παιδιά, εκτός από ένα, αναπαριστούν τους “Ασπρικανούς” και φτιάχνουν ένα τοίχο γερό και αδιαπέραστο. Το παιδί που έμεινε εκτός, παίρνει τον ρόλο του ήρωα του παραμυθιού και προσπαθεί να τον σπάσει και να μπει στην ομάδα αλλά, δεν τα καταφέρνει. Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν πως νιώθει το παιδί που είναι μόνο του, αλλά και να βρουν λύσεις, ώστε να καταφέρει να σπάσει τον τοίχο και να μπει στην ομάδα.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»
Είμαστε όλοι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ
Δες κι ΕΣΥ
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο μας με τον “μαγικό” καθρέφτη. Κάθε παιδί περιέγραψε τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά, μας μίλησε γι’ αυτά που του αρέσει να κάνει ή ό, τι άλλο ήθελε για να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μας και καταλήξαμε ότι ο καθένας είναι μοναδικός και διαφορετικός και ότι αυτό είναι πολύ συναρπαστικό! Στο τέλος, κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του και έπειτα το πορτρέτο του φίλου του, όπως τον βλέπει με τα δικά του μάτια!!!









































































