Απ΄ όλα έχει ο μπαξές

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απ΄ όλα έχει ο μπαξές

Καλή Χρονιά

με Υγεία και Αγάπη!

Μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα

“Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς”

και την ένταξή του σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Τώρα θα ασχοληθούμε με ένα άλλο πρόγραμμα, το οποίο φέρει τον τίτλο: “Απ΄ όλα έχει ο μπαξές”.

Στόχος του προγράμματος αυτού είναι τα παιδιά:

να κοινωνικοποιηθούν,

να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους από τους άλλους,

να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες του άλλου χωρίς προκαταλήψεις και ρατσισμό,

να γνωρίσουν ήθη κι έθιμα άλλων λαών,

να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα,

να μάθουν να επιλύουν τις συγκρούσεις με τους άλλους με θετικούς τρόπους

και φυσικά να παίξουν, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν! 

Πηγές δραστηριοτήτων ή πηγές έμπνευσης για το πρόγραμμα αυτό αποτελούν:

Πρώτα και πάνω απ΄όλα:

Τα βιωματικά σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού με το Λάκη Κουρετζή.

Βήματα Για Τη Ζωή, της Νάντιας Κουρμούση και Βασίλη Κούτρα,

Εγχειρίδιο Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε εδώ:

https://docs.google.com/file/d/0BxM0yUGj01rDMGQ2OGI3ZDYtNGQzMy00ZDAzLTgwMzktZDlkNDIzN2Y1ZGM3/edit?hl=el 

Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού, Προάγοντας την προστασία του παιδιού (ΚΕΘΕΑ), λεπτομέρειες εδώ:

http://paroutsas.jmc.gr/project/protect/index.htm

 205 Βιωματικές Ασκήσεις για Εμψύχωση Ομάδων (Ζάννα Αρχοντάκη – Δάφνη Φιλίππου / εκδ. Καστανιώτη): http://www.scribd.com/

Ενδιαφέρον υλικό βρήκαμε κι εδώ:

https://drive.google.com/folderview?id=0BzcO15WfG2UZQ3QxVWt3djBfdDQ#grid

Από τον παραπάνω σύνδεσμο μας βοήθησαν τα εγχειρίδια: 

 

Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων (Σοφία Τριλίβα και Jiovanni Chimienti/ εκδ. Ελληνικά Γράμματα)

 

Παιδαγωγικά Παιχνίδια (Ελένη Καμπέρη – Τζουριάδου, Σταυρούλα Πανταζή)

 

 

Παραμύθια και

Ιστοσελίδες συναδέλφων , που θα αναφέρουμε στις επόμενες αναρτήσεις.  

Η λίστα θα συμπληρώνεται καθώς θα προχωράει το πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε με πολλά πολλά πολλά

παιχνίδια εμπιστοσύνης και γνωριμίας.

Δεν θα επεκταθούμε σε αυτά, καθώς είναι γνωστά και υπάρχουν άφθονες πηγές δραστηριοτήτων.

Είναι όμως πολύ βασικό να δεθεί η ομάδα της τάξης μας προτού κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Γι΄ αυτό αξίζει να δώσουμε στην ομάδα όσο χρόνο χρειαστεί για να το καταφέρει αυτό. 

Επίσης να αναφέρουμε ότι στην τάξη μας κάθε μέρα ορίζουμε έναν οδηγό.

Αυτή η τακτική προέκυψε πολλά χρόνια πριν, από την ανάγκη να οδηγεί κάποιος το τρενάκι, που φτιάχνουμε καθώς σχολάμε, χωρίς συγκρούσεις και αδικίες.

Φτιάχνουμε λοιπόν στην αρχή κάθε χρονιάς καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών. Κάθε πρωί επιλέγουμε τυχαία ποιος θα είναι ο οδηγός μας. Τα ονόματα των παιδιών που επιλέγονται, μπαίνουν σε διαφορετική θέση από τα υπόλοιπα, για να μην μπερδευόμαστε!

