14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΑΓΑΠΗΣ
ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ!
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Υγεία: Διατροφή
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο ” Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης”, τα παιδιά κατανοήσαν την σπουδαιότητα της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Επίσης, πώς επηρεάζουν οι καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες το περιβάλλον και τον πλανήτη γενικότερα.
Αφού έγινε συζήτηση για το τί γνωρίζουν για την υγιεινή διατροφή, ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό, το ζωγραφίζουν και συζητούν στην ολομέλεια για τους λόγους που το προτιμούν.
Το παραμύθι «Τα φαγητά δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» λειτουργεί ως προ-οργανωτής, ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.
Γράψαμε τα υλικά συνταγής, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με φαγητά που επιθυμούμε και παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα τον τροχό της υγιεινής διατροφής και μέσα από ερωτήσεις σχετικές με την διατροφή, τα παιδιά προσπαθούν να απαντήσουν σε αυτές με ορθό τρόπο.
Τραγουδήσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ” χρησιμοποιώντας μεταλλόφωνο. Τα παιδιά πατούσαν τις νότες από το ΝΤΟ μέχρι στο ΣΙ, σύμφωνα με την μουσική.
Στην ολομέλεια γίνεται αναφορά για την διατροφική πυραμίδα μέσα από πίνακα αναφοράς και εικόνες στο διαδίκτυο. Ομαδική εργασία με την δημιουργία διατροφικής πυραμίδας όπου τα παιδιά αντιστοιχούν τις εικόνες στο κατάλληλο πλαίσιο για να δημιουργηθεί η διατροφική πυραμίδα.
Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν την ομάδα τροφών που λείπει να ζωγραφίσουν την διατροφική τους πυραμίδα καθώς και να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν τα γεύματα που τρώνε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.
Ζωγραφίζουν το γευμα που θεωρούν υγιεινό για την διατροφή τους
Αφού μιλήσαμε ξανά για τα φρούτα και τα λαχανικά, φτιάξαμε ατομική κατασκευή, τον Καροτούλη.
Κάναμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου μας και φάγαμε εκεί το υγιεινό πρωινό μας.
Μέσα από το τελικό φύλλο αξιολόγησης, τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από όλα αυτά που έμαθαν κατά την διάρκεια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, ώστε να μπορούμε να διαπιστώσουμε αν υπήρξε αλλαγή και εμπλουτισμός στις πληροφορίες και τις γνώσεις που αποκόμισαν μετά από όλα αυτά. Γίνεται παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια και συζήτηση.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ!
Καλή Χρονιά 2025 !!!!!
Με χαρά ξεκινήσαμε και πάλι στη νέα χρονιά με την ευχή να είναι όμορφη ,δημιουργική και τυχερή για όλους μας!!!
Ζωγραφίσαμε και διακοσμήσαμε την γυάλινη μπάλα για το 2025, γράψαμε τις ευχές μας για το νέο έτος και αποχαιρετήσαμε το 2024 με μία ανάμνηση !!!
Ακούσαμε το τραγούδι “Όπου υπάρχει ελπίδα” και συζητήσαμε πώς μπορεί ο νέος χρόνος να γίνει καλύτερος για όλους.
Γράψαμε 2025
Κάναμε ομαδική εργασία με δαχτυλομπογιές και χρυσόσκονη
Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και ετοιμάσαμε την κορώνα μας για το 2025
Τα παιδιά έκοψαν μικρά χρωματιστά χαρτάκια και το κόλλησαν πάνω στο αποτυπωμένο 2025!
Χρωματίσαμε ένα κομμάτι από αλουμινόχαρτο, το τοποθετήσαμε πάνω σε μια ζωγραφιά για το 2025, ώστε να αποτυπωθούν τα χρώματα και να πάρει χρώμα το φύλλο χειροτεχνίας (στάμπα).
ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ!
