Τα παιδιά καλωσόρισαν τον χειμώνα και τα παιδιά του στην τάξη μας
φτιάχνοντας ομαδική κατασκευή..
…………………………………………………….κι αναρτήθηκε στην τάξη μας για να τους θυμόμαστε!!
Αφού διερευνήσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τον χειμώνα..
Παίξαμε “Bingo” χρησιμοποιώντας εικόνες με χειμωνιάτικο περιεχόμενο.
Ζωγραφίσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο με την κιμωλία..
Διαβάσαμε την « παπλωματού» με το πολύχρωμο πάπλωμά της..
Παρατηρήσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής στον οποίο απεικονίζεται ένα χιονισμένο χωριό και με αφορμή αυτό δημιουργήσαμε ομαδικά το δικό μας χειμωνιάτικο τοπίο.
Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα..
Φτιάξαμε σκούφο και γάντια χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ..
Τα παιδιά κατέδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον..
Ακόμη, δημιουργήσαμε χάρτινους σκούφους και εξασκήσαμε την λεπτή μας κινητικότητα “πλέκοντας” τους.
Ράψαμε και χειμωνιάτικα ρούχα…
Διαβάσαμε ένα ποίημα για το χειμώνα και χρωματίσαμε μόνο τα χειμερινά ρούχα
Αντιστοιχίσαμε τις εικόνες με τις λέξεις για να γίνουμε πιο παρατηρητικοί..
Παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι εγρήγορσης με τα ρούχα του χειμώνα..
και απλώσαμε τη μπουγάδα με τα ρούχα..
Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν και το διασκέδασαν πάρα πολύ!
ντυθήκαμε με όσα περισσότερα χειμωνιάτικα ρούχα μπορούσαμε..
Στα αγγλικά γνωρίσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα και φτιάξαμε ομαδική κατασκευή με τα ρούχα του Froggy!!
Μιλήσαμε για τον χιονάνθρωπο, πώς γίνεται και γνωρίσαμε τα μέρη του..
Βάλαμε τόσα κουμπιά στον χιονάνθρωπο όσα έλεγε ο αριθμός..
και παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχισης αριθμών με εικόνες χιονάνθρωπων. Τα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα!!
Κυκλώσαμε τον σωστό αριθμό μετρώντας χιονάνθρωπους
Ασχολούμενοι με τη γλώσσα συνθέσαμε τις λέξεις «χειμώνας» και «χιονάνθρωπος»
Γνωρίσαμε τη λέξη “χιόνι” και προσπαθήσαμε να βρούμε συνθέτες λέξεις με αυτή αλλά και να τις γράψουμε με τον δικό μας τρόπο.
Βάλαμε σε σωστή σειρά τη διαδικασία κατασκευής του χιονάνθρωπου.
Φτιάξαμε χιονάνθρωπους από αφρό ξυρίσματος και τους στολίσαμε!!
Ψάξαμε να βρούμε ομοιότητες και διαφορές στους χιονάνθρωπους..
Γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και παίξαμε ένα παιχνίδι αναζήτησης της φωλιάς του κάθε ζώου.
Μιλήσαμε για τις συνήθειές τους, την τροφή και τη φωλιά τους.
Ασχοληθήκαμε με τα πουλιά του χειμώνα, δηλαδή τα πουλιά που παραμένουν στη χώρα μας τους χειμερινούς μήνες.
Αφού τα γνωρίσαμε,
δοκιμάσαμε να τα σχεδιάσουμε χρησιμοποιώντας ρυζόχαρτο και ξυλομπογιές.
Δημιουργήσαμε ένα ομαδικό έργο προσθέτοντας φωλιές για τα πουλιά αυτά.
Επισκεφθήκαμε το μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Ήταν μια μοναδική εμπειρία τόσο για τα παιδιά όσο και για τις εκπαιδευτικούς..
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα ζώα που βρίσκονται σε χειμερία νάρκη..
Είδαμε πώς κοιμούνται , τα αγγίξαμε και προσπαθήσαμε να μπούμε στον κόσμο τους και να μιμηθούμε τις κινήσεις τους.
Επηρεασμένοι από την επίσκεψή μας, φτιάξαμε τη δική μας γωνιά με τα ζώα σε χειμερία νάρκη.
Φτιάξαμε την Αρκούδα στη σπηλιά της και της υποσχεθήκαμε ότι θα τη δούμε την Άνοιξη!!
Μάθαμε το γράμμα Ζ, ζ από τα ζώα..!!
Αφού το γράψαμε στον πίνακα, σκεφτήκαμε και βρήκαμε πολλές λέξεις από Ζ.., εντοπίσαμε και κυκλώσαμε το γράμμα..
Παίξαμε το παιχνίδι αντιστοίχισης του αινίγματος με τα ζώα που βρίσκονται σε χειμερία νάρκη. Τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν το ζώο…το διασκέδασαν πολυυ!!
Παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι και γίναμε τα ζώα στη φωλιά τους..
Φτιάξαμε ταΐστρες με φυσικά υλικά για να βοηθήσουμε τα πουλιά που ζουν κοντά στο σχολείο μας να βρουν πιο εύκολα τροφή.
Για τις ταΐστρες χρησιμοποιήσαμε πορτοκαλόκουπες τις οποίες γεμίσαμε με ταχίνι και διάφορα σποράκια. Φροντίσαμε να τις κρεμάσουμε σε προφυλαγμένα σημεία ώστε τα πουλιά να μπορούν να τρώνε με ασφάλεια…
Προσπαθήσαμε έτσι να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση και να ευαισθητοποιηθούμε για τον μαγικό κόσμο των ζώων.
Γιορτάσαμε τους τρεις Ιεράρχες… τους προστάτες των γραμμάτων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών…
Τους τιμήσαμε με την παρουσία μας στην εκκλησία του χωριού μας..
Μιλήσαμε για την ιστορία τους..
Και φτιάξαμε μια ιδιαίτερη κατασκευή με την τεχνική του καφέ!!
Μάθαμε το Ι,ι από τους Ιεράρχες… Ψάξαμε να το βρούμε μέσα στις λέξεις και μαντέψαμε λέξεις που αρχίζουν από Ι…Παράλληλα, μάθαμε και τον αριθμό 3..μετρήσαμε 3 αντικείμενα στην τάξη μας και συμπληρώσαμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Υποδεχτήκαμε και τον τελευταίο μήνα του χειμώνα…Τον Φλεβάρη!!τον γνωστό Κουτσοφλέβαρο!! Μιλήσαμε για τα πολλά ονόματά του…αλλά και για τις παροιμίες του ….
..διαβάσαμε το μύθο του και στη συνέχεια φτιάξαμε ένα πρωτότυπο βιβλιαράκι για να τον θυμόμαστε..
Διαβάσαμε τον «Γλεντζοφλέβαρο» και προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση του και να συζητήσουμε για τα συναισθήματά του..
Τώρα πια…
…………………………………Περιμένουμε με ανυπομονησία τον ερχομό της Άνοιξης..