Ο οδηγός, εκτός από το τρενάκι έχει κι άλλα καθήκοντα, ανάλογα τις ανάγκες του ημερήσιου προγράμματος. Σε αυτόν αναθέτουμε π.χ. να φέρει νερό για τα φυτά ή τη ζωγραφική, να μοιράσει τα χαρτιά, κτλ

Όμως αυτός τοποθετεί την ημέρα και τον καιρό στον πίνακα, αρχίζει κάθε ομαδικό παιχνίδι, επιλέγει τον επόμενο παίχτη, κτλ.

ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Χειμώνας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

 

Ο Χειμώνας μυρίζει διάφορα αρώματα:

πορτοκάλι και μανταρίνι, λεμόνι και μηλαράκι,

ίσως και λίγο ρόδι…

 

Το μαγικό καπέλο της τάξης μας έφερε διάφορα φρούτα:

IMG_1127

Βέβαια η λαχτάρα μας να τα γευτούμε είναι τεράστια

αλλά η υπομονή είναι ένα μεγάλο μάθημα!

 

Ας παίξουμε λοιπόν:

 

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ:

Χρησιμοποιήσαμε τα αινίγματα που βρήκαμε στην ιστοσελίδα http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/11/blog-post_24.html.

Κάθε φρούτο τοποθετείται στο αντίστοιχο αίνιγμα:

IMG_1124

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ: Ποιο φρούτο λείπει;

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ: Το καυτό μήλο

και άλλα παιχνίδια που μπρορείτε να βρείτε εδώ: http://magikokapelo.blogspot.gr/2013/02/blog-post_7.html

 

Στη συνέχεια παρατηρούμε πίνακες με φρούτα, που βρίσκουμε στο διαδίκτυο.

Ο ζωγράφος Cezanne είναι γνωστός για τα γεμάτα χρώματα φρούτα του. Στην παρακάτω ιστοσελίδα μπορείτε να βρείτε αρκετούς πίνακες με φρούτα:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Paul_C%C3%A9zanne#Fruits

 

Παρατηρούμε τους πίνακες, προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια φρούτα παρουσιάζουν, συζητάμε για τα υπόλοιπα αντικείμενα και στήνουμε τη δική μας σκηνή:

IMG_1129

Αφήνουμε τα παιδιά να αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν τα φρούτα στο τραπέζι και στη συνέχεια τους δίνουμε τέμπερες για να τα ζωγραφίσουν.

Μιμούμαστε το ζωγράφο και φτιάχνουμε με μαύρο χρώμα το περίγραμμα των φρούτων, αφού στεγνώσουν οι ζωγραφιές μας. 

Δείτε το στο slideshare.net

 

Τέλος ήρθε η πολυπόθητη ώρα της γευσιγνωσίας:

“Μάντεψε τι φρούτο μυρίζεις και τι φρούτο τρως”

 

 

 

ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ;

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ;

 

Από την αρχή του Δεκέμβρη κάθε μέρα τα παιδιά αφαιρούσαν έναν αριθμό από το Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης ως τα Χριστούγεννα:

IMG_1093

 

Καθώς οι μέρες περνούσαν, η αγωνία γινόταν όλο και πιο μεγάλη:

IMG_1152

Ποιος τα κρατάει όλα αυτά; Τι περιέχει το σακούλι; Τι ανοίγουν τα κλειδιά;

 

Τελικά έγιναν την Παρασκευή τα αποκαλυπτήρια!

Παρόλο που δεν έφτασε ακόμα 25 του μήνα, τραβήξαμε τους υπόλοιπους αριθμούς, καθώς τη Δευτέρα δεν θα προλάβουμε λόγω γιορτής.

 

Ποιος κρυβόταν τελικά;

 A-funny-fantasy-and-surrealism-painting-by-James-Christensen-of-a-Christmas-elf-with-gifts

 

Πρόκειται για έναν πίνακα του James Christensen, τον οποίο ανακαλύψαμε στην ιστοσελίδα:

http://mayhemandmuse.com/james-christense-illustrates-the-funny-side-of-fantasy/

Μπορείτε να βρείτε κι άλλα έργα του ζωγράφου αυτού, του οποίου πηγή έμπνευσης είναι τα παραμύθια, στην ιστοσελίδα:

http://jameschristensenart.blogspot.gr/

 

Εμείς πάντως παίξαμε άφθονα παιχνίδια φαντασίας, προσπαθώντας να μαντέψουμε τι περιέχει κάθε σακούλι, τι ανοίγουν αυτά τα κλειδιά και τι γράφει το χαρτί (ή μήπως είναι χάρτης;)

 

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

 

Αφού παρακολουθήσαμε την υπέροχη ταινία 

ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

ακολούθησε μια μακρά συζήτηση για διάφορα θέματα που αναδύονται από αυτή την ιστορία:

 

– για τα δικαιώματα που στερείται αυτό το παιδί.

– για τη συμπεριφορά των άλλων απέναντί του.

– για την προκατάληψη ( ο κύριος με τα πακέτα αποκάλεσε το παιδί “αλήτη” και “κλέφτη” )

– για τη δυνατότητα απόκτησης οικογένειας των παιδιών που δεν έχουν.

– για τη φιλία.

 


Στη συνέχεια σκεφτήκαμε τι θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

Κάθε παιδί σκεφτόταν μια ευχή, έκλεινε τα μάτια του και την έλεγε δυνατά. Μόλις τα άνοιγε, έβλεπε τα άλλα παιδιά να δραματοποιούν την ευχή του. Για παράδειγμα, αν κάποιος ευχόταν “αγάπη”, τα υπόλοιπα παιδιά αγκαλιάζονταν, αν ευχόταν “παιχνίδια”, τα υπόλοιπα έκαναν ότι έπαιζαν κ.τ.λ.

 

 

Την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε στην ιστοσελίδα:

 

αλλά αξίζει να παρακολουθήσετε την ταινία, 

η οποία καθηλώνει μικρούς – μεγάλους!

 

 

 

Τέλος, χρησιμοποιήσαμε τις όμορφες καρτέλες με τις ευχές που βρήκαμε στην ιστοσελίδα 

http://pro-sxolika.blogspot.gr/2011/12/blog-post_15.html 

και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:

 

Τοποθετήσαμε σε κάθε πλαστικό αυγουλάκι μία λέξη από τις ευχές:

IMG_1188

Κρύψαμε τα αυγουλάκια σε διάφορα σημεία της τάξης μας.

Τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν να βρουν τα αυγουλάκια. 

Κάθε φορά που έβρισκαν ένα, το άνοιγαν, έβλεπαν τη λέξη

 IMG_1186

και έπρεπε να την τοποθετήσουν κάτω από την κάρτα που περιείχε τη λέξη αυτή. 

IMG_1187

 

Στο τέλος κάναμε όλοι μαζί έλεγχο για να διαπιστώσουμε αν οι λέξεις τοποθετήθηκαν σωστά. 

 

Τι μπορεί να βγει μέσα από ένα τζάκι;

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Χειμώνας | 2 Σχόλια »

Το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείτε είναι … ο Αϊ-Βασίλης!!!

Όμως από μιά καμινάδα μπορούν να βγουν διάφορα πράγματα.

Για βάλτε λίγο τη φαντασία σας να δουλέψει…

 

Ο αγαπημένος μας ζωγράφος Magritte πάντως φαντάστηκε…

 

 

300px-Time_transfixed

εικόνα:http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Transfixed

 

Δουλεύοντας το Χειμώνα και τα μέσα θέρμανσης, χρησιμοποιήσαμε τον παραπάνω πίνακα και αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη.

Στη συνέχεια τσακίσαμε τις πάνω γωνίες μιας κόλλας Α4 και με τη βοήθεια ενός καπακιού σε σχήμα παραλληλόγραμμου φτιάξαμε ένα τζάκι.

Απ΄ το δικό μας τζάκι βγήκε:

Δείτε το στο slideshare.net

Αριθμητάρι: Αριθμός 3

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Αριθμητάρι τέχνης, Πίνακες = Παράθυρα, Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αριθμητάρι: Αριθμός 3

 

Ας αναρτήσουμε επιτέλους και κάτι επίκαιρο!

 

Παρουσιάζουμε στα παιδιά την παρακάτω εικόνα:

IMG_1142

 

Τα ρωτάμε: τι ακριβώς βλέπουν, τι κάνουν οι άνθρωποι αυτοί, πού βρίσκονται, τι υπάρχει γύρω τους…

 

Οι απαντήσεις τους σε τέτοιες ερωτήσεις είναι πραγματικά απολαυστικές!!!

 

Τους διαβάζουμε το ποιηματάκι:

 

Τρία παιδάκια με στόμα ανοιχτό

κάτι λένε, τι να΄ναι αυτό;

 

Διατυπώνουν ξανά τις υποθέσεις τους σύμφωνα με τα νέα δεδομένα.

 

Τους παρουσιάζουμε τον πίνακα:

IMG_1143

 

Πρόκειται για ένα πολύ γνωστό πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα με τίτλο “ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ”. Μπορείτε να τον βρείτε εδώ: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1

 

Τα παιδιά περιγράφουν τώρα τι βλέπουν, τι συμβαίνει, γιατί, αν είναι σύγχρονη αυτή η εικόνα κτλ.

 

(Κάποιο παιδί είπε πως η γυναίκα κλείστηκε στην ντουλάπα γιατί δεν άντεχε τη φασαρία!!!!!!!)

 

Τέλος, μπορούμε να τους δώσουμε το παρακάτω φύλλο εργασίας:

200954-Lytras-Nikif-kalanda2

Επειδή στην ασπρόμαυρη εκτύπωση δε φαίνεται καλά η εικόνα, καλό είναι να κάνουν τις παρατηρήσεις τους κοιτώντας την εικόνα από το αριθμητάρι.

 

Τα Χριστούγεννα σχετίζονται με διάφορους τρόπους με τον αριθμό 3: 3 μάγοι, 3 δώρα, τρίγωνο για τα κάλαντα, 3μελής η οικογένεια του νεογέννητου Χριστού κτλ.

αρ3

 

 

Αριθμητάρι: Αριθμός 2

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Αριθμητάρι τέχνης, Επέτειος Πολυτεχνείου, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αριθμητάρι: Αριθμός 2

 

Για τη γνωριμία μας με τον αριθμό 2 χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εικόνα:

IMG_1084

 

 

Τι βλέπετε; / Τι φοράνε; / Πόσοι είναι;

 

  • Τι κοιτάζουν;
  • Τι υπάρχει γύρω τους;

 

Επειδή η εικόνα παρουσιάζει τα ανθρωπάκια του Γαΐτη, για τα οποία είχαμε κάνει πολύ λόγο, όταν μιλούσαμε για τη δικτατορία και την καταπάτηση δικαιωμάτων (θα μιλήσουμε γι΄ αυτά σε άλλη ανάρτηση), τα παιδιά κατάλαβαν ότι το θέμα του πίνακα ήταν σχετικο με τα παραπάνω.

 

“Δύο άντρες με καπέλα

τι κοιτάζουν εκεί πέρα;”

 IMG_1085

 εικόνα: http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/11/blog-post_4986.html 

 

 

 

  • Ποιος τους μιλάει; Τι τους λεέι; Τι συμβαίνει; Πώς αντιδράνε οι δύο άνθρωποι;…

 

 

 

Τα παιδιά είπαν ότι τους λέει:

 

  • Απαγορεύεται να μιλάτε, να τραγουδάτε κτλ
  • Θα κάνετε αυτά που σας λέω, κτλ

 

 

 

 IMG_1088

 

 

Αριθμητάρι με πίνακες ζωγραφικής

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Αριθμητάρι τέχνης, Βροχή, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αριθμητάρι με πίνακες ζωγραφικής

Όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση, ξεκινήσαμε ένα αριθμητάρι με θέμα την τέχνη.

 

Αριθμός 1

IMG_1081α

– Τι ακριβώς κάνει αυτό το παιδί;

(Απ. Τρέχει / περπατάει / πηδάει / βάζει καλάθι!!!)

 

– Πού βρίσκεται; Τι υπάρχει γύρω του;

 

Αφού διατυπώσουν τις απόψεις τους, τους διαβάζουμε το ποιηματάκι:

“Ένα παιδάκι, παιδάκι μικρό

μάντεψε πού πάει βιαστικό”

IMG_1082α

 

 

Ο πίνακας ανήκει στον Leonid Afremov

και η ιδέα πάρθηκε από το εκπληκτικό μπλογκ

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html

 

 

Έβρεχε… έβρεχε… τι έβρεχε;

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Βροχή, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έβρεχε… έβρεχε… τι έβρεχε;

Υπάρχει ένας ζωγράφος που δεν ζωγραφίζει αυτά που βλέπει αλλά αυτά που ονειρεύεται…

Το ζωγράφο αυτόν τον λένε Magritte.

 

Ο Μαγκρίτ λοιπόν ένα βράδυ ονειρεύτηκε μια παράξενη βροχή.

 

Έβρεχε, έβρεχε… Τι έβρεχε;

magritte Giaconda 1953β

Ευχαριστούμε το 10ο Νηπ/γείο Ηρακλείου για την υπέροχη ιδέα:

http://10onipiagogioher.blogspot.gr/2012/10/blog-post_14.html#comment-form

   

Αναρωτηθήκαμε από πού έπεφταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι, τι έκαναν εκεί πάνω, πώς βρέθηκαν, γιατί έπεσαν…

 

Κλείσαμε τα μάτια και ονειρευτήκαμε τη δική μας παράξενη βροχή:

Ε, λοιπόν έβρεξε σουτζουκάκια, μπανάνες, φράουλες, ντομάτες, σταφύλια, μανταρίνια, κατσαρόλες… (μάλλον πεινασμένα ήταν τα παιδιά μας!).

 

Μάθαμε να φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις:

σουτζουκοβροχή, μπαναβροχή….

 

Και φυσικά δημιουργήσαμε τη δική μας βροχή:

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Διαβάσαμε και ακούσαμε το τραγούδι “Πινεζοβροχή”

 

  

Ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο κι άλλους ζωγράφους που ονειρεύτηκαν μια διαφορετική βροχή:

 

 

Raining-frogs  

εικόνα από: http://tamutimes.tamu.edu/2012/09/26/it-really-can-rain-frogs-and-fish/#.UqR315qTvIU

Falling~Fish

εικόνα από: http://www.nicolaslattery.com/13351.html

Rain-of-fish

εικόνα από: http://io9.com/5895116/the-mystery-of-raining-animals-and-other-impossible-but-real-weather-weirdness

colorsrain

εικόνα από: http://fineartamerica.com/products/romance-in-the-rain-manjiri-kanvinde-art-print.html

star rain

εικόνα από: http://fairytalesdreams.wordpress.com/page/4/

 

 

Άραγε τι βρέχει στο δικό σας κόσμο;

 

 

 

ΒΡΟΧΕΡΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Βροχή, Πίνακες = Παράθυρα, Φθινόπωρο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΡΟΧΕΡΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ

Για την παρακάτω δραστηριότητα χρησιμοποιήσαμε πίνακες ζωγραφικής που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

 

ΜΕΡΟΣ 1ο 

Διαμορφώνουμε το χώρο έτσι ώστε σε 4 σημεία του χώρου να εκθέτονται 4 πίνακες με θέμα τη Βροχή. Αρχικά είναι στραμμένοι ανάποδα ώστε να μη φαίνεται τι απεικονίζουν. 

