Θεματική Ενότητα: “Άνοιξη”
Ακούμε & μαθαίνουμε το τραγούδι “Μια ωραία πεταλούδα”.
Ακούμε & μαθαίνουμε το τραγούδι “Μια ωραία πεταλούδα”.
Άνοιξη η περίοδος με τις πιο πολύχρωμες κατασκευές για το νηπιαγωγείο μας!
Ξεκινήσαμε τη θεματική μας ενότητα με ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την άνοιξη.
Τι μας φέρνει η άνοιξη; Ποιοι είναι οι μήνες της άνοιξης και τι γιορτάζουμε τον κάθε μήνα; Ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά αυτής της εποχής; Μάθαμε για τα αποδημητικά πουλιά, τον κύκλο ζωής των φυτών και τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν. Είδαμε τα ωφέλιμα και τα βλαβερά έντομα και τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, αλλά και τη ζωή στο μελίσσι. Μάθαμε τα λουλούδια της άνοιξης και φυσικά τι είναι οι αλλεργίες που μας ταλαιπωρούν!
Τα παιδιά παρακολούθησαν προσεχτικά το βίντεο, παρατήρησαν την φύση που ανθίζει και είδαν τις αλλαγές της.
Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το παρακάτω ποίημα.
Γράψαμε τη λέξη “Απρίλιος”
Φτιάξαμε πολύχρωμα ανοιξιάτικα στεφάνια!
Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την άνοιξη και στη συνέχεια, κάναμε τους δικούς μας πίνακες.
Το Πάσχα φτάνει και η γιορτινή ατμόσφαιρα κυριαρχεί στο νηπιαγωγείο μας! Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό μάθαμε τι γιορτάζουμε το Πάσχα, τα έθιμα ανά την Ελλάδα & πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις.
Αφού παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Πάσχα, φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα.
Συμπληρώσαμε διάφορα φύλλα εργασίας σχετικά με τη γλώσσα και τα μαθηματικά.
Μετράω και γράφω πόσα είναι τα αυγά, συμπληρώνω τις λέξεις
Από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
Πασχαλινές προσθέσεις
Ακούσαμε & μάθαμε τραγούδια σχετικά με το Πάσχα.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με διαφορετικές καλλιτεχνικές τεχνικές!
Στένσιλ με δακτυλομπογιές!
Χορέψαμε και γυμνανστήκαμε παρέα με το αρνί!
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με το Πάσχα.
Βάψαμε κόκκινα αυγουλάκια.
Ζωγράφος γίνομαι στο λεπτό και ζωγραφίζω όπως θέλω το αβγό!
Φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες …
… και πασχαλινά καλαθάκια.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σας εύχονται ολόθερμα
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και καλή Ανάσταση με υγεία στις οικογένειές σας!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, την εβδομάδα που μας πέρασε, στην τάξη μας τα βιβλία είχαν την τιμητική τους.
ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΩ, ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΜΑΘΑΙΝΩ, ΠΑΙΖΩ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ! ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΙΔΕΕΣ, ΓΝΩΣΕΙΣ, ΣΚΕΨΕΙΣ, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΝΙΩΘΩ, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ! ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ!
Διαβάσαμε, σχολιάσαμε και ζωγραφίσαμε διάφορα αγαπημένα παραμύθια.
Φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι.
Δημιουργήσαμε αφίσες.
Παίξαμε με ένα βιβλίο.
Συνθέσαμε ένα ατομικό βιβλίο.
Μετρήσαμε βιβλία
Βρήκαμε και κυκλώσαμε τη λέξη ΒΙΒΛΙΟ
Γράψαμε αριθμούς από τίτλους βιβλίων
Πόσοι χρειάζονται για να εκδοθεί ένα βιβλίο;
Βοηθήσαμε το γουρουνάκι να φτάσει στο σπίτι του (Λαβύρινθος, Μαθηματικά)
Ομαδική εργασία
Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο με θέμα το βιβλίο.
Ακούσαμε & μάθαμε τραγούδια με θέμα το βιβλίο
Τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα;
Ήρωας είναι κάποιος που αγωνίζεται με θάρρος και με τόλμη για να βοηθήσει τους άλλους και ας βάζει σε κίνδυνο τη δική του τη ζωή!
Άλλοι αγωνίζονταν με όπλα ενώ κάποιοι άλλοι εμψύχωναν το λαό με το λόγο τους.
Ένας από αυτούς ο μεγάλος συγγραφέας και επαναστάτης “Ρήγας Φεραίος”.
Με “όπλο” μια πένα!
Μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, γνωρίσαμε τους ήρωες της επανάστασης.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους ήρωα.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που έχει ένας ήρωας.
Στην κορυφή του όρους Ζάλογγο, οι Σουλιώτισσες προτίμησαν τη λευτεριά. Αποφάσισαν να πεθάνουν ελεύθερες παρά να πέσουν στα χέρια των Τούρκων. Έτσι, προτίμησαν, με μία πράξη αυτοθυσίας, αντί να ατιμαστούν από τον αιώνιο εχθρό τους, να πιαστούν χέρι-χέρι και να πέσουν στο γκρεμό μαζί με τα παιδιά τους.
Τραγουδήσαμε το τραγούδι και τα παιδιά ζωγράφισαν το χορό του Ζαλόγγου.
Αναπαράσταση του χορού του Ζαλόγγου!
Κρυφό σχολείο: Στα χρόνια της της σκλαβιάς τα σχολεία κλείσαν καθώς οι κατακτητές δεν ήθελαν ο λαός να μαθαίνει τη γλώσσα και την ιστορία του. Η παράδοση μας λέει ότι το ρόλο των δασκάλων ανέλαβαν οι κληρικοί που μάθαιναν γράμματα στα Ελληνόπουλα κρυφά. Τα παιδιά πήγαιναν στο κρυφό από τους Τούρκους σχολειό τη νύχτα και για να μη φοβούνται τραγουδούσαν το φεγγαράκι μου λαμπρό.
Συζητήσαμε για το σχολείο τότε και τώρα και τα ζωγραφίσαμε.
Φτιάξαμε το ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