ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Φθινόπωρο | 2 Σχόλια »

Πριν λίγες μέρες παρακολουθήσαμε ένα σεμινάριο που οργάνωσε η σχολική μας σύμβουλος, μια δραστηριότητα του οποίου ήταν η εξής:  

Από την περιγραφή ενός αντικειμένου, έπρεπε να σχεδιάσουμε το αντικείμενο. Η διαδικασία ήταν καταπληκτική και πολύ αστεία.

Αυτός που περιέγραφε, έπρεπε να αναφέρει μόνο τα σχήματα που έβλεπε, πχ βλέπω ένα κύκλο, από πάνω έχει άλλο ένα κύκλο, απ’ αυτόν ξεκινάνε 4 γραμμές προς τα πάνω κτλ. Εμείς έπρεπε να σχεδιάζουμε ότι ακούγαμε… Δεν καταφέραμε να καταλάβουμε ότι το αντικείμενο ήταν μια λάμπα πετρελαίου, αλλά η διαδικασία ήταν πολύ διασκεδαστική!

 

Παίρνοντας την ιδέα αυτή, πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας την παρακάτω δραστηριότητα:

Κάποιος έμπαινε μέσα σε μια σπηλιά (=κουκλοθέατρο σκεπασμένο με υφάσματα) και ανακάλυπτε μια φθινοπωρινή εικόνα. Άρχιζε να περιγράφει τι βλέπει.

IMG_1047(ο παραπάνω πίνακας είναι του Leonid Afremov)

 

Τα άλλα παιδιά άκουγαν και σχεδίαζαν με μαρκαδόρους ή κηρομπογιές ό,τι άκουγαν.

IMG_1045

 

 

Έπειτα έμπαιναν στη σπηλιά και διαπίστωναν κατά πόσο μοιάζει αυτό που φαντάστηκαν με την πραγματική εικόνα.

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

Τέλος βγήκαμε έξω και παρατηρήσαμε τα δέντρα της αυλής μας, τα οποία έχουν χάσει πολλά από τα φύλλα τους. Παίξαμε μαζί τους, τα χαϊδέψαμε, ακούσαμε τα μυστικά τους κτλ.

Πήραμε τέμπερες και ζωγραφίσαμε τα δικά μας φθινοπωρινά τοπία.

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Φθινόπωρο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Πίνακες ζωγραφικής σχετικοί με το Φθινόπωρο
υπάρχουν άφθονοι και μια αναζήτηση στο διαδίκτυο
θα μας αποδώσει μπόλικους καρπούς.


Για την πρώτη δραστηριότητά μας
εμπνευστήκαμε από το βιβλίο:
“ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ”.

Απόσπασμα του βιβλίου μπορείτε να διαβάσετε
στην ιστοσελίδα:
http://www.metaixmio.gr/products/1791–4-.aspx
αρκεί να πατήσετε το σύνδεσμο
“διαβάστε περισσότερα”.


Φτιάχνουμε ένα μονοπάτι με εμπόδια
και με φθινοπωρινούς καρπούς και φύλλα.
Τα παιδιά πρέπει να το περάσουν
μαζεύοντας μερικούς φθινοπωρινούς θησαυρούς.
IMG_1030
Στο τέλος της διαδρομής συναντάνε τον πίνακα
του Van Gogh, τον στολίζουν με αυτά που μάζεψαν
και περιμένουν τους φίλους τους να έρθουν κι αυτοι.
IMG_1033
Παρατηρούν την εικόνα και τα χρώματα,
απαριθμούν, διατυπώνουν υποθέσεις
και προσπαθούν να μαντέψουν για ποιο λόγο
βρίσκεται αυτή η μακρινή φιγούρα στο δάσος.

Καταλήγουν στα εξής:

Μια γυναίκα ψάχνει στο δάσος μια σπηλιά.

Βρήκε μια αρκούδα και μ ένα μανάρι ήθελε να τη σκοτώσει.

Η αρκούδα κρύφτηκε.

Η γυναίκα βρήκε νυχτερίδες και μαγικές μέλισσες.

Οι μέλισσες έκαναν μαγικά στην αρκούδα

κι έβγαλε φτερά και πέταξε μακριά !!!!!!

00 vangogh98Στη συνέχεια δραματοποιούν την ιστορία.

Τέλος παίζουν με τα φθινοπωρινά φύλλα, τα μεταμορφώνουν σε … (καπέλο, πινέλο, φτερό, μύτη κτλ κτλ ) και “γράφουμε” πάνω τους ένα μήνυμα για τα παιδιά που ζουν σε κάποια άλλη χώρα και το αφήνουμε να το πάρει ο άνεμος.

Αφού ξεκουραστούν, επεξεργάζονται τα φύλλα, τα συγκρίνουν, επιλέγουν αυτά που τους αρέσουν, τα παρατηρούν και λένε τι τους θυμίζουν.

 Δημιουργούν ένα ομαδικό κολάζ:
automn 0

 

 

Τα Εργαλεία του Ζωγράφου

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα Εργαλεία του Ζωγράφου

 

Για να γνωρίσουν τα παιδιά τα εργαλεία ενός ζωγράφου, σκαρώσαμε το παρακάτω θεατρικό παιχνίδι:

 

  ΥΛΙΚΑ: 

Πινέλα, Μπογιές, Παλέτα, Καμβάς, Τελάρο με Καμβά, Καβαλέτο, Πίνακας με κορνίζα.   Υφάσματα.

Τοποθετούμε τα αντικείμενα στο χώρο κυκλικά και τα σκεπάζουμε με διαφορετικού χρώματος υφάσματα. Φυσικά, τα παιδιά δεν πρέπει να ξέρουν τι κρύβεται κάτω από αυτά. IMG_1095Με μουσική τα παιδιά μπαίνουν στο χώρο και κινούνται ανάμεσα στα υφάσματα. Το σώμα τους ακολουθεί τη μουσική και ενεργοποιείται. 

 

Στη συνέχεια κάθονται γύρω από το πρώτο ύφασμα, το ανασηκώνουν και διαπιστώνουν την ύπαρξη των πινέλων.

 

Κάθε παιδί με τη σειρά του παίρνει ένα πινέλο και το χρησιμοποιεί όπως αυτό θέλει. 

 

Το ίδιο συμβαίνει και με τα υπόλοιπα αντικείμενα.IMG_1096

 

(Τα παιδιά φαντάστηκαν ότι τα σωληνάρια μπογιάς ήταν ξυριστική μηχανή, η παλέτα ηλεκτρικό πριόνι, ο καμβάς χάρτης ή χαλί η τηλεσκόπιο, ο καμβάς στο τελάρο τάμπλετ ή δίσκος, το καβαλέτο φωτογραφική μηχανή κτλ κτλ !!!)

Έπειτα συζητάμε για τα αντικείμενα αυτά: τι είναι, τι χρησιμεύουν, πώς ονομάζονται , από τι υλικό είναι φτιαγμένα κτλ.

Ορίζουμε ένα χώρο ως το δωμάτιο ενός ζωγράφου, το ατελιέ του δηλαδή. Καλούμε τα παιδιά να τοποθετήσουν τα αντικείμενα όπως αυτά θέλουν μέσα στο χώρο αυτό.Κατόπιν κάθε παιδί φοράει το καπέλο του ζωγράφου, μπαίνει στο δωμάτιο και κάνει ό,τι θέλει. IMG_1109

Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, παίρνουν τα υφάσματα και κινούνται με όποιο τρόπο θέλουν. Φανταζόμαστε ότι είμαστε μπογιές και χρωματίζουμε το χώρο.

Η μπογιά χύνεται στο πάτωμα και παίρνει ένα σχήμα. Ξαπλώνουμε πάνω της και χαλαρώνουμε. Φανταζόμαστε ότι η μπογιά μας μπαίνει σ’ έναν πίνακα. Τι θα ζωγράφιζε; Φτιάχνουμε ένα πλαίσιο με ένα πολύ μακρύ ύφασμα.

IMG_1104 

Ένας ένας σηκώνεται και τοποθετεί το ύφασμά του μέσα στο πλαίσιο αυτό, ώστε να δημιουργήσουμε όλοι μαζί έναν πίνακα ζωγραφικής.

Τι βλέπετε;

IMG_1112

Μετά το διάλειμμα, παρακολουθούμε ένα αποσπάσμα από την ταινία “Φρίντα” και συγκεκριμένα τη σκηνή όπου οι γονείς της τής κάνουν δώρο τα εργαλεία ζωγραφικής, ώστε να μπορεί να ζωγραφίζει όταν είναι καθηλωμένη στο κρεβάτι της λόγω του ατυχήματός της. Συζητάμε με τα παιδιά για το τι της συμβαίνει, τι αισθάνεται, ποια εργαλεία είδαμε, πώς φτιάχνονται οι αυτοπροσωπογραφίες. 

Κατόπιν παρακολουθούμε ένα μικρό απόσπασμα από την ταινία “Το κορίτσι με το Σκουλαρήκι”, όπου βλέπουμε το ζωγράφο Vermeer να ζωγραφίζει ένα μοντέλο. Συζητάμε για τις διαφορετικές ενδυμασίες που βλέπουμε, για τα σύνεργα ζωγραφικής και την αναγκαιότητα των μοντέλων.

Παρατηρούμε τον πίνακα του ζωγράφου: Jan_Vermeer

Τέλος χωριζόμαστε σε ζευγάρια και γινόμαστε ζωγράφοι και μοντέλα. Οι ζωγράφοι δίνουν τη στάση που θέλουν στα μοντέλα τους και τα ζωγραφίζουν 🙂   


 

 

ΓΡΑΦΗ – ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Χρησιμοποιώντας τη λίστα με τα εργαλεία ενός ζωγράφου, τοποθετούν τις καρτέλες στη σωστή θέση.

IMG_1123IMG_1122

Μεταφέρουμε τις γνώσεις μας στο χαρτί.

ΣΥΝΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ

 

ΣΥΝΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ1

 

ΣΥΝΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ2

Γράμμα Ζ

Ζζ1

Αν κάποιος εκπαιδευτικός ενδιαφέρεται για τα αποσπάσματα των παραπάνω ταινιών, ας επικοινωνήσει μαζί μας για να προσπαθήσουμε να του τα στείλουμε.

 

ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ!!!

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Χειμώνας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ!!!

Ήρθε ο Δεκέμβρης, ήρθε κι ο Χειμώνας

και τώρα μόνο καταφέραμε να δημοσιεύσουμε την πρώτη μας ανάρτηση…

Κάλλιο αργά παρά ποτέ…

 

Το σχολείο μας φέτος θα ασχοληθεί με δύο καινοτόμα προγράμματα,

την πορεία των οποίων θα προσπαθήσουμε να μοιραστούμε μαζί σας εδώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά την Διαφορετικότητα και την Ισότητα

με τίτλο: “Απ’ όλα έχει ο μπαξές”.

Το δεύτερο αφορά τις εικαστικές τέχνες και ο τίτλος του είναι:

“Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς”.

 

Σας ευχόμαστε λοιπόν:

kids-on-sled

(αν και με 20 βαθμούς Κελσίου, τα δέντρα μαραζωμένα από την ανομβρία και τα φύλλα σχεδόν πράσινα στα φυλλοβόλα δέντρα, μόνο χειμώνα δεν τον λες!)