Απ΄ όλα έχει ο μπαξές

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απ΄ όλα έχει ο μπαξές

Καλή Χρονιά

με Υγεία και Αγάπη!

Μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα

“Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς”

και την ένταξή του σε διάφορες θεματικές ενότητες.

Τώρα θα ασχοληθούμε με ένα άλλο πρόγραμμα, το οποίο φέρει τον τίτλο: “Απ΄ όλα έχει ο μπαξές”.

Στόχος του προγράμματος αυτού είναι τα παιδιά:

να κοινωνικοποιηθούν,

να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους από τους άλλους,

να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες του άλλου χωρίς προκαταλήψεις και ρατσισμό,

να γνωρίσουν ήθη κι έθιμα άλλων λαών,

να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα,

να μάθουν να επιλύουν τις συγκρούσεις με τους άλλους με θετικούς τρόπους

και φυσικά να παίξουν, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν! 

Πηγές δραστηριοτήτων ή πηγές έμπνευσης για το πρόγραμμα αυτό αποτελούν:

Πρώτα και πάνω απ΄όλα:

Τα βιωματικά σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού με το Λάκη Κουρετζή.

Βήματα Για Τη Ζωή, της Νάντιας Κουρμούση και Βασίλη Κούτρα,

Εγχειρίδιο Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε εδώ:

https://docs.google.com/file/d/0BxM0yUGj01rDMGQ2OGI3ZDYtNGQzMy00ZDAzLTgwMzktZDlkNDIzN2Y1ZGM3/edit?hl=el 

Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού, Προάγοντας την προστασία του παιδιού (ΚΕΘΕΑ), λεπτομέρειες εδώ:

http://paroutsas.jmc.gr/project/protect/index.htm

 205 Βιωματικές Ασκήσεις για Εμψύχωση Ομάδων (Ζάννα Αρχοντάκη – Δάφνη Φιλίππου / εκδ. Καστανιώτη): http://www.scribd.com/

Ενδιαφέρον υλικό βρήκαμε κι εδώ:

https://drive.google.com/folderview?id=0BzcO15WfG2UZQ3QxVWt3djBfdDQ#grid

Από τον παραπάνω σύνδεσμο μας βοήθησαν τα εγχειρίδια: 

 

Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων (Σοφία Τριλίβα και Jiovanni Chimienti/ εκδ. Ελληνικά Γράμματα)

 

Παιδαγωγικά Παιχνίδια (Ελένη Καμπέρη – Τζουριάδου, Σταυρούλα Πανταζή)

 

 

Παραμύθια και

Ιστοσελίδες συναδέλφων , που θα αναφέρουμε στις επόμενες αναρτήσεις.  

Η λίστα θα συμπληρώνεται καθώς θα προχωράει το πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε με πολλά πολλά πολλά

παιχνίδια εμπιστοσύνης και γνωριμίας.

Δεν θα επεκταθούμε σε αυτά, καθώς είναι γνωστά και υπάρχουν άφθονες πηγές δραστηριοτήτων.

Είναι όμως πολύ βασικό να δεθεί η ομάδα της τάξης μας προτού κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Γι΄ αυτό αξίζει να δώσουμε στην ομάδα όσο χρόνο χρειαστεί για να το καταφέρει αυτό. 

Επίσης να αναφέρουμε ότι στην τάξη μας κάθε μέρα ορίζουμε έναν οδηγό.

Αυτή η τακτική προέκυψε πολλά χρόνια πριν, από την ανάγκη να οδηγεί κάποιος το τρενάκι, που φτιάχνουμε καθώς σχολάμε, χωρίς συγκρούσεις και αδικίες.

Φτιάχνουμε λοιπόν στην αρχή κάθε χρονιάς καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών. Κάθε πρωί επιλέγουμε τυχαία ποιος θα είναι ο οδηγός μας. Τα ονόματα των παιδιών που επιλέγονται, μπαίνουν σε διαφορετική θέση από τα υπόλοιπα, για να μην μπερδευόμαστε!

Ο οδηγός, εκτός από το τρενάκι έχει κι άλλα καθήκοντα, ανάλογα τις ανάγκες του ημερήσιου προγράμματος. Σε αυτόν αναθέτουμε π.χ. να φέρει νερό για τα φυτά ή τη ζωγραφική, να μοιράσει τα χαρτιά, κτλ

Όμως αυτός τοποθετεί την ημέρα και τον καιρό στον πίνακα, αρχίζει κάθε ομαδικό παιχνίδι, επιλέγει τον επόμενο παίχτη, κτλ.

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται