![apotipomata01](https://blogs.sch.gr/nipkentrilas/files/2024/02/apotipomata01.jpg)
Δράσεις του δεύτερου πρωινού υποχρεωτικού τμήματος και προαιρετικού απογευματινού τμήματος με τι εκπαιδευτικούς Μπαλτ΄ζή Παναγιώτα και Χατζηδημητρίου Γεωργία. Οι δράσεις οργανώνονται και υλοποιούνται από κοινού.
Ενότητα 1η . Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Β. Αποτυπώματα
Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά με μελάνι σφραγίδας άφησαν το αποτύπωμά τους σε μπαλόνι, το οποίο στη συνέχεια η εκπαιδευτικός το φούσκωσε και έτσι το αποτύπωμά τους μεγεθύνεται στην κυρτή επιφάνεια του φουσκωμένου μπαλονιού.
Έγραψαν πάνω στο φουσκωμένο μπαλόνι με το αποτύπωμα τους το όνομά τους και τα παρατήρησαν. Η εκπαιδευτικός τους έκανε ερωτήσεις:
- Τι τους θυμίζει;
- Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές διακρίνουν;
- Υπάρχουν δύο αποτυπώματα ίδια;
Η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι κάθε άνθρωπος έχει δαχτυλικά αποτυπώματα, τα οποία μάλιστα υπάρχουν πριν ακόμα γεννηθεί και το σχέδιό τους δεν αλλάζει ποτέ. Είναι μοναδικά για κάθε άνθρωπο στον κόσμο.
Τα μπαλόνια κρεμιούνται στο σκοινί της τάξης και συνθέτουν το έργο «Εμείς».
Σ’ ένα φύλλο εργασίας έγραψε κάθε παιδί το όνομά του και έκανε το αποτύπωμά του για να αναδείξει τη μοναδικότητα του και στο χαρτί και μπήκε στο φάκελο.
Σε επόμενη δραστηριότητα τα παιδιά παρατηρούν το έργο «H πόλη ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων», της Χριστίνας Σαραντοπούλου. Στο έργο τα τεράστια δακτυλικά αποτυπώματα κινούνται αργά κρύβοντας ή αποκαλύπτοντάς τον χάρτη πίσω τους.
Η εκπαιδευτικός ζήτησε από τα παιδιά να σκεφτούν και να συζητήσουν το έργο. Πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα έργο με τίτλο «Το σχολείο ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων»; Αποφασίζουμε όλοι μαζί πώς θα φτιάξουμε αυτό το έργο και πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα αποτυπώματά μας.
Τα παιδιά αποφασίζουν να φτιάξουμε μία αφίσα με το σχολείο μας και τα αποτυπώματά μας να είναι τα μπαλόνια που θα σηκώνουν το σχολείο μας στον ουρανό!
Η αφίσα τοποθετήθηκε σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου για να μπορούν να το δουν παιδιά και γονείς όλου του σχολείου. Σαν προέκταση διαβάσαμε το παραμύθι «Έλμερ , ο παρδαλός ελέφαντας» που μιλάει για τη μοναδικότητα και μάθαμε και ένα τραγούδι από το θεατρικό του Έλμερ που λέγεται «Κι αν όλοι μας δεν μοιάζουμε» .
Το έργο Ενεργώ ως Πολίτης υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους € 13,5 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.activecitizensfund.gr
Αποτυπώματα – Ενεργώ ως Πολίτης από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.