Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο ” Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης”, τα παιδιά κατανοήσαν την σπουδαιότητα της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Επίσης, πώς επηρεάζουν οι καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες το περιβάλλον και τον πλανήτη γενικότερα.
Αφού έγινε συζήτηση για το τί γνωρίζουν για την υγιεινή διατροφή, ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό, το ζωγραφίζουν και συζητούν στην ολομέλεια για τους λόγους που το προτιμούν.
Το παραμύθι «Τα φαγητά δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» λειτουργεί ως προ-οργανωτής, ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.
Γράψαμε τα υλικά συνταγής, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με φαγητά που επιθυμούμε και παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα τον τροχό της υγιεινής διατροφής και μέσα από ερωτήσεις σχετικές με την διατροφή, τα παιδιά προσπαθούν να απαντήσουν σε αυτές με ορθό τρόπο.
Τραγουδήσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ” χρησιμοποιώντας μεταλλόφωνο. Τα παιδιά πατούσαν τις νότες από το ΝΤΟ μέχρι στο ΣΙ, σύμφωνα με την μουσική.
Στην ολομέλεια γίνεται αναφορά για την διατροφική πυραμίδα μέσα από πίνακα αναφοράς και εικόνες στο διαδίκτυο. Ομαδική εργασία με την δημιουργία διατροφικής πυραμίδας όπου τα παιδιά αντιστοιχούν τις εικόνες στο κατάλληλο πλαίσιο για να δημιουργηθεί η διατροφική πυραμίδα.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν την ομάδα τροφών που λείπει να ζωγραφίσουν την διατροφική τους πυραμίδα καθώς και να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν τα γεύματα που τρώνε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.
Ζωγραφίζουν το γευμα που θεωρούν υγιεινό για την διατροφή τους
Αφού μιλήσαμε ξανά για τα φρούτα και τα λαχανικά, φτιάξαμε ατομική κατασκευή, τον Καροτούλη.
Κάναμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου μας και φάγαμε εκεί το υγιεινό πρωινό μας.
Μέσα από το τελικό φύλλο αξιολόγησης, τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από όλα αυτά που έμαθαν κατά την διάρκεια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ώστε να μπορούμε να διαπιστώσουμε αν υπήρξε αλλαγή και εμπλουτισμός στις πληροφορίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν μετά από όλα αυτά. Γίνεται παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια και συζήτηση.