Στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Φροντίζουμε το Περιβάλλον
με τίτλο «Νοιαζόμαστε για τα ζώα -Φροντίζουμε τα αδέσποτα»
σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση,η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και
η διαμόρφωση υπεύθυνης στάσης απέναντι στα αδέσποτα ζώα.
Το εργαστήριο ξεκίνησε με παιχνίδι ενεργοποίησης των νηπίων
για τη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος συνεργασίας και μάθησης.
Παίζοντας με τον κύβο με τις εικόνες ζώων μιμούνται τις κινήσεις του ζώου που πετυχαίνουν.

Στη συνέχεια ταξινόμησαν τα ζώα(αγροκτήματος,δάσους,ζούγκλας, θάλασσας).
Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες
για το τι προσφέρουν τα ζώα στους ανθρώπους και τι προσφέρουν οι άνθρωποι στα ζώα,
για να κατανοήσουν τη στενή και αλληλένδετη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.
Για την αντίληψη της σχέσης αλληλεξάρτησης ανθρώπων-ζώων παρατήρησαν
τον πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό».
Μετά τη στοχαστική προσέγγιση του έργου αποτύπωσαν τις σκέψεις τους και τις εντυπώσεις τους στο χαρτί.

Με κατάλληλο εποπτικό υλικό τα παιδιά έμαθαν για την Οικουμενική Διακήρυξη
των Δικαιωμάτων των Ζώων και σε ατομικό φύλλο ζωγράφισαν κάποιο από τα δικαιώματα.
Κατόπιν έμαθαν για τα δεσποζόμενα και για τα αδέσποτα, για τις βασικές ανάγκες των ζώων(τροφή,νερό,ιατρική περίθαλψη αγάπη),για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ένα αδέσποτο και για τις υποχρεώσεις του ανθρώπου ως προς τη σωστή φροντίδα ενός ζώου.
Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και έκαναν και ανάλογες κατασκευές.

Φροντίσαμε,προσφέροντας φαγητό και νερό, σε αδέσποτες γάτες στη γειτονιά
κοντά στο νηπιαγωγείο και συνομιλήσαμε με κατοίκους που τις φροντίζουν κι αυτοί.
Ενημερώσαμε τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος-Πρασίνου για την ιατρική περίθαλψη
σε ένα μικρό γατάκι.
Δημιουργήσαμε αφίσα με μηνύματα για την προστασία των αδέσποτων ζώων
και έγινε ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.

Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά έκαναν την αξιολόγηση των δράσεων
και την αυτοαξιολόγησή τους αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης«Τότε νόμισα-Τώρα ξέρω».
Και τι ξέρουμε;
Η φροντίδα προς ένα ζώο δεν είναι ποτέ μονόδρομος.
Είναι ένας κύκλος αγάπης που ξεκινά από εμάς και επιστρέφει σε εμάς
για να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους.
