Αρχεία για Μάρτιος, 2014



ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Φυτά | 2 Σχόλια »

Πριν λίγες μέρες διοργανώθηκε σεμινάριο από το ΚΠΕ Ιεράπετρας Νεάπολης με θέμα:  «Εν αρχή είναι ο σπόρος. Διάσωση, διατήρηση και αναδιανομή παραδοσιακών ποικιλιών». Στο σεμινάριο αυτό έγινε σαφές ότι ασκείται πίεση από ελάχιστες εταιρείες που παράγουν σπόρους και φυτοφάρμακα συγχρόνως στις εθνικές νομοθεσίες και διεθνείς συνθήκες, ώστε ν’ αποκτήσουν τον έλεγχο της αγοράς των σπόρων.  Κινδυνεύουμε […]

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Αριθμητάρι τέχνης, Πίνακες = Παράθυρα, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Εναλλάσσοντας διάφορα είδη μουσικής, τα παιδιά κινούνται ανάλογα με το συναίσθημα που τους δημιουργεί.   Χωρίζουμε το χώρο με 2 μεγάλα υφάσματα σε 4 “δωμάτια”. Τα παιδιά μπαινοβγαίνουν σε αυτά ανοίγοντας φανταστικές πόρτες με διαφορετικούς τρόπους και σε κάθε δωμάτιο αισθάνονται διαφορετικά συναισθήματα.     Ορίζουμε τα δωμάτια χρησιμοποιώντας μάσκες συναισθημάτων σε δωμάτιο της χαράς, […]

ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Διαχείριση Συγκρούσεων, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

Στις προηγούμενες αναρτήσεις γνωρίσαμε το θυμό και τρόπους να ηρεμούμε. Τώρα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ό,τι μας δημιουργεί κάποιο πρόβλημα. Στην επεξεργασία του θέματος αυτού με βοήθησε ιδιαίτερα το εγχειρίδιο “Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων” της Σοφίας Τριλίβα και Giovanni Chimienti (μπορείτε να το βρείτε εδώ: http://www.academia.edu/1105484/_  και το τετράδιο εδώ: http://www.academia.edu/1105491/_-_ Εδώ βλέπουμε ότι υπάρχουν 3 είδη […]

ΔΩΣΕ ΤΟΠΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΗ : ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΜΟ ΣΤΗΝ ΗΡΕΜΙΑ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΩΣΕ ΤΟΠΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΗ : ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΜΟ ΣΤΗΝ ΗΡΕΜΙΑ

Στόχος : Να βρούμε τρόπους ώστε να κατευνάζουμε το θυμό μας και να ηρεμούμε. Όπως είπαμε στην προηγούμενη ανάρτηση, τα παιδιά κατέταξαν τις φωτογραφίες των θυμωμένων παιδιών ανάλογα με την ένταση του θυμού τους.  Για το πιο θυμωμένο παιδί, κάποιος σχολίασε: “Αυτό το φοβάμαι”.   Αρπάζοντας την ευκαιρία αυτή συζητήσαμε το γεγονός ότι κάποιος που […]

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ – ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΘΥΜΟ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Πίνακες = Παράθυρα, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ – ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΘΥΜΟ

1ος στόχος: να αναγνωρίζουν το θυμό στον εαυτό τους  και στους άλλους. Μας βοήθησαν οι πίνακες: – Τι νιώθει; Πώς το κατάλαβες; Γιατί νιώθει έτσι;… Τοποθετούν τους πίνακες στη σειρά: Από τον πιο ήρεμο στον πιο θυμωμένο. Ας δούμε όμως και φωτογραφίες. Χρησιμοποιήσαμε το υλικό που βρήκαμε εδώ: http://parami8oxora.blogspot.gr/2013/09/blog-post_28.html και επιλέξαμε όσες πιστεύουμε ότι δείχνουν […]

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ : ΦΟΒΟΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Αριθμητάρι τέχνης, Πίνακες = Παράθυρα, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ : ΦΟΒΟΣ

 Τι συμβαίνει εδώ; Τι αισθάνονται; Τι λένε;…   Χρησιμοποιήσαμε τη δύναμη του πίνακα Guernica για να μιλήσουμε για το ΦΟΒΟ. Εξετάσαμε όμως κι άλλους δύο πίνακες:   PICASSO, Buste de femme, 1907      MUNCH, The Scream, 1910 και παρατηρήσαμε πώς αλλάζουν τα χαρακτηριστικά μας όταν φοβόμαστε. Χρησιμοποιήσαμε και διάφορα σκίτσα για να δούμε τις εκφράσεις του […]