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας ρολό από χαρτί υγείας, το οποίο το έκοψαν στη μία άκρη σαν λωρίδες, δημιούργησαν τα δικά τους πυροτεχνήματα, βουτώντας το μέσα σε χρώματα τέμπερας και αποτυπώνοντας το πάνω στο μπλοκ ακουαρέλας. Στο μπλοκ κολλήσαμε τους αριθμούς από το 2025 και όταν στέγνωσαν τα χρώματα τέμπερας, τα ξεκολλήσαμε για να βγει αυτό το φανταστικό αποτέλεσμα!
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
Η θεματική των Χριστουγέννων περιλάμβανε ποικίλες δραστηριότητες και δράσεις.
Στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο του νηπιαγωγείου μας και παρατηρήσαμε τα λαμπιόνια στο σκοτάδι!
Ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές ένα δέντρο, κόψαμε χρυσά και ασημένια χαρτάκια και τα κολλήσαμε πάνω στο δέντρο σαν στολίδια!
Χρησιμοποιώντας γλωσσοπίεστρα, τα οποία τα χρωματίσαμε με τέμπερες και τα κολλήσαμε, ώστε να πάρουν το σχήμα που θέλουμε (δέντρο, αστέρι), φτιάξαμε τα δικά μας στολίδια, κολλώντας πάνω διάφορες χάντρες.
Τα παιδιά φωτογραφήθηκαν, θεωρώντας ότι κρατάνε λαμπάκια στα χέρια τους. Οι φωτογραφίες εκτυπώθηκαν και κολλήθηκαν πάνω σε χρωματιστά φύλλα Α4. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός σχημάτισε το καλώδιο από τα λαμπάκια και τα παιδιά χρησιμοποιώντας δαχτυλομπογιές, σχημάτισαν τα λαμπάκια.
Τα παιδιά έκοψαν τα γράμματα από την λέξη “Χριστούγεννα” και τα κόλλησαν το ένα δίπλα στο άλλο, ώστε να συνθέσουν σωστά τη λέξη.
Τα παιδιά έκοψαν χαρτάκια σε χρώμα πράσινο και αφού τα κόλλησαν από το πιο μικρό στο πιο μεγάλο, σχημάτισαν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο. Κόλλησαν ένα αστέρι στην κορυφή και με μια μπατονέτα, την οποία την βούτηξαν σε άσπρη τέμπερα, αποτύπωσαν χιονονιφάδες.
Τα παιδιά αφού έφτιαξαν το κάδρο του Άγιου Βασίλη, χρωματίζοντας το, αποτύπωσαν σε μια κόλλα λευκή Α4, τι δώρο θα ήθελαν να τους φέρει και πήγαμε όλοι μαζί και το ταχυδρομήσαμε στην πλατεία του χωριού στο κουτί του Άγιου Βασίλη.
Οι μαθητές έκοψαν εικόνες από κάποια δώρα και τα κόλλησαν με τη σειρά από το πιο ψηλό στο πιο χαμηλό.
Χρησιμοποιώντας την παρτιτούρα ενός χριστουγεννιάτικου δέντρου πάνω στο μπλοκ ακουαρέλας, τα παιδιά έβαψαν το δέντρο με δαχτυλομπογιές και στη συνέχεια, αφού στέγνωσε, χρωμάτισαν μια χιονισμένη νύχτα με κηρομπογιές.
Τα παιδιά χρωμάτισαν με πράσινη τέμπερα το χριστουγεννιάτικο δέντρο, έριξαν πάνω χρυσόσκονη και κόλλησαν την φωτογραφία τους σαν στολίδι πάνω στο δέντρο.
Τα παιδιά στόλισαν τον σκούφο του Άγιου Βασίλη με χρωματιστά χαρτάκια και αφού συνέθεσαν τα γλωσσοπίεστρα, κόλλησαν μάτια, μύτη πομ-πομ και βαμβάκι για να δημιουργήσουν το πρόσωπό του.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το πρόσωπο και τον σκούφο του Άγιου Βασίλη με μαρκαδόρους και κόλλησαν βαμβάκι στα γένια του.
