Και σιγά σιγά μπήκαμε και στον Χειμώνα, τον οποίο μονοπωλούν τα Χριστούγεννα. Αφού, όμως, πέρασαν οι αγαπημένες μας γιορτές κι επιστρέψαμε στο σχολείο ήρθε η ώρα να παρατηρήσουμε τον Χειμώνα, τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, τα καιρικά φαινόμενα.
Ξεκινάμε παρατηρώντας, όπως πάντα, την αυλή μας, τα δέντρα της, τον ουρανό…
Τα φύλλα από τα δέντρα έχουν πέσει. Τα δέντρα είναι γυμνά. Πώς είναι τα κλαδιά τώρα που μπορούμε και τα βλέπουμε καθαρά; Ίσια, κυρτά, χοντρά, λεπτά… Περιγράφουμε πίνακες ζωγραφικής με χειμωνιάτικα δέντρα χρησιμοποιώντας το κατάλληλο λεξιλόγιο
Ζωγραφίζουμε τα δικά μας χειμωνιάτικα δέντρα με διάφορα υλικά…
Αφού δείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον για τους πίνακες ζωγραφικής, βάλαμε στη γωνιά της τέχνης και άλλους χειμωνιάτικους πίνακες και ζωγραφίσαμε και τους δικούς μας…


Ο Χειμώνας ενδείκνυται στον τόπο μας για φυσικές επιστήμες. Μόλις χιόνισε θελήσαμε να πειραματιστούμε με το χιόνι… το φέραμε μέσα στην τάξη, το αγγίξαμε (πράγμα που μας ευχαριστεί πάρα πολύ και μας είναι ούτως ή άλλως γνωστό) και θελήσαμε να δούμε τι θα πάθει αν ρίξουμε πάνω του νερό ζεστό, νερό από τη βρύση, αν το βάλουμε στο καλοριφέρ κι αν το βάλουμε στην κατάψυξη. Ξεκινήσαμε πρώτα κάνοντας υποθέσεις και συμπληρώνοντας το αντίστοιχο φύλλο εργασίας και μετά προχωρήσαμε στον πειραματισμό και καταλήξαμε στα συμπεράσματά μας αφού παρατηρήσαμε την εξέλιξη.
Τα ζώα σε χειμερία νάρκη και τα πολικά ζώα είχαν κι αυτά την τιμητική τους (δυστυχώς έχουν διαγραφεί από λάθος οι φωτογραφίες σ’ αυτές τις υποθεματικές)
Η κυρία Αλεξία και τα παιδιά στο ολοήμερο κατασκεύασαν μία πολύ όμορφη ομαδική εργασία με φυσικά υλικά στην οποία τοποθέτησαν τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη στις φωλιές τους.
Δημιουργήσαμε, επίσης, μία ομαδική εργασία, στην οποία τα παιδιά μετέφεραν ό,τι πληροφορίες είχαν βρει στο σπίτι, είχαν καταγράψει σε χαρτί, όπως μπορούσαν, παρουσίασαν στην ολομέλεια τις τάξεις και κατέγραψαν στην ομαδική.
Συμμετείχαμε σε διαδικτυακή ξενάγηση στον Αρκτούρο, όπου η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων η κυρία Μαρία μας εξήγησε τι ακριβώς κάνει ο Αρκτούρος για να προστατεύσει τα άγρια ζώα.
Μάθαμε για τα πολικά ζώα μέσα από σχετικά βιντεάκια…
Ακούσαμε το τραγούδι που μας άρεσε πάρα πολύ…
Εκτός, όμως από τα ζώα αυτά έχουμε και τα πουλάκια μας, τα οποία δεν θα μπορούν εύκολα να βρούνε την τροφή τους κάτω από το χιόνι. Γι’ αυτό ετοιμάσαμε φωλιές στις οποίες βάλαμε τροφή και κρεμάσαμε στα δέντρα του σχολείου μας.
Προσέξτε πόσο χαρούμενοι είμαστε γι’ αυτό…. Επίσης, φροντίσαμε να σκεπάσουμε τον λαχανόκηπό μας με νάυλον, να δημιουργήσουμε, δηλαδή, ένα μικρό θερμοκήπιο, που θα προστατέψει τα λαχανικά που φυτέψαμε από τις χαμηλές θερμοκρασίες και την παγωνιά. Κι έτσι καταφέραμε να σώσουμε τα λαχανικά μας.
Διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι “το Γάντι”…
το δραματοποιήσαμε…
βάλαμε τα ζώα στη σειρά, όπως εμφανίζονται στην ιστορία, αντιστοιχίσαμε με τη σωστή λέξη, βάλαμε στη σειρά τους αριθμούς και μάθαμε τα τακτικά επίθετα, πρώτος κτλ, παίζοντας παιχνίδια με τις εικόνες των ζώων και με τα σώματά μας…
Παίξαμε και πολλά παιχνίδια στις γωνιές… αντιστοίχιση αριθμού και ποσότητας, μοτίβα, ζωγραφική κτλ