– Σχέδιο εργασίας: «ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ»

 

 

Κι ο νους μας  πάει που αλλού στα λουλούδια που μας χαρίζουν χρώμα και άρωμα .

Η αφορμή για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό θα μπορούσε να είναι ένα μπουκέτο λουλούδια που κόψαμε από τον κήπο μας ή από τους αγρούς.

Στόχος μας:-.Να γνωρίσουν τα παιδιά τον κόσμο των λουλουδιών (ονομασία και χαρακτηριστικά).

– Να γνωρίσουν τον κύκλο ζωής των λουλουδιών και τους παράγοντες που τον επηρεάζουν.

Να  ευαισθητοποιηθούν σε θέματα καλλιέργειας και φροντίδας των λουλουδιών.

Να εκφραστούν καλλιτεχνικά μέσα από το θέμα, με τραγούδια ,παραμύθια, ζωγραφική, κατασκευές.

Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το φυσικό περιβάλλον.

Το θέμα μας αναπτύσσεται στους εξής τομείς: Προφορικός και γραπτός λόγος, Μαθηματικά στον κόσμο των παιδιών, Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργία-έκφραση.

Προφορικός και γραπτός λόγος

  • Γνωρίζουμε τα λουλούδια του κήπου και του αγρού, μαθαίνουμε το όνομά τους και το γράφουμε

 

  • Ας σκεφτούμε τώρα σε τι μας χρησιμεύουν τα λουλούδια και τι αισθανόμαστε όταν τα βλέπουμε ή όταν τα μυρίζουμε;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σας λουλούδι και ποια ονόματα ανθρώπων βγαίνουν από διάφορα λουλούδια; (η Τριανταφυλλιά, η Γαριφαλιά ,η Βιολέτα, η Μαργαρίτα, η Ζουμπουλία κ .λ. π.).
  • Μπορούμε τώρα να γράψουμε ονόματα λουλουδιών σε καρτέλες και να παίξουμε διάφορα παιχνίδια ( π. χ .ας κάνουμε αντιστοίχιση της εικόνας με το όνομα του λουλουδιού).

 

Μαργαρίτα Τριανταφυλλιά Γαριφαλλιά

 

Μαθηματικά στον κόσμο των παιδιών

Μετράμε τα λουλούδια που κόψαμε και τα ομαδοποιούμε σε λουλούδια του κήπου και σε λουλούδια του αγρού.

Μπορούμε επίσης να τα ταξινομήσουμε  ανάλογα με το χρώμα τους, το μέγεθος, το άρωμα τους.

Μπορούμε τώρα στον παρακάτω πίνακα (πίνακας διπλής εισόδου) να βρούμε σε ποιο τετράγωνο  συναντιούνται τα ίδια λουλούδια και πόσα λουλούδια υπάρχουν από το ίδιο χρώμα;

 

 

Ας μετρήσουμε τώρα πόσες καρδιές έχει πάνω του κάθε πέταλο και ας βρούμε το σωστό αριθμό.  Πόσα πέταλα έχει αυτό το λουλούδι;

 

Και τώρα θα κόψουμε τόσα λουλούδια όσα είναι και τα μέλη της οικογένειάς μας για να τα προσφέρουμε. Πόσα από αυτά τα λουλούδια θα κόψετε;

 

Μελέτη περιβάλλοντος

-Παρατηρούμε τα λουλούδια του κήπου μας και  συζητάμε για τους τρόπους καλλιέργειας και φροντίδας όπως:  το πότισμα, το σκάλισμα και το κλάδεμα.

– Κάνουμε πειράματα με φυτά για να κατανοήσουμε ότι για να ζήσουν και να μεγαλώσουν, χρειάζονται  χώμα, νερό, φως, αέρα( π.χ. αν αφήσουμε ένα φυτό χωρίς νερό ή αν το κλείσουμε σε ένα σκοτεινό ντουλάπι, τι θα συμβεί; Τι παρατηρούμε;).

 

 Μεταφυτεύουμε ένα λουλούδι σε γλάστρα και παρατηρούμε τα μέρη του (τη ρίζα, το βλαστό, το άνθος),το «υοθετούμε» και αναλαμβάνουμε να το φροντίζουμε προσωπικά.

 

Φυτεύουμε σπόρους λουλουδιών( π.χ. βασιλικό, ματζουράνα ) και παρακολουθούμε την εξέλιξή τους.

Και τώρα ας μαζέψουμε λουλούδια ,να τα αποξηράνουμε ανάμεσα σε φύλλα εφημερίδας και να φτιάξουμε φυτολόγιο. Γράφουμε όπως μπορούμε και  το όνομά του κάθε λουλουδιού.

Δημιουργία-έκφραση

Και τώρα ώρα για κατασκευές, παραμύθια και τραγούδια

Χειροτεχνίες: Μπορούμε να  Κόψουμε λουλούδια από πολύχρωμα χαρτόνια, να φτιάξουμε λουλούδια από πλαστελίνη και επίσης μπορούμε να συμβουλευτούμε το διαδίκτυο (με τη βοήθεια πάντα των γονιών μας ) για πολλές όμορφες κατασκευές.

Κολάζ: Φτιάχνουμε ένα βάζο με λουλούδια τα οποία κόβουμε από περιοδικά ή διαφημιστικά φυλλάδια και τα κολλάμε σε χαρτόνι ή λευκό χαρτί.

Παιχνίδι με τη μαργαρίτα: «Μ`αγαπά, δε μ`αγαπά»

-Παραμύθι:  «Τα λουλούδια της Μικρής  Άϊντα»

https://youtu.be/uH9snLvzlys

Τραγούδια: «Το τριανταφυλλάκι », «Μαργαρίτα μου μικρή»,  «Παπαρούνα»,  «Λουλουδάκι» του ΜΑΝΩΛΗ  ΛΙΔΑΚΗ.

https://youtu.be/hrPtreu3lkg

https://www.youtube.com/watch?v=7tdaRSpQHDo://www.youtube.com/watch?v=hr h

https://youtu.be/6Z5N7hQpr_8

https://www.youtube.com/watch?v=G0g14KkYaZIttps://www.youtube.com/watch?v=8b6wKuSLM-8Ptreu3lkg

Τραγούδια της Πρωτομαγιάς.

https://youtu.be/6U1Y_7sW2L0

https://youtu.be/iqY64QGtT7s

Τέλος με τα λουλούδια που μαζέψαμε θα φτιάξουμε ένα όμορφο στεφάνι για την  ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ  γιατί ο Μάιος μας έφτασε…εμπρός βήμα ταχύ. Μπορούμε κι εμείς να ζωγραφίσουμε ένα στεφάνι με λουλούδια διάφορα, όπως φαίνεται στο παρακάτω φύλλο εργασίας.

 

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Αφήστε μια απάντηση