ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
ΑΓΙΑΣΜΟΣ
Ο αγιασμός του νηπιαγωγείου Τροπαίων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 08:30 π.μ .
Καλή σχολική χρονιά!
ΑΓΙΑΣΜΟΣ
Ο αγιασμός του νηπιαγωγείου Τροπαίων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 08:30 π.μ .
Καλή σχολική χρονιά!
Η φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας ολοκληρώθηκε με μια όμορφη και χαρούμενη τελετή λήξης με καλεσμένους γονείς και φίλους του νηπιαγωγείου μας την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024 ! Ο τίτλος της παράστασης των παιδιών είναι
“Ταξίδι στα νησιά της Ελλάδας” .
Οι μικροί μας μαθητές παρουσίασαν νησιά της Ελλάδας και χόρεψαν χορούς από το καθένα. Περάσαμε υπέροχα!
Την τελευταία ημέρα οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρέλαβαν τα αναμνηστικά τους και τους φακέλους με τις εργασίες της σχολικής χρονιάς.
Καλό Καλοκαίρι ! Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!
Στις 28 Μάϊου το σχολείο μας επισκέφτηκε το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο , ύστερα από πρόσκληση της προϊσταμένης του δημοτικού σχολείου και συμμετείχαμε κι εμείς, όπως και το Γυμνάσιο Τροπαίων, το Δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο Κοντοβάζαινας, το Δημοτικό σχολείο Βυτίνας και το Δημοτικό σχολείο Βαλτεσινίκου. Σκοπός της δράσης αυτής ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες βιωματικά το διάστημα και να κατανοήσουν τη θέση της γης μέσα σε αυτό.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μέσα στον θόλο προβολή κατάλληλη για την ηλικία τους, πλήρως καθώς και παρατήρησαν μέσα από το τηλεσκόπιο το ηλιακό μας σύστημα, συνδυάζοντας τη μάθηση με την ψυχαγωγία και τη βιωματικότητα, αποκτώντας νέες γνώσεις σχετικά με το σύμπαν.
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων πρόσφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των σχολείων κέρασμα και του ευχαριστούμε πολύ.
Σύνδεση με σχέδιο δράσης –
“Το βιβλίο αγαπώ, συνεργάζομαι και νέα βιβλιοθήκη δημιουργώ” Αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης“.
Την Τετάρτη 29 Μάϊου 2024 πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή συνάντηση με το νηπιαγωγείο Βυτίνας προκειμένου να γνωριστούμε και να ανταλλάξουμε ιδέες και δράσεις που έγιναν κατά την πραγματοποίηση του σχεδίου δράσης της φετινής χρονιάς. Το νηπιαγωγείο Βυτίνας φέτος ασχολείτε κι αυτό με την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας , σχετικό με το δικό μας σχέδιο δράσης.
Τα παιδιά αφού παρουσίασαν τον εαυτό τους και γνώρισαν και τα παιδιά της άλλης ομάδας, στη συνέχεια έδειξαν τη νέα μας βιβλιοθήκη που έχει εμπλουτιστεί με μικρά βιβλία, γραμμένα από τους ίδιους. Ο καθένας παρουσίασε το δικό τους βιβλίο και μετά τους διαμοιράσαμε μέσω Webex το ψηφιακό μας βιβλίο που φτιάξαμε στο Storyjumper.
Στη συνέχεια οι μαθητές του νηπιαγωγείου Βυτίνας, μας αφηγήθηκαν το αγαπημένο βιβλίο της ομάδας, που προέκυψε ύστερα από ψηφοφορία που έκαναν και χάρηκαν πολύ όταν τους δείξαμε ότι το έχουμε κι εμείς στην βιβλιοθήκη μας.
Ήταν μια όμορφη συνάντηση η οποία ευελπιστούμε να συνεχιστεί του χρόνου σε μια δια ζώσης επαφή των δύο σχολείων.
ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Η εφαρμογή του σχεδίου δράσης ξεκίνησε με την δανειστική βιβλιοθήκη τον Νοέμβριο. Τα παιδιά υπέγραψαν συμβόλαιο δανεισμού, απέκτησαν ο καθένας τη δική του καρτέλα δανεισμού διάρκειας 2 μηνών , όπου κατέγραφαν κάθε φορά τον τίτλο του βιβλίου που δανείζονταν, πήραν τη δική τους υφασμάτινη τσάντουλα και κάθε Παρασκευή βάζουν μέσα το βιβλίο που έχουν δανειστεί μαζί με ένα φύλλο καταγραφής και το παίρνουν στο σπίτι για το Σαββατοκύριακο. Τα βιβλία που δανείζονται είναι συγκεκριμένα και είναι 36. Κάθε φορά διαλέγουν ένα διαφορετικό και η εκπαιδευτικός καταγράφει σε ειδικό έντυπο καταγραφής, τον αριθμό του βιβλίου που δανείστηκε ώστε να μην δανείζονται ίδιο βιβλίο για δεύτερη φορά. Η διαδικασία αυτή αρέσει πολύ στα παιδιά και αναμένουν την Παρασκευή της δανειστικής βιβλιοθήκης με χαρά.
ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒ ΛΕΞΕΩΝ
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά γίνονταν ντεντέκτιβ λέξεων. Μετά από την ανάγνωση παραμυθιών στην τάξη, ακολουθούσαν δραστηριότητες σχετικές. Μια απο αυτές ήταν να γίνουν ντεντέκτιβ λέξεων .
Άλλη δραστηριότητα είναι να γίνουν οι εικονογράφοι του βιβλίου και η πιο αγαπημένη τους είναι η θεατρική αναπαράσταση του παραμυθιού, όπου αναλαμβάνουν ρόλους και υποδύονται τους ήρωες της ιστορίας.
ΌΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Μαζί με τα παιδιά τακτοποιήσαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Τα βιβλία χωρίστηκαν σε κατηγορίες που επέλεξαν τα παιδιά και μπήκαν στα ράφια με την συμφωνία ότι κάθε βιβλίο θα επιστέφει στη θέση του.
Μιλήσαμε και καταγράψαμε τα δομικά στοιχεία ενός παραμυθιού, τα οποία και αναζητήσαμε σε παραμύθια που έχουμε διαβάσει.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Γράψαμε ένα βιβλίο ομαδικά, με αφορμή την ημέρα παιδικού βιβλίου. Το παραμύθι δημιουργήθηκε και εικονογραφήθηκε από τα παιδιά και με τη βοήθεια του storyjumper πήρε και ηλεκτρονική μορφή.
Δημιουργία σελιδοδεικτών
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Αποδεχτήκαμε την πρόσκληση από το Γυμνάσιο Τροπαίων και μεταβήκαμε στο χώρο τους για δίωρη εκπαιδευτική δράση που περιλάμβανε: Παρουσίαση του πολιτιστικού τους προγράμματος με τίτλο “Πανθετηρίς- Οι αγώνες του Μεγάλου, του Ωραίου και του Αληθινού” και αφορούν στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Συνέχισαν με την παράσταση θεάτρου σκιών: “Ο καραγκιόζης στους Ολυμπιακούς αγώνες ,την οποία και απόλαυσαν οι μικροί μας μαθητές .
Τέλος χόρεψαν το επίσημο χορευτικό των Ολυμπιακών αγώνων της Γαλλίας για το 2024 και πρόσφεραν δωράκια για κάθε μαθητή και μαθήτριά μας, ένα αυτοσχέδιο μετάλλιο και γλυκίσματα.
Η πρώτη μας εμπειρία στο Γυμνάσιο ήταν απολαυστική και διασκεδαστική!
Η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου φέτος πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 . Μιλήσαμε για τον συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Αντερσεν, στον οποίο είναι αφιερωμένη η ημέρα παιδικού βιβλίου. Γνωρίσαμε τα παραμύθια που έχει γράψει και στη συνέχεια μάθαμε τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού.
Συγγραφέα, εικονογράφο, τίτλο, πλοκή, ήρωες- χαρακτήρες, πρόβλημα και λύση.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε την δική μας ιστορία την οποία κατέγραφε η εκπαιδευτικός και τα παιδιά έκαναν την εικονογράφηση για το παραμύθι που είχαν φτιάξει. Το παραμύθι πήρε τον τίτλο από τους δημιουργούς του και με την εφαρμογή Storyjumper , έγινε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που στάλθηκε στους γονείς των μαθητών μας. “Μια οικογένεια παιχνιδιού”
Όμως οι μικροί μας δημιουργοί ανέλαβαν να δημιουργήσουν το δικό τους μικρό βιβλίο στο σπίτι με τους γονείς τους. Έτσι τις επόμενες ημέρες κατέφθαναν στην τάξη τα βιβλία των παιδιών , τα οποία παρουσίαζαν διάβαζαν και ύστερα έπαιρναν τη θέση τους στη βιβλιοθήκη που είχαμε δημιουργήσει για το σκοπό αυτό.
Ύστερα από πρόσκληση της οδοντιάτρου του Κέντρου Υγείας Τροπαίων, πήγαμε μαζί και με τους μαθητές/τριές μας και τα παιδιά της της Ά και ΄Β τάξης του δημοτικού σχολείου με τις εκπαιδευτικούς τους , στο οδοντιατρείο του Κ.Υ. Τροπαίων, προκειμένου να συμμετέχουμε στον δωρεάν οδοντιατρικό έλεγχο και την ενημέρωση για την στοματική υγιεινή των παιδιών.
Συμμετείχαν μόνο τα παιδιά που είχαν υπογράψει θετικά στην υπεύθυνη δήλωση που παρέλαβαν, οι γονείς τους. Στη συνέχεια η οδοντίατρος παρέδωσε σε κάθε γονέα, σχετικό ενημερωτικό έντυπο για την στοματική υγιεινή του παιδιού του.
Την Τετάρτη 6 Μαρτίου πραγματοποιήσαμε μια δραστηριότητα για την Πανελλήνια ημέρα κατα της Βίας στο σχολείο. Αφου διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” του ΜΑΡΤΙΝ ΑΓΚΑΣΙ και εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ..
Μετά γνωρίσαμε τα 5 βήματα που κάνει ένα παιδί όταν νιώσει ότι ενοχλείται στο σχολείο Και κάναμε μια κατασκευή.