Αρχείο μηνός Ιούνιος 2026
Ανοίγω τα φτερά μου για το Δημοτικό!
Η είσοδος στο Δημοτικό Σχολείο είναι ένας σημαντικός σταθμός στη ζωή των παιδιών, γεμάτος ανάμικτα συναισθήματα: από τη χαρά και την ανυπομονησία, μέχρι τον φόβο για το καινούργιο. Για να γίνει αυτή η αλλαγή μια θετική εμπειρία, Νηπιαγωγείο και Δημοτικό ενώνουμε τις δυνάμεις μας. Η υλοποίηση της δράσης περιλαμβάνει τρεις φάσεις.
Σχεδιασμός δράσης (Οκτώβριος 2025-Νοέμβριος 2025)
Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης ξεκίνησε με τη συνεργασία των διευθύνσεων και των συλλόγων διδασκόντων των δύο σχολείων, με σκοπό την ενημέρωση για την εγκύκλιο και τον συντονισμό των κοινών επισκέψεων.
Ακολούθησε η ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και ο καταμερισμός των αρμοδιοτήτων με βάση τους διαθέσιμους πόρους. Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος υπήρξε στενή συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων, ενώ παράλληλα διανεμήθηκαν ενημερωτικά φυλλάδια και ερωτηματολόγια για την ομαλή μετάβαση των μαθητών, προετοιμάζοντας το έδαφος για τις κοινές δράσεις. Πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των αρχικών γνώσεων, των απόψεων και των συναισθημάτων των νηπίων για το Δημοτικό σχολείο, τα αποτελέσματα της οποίας αποτυπώθηκαν μέσα από ζωγραφιές και ιστογράμματα.
![]() |
![]() |
![]() |
Τον Οκτώβριο, το σχολείο μας (Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) πραγματοποίησε περιβαλλοντική εκπαιδευτική επίσκεψη στο καστανοδάσος της περιοχής του άνω Κερασόβου.
Λίγες μέρες αργότερα συμμετείχαμε στις εορταστικές εκδηλώσεις μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού, για να τιμήσουμε την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
. Τον Νοέμβριο ,το Νηπιαγωγείο μας μαζί με το Δημοτικό, είχε τη χαρά να παρακολουθήσει στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου τη θεατρική παράσταση «Χάιντι, το κορίτσι των βουνών», και να συμμετέχει μαζί με τους μαθητές των Α-Β τάξεων στην παρακολούθηση της γιορτής για την επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Τέλος ,προβάλαμε βίντεο με τίτλο: Οι απορίες του Αντωνάκη «μετάβαση από νηπιαγωγείο σε δημοτικό» https://www.youtube.com/watch?v=rRqxgZpSVWw
Β)Υλοποίηση δράσης(Δεκέμβριος 2025-Μάιος 2026)
Σταδιακή υλοποίηση των επιμέρους στόχων της δράσης, παρακολούθηση/ανατροφοδότηση των αποτελεσμάτων υλοποίησης της δράσης-ενδιάμεση φάση.
Τον Δεκέμβριο, τα δύο σχολεία συμμετείχαν με συζητήσεις, βίντεο, αφίσες και βιωματικά παιχνίδια ενσυναίσθησης στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Στο πλαίσιο των Χριστουγέννων, τα νήπια και οι τάξεις Α΄-Β΄ παρακολούθησαν μαζί ταινία, έφτιαξαν κάρτες, στολίδια, κεριά με το ΚΠΕ «Δρω» Ναυπάκτου και παρουσίασαν από κοινού τη χριστουγεννιάτικη γιορτή. Τέλος, όλο το σχολείο στόλισε το δέντρο στην πλατεία του χωριού.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Τον Ιανουάριο, τα νήπια εξέφρασαν μέσω φύλλων εργασίας τις προσδοκίες και τα ανάμικτα συναισθήματά τους (χαρά, άγχος) για το Δημοτικό. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στους γονείς, οι οποίοι καθοδηγήθηκαν για τη θετική διαχείριση της μετάβασης και συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Α΄-Β΄ τάξη, όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν, έπαιξαν φωνολογικά παιχνίδια και ζωγράφισαν ομαδικά, αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις τους κατά την επιστροφή στο Νηπιαγωγείο.
![]() |
![]() |
![]() |
Το Φεβρουάριο, όλο το σχολείο συμμετείχε στο αποκριάτικο πάρτι που έγινε την Τσικνοπέμπτη στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Στο τέλος του ίδιου μήνα, μας επισκέφθηκαν οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού και όλοι μαζί κάναμε δραστηριότητες με το bee bot.
![]() |
![]() |
Το Μάρτιο επισκεφθήκαμε ξανά την Α-Β Τάξη. Η εκπαιδευτικός της τάξης, μας παρουσίασε τα βιβλία και τα τετράδια της Α Τάξης. Πραγματοποιήσαμε κοινή εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Άλατος στο Μεσολόγγι. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για βιωματική μάθηση και επαφή με την τοπική ιστορία, την παράδοση και το φυσικό περιβάλλον.Συζήτηση και συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους μαθητές της Α’ τάξης σχετικά με τα βιώματά και τις εντυπώσεις τους από το Δημοτικό Σχολείο.
![]() |
![]() |
Τον Απρίλιο μας επισκέφθηκαν οι μαθητές της Α τάξης και όλοι μαζί βάψαμε κόκκινα πασχαλινά αυγά και φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες. Επίσης κάναμε κοινή ώρα διαλείμματος του νηπιαγωγείου και της Α ΄τάξης στον αύλειο χώρο των σχολικών μονάδων, όπως και ψυχοκινητικές δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια.
![]() |
![]() |
Το Μάιο, μήνας των λουλουδιών φτιάξαμε και φορέσαμε βραχιόλι με λουλούδι δείχνοντας πως είμαστε όλοι μια ομάδα. Στο πλαίσιο των ανοιξιάτικων δραστηριοτήτων, τα νήπια επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο και συνεργάστηκαν με τους μαθητές της Α΄ τάξης για τη διαμόρφωση του σχολικού κήπου. Τα παιδιά λειτούργησαν σε μεικτές ομάδες, φύτεψαν ανοιξιάτικα λουλούδια σε γλάστρες, και ανέλαβαν από κοινού τη φροντίδα τους. Η δράση ενίσχυσε το αίσθημα του ανήκειν στον νέο χώρο και καλλιέργησε τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
![]() |
![]() |
![]() |