IMG_1063

Αρχικά τα παιδιά κινούνται στο χώρο με συνοδεία μουσικής, ώστε να ενεργοποιηθεί το σώμα τους. Μετά ανοίγουν έναν έναν τους πίνακες και τους παρατηρούν.

Αγγίζουν ένα σημείο του και μαγικά μεταμορφώνονται στο πρόσωπο ή αντικείμενο που άγγιξαν και αυτοσχεδιάζουν. 

 

Εμπνευστήκαμε από τη συνάδελφο Ανθή (http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/09/blog-post_17.html) και με αινίγματα-ποιηματάκια τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν τους πίνακες στους οποίους αναφερόμασταν κάθε φορά… 

 

Καθόμαστε γύρω από κάθε πίνακα και τον σχολιάζουμε. Εστιάζουμε σε αυτά που βλέπουμε σε

1ο πλάνο: χρώματα, πρόσωπα, αντικείμενα, σχήματα, γεγονότα…

2ο πλάνο: τι νομίζεις ότι συνέβηκε; γιατί νομίζεις ότι αυτός… πού νομίζεις ότι βρισκόταν πριν; πού πάει; γιατί; και σε

3ο πλάνο: συναισθήματα.

 

Επιλέγουν τον πίνακα που τους άρεσε και δημιουργούν ένα tableaux vivant, ένα ζωντανό πίνακα δηλαδή 🙂

IMG_1068

 

Πλάθουν ιστορίες και τις παρουσιάζουν σε δρώμενα. IMG_1060

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Χρησιμοποιώντας τον παρακάτω πίνακα που βρήκαμε στην ιστοσελίδα της Ανθής, εστιάσαμε στον αριθμό 1. BLOG 02

Ψάχνουμε πράγματα μοναδικά: 1 ρολόι, 1 φανάρια δρόμου, άνθρωπος χωρίς ομπρέλα…

Φτιάξαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας, αλλά δυστυχώς δε φαίνεται καλά σε ασπρόμαυρη εκτύπωση. Ωστόσο τα παιδιά κατάφεραν να εντοπίσουν τα αντικείμενα, αφού αρχικά τα εντόπισαν στη μεγάλη έγχρωμη εικόνα.

αρ 1

Παίξαμε με το ζάρι το επόμενο φύλλο εργασίας:

βροχη2

αφού όμως πρώτα παίξαμε στο μεγάλο χαρτί – στο πάτωμα:

Από το σύννεφο πέφτουν τόσες σταγόνες = καπάκια, όσα φέρει το ζάρι:

IMG_1062

Και τώρα μια ιδέα κα-τα-πλη-κτι-κή!!!

Ανήκει στο ιστολόγιο pythagoreionip και συγκεκριμένα http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html . 

Βασίζεται στο βιβλίο της Μαρί Σελλιέ “Οι 10 πρώτοι μου πίνακες ζωγραφικής”. Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το βιβλίο αυτό εδώ: http://5onipserrwn.blogspot.gr/2013/01/blog-post_21.html

Πρόκειται για το ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.

Ακολουθώντας τις ανάγκες της δικού μας προγράμματος, σας παρουσιάζουμε τον αριθμό 1:

IMG_1081α

Περισσότερα… σε επόμενη ανάρτηση.

 

 

Η/Υ: παζλ

 preview12 piece1-red-umbrella-leonid-afremov

ΓΛΩΣΣΑ:

Δουλεύουμε τη λέξη “ΒΡΟΧΗ”

και το γράμμα Β.

 

Παιχνίδι:

Ρίχνουμε κάτω κάρτες , οι οποίες απεικονίζουν αντικείμενα που αρχίζουν από 2 ή περισσότερα γράμματα.

“Να εξατμιστούν, να εξατμιστούν όσα αρχίζουν από… (π.χ. Β).

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:

Ο κύκλος του Νερού

 

 

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι:

βροχή 00

 βροχή 01