Ημέρα Ψυχικής Υγείας

💚 «Νιώθω, Εκφράζομαι, Συνδέομαι!»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου), το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Βολισσού συνεργάστηκαν και πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή ενημερωτική και βιωματική δράση αφιερωμένη στα συναισθήματα, την έκφραση και τη σύνδεση.

Μέσα από  παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουν, να εκφράζουν και να σέβονται τα συναισθήματά τους.

 

🎬 Μια μικρή ταινία, μια μεγάλη αφορμή

Η δράση ξεκίνησε με την προβολή της ταινίας μικρού μήκους «Piper», που άνοιξε την κουβέντα γύρω από το πώς νιώθουμε και πώς μπορούμε να μιλάμε για τα συναισθήματά μας.
Η ταινία έγινε αφορμή για να μοιραστούν τα παιδιά τις εμπειρίες τους, να αναγνωρίσουν συναισθήματα όπως ο φόβος, η χαρά και το θάρρος, και να καταλάβουν ότι όλα έχουν τη δική τους αξία.

 

🌳 Το Δέντρο των Συναισθημάτων

Έπειτα, τα παιδιά δημιούργησαν μαζί «Το Δέντρο των Συναισθημάτων» — ένα πολύχρωμο δέντρο γεμάτο φύλλα, σκέψεις και καρδιές!
Κάθε φύλλο έκρυβε ένα συναίσθημα και μια μικρή προσωπική ιστορία:

💭 «Νιώθω χαρά όταν παίζω με τους φίλους μου.»
💭 «Νιώθω λύπη όταν κάποιος με κοροϊδεύει.»
💭 «Νιώθω αγάπη όταν με αγκαλιάζουν!»

Μέσα από παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά ανακάλυψαν πως όλα τα συναισθήματα είναι σημαντικά, και πως με τη βοήθεια ενός φίλου, ακόμα και η λύπη μπορεί να μετατραπεί σε χαμόγελο.

Στο τέλος, κάθε παιδί άφησε ένα “μηνυματάκι ψυχικής υγείας” για όλους μας:

🌟 «Όταν κάποιος είναι λυπημένος, θα του χαμογελάσω.»
🌟 «Θα μιλάω για ό,τι νιώθω!»

 

0b90753e aad1 4027 af5a c1c367eec38a    2fd7e6f2 f92d 4128 913e 02e064b54502  66d526a9 decd 48ba 8936 4444343679bd

 

42c8f79e fe9a 4888 b45b 84d6f3a4308e     7a595769 8bc5 40e0 8d77 a82b88ab8891          24d4ec33 72c9 4cde 96d8 747fca8c9106

88fe8ac9 8ac6 464f 9e3b 45e67899aa9b

 

👣 Η Ιστορία της Ιόλης – Μπαίνοντας στα “παπούτσια του άλλου”

Στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου συνεχίστηκε η δράση με το υπέροχο βιβλίο «Τα καινούργια παπούτσια της Ιόλης».
Τα παιδιά άκουσαν και συζήτησαν την ιστορία, την αναδιηγήθηκαν και προβληματίστηκαν πάνω στην έννοια «μπαίνω στα παπούτσια του άλλου». Ζωγράφισαν οτι τους άρεσε απο την ιστορία.

Μίλησαν για στιγμές που ένιωσαν όπως η Ιόλη, για πράξεις καλοσύνης και κατανόησης, και αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους δημιουργώντας τα δικά τους “παπούτσια της Ιόλης”.
Κάθε παιδί ζωγράφισε και διακόσμησε τα παπούτσια του, ενώ αφηγήθηκε τη δική του μικρή ιστορία.

Για μια μέρα, αντάλλαξαν “παπούτσια” μεταξύ τους, προσπαθώντας να νιώσουν πώς είναι να μπαίνεις στη θέση κάποιου άλλου.
Έπειτα μοιράστηκαν πώς αισθάνθηκαν:
🌟 «Ήταν αστείο!»
🌟 «Μου έδωσε χαρά!»

Το βιβλίο έμεινε στη γωνιά της βιβλιοθήκης, ώστε τα παιδιά να μπορούν να το ξαναδιαβάζουν και να το “ξαναζούν” με τον δικό τους τρόπο.

 

b4a2a989 21a2 47d3 96e6 bb0eec3b66db 739a373a 0ed9 40a9 a6b5 592aa1b4ca65  f800eaf0 2a83 4f96 9baa 25aa651be186

7ebecbc3 3729 436b a5f7 8b92470b82ee  7d906bc3 21f6 4a86 a296 c33a744f4db5

1fd491c8 f950 44a4 88d7 2ba84ae6a658 c9ef36a5 6798 4ae2 85d2 c0a64f6b1afd

7e3e197e a898 4bf2 8bb4 94c422311f07

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *