Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Οι φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης

Οι άνθρωποι που κατοικούν στη  γη δεν είναι ίδιοι. Είναι διαφορετικοί  μεταξύ τους. Έχουν όλοι όμως τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα. Έτσι, λοιπόν, κι εμείς γνωρίσαμε τις ηπείρους της γης και τις φυλές των ανθρώπων που κατοικούν κυρίως σε κάθε ήπειρο. Μαζί με τα παιδιά αναζητήσαμε πληροφορίες και εικόνες για διάφορες χώρες του κόσμου και ήρθαμε σε επαφή με τη μουσική κουλτούρα και τον πολιτισμό τους.

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας αναζητώντας στο χάρτη την χώρα μας. Παρατηρήσαμε ότι οι χώρες όλου του κόσμου έχουν χωριστεί σε ηπείρους. Την Ευρώπη, την Ασία, την Αμερική, την Αφρική, την Ωκεανία και την Ανταρκτική.

96542005 647587385822684 709050722057977856 n

gziyBoSkV9uEVlY v2bGpL UEVmKKNG4g mDIi3YF7d6ikYGlEGpoGBSFiU2pQN8yq1ADXN 3K94 EtSu8oS9bFdfscKrxD5cSNddsC1M4IPAvGxfC6kADNBr0pSN5Y1aYI1AoL

Διαδραστικό παιχνίδι με τις ηπείρους

φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης9 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης10 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης11

 

Όλες οι χώρες έχουν τις δικές τους σημαίες και  τα δικά τους χρώματα στις σημαίες τους.

90851756 148215663173623 8559529376050315264 n

Οι διάφορες χώρες και οι ήπειροι χρησιμοποιούν και διαφορετικά χρήματα!

jO3q0qL 9s2F5awQ BUTF2WO0uiPZ2EHlv0O20kyeik2HqqDT5jWIG9wCVYcpZaLkl31O2LIe2b9sEsHc72YWqg8VJ0aSmlVHCnic2ASGVBj6L5UF75e30k0MFHzh PNqixvPm1

Επίσης, σε κάθε ήπειρο υπάρχουν και διάφορες φυλές. Δηλαδή, άνθρωποι με συγκεκριμένο τρόπο ζωής, όπως έχουμε εμείς τον δικό μας τρόπο, έτσι έχουν και αυτοί το δικό τους διαφορετικό τρόπο ζωής.

Μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό (φωτογραφίες, παραμύθια, video) γνωρίσαμε καλύτερα μερικά παιδιά του κόσμου.

Γνωρίσαμε τη μικρή Βεατρίκη, ένα παιδάκι από την Αφρική.

 

Γνωρίζοντας λίγο καλύτερα τις φυλές του κόσμου, παρατηρήσαμε ότι η γλώσσα τους, τα ρούχα τους, τα σπίτια τους τα φαγητά τους είναι όλα διαφορετικά.

0e8b5ec380c67112c28da5ae63643238

φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης6

φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης4 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης5 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης3 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης2

Προσπαθήσαμε να γράψουμε τους αριθμούς στην κινέζικη γραφή.

φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης7 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης8

Ακούσαμε, τραγουδήσαμε & χορέψαμε μουσικές και τραγούδια από άλλους πολιτισμούς, αλλά και δικούς μας αγαπημένους παραδοσιακούς χορούς.

φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης12 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης13 φυλές του κόσμου – Τα παιδιά όλης της γης14

Είδαμε, λοιπόν, πόσο διαφέρουμε με τον υπόλοιπο κόσμο! Έχουμε, όμως, περισσότερα κοινά από όσα νομίζουμε…αγαπάμε όλοι τη μαμά και τον μπαμπά… μας αρέσει να παίζουμε με τους φίλους, μας αρέσει να τρέχουμε έξω στη φύση, να έχουμε φαγητό, να μας αγαπάνε, να ονειρευόμαστε και να χορεύουμε!!!!

Αυτό ζητάνε όλα τα παιδιά της γης!!!!

Μέσα από διάφορες φωτογραφίες παρατηρήσαμε ότι κάποια πράγματα που είναι δεδομένα για εμάς, σε άλλες χώρες δεν υπάρχουν. Δεν ζουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο.

Είναι όμως όλα  παιδιά και έχουν τα ίδια δικαιώματα.

dikaivmata

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Διαφέρουμε; Πάλι καλά !!! 

Φαντάσου ένα κόσμο που όλοι θα είμαστε ίδιοι και κανείς δεν θα διαφέρει. Φαντάσου τώρα και μία κοινωνία γεμάτη διαφορετικούς ανθρώπους που δημιουργούν παρέα. Σκέψου σε ποιον κόσμο θες να ζεις και φτιάξ’ τον !!! Μια μικρή ιστορία για την διαφορετικότητα και τον ρατσισμό αλλά και τον κόσμο μέσα στον οποίο θέλουμε να ζούμε.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Συνεχίζοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων μας, διαβάσαμε τρία εξαιρετικά παραμύθια και γνωρίσαμε τρεις μοναδικούς και ξεχωριστούς ελέφαντες.

