Ήρθε ο Χειμώνας, παιδιά!!

Και σιγά σιγά μπήκαμε και στον Χειμώνα, τον οποίο μονοπωλούν τα Χριστούγεννα. Αφού, όμως, πέρασαν οι αγαπημένες μας γιορτές κι επιστρέψαμε στο σχολείο ήρθε η ώρα να παρατηρήσουμε τον Χειμώνα, τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, τα καιρικά φαινόμενα.

Ξεκινάμε παρατηρώντας, όπως πάντα, την αυλή μας, τα δέντρα της, τον ουρανό…

DSCN0072

Τα φύλλα από τα δέντρα έχουν πέσει. Τα δέντρα είναι γυμνά. Πώς είναι τα κλαδιά τώρα που μπορούμε και τα βλέπουμε καθαρά; Ίσια, κυρτά, χοντρά, λεπτά… Περιγράφουμε πίνακες ζωγραφικής με χειμωνιάτικα δέντρα χρησιμοποιώντας το κατάλληλο λεξιλόγιο

DSCN0255

Ζωγραφίζουμε τα δικά μας χειμωνιάτικα δέντρα με διάφορα υλικά…

cheimoniatika dentra1

cheimoniatika dentra2

Αφού δείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον για τους πίνακες ζωγραφικής, βάλαμε στη γωνιά της τέχνης και άλλους χειμωνιάτικους πίνακες και ζωγραφίσαμε και τους δικούς μας…

5
“Χιονισμένο τοπίο” Γεωργιάδης
3
“Κίσσα” Μονέ

cheimoniatikoi pinakes

Ο Χειμώνας ενδείκνυται στον τόπο μας για φυσικές επιστήμες. Μόλις χιόνισε θελήσαμε να πειραματιστούμε με το χιόνι… το φέραμε μέσα στην τάξη, το αγγίξαμε (πράγμα που μας ευχαριστεί πάρα πολύ και μας είναι ούτως ή άλλως γνωστό) και θελήσαμε να δούμε τι θα πάθει αν ρίξουμε πάνω του νερό ζεστό, νερό από τη βρύση, αν το βάλουμε στο καλοριφέρ κι αν το βάλουμε στην κατάψυξη. Ξεκινήσαμε πρώτα κάνοντας υποθέσεις και συμπληρώνοντας το αντίστοιχο φύλλο εργασίας και μετά προχωρήσαμε στον πειραματισμό και καταλήξαμε στα συμπεράσματά μας αφού παρατηρήσαμε την εξέλιξη.

peiramata me to chioni1

peiramata me to chioni2

Τα ζώα σε χειμερία νάρκη και τα πολικά ζώα είχαν κι αυτά την τιμητική τους (δυστυχώς έχουν διαγραφεί από λάθος οι φωτογραφίες σ’ αυτές τις υποθεματικές)

Η κυρία Αλεξία και τα παιδιά στο ολοήμερο κατασκεύασαν μία πολύ όμορφη ομαδική εργασία με φυσικά υλικά στην οποία τοποθέτησαν τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη στις φωλιές τους.

DSCN0081

Δημιουργήσαμε, επίσης, μία ομαδική εργασία, στην οποία τα παιδιά μετέφεραν ό,τι πληροφορίες είχαν βρει στο σπίτι, είχαν καταγράψει σε χαρτί, όπως μπορούσαν, παρουσίασαν στην ολομέλεια τις τάξεις και κατέγραψαν στην ομαδική.

afisa arkoyda

Συμμετείχαμε σε διαδικτυακή ξενάγηση στον Αρκτούρο, όπου η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων η κυρία Μαρία μας εξήγησε τι ακριβώς κάνει ο Αρκτούρος για να προστατεύσει τα άγρια ζώα.

diadiktyakh xenaghsh ston Arktoyro

Μάθαμε για τα πολικά ζώα μέσα από σχετικά βιντεάκια…

 

polika zoa

Ακούσαμε το τραγούδι που μας άρεσε πάρα πολύ…

Εκτός, όμως από τα ζώα αυτά έχουμε και τα πουλάκια μας, τα οποία δεν θα μπορούν εύκολα να βρούνε την τροφή τους κάτω από το χιόνι. Γι’ αυτό ετοιμάσαμε φωλιές στις οποίες βάλαμε τροφή και κρεμάσαμε στα δέντρα του σχολείου μας.

image 2025 03 29T205550.327

DSCN0324

Προσέξτε πόσο χαρούμενοι είμαστε γι’ αυτό…. Επίσης, φροντίσαμε να σκεπάσουμε τον λαχανόκηπό μας με νάυλον, να δημιουργήσουμε, δηλαδή, ένα μικρό θερμοκήπιο, που θα προστατέψει τα λαχανικά που φυτέψαμε από τις χαμηλές θερμοκρασίες και την παγωνιά. Κι έτσι καταφέραμε να σώσουμε τα λαχανικά μας.

DSCN0025

Διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι “το Γάντι”…

το δραματοποιήσαμε…

paizontas to ganti

βάλαμε τα ζώα στη σειρά, όπως εμφανίζονται στην ιστορία, αντιστοιχίσαμε με τη σωστή λέξη, βάλαμε στη σειρά τους αριθμούς και μάθαμε τα τακτικά επίθετα, πρώτος κτλ, παίζοντας παιχνίδια με τις εικόνες των ζώων και με τα σώματά μας…

bazontas sth seira ta zoakia

Παίξαμε και πολλά παιχνίδια στις γωνιές… αντιστοίχιση αριθμού και ποσότητας, μοτίβα, ζωγραφική κτλ

cheimoniatika paichnidia stis gonies