Οι μαθητές χρησιμοποιώντας την παλάμη τους, την οποία την χρωμάτισαν με πράσινη τέμπερα και την αποτύπωσαν σε μια κόλλα Α4, δημιούργησαν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, κολλώντας στην κορυφή το αστέρι και με δαχτυλομπογιές “τοποθέτησαν” στολίδια πάνω στο δέντρο.
Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους χριστουγεννιάτικο καπέλο.
Η πρόσκληση της γιορτής μας!
Μια “διαφορετική” χριστουγεννιάτικη γιορτή: “ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ”!!
Μαμάδες και παιδιά έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα μπισκότα!
Μαμάδες και παιδιά δημιούργησαν διάφορες χριστουγεννιάτικες κατασκευές!
Ψάλλαμε τα κάλαντα στην Βολισσό!
3 Δεκεμβρίου: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ!
Παρακολουθήσαμε την παρακάτω ιστορία, ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλοι είμαστε φίλοι (ίσοι) ανεξαιρέτως αναπηρίας και διαφορετικότητας!
Ακολούθησε συζήτηση βάσει κάποιων εικόνων για την αναπηρία!
Κατασκευάσαμε μια καρδιά, έχοντας ζωγραφίσει πάνω: “Τι σημαίνει αναπηρία για εμάς;”
Μπήκαμε στη θέση των “μη βλέποντων” ανθρώπων και κρατώντας τη λευκή ράβδο, προσπαθήσαμε να κινηθούμε μέσα στην αίθουσα είτε μόνοι μας είτε με συνοδό!
Ζωγραφίσαμε με το στόμα!
Διαβάσαμε το παραμύθι η Αργυρώ γελάει!
Ένα μήλο την ημέρα
Αυτήν την εβδομάδα αναφερθήκαμε στο πολύ γνωστό μας φρούτο, το μήλο.
Μελετήσαμε τον κύκλο ζωής του μήλου, τα μέρη που αποτελείται και δοκιμάσαμε τα τρία είδη μήλων που υπάρχουν: κόκκινο, κίτρινο και πράσινο.
Ζωγραφίσαμε μήλα στο χρώμα που προτιμάμε, κόψαμε με το ψαλίδι κόκκινα χαρτονάκια και τα κολλήσαμε σε μήλο που είχαμε ζωγραφίσει.
Κάναμε κατασκευή ” τον κύριο μηλάκι” με ποικιλα υλικά
Φτιάξαμε σουπλά με αποτύπωμα μήλου και δαχτυλομπογιές
Η εβδομάδα έκλεισε με την δημιουργία λαχταριστής μηλόπιτας
ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ!
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Ελιάς μέσα από τα μάτια νηπίων!
Ζωγραφίσαμε το κλαδί της ελιάς και γράψαμε την λέξη “ΕΛΙΑ”.
Κόψαμε τα γράμματα της λέξης “ΕΛΙΑ”, τα κολλήσαμε στην κατάλληλη θέση και συνθέσαμε την λέξη μας!
Κόψαμε τις κανάτες με το λάδι και τις κολλήσαμε πάνω στο χαρτί μας από την μεγαλύτερη στην μικρότερη!
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια για την θεματική της ελιάς μέσω του “Wordwall” στον διαδραστικό πίνακα!
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου για το λιομάζωμα, το σχολιάσαμε και στη συνέχεια, μετρήσαμε τα ελαιόδεντρα, τα καλάθια, τις γυναίκες που μάζευαν ελιές, τον άντρα που κλάδευε και κυκλώσαμε τον αντίστοιχο αριθμό. Τέλος, γράψαμε όλοι το γράμμα Ε της ελιάς στον πίνακα.
Κλαδέψαμε κλαδιά ελιάς με την τζουγκράνα μας και κατανοήσαμε την διαδικασία!
Κατασκευάσαμε το λιομάζωμα!