Ο “Αλυσοδεμένος Ελέφαντας” είναι μία από τις δημοφιλέστερες ιστορίες του Χόρχε Μπουκάι, όπου ο διάσημος αργεντινός ψυχίατρος εξηγεί -για πρώτη φορά στα πολύ μικρά παιδιά- το λόγο για τον οποίο ζούμε όπως ζούμε και τη δυνατότητά μας να αλλάξουμε, φτάνει να το θελήσουμε… Ένα υπέροχο παραμύθι για όλους μας.
Για να θυμίζει ότι δεν πρέπει ποτέ να σταματήσουμε να προσπαθούμε.

elefantas3

Διαβάσαμε και το παραμύθι “Ο ελέφαντας και η φιλία” με ήρωα έναν ελέφαντα καλόκαρδο και γενναιόδωρο, ο φύλακας-άγγελος όλων των ζώων της σαβάνας. Το παραμύθι μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε την αξία και τη σημασία της φιλίας στη ζωή μας.

elefantas

Τέλος, ξανά θυμηθήκαμε τον αγαπημένο μας παρδαλό ελέφαντα, τον Έλμερ. Μέσα από την ιστορία του Έλμερ μιλήσαμε με τα παιδιά για τη διαφορετικότητα. Κατανοήσαμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε να κρατήσουμε τη διαφορετικότητά μας, τη μοναδικότητά μας… Όταν οι μοναδικότητες ενώνονται, κερδίζει το σύνολο, κερδίζει η ομάδα! Ο καθένας είναι μοναδικός και ξεχωριστός για αυτό που πραγματικά είναι. Δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτε στον εαυτό του για να γίνει αρεστός. Φτιάξαμε και μια όμορφη ομαδική εργασία με τους δικούς μας ξεχωριστούς και πολύχρωμους ελέφαντες.

elefantas2

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Παραμύθι: “Ο Μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος Γλάρος”

Μια υπέροχη ιστορία που προσεγγίζει με ευαισθησία το σοβαρό θέμα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, ενώ αναδεικνύει την αξία της αληθινής φιλίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλλά και την αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

.png

Αρχικά, πριν την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν το εξώφυλλο του βιβλίου και να ερμηνεύσουν την εικόνα. Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού και στη συνέχεια, φτιάξαμε τον χάρτη της ιστορίας.

γλαρος11

Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία.

γλαρος γλαρος2 γλαρος3 γλαρος4

Φύλλα Εργασίας για τον Μαύρο Κότσυφα και τον Άσπρο Γλάρο

γλαρος5 γλαρος6 γλαρος7

Τέλος, παίξαμε και διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια σχετικά με το παραμύθι στον διαδραστικό πίνακα.

γλαρος8 γλαρος9 γλαρος10 γλαρος12 γλαρος13 γλαρος14 γλαρος15

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

«Καλημέρα φίλε!»

Αρχικά, παρουσιάσαμε στα παιδιά βίντεο από χαιρετισμούς άλλων χωρών. Έπειτα, συζητήσαμε για το αν έχουν ακούσει ποτέ κάποια από αυτές τις λέξεις. Τα παιδιά προσπάθησαν να παράγουν τη λέξη «καλημέρα» και το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες. Στη συνέχεια, φτιάξαμε ομαδικά το λεξικό των χωρών. Τα παιδιά με την καθοδήγηση μας κόλλησαν την αντίστοιχη σημαία κάθε χώρας δίπλα από τη λέξη “καλημέρα” και προσπάθησαν να αντιγράψουν το “σ’ αγαπώ” σε άλλες γλώσσες. 

 

327916428 551636940255499 742243684116501136 n

Έπειτα, ακούσαμε, μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Σ’ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες” του Γιάννη Βογιατζή.

324888978 1380131412804762 4617277887296758415 n 324939648 1125341008157207 3883078574254285985 n 326410156 558147186240184 5098007293156461281 n 326728482 6287329681333996 6889557731657022644 n 326456088 5983147975126074 291834622421554595 n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!»

Συνεχίζοντας το Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ο ξένος, ο άλλος, εγώ!» παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού”. Έπειτα, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα ομαδικό κολάζ με τους ήρωες του παραμυθιού.

Μπουμπού και η Μπαμπαλού Μπουμπού και η Μπαμπαλού2

Μπουμπού και η Μπαμπαλού3 Μπουμπού και η Μπαμπαλού4 Μπουμπού και η Μπαμπαλού5 Μπουμπού και η Μπαμπαλού6

Μπουμπού και η Μπαμπαλού7